Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעד ונגד - הדלקת אורות ביום


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3836 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

במדור חדש בשם "בעד ונגד" אנו מזמינים אתכם החברים בפורום להעלות את דעותיכם במגוון נושאים רלוונטיים ומעניינים שעל הפרק.

הפעם, בחרנו בסוגיית הדלקת האורות ברכב במשך היום.

שני חברי הפורות חן.ג ו-stio כתבו לנו את ההשקפה שלהם, הסבירו, נימקו וינסו לשכנע אתכם בנוגע לנושא זה.

תוכלו לקרוא את המאמרים שלהם כאן

 

200613mit.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

  • תגובות 83
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני מדליק אורות ביום הרבה לפני שנכנס החוק לתקפו.

למדתי את החשיבות לדבר מאופנועים שנהגו מימים ימימה להדליק אורות ביום, במשך כל השנה, ולכן נראו טוב יותר על ידי יתר משתמשי הדרך.

ההתנגדות היחידה שיש לי לחוק היא שעכשיו כשזה חוק אז אני שוב נראה כמו כולם :)

פורסם

באתי "משוכנע" מראש, ולא ראיתי טיעון שישנה את דעתי - הפעלת אורות תורמת לבטיחות.

לכל רכב יש את "רמת הנראות" שלו - זאת כתלות במבנה/ צורת הרכב וצבע הרכב.

במיוחד לרכבים שרמת הנראות שלהם נמוכה - הדלקת אורות (גם בימי קיץ בהירים) תורמת לבטיחות ולנראות של הרכב.

לגבי שאר הנתונים שהועלו (צריכת דלק, אורך חיי נורה, עכירות עדשת פנס - אינני נכנס כרגע)

פורסם

גם אם הדלקת הנורות מעלה רק ב-0.01% את הסיכוי שפלוני יבחין בי בכביש ולא יכנס בי, אני מוכן לספוג את עלות החלפת הנורות התכופה יותר.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם

אני מבחין טוב יותר ברכבים עם אורות דולקים, מבחינתי העניין סגור. טיעון של צריכת דלק וקיצור חיי המנורות לא רלוונטי. אף אחד (למעט תימנים הארד-קור, אבל זה עניין לדיון נפרד) לא חוסך בהפעלת המזגן ביום קיץ חם. נראות ובטיחות חשובים לא פחות מנוחות.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

פורסם

סטיו וחן ג. בשרשור אחד??

OMG

were-not-worthy.jpg

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

אני מדליק אורות כל השנה כל הזמן. גם אם יש מי שטוען שזה מבזבז דלק ומקצר במשהו את חיי הנורות והמצבר, אני מוכן לחיות עם בשביל הסיכוי (אפילו הקלוש) למנוע תאונה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

אם הטיעון נגד אורות ביום הוא עלויות נורות, צריכת דלק וזיהום אויר אז גם לא צריך להשתמש בבלמים במהירויות של מתחת ל 20 קמ"ש כי אפשר לעצור בפגוש של הרכב לפניך עם נזק מזערי בלי לבזבז רפידות בלם ולזהם את הסביבה באבק שלהם.

 

אני נוסע עם אורות 24/7 ומנורות מחזיקות אצלי בממוצע שנתיים וחצי. בהתחשב בזה שאני מקצק את חייהם אפילו ב 50% מדובר ב 30 שקל לשנה על נורות. אני יכול להרשות לעצמי 2.5 שקלים לחודש כדי להגדיל את הסיכוי להישאר שלם.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
למיטב הבנתי החשמל מגיע מהמצבר והאלטרנטור שמטעין אותו מיצר את אותה התנגדות למנוע בין אם הוא מטעין את המצבר או לא.

 

נכון, אבל תצרוכת החשמל הנוספת פירושה יותר התנגדות באלטרנטור, ולכן יותר עומס על המנוע. זה בפירוש עולה כסף, במקרה קיצוני העלות יכולה לדעתי גם לעבור את קו המאה שקל לשנה - אבל אם יש דיבידנד בטיחותי אז בעיני זה עדיין שווה.

 

המקרה היחיד שבו אני מבין את מי שחושב פעמיים זה ברכב עם פנסים נשלפים (וכמה כאלה כבר יש?) שחלק גדול מנסועתו היא בינעירונית ואז העליה בתצרוכת הדלק עשויה להיות די גדולה. בכל מקרה אחר, מבחינתי זה משול לניתוק התגבור להגה כדי לחסוך בדלק.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

תדגישו בבקשה בפסקה האחרונה של סטיו שמה שהוא ממליץ עליו הוא עברה על החוק וש"ואין בטקסט לעיל המלצה לעבור על החוק."

[למרות שרשום במפורש "אמליץ לכם..."]

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
סטיו וחן ג. בשרשור אחד??

OMG

[ATTACH=CONFIG]447012[/ATTACH]

LOL

מניח שמטרתה האמיתית של הכתבה הייתה לגרום לרוב כאן להסכים לראשונה בחייהם עם חן ג.? אם כן, אז הצליח לכם.

 

ואם נהייה רציניים, אז אני נוסע עם אורות כמעט כל הזמן בקיץ וכל הזמן בחורף. החלפתי נורות לראשונה לפני חודשיים, כשהרכב היה אצלי כבר קצת יותר משנתיים. הטעון של "חסכון" לא משכנע כשמדובר בעלות של 30 שח בשנתיים. וזה לא אישי, אבל ובהתחשב בזה שהכותב עובר לנהוג ברכב GTI לא חסכוני במיוחד, זה גם לא ממש מתחבר. וזה כמובן עוד לפני שמתחילים לדבר על זה שאם יבטלו את החוק, יש סיכוי שהרבה נהגים יסעו בלי אור תמיד, גם כשיהיה מעונן בחוץ (מי בכלל קובע מה זה "מעונן")?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אני כבר מתכונן להיות חלק בכתבה הבאה. האם לעצור ברמזור אדום? קבלו טיזר:

עצירה ברמזור אדום אמנם עשויה לשפר את הבטיחות שלי [למרות שלא עשו מחקרים מקיפים בארץ], אך גורמת לבזבוז דלק ובלאי לבלמים, שמחירם גבוה משל נורות פי כמה. אי לכך, אני נגד עצירה ברמזור אדום.

#סליחה

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

אני נוסע עם אורות דולקים כל השנה גם בימי הקיץ הלוהטים, מכיון שאני משוכנע שהם מוסיפים לנראות של הרכב.

מספיק להסתכל במראות הרכב ולראות איזה רכב בולט יותר ומבינים את היתרון שיש באורות דולקים. אף פעם לא עשיתי חישוב לתצרוכת הדלק והאם בכלל ניתן לעשות חישוב שכזה?

ובכמה זה כבר יכול להשפיע בשקלים בודדים לחודש.

אז אני ימשיך לנסוע עם אורות דולקים ולא אשנה את דעתי.

 

לגבי עצם החוק, החוק הוא מיותר ומספיק אם היו עוקפים ברצינות את הדלקת אורות בזמן תאורה, שמשמעתו שגם אם ב 2 למרץ או ב 2 לאוגוסט יש ראות לקויה מכל סיבה שהיא, יש להדליק אורות, לא חשוב אם זה בלילה או ביום. מאידך ב 28 לפברואר אם יש יום יפה אין צורך להדליק אורות רק בגלל שכך אומר החוק.


×
×
  • תוכן חדש...