Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בפתרון בעיה חשמלית עם נורות לד


zvikas
שימו לב! השרשור הזה בן 3058 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

החלפתי נורות רגילות בנורות לד בעוצמה של 5W בגוף תאורה המחובר עם שני מפסקי מחליף של גוויס. מה שקורה שבמצב כבוי נורות הלד דולקות בעוצמה חלשה כאילו שהם מקבלים עדיין זרם חלש.אני מניח שעוצמת הזרם במצב כבוי לא הייתה בעוצמה מספקת על מנת להשפיע על נורות ליבון רגילות .

האם יש למישהו הצעה לפתרון . ניסיתי להחליף בחיבורי החוטים של האפס והפאזה אבל זה לא פותר את התופעה.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש מפסקים מחליפים/מצליבים להפעלת הנורה אז יש שני חוטים מקבילים שאחד מהם נושא פאזה והשני צף, רצים במקביל עד לנורה. במצב "כבוי" הנורה מקבלת את החוט הצף לכניסת הפאזה שלו. כנראה מושרה על החוט הצף מתח מספיק להפעלת הלד.

 

אני לא יודע אם מותר לעשות זאת מבחינת חוקי החשמל, אבל אם המפסק הראשון יהיה מצליב במקום מחליף, והכניסה השנייה שלו תחובר לאפס, אז במצב דולק המנורה תקבל פאזה כרגיל, ובמצב כבוי תקבל אפס בשני הדקיה.

 

בכל מקרה: עבודות בחשמל יבוצעו רק על ידי חשמלאי מורשה.

 

172160.JPG

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו בעיה שהייתה לי ברכב VW.

נורות לד זולות היו נשארות דלוקות קבועה בעוצמה חלשה.

לדים CANBUS פתרו את הבעיה(לפי הבנתי יש תוספת נגד).

HU:PIONEER 5850MP,COMP:RAINBOW DREAM LINE SLX265,AMP1:JBL 75.4,AMP2:BAZOOKA ELA60.2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי להוסיף שבדקתי את הנורות על גוף תאורה שמחובר למפסק רגיל והתופעה לא קיימת, הנורות כבות לחלוטין .

כך שיש לזה קשר למצב של חיבור למפסקים מחליפים כנראה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יובל קראתי והראתי לחשמלאי את מה שכתבת. התייחסתי יותר לתגובה של נורות זולות ולתגובות עתידיות שאולי ייתיחסו לנורות ולא לחיבורי החילופין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעיון נהדר, YUVK. השאלה אם המחליף עובד בלוגיקה של BREAK BEFOR MAKE ואם המרווחים בין המגעים בתוכו לא יצרו קשת בזמן ניתוק כי עלול להיות אלמנט השראותי בנורת הלד.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עוד משהו עליו חשבתי. חומר המפסק בנוי להתמודד עם ממתח של 220 וולט RMS (וכמובן יותר מזה PEAKׂ) על פני גוף המפסק לאורך שנים?

בעבר נתקלתי בשקע של טייפרקורדר שנפרץ ובו המבודד הפך מוליך ולדעתי התפחם. אומנם מזמן וכנראה שהפלסטיק לא היה ליגה א אבל לך תדע. קצת לחות בקיר וכדומה והשאלה מה יקרה, אף כי הרעיון ממכר.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטרף למה שיובק אמר התופעה מוכרת במפסקים מחליפים, ע"מ לפתור את הבעיה, אתה צריך להריץ בתוך הקיר במקביל לחוטים של המפסק מחליף גם מוליך של הארקה וזה יפתור לך את הבעיה של ההשראה.

 

אני אנסה להסביר את העניין בשפה קצת יותר קלה: חוט חשמל שעובר בו מתח של 220V הבידוד שלו לא מצליח לעצור ב-100% את המתח וחלק מהמתח "קופץ" דרך הבידוד לחוט השני, ובמקרה שלנו: החשמל עובר לחוט השני של המפסק מחליף, והדרך לפתור את הבעיה: היא להוסיף מוליך הארקה שאליו יקפוץ החשמל.

ואם תשאל: למה שהחשמל "יקפוץ" להארקה ולא למוליך השני?

אז כאן נכנס הכלל שחשמל בד"כ הולך לאיפה שיותר קל לו ללכת (מוליך בעל התנגדות נמוכה יותר) ובמקרה שלנו ההארקה היא בעלת התנגדות נמוכה יותר מהמנורה.

נ.ב. שזאת אחת הסיבות שהחוק מחייב שתהיה הארקה בבית.

עריכה אחרונה על ידי kobi.idan2

subaru grand leone 94 ידנית - נמכרה.

chevrolet spark 2014 1.0 manual רכב נוכחי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין לאן אתה חותר. גוויס מיועד כמובן למתח רשת.

בסך הכל התלבטתי אם גוף מפסק הגוויס יכול לעמוד לאורך זמן בהפרש המתח של 220 וולט. זה לא שקע אלא מפסק. אתה מדבר על מפסק צלב שבו במרחב פנימי מוגבל יחוברו שני המוליכים (אפס ופזה) ואני לא בטוח שהמפסק מתוכנן לזה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח השרשור- התופעה מוכרת ונובעת מקונסטלציית המוליכים בתעלות הרלוונטיות להפעלת הנורה. כמה אפשרויות שהוצעו עשויות לפתור לך את הבעיה. מעניין כמה זמן ייקח עד שיצרני הנורות יכירו בבעיה ויכניסו מעגל cut-off פנימי לדרייבר.

 

לגבי עניין המפסק- אני נהנה לקרוא שיש בפורום מי שמכירים בכך שיש מפסקים מסוג BBM ו-MBB.

לגבי ההצעה למתג מוליך אפס במקום נתק כשהמפסק במצב כבוי-

1. טכנית אני מניח שזה יעבוד ויפתור את הבעיה, במקרים אחרים זו אפילו טכניקה מקובלת. הבעיה שמבחינת תקנות החשמל לדעתי זה לא חוקי.

2. לגבי עמידות המפסק לא הייתי דואג כיוון שגם במקרה של ניתוק "רגיל", הכוונה לניתוק הפאזה בצורה הסטנדרטית המפסק "סובל" את השדה החשמלי הנוצר ע"י מתח הרשת -230V בין ההדקים הפתוחים.

 

כפתרון קצת יותר פשוט הייתי מתחיל מבדיקה האם ניתוק דו-קוטבי פותר את הבעיה. יש מצב שכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...