Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7824 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הייי-ושבת שלום!!

מזה חודשים כעוקב אחר האתר אז-עורכי האתר כה לחיי!!

והנה גם אני נכנס ורושם אז השקיטו ושימעו-

 

הרבה כותבים רשמו על שלאחר בדיקות רכב ממוחשב וקניתו התגלו תקלות ברכב ועוד יותר מזה הוצאו

נורות החיווי המתריעות אודות תקלות אלו....

 

כהמלצת השף היום אוכל רק לומר שגם באם פתחנו את מתג ההנעה וראינו שכל הנוריות -מנוע גיר כריות אוויר מערכת בלימה ממוחשבת דולקות ובעת ההנעה כבות זה עדיין לא אומר כדבר וחצי דבר אודות תקינות המערכות כי... נתקלתי במעבדה בחיבור הנוריות לקו נורת הטעינה למשל כך ש בעת הנעה תדלק נורת החיווי של המערכת התקולה ומיד תכבה!!!

 

אי לכך תמיד ובמיוחד בארצנו יש לגשת טרם הקניה למוסך המתעסק אם מערכות מיחשוב -וזה לא

בקטע פרסומי כי יש הרבה היום ולבדוק שיש אמצעי חיבור לכלל מערכות הרכב המדובר ולבדוק!!

כדי לנו להבין למשל מזדה לנטיס -מחירון 50000 ש"ח מתוכו -מחשב כריות אוויר 2000 ש"ח

מחשב מנוע 5000 ש"ח מחשב ABS 5000 ש"ח והרשימה ארוכה -כך ש מחיר הרכב זניח בפחים אל מול מחיר חלקי החשמל והאלקטרוניקה שלו!!!

 

 

להת איל נוימן

נ. איל ואלדר מעבדה לרכב ממוחשב

נצר סירני

פורסם

נגמרו הימים של בדיקה רק במכון רישוי, מהיום צריך לבדוק גם במעבדת מחשבים. בסוף נצא עם בדיקות במחיר של כ אלף ש"ח!

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

ובשרשורים כאלה אני שמח להיות בעל סובארו לאונה :)

 

רק מנוע וסע. אפילו רצועת תזמון אין לה :)

 

זה מה שמצחיק ברכבים היום, לכל חרטה יש מחשב. כל מנוף הכי פשוט הוא הידראולי.

 

נגמרים הימים של להרים את מכסה המנוע ולהשעין אותו על מוט מתכת, לא...בשביל זה יש מנופים מיוחדים שמחזיקים את מכסה המנוע ובסופו של דבר יתבלו גם הם.

 

החלונות הם חשמליים. לכריות האוויר יש מחשב. למערכת הבלימה יש מחשב. ולא יודע למה עוד יש פאקינג מחשב. אפילו חימום לישבן יש בחלק מהמכוניות!

 

אני יודע שזה נשמע מוגזם ולא כ"כ מחושב.

 

אבל אני רואה מכוניות ישנות שורדות את השנים כמו הלאונה והפיאסטה, שלהם יש מכלולים מאוד פשוטים. וכך הם גם נשארים אמינים. ואין בהם כל מיני מכלולים יוקרתיים כמו לרכבים החדשים. אני רק רוצה לראות איך הרכבים החדשים ישרדו בעוד כ15 20 שנים. כמה זמן יוכלו כל המחשבים והמכלולים החדשים להחזיק.

 

כי בגדול כיף שהרכב הוא נוח, כמה שיותר נוח כך יותר טוב. אבל אני רוצה לראות איך כל המכשור הזה יחזיק בעוד שנים מספר.

 

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

פורסם
כמה שאתה טועה !!

הגדולה בטכנולוגיה של הרכבים המודרנים זה פחות תקלות מרכבים ישנים .

לא הבנת אותי.

 

היום הרכבים החדשים הם אולי עם פחות תקלות, אבל כמו שאמרתי הייתי רוצה לראות איך הטכנולוגיה הזאת תחזיק בעוד כ10 עד 20 שנים.

 

הוכחה קטנה (למרות כמו שאומרים, שהפרט לא מעיד על הכלל...אבל בכל זאת).

אמת :sad:

 

לצערי אני נפלתי בקטע הזה... וולוו 850 T5, מחשב ABSלא תקין , שום מנורה לא דלוקה, ושום דבר בבדיקה.

מי יודע אולי עלינו פה על משהו. אולי אמינות לאורך זמן זה מה שיבלום את ההתפתחות של הרכבים היום.

 

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

פורסם

ערב טוב!!

 

אז בהקשר לשאלה אודות מחיר איבחון אז מתחלק הדבר לשני תחומים-

בדיקה בסורק ממוחשב לכלל מערכות הרכב והוצאת קודי תקלה מכל המערכות הממוחשבות-

זמן הבדיקה כ שעה בקרוב ועלותה ללקוח רגיל 320 ש"ח ללא מעמ.לקוח פורום 250 +מעמ.

