Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טס בעוד חודשיים לארה"ב. עצות ייתקבלו בברכה :)


Snorki
שימו לב! השרשור הזה בן 3077 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעוד חודשיים אני עולה על מטוס בפעם הראשונה בחיי וטס לארה"ב. (למשך חודש)

כל עצה תתקבל בברכה! מה לקחת ומה לא לקחת, איך מעבירים 15 וחצי שעות טיסה ואיזה מושב ממולץ לקחת?

כעיקרון שילמתי על מושב "מועדף" כדי לקבל מרווח רגליים משופר, מה שלא הבנתי זה למה אין חיבור חשמל ללפטופ במושב שליד החלון אלא רק האמצעי וזה שליד המעבר..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארה"ב ענקית, כנראה יותר ממה שאתה מסוגל לדמיין. לאן בארה"ב אתה טס?

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוף אל חוף... חתיכת סיבוב אתה הולך לעשות שם. תכין הרבה כוחות.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל בטיסה:

 

בחירת מושב - תלוי אם אתה נוסע לד או עם בת זוג\משפחה\חבר(ים), העדפות אישיות, ומצד שנים חברת התעופה ודגם המטוס

בדוק באתר seatguru. כמוכן יש עניין של העדפות אישיות - אני, למשל, מעדיף מושב ליד החלון (אף אחד לא עובר לפני או מעלי בדרכו לשירותים), יש המעדיפים את הנוחות של מושב ליד המעבר. בכל מקרה, להשתדל לא לבחור במושב אמצעי (מבין שלושה או ארבעה). כמוכן רצוי להיות רחוק מתאי השירותים.

 

מבחינת מחשב נייד: בחלק מהמטוסים יש חיבור חשמל. כמוכן במטוסים טראנסאטלנטיים יש מערכת בידור אישית, איכותה תלויה בחברה ובמטוס הספציפי שבו אתה טס. בדוק באתר שהזכרתי קודם וכן באתר חברת התעופה. אם יש מחסור בחיבורים בשורה שבה אתה יושב יהיה עליך להסתדר עם השכנים. איני יודע אם מותר להשתמש במפצל עבור שני מכשירים. כדאי מאד לתכנן לך גם אי אילו שעות שינה.

 

עוד עצה קטנה - הצטרף למועדון הנוסע המתמיד של חברת התעופה בה אתה טס. ברוב כחברות זה בחינם אבל באל-על זה עולה $25 ונותן נקודות. אני מנחש שאתה טוס באל-על (15.5 שעות ל-LAX זו טיסה ישירה) - אולי תוכל להצטרף חינם במסגרת איזה מבצע או בטיסה עצמה. את הנקודות בדרך כלל אפשר לקבל רטרואקטיבית עד מספר שבועות אחרי הטיסה, באמצעות אתר האינטרנט או שירות הלקוחות.

 

תקשורת:

 

תקשורת סלולרית בארה"ב היא עניין די יקר. היה כאן שרשור בנושא, כרטיס סים עם חבילת שיחות וגלישה יעלה כ-45 דולר, עם או בלי מכשיר תואם (בערכה עם מכשיר יש מצב שבו המכשיר והסים משודכים כך שהם לא יפעלו בנפרד). אם אין לך חבילת שיחות צריך להיבא בחשבון שהחיוב הוא בדקות שלמות ומתחיל עם הליחצה על ה-SEND, ויש חיוב גם על שיות ו-SMS נכנסים (זהה לחיוב בשיחות יוצאות ומתחילכמו זה. מרגע כניסת השיחה למרכזיה, גם אם המכשיר צלצל או שלא ענית). כיון שאתה מתכוון להיות בכמה אזורים קנה את הכרטיס מחברה ארצית (ATT, TM Verizon וכו') ולא מחברה אזורית. כך המספר נושא קידומת של העיר\איזור שבו תרכוש את הקו, אבל ישיש אותך בכל מקום ללא תשלום נוסף, בעוד שחברות אזוריות יגבו ממך מחירי נדידה רצחניים ברגע שתצא מגבולות תחום השירות שלהן.

 

החשמל בארה"ב הוא 117 וולט 60 הרץ. מבחינתך המשמעות היא בדיקת התאימות של מטענים למכשירים הניידים שלך (מחשב, טאבלט, טלפון נייד וכו') וכן לקיחת מתאמים כמו זה. הקדם והזמן כמה כבר היום. חפש באיבי, חבילות של 3-10 יחידות עולות שקלים בודדים. בארה"ב גבו ממני לפני כמה שנים $10 תמורת מתאם בודד (זה שהבאתי נעלם בדרך)!

