Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה דעתכם על switch ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3851 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

 

סוגיית סוחרי ומגרשי הרכב נטחנה פה עד דק, אבל רציתי לשאול לגבי switch. האם זה שעומד מאחוריהם יבואן מוכר ומכובד עושה אותם אמינים יותר ? האם הם יותר טובים מסתם סוכן מכיוון שיש להם גב כלכלי חזק ?

אם אני קונה רכב משם האם אפשר לוותר על בדיקה מטעמי (כי הם עושים בדיקה מטעמם ונותנים כמה חודשי אחריות) ?

 

בקיצור, עד כמה ניתן לסמוך עליהם ?

 

תודה

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הבעיה העיקרית לטעמי היא שהבדיקה מטעמם והקונה יכול לעשות בדיקה מטעמו רק אחרי הרכישה.

נכון שיש מדניות החזרה, אבל עדיין לי זה מציק.

פורסם

אני מאוד בעד סוויץ'.

 

בוא נשווה את סוויץ' לעסקאות רכישה מול ליסינג או מול אדם פרטי:

בדיקת הרכב:

סוויץ' בודקים את הרכב במכון שהם בוחרים, כאשר יש להם אינטרס לקבל אינדיקציה מחמירה על הרכב, על מנת להימנע מלקבל מכוניות עם בעיות גיר / מנוע / שלדה - ואח"כ להיתקע עם הרכב או חלילה לממש את האחריות שהם נותנים לך לחצי שנה. אדם פרטי - קח את האוטו ותבדוק איפה שבא לך בד"כ. ליסינג - אי אפשר לסמוך על שום מילה שלהם.

אחריות:

סוויץ' נותנים אחריות לחצי שנה. אדם פרטי - דבר ללמפה. ליסינג - לך תממש את האחריות כשיוציאו לך את המיץ

ביטול עסקה:

סוויץ' - תוך חמישה ימים תחזיר את הרכב וקבל את הכסף חזרה בתוך חמישה ימים. אדם פרטי - דבר ללמפה. חברת ליסינג - תזכיר להם מי אתה? במקרה הכי קיצוני הם יקחו ממך את האוטו שקנית בהפחתות לא מבוטלות רק אם תקנה מהם רכב אחר. כסף חזרה לא תראה שם.

היסטוריית בעלויות:

סוויץ' - רק מכוניות פרטיות. אדם פרטי - אתה צריך לבדוק שמה שהוא אומר אכן נכון. ליסינג - לא. רכב פרטי לא תמצא כאן.

 

הנקודה הכי משמעותית לדעתי זה האחריות והיכולת להתחרט בתוך 5 ימים. בחמישה ימים האלה יש לך זמן לקחת את האוטו לאיזו בדיקה שבא לך, ללכת לאיזה מוסך שבא לך. האוטו לא טוב - מחזירים.

 

שורה תחתונה - סוויץ' נותנים רק יתרונות, עם חסרון אחד קטן, לא אתה בחרת את מכון הבדיקה.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

אני גם מתלבט בימים האחרונים, אז:

אחריות:

סוויץ' נותנים אחריות לחצי שנה. אדם פרטי - דבר ללמפה. ליסינג - לך תממש את האחריות כשיוציאו לך את המיץ

למה שהאחריות של סוויץ' תהיה שווה יותר משל הליסינגים למיניהם? שמעת על אנשים שמימשו את האחריות הזו וסוויץ' היו עדיפים על הליסינג?

 

חוץ מזה, האדם שמוכר לך את הרכב לא באמת מכיר את הרכב, ואין לך שום דרך לוודא איך הרכב טופל וכו'. נכון שבטח אפשר לדבר עם הבעלים, אבל זה לא מקביל לפגישה.

פורסם

אישית לא שמעתי על מישהו שנדרש לאחריות ותיקן את הרכב במסגרתה.

כאן באתר מישהו החזיר להם רכב (שמלכתחילה לא היה אמור להיכנס למאגר שלהם) וקיבל את הכסף חזרה.