לעיתים הרכב לא תקין ובדיקה רגילה של קודי התקלות תאבחן שהכל תקין אך בפועל התקלה קימת

לבדיקה שכזו יש להוסיף סך -360 ש"ח -בדיקת חיווט מתחים והתנגדויות של כל צמות החוטים חישנים ומחשב לבסוף...זו בדיקה שיכולה לקחת כיום בממוצע למרות שקשה להתחייב!!

 

זה לשאלת המחירים של בדיקות איבחון!!

 

לגבי השאלה ואו הקביעה לאורך חיי מדף של מחשבים זה מאד קשה לקבוע אך בהחלט ניתן לסווג

את הנושא לרכב יפני -קוראני-ארופאי-אמרקאי-ולבסוף אמינות הצרפתי..........

 

עוסק אני כעשור בתחום התיקון והאיבחון ברכב ואפשר על יד אחת לספור את הסובארו [מקום ראשון]

טויוטה-מקום שני דייטסו -מקום שלישי מזדה [רביעית] חמישית מיצובישי ולבסוף הונדה כל אלו ביפניות!!

 

בקוראניות שבמהלך השנים האחרונות משתפרים להפליא באכות רכיבי החשמל -מקום ראשון

דייהו-כן כן למרבה הפלא מקום שני יונדאי ושלישית קייה .לאחרונה רבים תקלות במחשבי האימוביליזר

ברכבי יונדאי ולעומת ירידה בתקלות מחשבי קייה -האם צפוי מהפך ימים יגידו!!

 

בארופאיות זה קשה נתחיל מהסוף מותגי אודי פולגסווגן בעיתיים מאד -בנוסף העלויות של התיקון גבוהות

לפנהם מרצדס לפנהם אופל \סאאב ובמקום הראשון וולוו יחסית אמינות -במקום הראשון.

 

הצרפתיות כן ידידי לא חביבות במיוחד בתחום בעיתיות מאד במחשבים שלהם וברכיבי הקצה..

נוטים להתקלקל חדשות לבקרים וכיום מחשבי האימוביליזר של כל המותגים הצרפתיים גבוהים ..

 

 

זמני מדף כעיקרון כ10 שנים בממוצע ..

 

מקווה שלא נישברו מיתוסים כלשהן אך אלו המספרים

להת איל

נ. איל ואלדר מעבדה לרכב

נצר סירני

פורסם
ערב טוב!!

 

 

לגבי השאלה ואו הקביעה לאורך חיי מדף של מחשבים זה מאד קשה לקבוע אך בהחלט ניתן לסווג

את הנושא לרכב יפני -קוראני-ארופאי-אמרקאי-ולבסוף אמינות הצרפתי..........

 

זמני מדף כעיקרון כ10 שנים בממוצע ..

 

מקווה שלא נישברו מיתוסים כלשהן אך אלו המספרים

להת איל

נ. איל ואלדר מעבדה לרכב

נצר סירני

 

מדהים המידע שאתה מספר כאן - אף אחד אחר בתחום, אני חושב, לא יעז להגיד דבר כזה.

אגב, מה לגבי פיאט ?? :smile:. האם :grin: או ש- :-x

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

ליוסי - תחשוב בגדול - ב90% מהמדינות (כמובן לא בישראל) הרכב הולך לגריסה מעיכה, מיחזור ושאר מרעין בישין אחרי 10 שנים ובדרך כלל אפילו הרבה פחות... לכן עושים את הרכב נוחים במקסימום - ואמינים לפרק זמן מוגבל יותר... כל נושא המחשוב הוא מטבעו לא יציב ולא הכי אמין בעולם (ראה באג 2000 ;) ) בגלל דברים לא מענינים כמו מהנדסים שמעגלים כל דבר שזז... בכל מקרה - הרכבים החדשים פשוט לא אמורים להחזיק לכל כך הרבה זמן כמו סובארו DL...

...Carpe Diem

פורסם

סליחה נשכחו פיאט ואיטלקיות וכמובן אמרקאיות-פשוט ילדים ארוחת ערב רחיצה והשכבה לישון אז..

האיטלקיות כמו פיאט דגמי 1994 עד 1999 קרי כל פיאט קוד יש נטיה לתקלות במערכת האימוביליזר ומוסכיכי רשת

מבטלים את המקורי..ולאחרונה עדים אנו בפונטו ספייס לתקלות במחשבי ניהול מנוע -מחשבים שכרגע לא ניתנים לתיקון -לפחות בחודשייים הבאים..מקומם קצת לפני וולוו ולהפתעתי אמינים יחסית...

אמרקאיות אחרונים בסולם האמינות רכבי קריזלר -סטרטוס ניאון ועוד לאחר פורד וגנראל מוטורס יחסית אמינים ...