 

תחבורה:

 

חשוב להכנס לאתרי התח"צ של הערים בהן אתה מתכוון לבקר. בכל מקום שיטת תשלום שונה, כרטיסים בודדים או תקופתיים שונים וכמובן פרישת קוים שצריך להכיר. מאוד לא כדאי להתפס על ידי מבקרי כרטיסים כאשר לא שילמת (זה כולל גם שימוש לא נכון בכרטיס משולם), לכן כדאי להכיר את המערכת מראש.

 

יעפת:

 

הג'ט לאג אולי המכה הקשה ביטתר של הטיסות הממושכות. הבא בחשבון שבלילות הראשונים בארה"ב, אחרי שיעבור ה-high של הטיסה, תרדם מוקדם מאד בערב ותתעורר ב-3 לפנות בוקר. יקח לכך כמה ימים להתאפס. הבא זאת בחשבון בתכנון הפעילות, במיוחד בערב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה לפות"ש: האם המסלול כבר סגור או שניתן עדיין להכניס שינויים? לדעתי אתה מתפזר על תא שטח ענק. ב-NYC לבדה אפשר לשרוף בלי להרגיש שבועיים. תן גיחה לניאגרה, בולטימור או לאורלנדו ותפרת חודש. יש המון מה לראות באיזורים האלה: איזור אגמי האצבעות, המפעל של שוקולד הרשי, המוזיאון והמפעל של הארלי דייוידסון, וושינגטון DC, פעמון החירות בפילדלפיה, אטלנטיק סיטי, האיימיש... בקיצור, רק בחוף המזרחי לבדו יש בערך מיליון ואחת אטרקציות.

 

כמובן שגם בחוף המערבי המצב דומה. ההתפזרות על תא שטח כל כך גדול תוביל לכך שאפילו לא תזכה לטעום מכל השפע הזה - אתה תבלה את מרבית זמנך בטיסות ובניסיונות להילחם ביעפת שתפקוד אותך.

עריכה אחרונה על ידי אלעד

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל בטיסה:

 

בחירת מושב - תלוי אם אתה נוסע לד או עם בת זוג\משפחה\חבר(ים), העדפות אישיות, ומצד שנים חברת התעופה ודגם המטוס

בדוק באתר seatguru. כמוכן יש עניין של העדפות אישיות - אני, למשל, מעדיף מושב ליד החלון (אף אחד לא עובר לפני או מעלי בדרכו לשירותים), יש המעדיפים את הנוחות של מושב ליד המעבר. בכל מקרה, להשתדל לא לבחור במושב אמצעי (מבין שלושה או ארבעה). כמוכן רצוי להיות רחוק מתאי השירותים.

אני נוסע לבד. חברת התעופה היא אל-על עם מטוס מסוג 777 בהלוך ו- 747 בחזור.

בהלוך לקחתי מושב מעבר ליד היציאות ובחזור לקחתי מושב אמצעי מבין שלוש. לקחתי את המושבים האלה מכיוון שאין חיבור חשמל במושב שליד החלון. מאוד רציתי מושב ליד החלון. המושבים שלקחתי הם מסוג "מושב מועדף" בתוספת תשלום למרווח רגליים גדול יותר וכו'..

מבחינת מחשב נייד: בחלק מהמטוסים יש חיבור חשמל. כמוכן במטוסים טראנסאטלנטיים יש מערכת בידור אישית, איכותה תלויה בחברה ובמטוס הספציפי שבו אתה טס. בדוק באתר שהזכרתי קודם וכן באתר חברת התעופה. אם יש מחסור בחיבורים בשורה שבה אתה יושב יהיה עליך להסתדר עם השכנים. איני יודע אם מותר להשתמש במפצל עבור שני מכשירים. כדאי מאד לתכנן לך גם אי אילו שעות שינה.

 

עוד עצה קטנה - הצטרף למועדון הנוסע המתמיד של חברת התעופה בה אתה טס. ברוב כחברות זה בחינם אבל באל-על זה עולה $25 ונותן נקודות. אני מנחש שאתה טוס באל-על (15.5 שעות ל-LAX זו טיסה ישירה) - אולי תוכל להצטרף חינם במסגרת איזה מבצע או בטיסה עצמה. את הנקודות בדרך כלל אפשר לקבל רטרואקטיבית עד מספר שבועות אחרי הטיסה, באמצעות אתר האינטרנט או שירות הלקוחות.