 

לגבי "משחילים" - מי שמצפה לקבל את כל האופרציה בחינם, נו טוב...קטונתי. אני בטוח שגם אתם עובדים בחינם, וכשהמעביד רוצה לשלם לכם את השכר שלכם אתם אומרים לו שאין צורך. החודש בחינם. סוויץ' יכעסו עלי אבל הם 'מתווכים' שמעורבים בעסקה ונותנים לשני הצדדים רמות נוחות גבוהות (בדיקה, צילום, פרסום - למוכר ; אחריות, אפשרות להתחרט, בדיקה - לקונה) לקיים את העסקה. יש לזה מחיר.

 

אני סבור שהמחיר שווה. ברור לי שסוויץ' לא מתאים לכולם. אם הייתי צריך למכור רכב שהיה עונה על הקריטריונים שלהם, הייתי מפרסם אותו גם שם. בעצם כבר עשיתי את זה. בסוף מכרתי לבד אבל ניסיתי אותם על בשרי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
ורק ששוכחים להזכיר לקונה שמשחילים לו (לקונה) עוד 1.5% עמלה.

זה לא כתוב, אבל אומרים לך ברגע הדין, אחרי שהבשלת לעשות עסקה.

 

האמת שזאת עמלה סבירה לחלוטין , אם נתפרע ונגיד שרכב משומש ממוצע עולה 100,000ש"ח אז זה 1500ש"ח עמלה.

עלות בדיקה במכון עולה כ700ש"ח אז המחיר שלהם נשמע סביר (כל עוד הם באמת עומדים בכל ההבטחות).

 

סוכני נדל"ן לעומת זאת......:evil::twisted::x

פורסם

מוגזם? בא נעשה חשבון.

על רכב של 50000 ש״ח הם מרוויחים 3250 ש״ח ועל זה הם נותנים שירות דיי רחב.

לדעתי התמחור מעבר להוגן.

 

לגבי הבדיקות - הם מחמירים בבדיקות שהם עושים בהחלט.

אצל אשתי הם לא היו מוכנים לקבל רכב שהחליפו לו פגוש + צבעו לו את השני (בבדיקה שלהם זה הופיע במשמעות נמוכה ושאר הבדיקה היתה נקייה לחלוטין)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
5 אחוז מהמוכר 1.5 אחוז מהקונה , קצת מוגזם לדעתי .

 

כשאני רואה משהו שאני מעריך שמתומחר גבוה מדי, המחשבה השניה שלי היא אם אני יכול / רוצה להקים אופרציה מתחרה בעלות נמוכה יותר.

אתה מוזמן לעשות להם תחרות בחינם / בחצי מהעלות. איך זה נשמע לך?

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
5 אחוז מהמוכר 1.5 אחוז מהקונה , קצת מוגזם לדעתי .

 

אני מניח שהשאלה באיזה צד אתה , מכיוון שאתה יכול להיות רק בצד אחד בכל עסקה אז תעשה את השיקולים שלך.

בתור קונה , 1.5% נשמע לי סביר בהתחשב בשירות הכולל.

 

5% מהמוכר , תלוי איזה מחיר הוא מקבל וכמה קשה לו להעיף את הרכב.

 

6.5% כולל זאת עמלה משמעותית אבל השוק אמור להחליט אם זה טוב לו או לא.

פורסם

בתור קונה זה ממש לא 1.5%.

אתה סופג את הרוב המוחלט של ה-6.5% אם לא את כולם.

המוכר מראש מקפיץ את המחיר בswitch כך שיישאר לו אחרי העמלה, הסכום שהוא רוצה לקבל.

אותו הרכב מפורסם במחירים שונים אצלם וביד 2.

פורסם
בתור קונה זה ממש לא 1.5%.

אתה סופג את הרוב המוחלט של ה-6.5% אם לא את כולם.

המוכר מראש מקפיץ את המחיר בswitch כך שיישאר לו אחרי העמלה, הסכום שהוא רוצה לקבל.

אותו הרכב מפורסם במחירים שונים אצלם וביד 2.

 

זה כבר לא קשור לנושא , אותו סיפור יש עם מתווכי נדל"ן.

גם אם העמלה הייתה 0.1% אז אנשים היו עושים את אותו הדבר בניסיון למקסם את הרווח שלהם.

 

אתה לא רוצה את השירותים של סוויץ? קנה את הרכב דרך יד2 , אתה רוצה? קנה אותו מהם. מאוד פשוט.