 

אין כאן עניין של אומץ לומר אך בהחלט מיחשוב ברכב זמני מדף ותקלות אלו נתונים נצברים אם השנים והניסיון

להת איל

פורסם
ליוסי - תחשוב בגדול - ב90% מהמדינות (כמובן לא בישראל) הרכב הולך לגריסה מעיכה, מיחזור ושאר מרעין בישין אחרי 10 שנים ובדרך כלל אפילו הרבה פחות... לכן עושים את הרכב נוחים במקסימום - ואמינים לפרק זמן מוגבל יותר... כל נושא המחשוב הוא מטבעו לא יציב ולא הכי אמין בעולם (ראה באג 2000 :wink: ) בגלל דברים לא מענינים כמו מהנדסים שמעגלים כל דבר שזז... בכל מקרה - הרכבים החדשים פשוט לא אמורים להחזיק לכל כך הרבה זמן כמו סובארו DL...
וכך חלף זמנם של רכבי האספנות?

 

אני חושב שאתה טועה ובגדול. הכללה כזאת היא ממש לא נכונה!

 

אבל בוא נצא מנקודת מבט שמה שאתה אומר זה נכון. אם זה נכון זה מתייחס לרכבים מסוימים שנועדו בשנים הראשונות לחייהן לשרת את בעלים 1 2 ו-3 של הרכב. לא יותר.

לילד מאחור יהיה נוח. החגורה לא תלחץ לו. ולנהג, המושב יעשה מסאג' בדיוק כמו שהוא אוהב.

אין בעיה עם מכוניות כאלה. כמו זבל סיני, משתמשים פעם אחת וזורקים, ללא רגשות אשמה.

תמיד טוב שתהיה האופציה הזאת, רכב מנהלים ליסינג פשוט וסטנדרתי, שנועד לשרת את הבעלים לנסוע אל העבודה ובחזרה הביתה. רכב לשעה ביום. ושלאחר שנים מספר יזרק למחזור כי פשוט לא יהיה שווה להחזיק אותו ועדיף לקנות רכב חדש. בדיוק כמו פלאפונים.

 

אבל מה עם מסורת? מה עם נוסטלגיה? מה עם גאווה?

 

אני חושב, שאם יגיע היום בו לא נוכל לקנות פורשה בת 30 או במוו בת 20 או ולבוו ישנה, איזו גוד אולד אסטון מרטין, כי התפרקו 5 שנים אחרי שירדו לכביש בגלל מהנדסים בני 25 שרוצים למכור מכוניות נוחות ל(בוא נקרא לזה) 'שימוש חד פעמי'. אבדנו.

 

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

פורסם
אבל אני רואה מכוניות ישנות שורדות את השנים כמו הלאונה והפיאסטה, שלהם יש מכלולים מאוד פשוטים. וכך הם גם נשארים אמינים. ואין בהם כל מיני מכלולים יוקרתיים כמו לרכבים החדשים. אני רק רוצה לראות איך הרכבים החדשים ישרדו בעוד כ15 20 שנים. כמה זמן יוכלו כל המחשבים והמכלולים החדשים להחזיק.
אתה צודק, אבל הסיבה שהפיאסטה והלאונה שורדות הם בגלל הכמותיות שבה נמכרו.

יש מכוניות הרבה יותר פרימיטביות מהלאונה שפשוט לא שרדו את מבחן השנים כי הם נמכרו בכמות קטנה.

 

לאבי היה אסקורט 73 שהורכבה בארץ, אני זוכר מהילדות נסיעות ברכב הזה, פחית שימורים עם 1100 סמ"ק מקדימה, זה היה רכב מאוד אמין. פרמיטיבי אבל אמין. עם מכלולים סופר-פשוטים שכל מה שצריך לפעמים זה קצת איזולירבנד בשביל לתקן.

אסקורטים נמכרו בכמויות, לכל אבא היה אסקורט, לכל המשטרה היו ניידות כאלה. אבל מה אתן היום?

 

עמה מה? השאיפה של האדם להתקדם למשהו יותר טוב,ושאנחנו אומרים "יותר טוב" אנחנו מתכוונים לסובארו GL 88 אפורה, כזו עם כנפיים מוכספות ומגנזיום מקורי של סובארו (אני זוכר שבזמנו זה היה ה-רכב בשביל סיבובי פשע עם החברים, ועל כך יעידו עשרות בדיקות הרישיונות שעברתי :wink:)

 

אז מה יוצא בסופו של דבר?

  1. פעם בנו רכבים עם נשמה
  2. כמות היא בדר"כ מדד לאריכות ימים.
  3. ולאהוב רכבים פשטניים זה לא פשע :grin:.

:idea:חשוב כאיש נהיגה, נהג כאיש מחשבה :idea:

 

_

"במקום שאליו אני הולך

אני נזהר שלא לשמוע שלא לדרוך שלא לזכור

וטוב לי שאתה איתי וגם אתה וגם את..."

("היה לי חבר", דודו טסה)

×
×
  • תוכן חדש...