 

תודה על העצה! יש לי את המועדון הנוסע המתמיד של אל-על.

 

תקשורת:

 

תקשורת סלולרית בארה"ב היא עניין די יקר. היה כאן שרשור בנושא, כרטיס סים עם חבילת שיחות וגלישה יעלה כ-45 דולר, עם או בלי מכשיר תואם (בערכה עם מכשיר יש מצב שבו המכשיר והסים משודכים כך שהם לא יפעלו בנפרד). אם אין לך חבילת שיחות צריך להיבא בחשבון שהחיוב הוא בדקות שלמות ומתחיל עם הליחצה על ה-SEND, ויש חיוב גם על שיות ו-SMS נכנסים (זהה לחיוב בשיחות יוצאות ומתחילכמו זה. מרגע כניסת השיחה למרכזיה, גם אם המכשיר צלצל או שלא ענית). כיון שאתה מתכוון להיות בכמה אזורים קנה את הכרטיס מחברה ארצית (ATT, TM Verizon וכו') ולא מחברה אזורית. כך המספר נושא קידומת של העיר\איזור שבו תרכוש את הקו, אבל ישיש אותך בכל מקום ללא תשלום נוסף, בעוד שחברות אזוריות יגבו ממך מחירי נדידה רצחניים ברגע שתצא מגבולות תחום השירות שלהן.

מה לגבי החברות בארץ? בנוסף הייתי מעוניין שיהיה לי חיבור לאינטרנט גם ללפטופ, מה ממולץ?

 

החשמל בארה"ב הוא 117 וולט 60 הרץ. מבחינתך המשמעות היא בדיקת התאימות של מטענים למכשירים הניידים שלך (מחשב, טאבלט, טלפון נייד וכו') וכן לקיחת מתאמים כמו זה. הקדם והזמן כמה כבר היום. חפש באיבי, חבילות של 3-10 יחידות עולות שקלים בודדים. בארה"ב גבו ממני לפני כמה שנים $10 תמורת מתאם בודד (זה שהבאתי נעלם בדרך)!

דאגתי לזה מראש, קניתי מטען ללפטופ ומתאמים לשאר המוצרים.

 

תחבורה:

 

חשוב להכנס לאתרי התח"צ של הערים בהן אתה מתכוון לבקר. בכל מקום שיטת תשלום שונה, כרטיסים בודדים או תקופתיים שונים וכמובן פרישת קוים שצריך להכיר. מאוד לא כדאי להתפס על ידי מבקרי כרטיסים כאשר לא שילמת (זה כולל גם שימוש לא נכון בכרטיס משולם), לכן כדאי להכיר את המערכת מראש.

 

יעפת:

 

הג'ט לאג אולי המכה הקשה ביטתר של הטיסות הממושכות. הבא בחשבון שבלילות הראשונים בארה"ב, אחרי שיעבור ה-high של הטיסה, תרדם מוקדם מאד בערב ותתעורר ב-3 לפנות בוקר. יקח לכך כמה ימים להתאפס. הבא זאת בחשבון בתכנון הפעילות, במיוחד בערב.

 

תודה רבה על התשובה המפורטת!! לקחתי לתשומת ליבי! תשובות באדום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה לפות"ש: האם המסלול כבר סגור או שניתן עדיין להכניס שינויים? לדעתי אתה מתפזר על תא שטח ענק. ב-NYC לבדה אפשר לשרוף בלי להרגיש שבועיים. תן גיחה לניאגרה, בולטימור או לאורלנדו ותפרת חודש. יש המון מה לראות באיזורים האלה: איזור אגמי האצבעות, המפעל של שוקולד הרשי, המוזיאון והמפעל של הארלי דייוידסון, וושינגטון DC, פעמון החירות בפילדלפיה, אטלנטיק סיטי, האיימיש... בקיצור, רק בחוף המזרחי לבדו יש בערך מיליון ואחת אטרקציות.

 

כמובן שגם בחוף המערבי המצב דומה. ההתפזרות על תא שטח כל כך גדול תוביל לכך שאפילו לא תזכה לטעום מכל השפע הזה - אתה תבלה את מרבית זמנך בטיסות ובניסיונות להילחם ביעפת שתפקוד אותך.