פורסם
סוויץ' בודקים את הרכב במכון שהם בוחרים, כאשר יש להם אינטרס לקבל אינדיקציה מחמירה על הרכב, על מנת להימנע מלקבל מכוניות עם בעיות גיר / מנוע / שלדה - ואח"כ להיתקע עם הרכב או חלילה לממש את האחריות שהם נותנים לך לחצי שנה...

סוויץ' נותנים אחריות לחצי שנה...

סוויץ' - רק מכוניות פרטיות.

 

לפי מה שאתה מתאר, סוויץ' דומים לקנייה מטרייד-אין של יבואן. גם במקרה הזה כלי הרכב מפרטי, נבדקים (לכאורה בקפידה מאותן סיבות) ויש אחריות. אם הרכב והטרייד-אין מאותו יצרן אזי ניתן לקוות שהרצון להימנע ממוניטין רע ומימוש אחריות יביא למבחר כלי רכב טובים. אם זאת, אין המלצה גורפת על הטרייד-אינים למיניהם (חוץ מאולי המגאנים של קרסו טרייד-אין בזמנו עם האחריות ל-3 שנים). מעבר ליתרונות "על הנייר", עד כמה סוויץ' באמת טובים יותר מהמתחרים? הרי גם עם סוויץ' אתה עלול "לדבר ללמפה" במקרה של בעיה עתידית (כמו לגלות שהרכב עבר תאונת שלדה, לדוגמה).

 

שלא תבינו אותי לא נכון, אני בעד שיהיה גוף מסודר ואמין למכירת מכוניות משומשות (אפילו הפנתי את חמי לסוויץ' לאחרונה), אבל אני לא בטוח שאני מסכים עם התמונה האוטופית שמצייר discoTD5. בקנייה מחברת ליסינג, ההמלצה בפורום היא להתעלם מהבדיקה של החברה ולקחת את הרכב לבדיקה עצמאית. למה בסוויץ' אנחנו אמורים לסמוך על הבדיקה שלהם? הרי גם לחברת ליסינג גדולה יש אינטרס לא להתעסק עם מכוניות עם פגיעות שלדה או כאלה שיצריכו מימוש אחריות. אולי אני פארנואיד, אבל דווקא השקיפות של סוויץ' עלולה לשמש כ"מסך עשן" בשביל להסתיר בעיות מהקונה - הרי סוויץ' מבטיחים אמינות ומציגים בריש גלי את כל המכות הקטנות של הרכב, אבל לא נותנים לבדוק במכון מטעם הקונה לפני חתימת החוזה. קונה תמים סומך על סוויץ', חותם עסקה ופתאום מגלה שהרכב מורכב מ-2 מכוניות שונות (בהקצנה כמובן). אחרי שהוא "ננעל" על הרכב, לקח עליו סיבוב, חתם חוזה, העביר כסף ונסע איתו כמה ימים כ"רכב החדש שלי", אתם באמת חושבים שהוא יחזור לסוויץ' ויבקש להחזיר את הרכב? הרי הקונה התמים הוא ישראלי, לא רוצה "לצאת פרייאר". הוא יחרוק שיניים וישתוק. אני לא אומר שזה המצב עם כל רכב בסוויץ', אבל מעבר להבטחות יפות אני לא כל כך רואה את הייחוד של סוויץ' בשוק הרכב המשומש הישראלי.

 

הנקודה הכי משמעותית לדעתי זה האחריות והיכולת להתחרט בתוך 5 ימים.

 

גם בחברות ליסינג יש אחריות וגם בהן אפשר להתחרט (תוך תשלום "דמי שימוש" אומנם, אבל לא משהו היסטרי - במקרה של סוויץ' להתחרט זה ללא עלות?). למה על חברות הליסינג תמיד אומרים ש"האחריות לא שווה את הנייר עליו היא כתובה"? בסוויץ' יש צדיקים שישמחו לתקן כל תקלה ללא וויכוח?

פורסם (נערך)

לא קשור לנושא?!

אם המחיר שאתה משלם בקניית רכב דרך switch גבוה ב-6% מהמחיר שאתה יכול לקנות את אותו הרכב דרך מודעה ביד2, אז אתה משלם על השירות של switch רק 1.5% ?!

המוכר מגלגל על הקונה את העלות שלו, וכך הקונה צריך להסתכל על זה.

עריכה אחרונה על ידי tomerc

×
×
  • תוכן חדש...