אני יסביר את עצמי קצת יותר טוב: המסלול פחות או יותר סגור.. כעקרון מטרת הנסיעה היא ביקור חברים קרובים שגרים באריזונה.

רוב הזמן אני יבלה באריזונה ורק כמה ימים בלוס אנג'לס (שם אני נוחת) וכמה ימים בניו-יורק סיטי (משם אני ממריא חזרה לישראל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי משך הטיסה הלוך הבנתי שאתה טס עם אל-על. אני מניח שאחד מחברי הפורום חובבי הטיסה יסביר לך משהו על מערכת הבידור של אל-על, שנחשבת מיושנת (חוץ מאשר, אולי, שני ה-777 בני ה-10), אלא אם היה איזה שיפוץ לאחרונה.

 

נסה להחליף את המושב האמצעי. בד"כ הוא פחות טוב כיון שגם אין חלון, גם אין נוחיו ביציאה למעבר וגם יש מי שיטפס מעליך בדרכו לשירותים.

 

מבחינת טיולים - לא בקרתי ב-LA. ב-NYC טילתי 3 ימים במנהטן, ופרט לסיבוב על ה-grey line (שכלל גם הפלגה בנהר והקפה של פסל החירות אבל לא ירידה באי) עשיתי הכל ברגל. צריך להוסיף שהיה חודש מאי ומזג האויר היה מושלם.

 

לגבי חבילות התקשורת של החברות הישראליות - בדוק בחברה בה אתה מנוי, אני חושב שהן יקרות. כיון שלא הייתי בארה"ב בשנים האחרונות אני שואב את הידע מקריאה ברשת, כולל באתרי החברות הרלונטיות. אחד היתרונות של חבילת גלישה מקומית הוא שימוש חופשי בסקיים ווטסאפ לשיחות והודעות לארץ. לגבי tethering צריך לבדוק, איני יודע.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן לך טיפ לגבי LA כי היינו שם ממש לפני כמה שבועות:

1. אתה חייב אוטו כדי להסתדר משם.

2. תתרחק מחברת ההשכרה FOX או payless. הם חברה חרא.

3. סע ל Universal Studios תעשה מזה יום שלם, זאת באמת פעילות מהנה למבוגרים (לא ילדותי כמו בדיסני).

4. קח ב Universal Studios את חבילת ה VIP היא עולה $300 אבל שווה מאוד. תגיע מוקדם לא. בוקר, היא מפנקת.

5. הוליווד, תשקיע חצי יום בזה. אין שם יותר מידי דברים מעניינים. אל תכנס למוזיאונים ברחוב כגון המוזאון של גינס, הם ישנים וקצת עלובים. חבל על הכסף.

 

אם תרצה המלצה ל AirBNB. יש אחד טוב שישנו בו בסביבה של הוליווד, מרחק הליכה. אמליץ לך בכיף.

 

6. תנסה להגיע לווגאס. חוויה שלא תשכח כל חייך

 

 

עריכה: מוסיף עוד כמה המלצות לגבי ה East Cost:

1. אל תעשה את השייט לפסל החירות (לדעתי). אנחנו לא עשינו כי מדובר על תורים ארוכים בהלוך, בדיקות ביטחוניות ותורים ארוכים בחזור. בקיצור סיוט וזה גם יקר! אם אתה רוצה את יכול לשוט לייד פסל החירות באמצעות ה Staten Island fairy. המעבורת עוברת לStaten Island והיא עוברת ליד פסל החירות. היא חינם ותוך שעה סיימת את הסיור. הרבה תיירים בוחרים דווקא בזה כי אין באמת הרבה מה לעשות בפסל החירות.

 

2. מנהטן מדהימה. קח יום-יומיים לטייל בה: טיים סקוואר, סנטרל פארק, Ground Zero, Rockafeller center, Chelsea market, Brooklyn bridge, NY Stock exchange.

 

3. תאכל ב Five guys אם אתה חובב המבורגרים. חוויה.

4. לגבי אורלנדו, תתרחק מדיסני.

 

 

עריכה 3:

קנינו כרטיס סים של AT&T עם חבילת אינטרנט 4 ג׳יגה ב $45. כל ג׳יגה נוסף תוכל לעשות טופ-אפ בעלות נוספת של 10$.

עריכה אחרונה על ידי קאררה

Time is the only thing standing between me and the throne

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מנוי של גולן טלקום, החבילה של ה-99₪ סוגרת לך את הפינה של התקשורת.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...