Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3863 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

השאלה בכותרת

חבר הביא לי חיישן חמצן שקנה בעבר לרכב שלו.

מדובר על חיישן חמצן קדמי לאימפרזה.

דולקת לי מנורת מנוע.

האים חלק תחליפי יפתור את הבעיה או שרק מקורי?

מצרף תמונות של המוצר. 655150e4b39b03db9642b15ac22003c5.jpgdb40ea96776de1ec8ff10016946bc7dd.jpg

imprza new age

פורסם

אני במצב דומה לשלך,

 

1. נורת CHECK ENGINE דולקת לי בB4, בסריקת תקלות עולה תקלה של חיישן חמצן קדמי-ימני.

 

2. האם שמת לב לשינוי (לרעה) בצריכת הדלק בזמן האחרון?

 

3. בחברה רוצים 1300 על מקורי, כמובן שלא אשתף עם זה פעולה.

המק"ט של החלק המקורי הוא 22641aa381 או 22641aa360.

 

יש מספר תחליפיים:

תחליפי של חברת DENSO, המק"ט הוא 234-9122 או 234-9123

תחליפי של חברת BOSCH, המק"ט הוא 15636 או 15190

תחליפי של חברת NGK, המק"ט הוא 24696.

 

אופציה נוספת היא להביא אחד כזה מפירוק, בעלות של כ150-200 ש"ח.

 

4. תראה, בפורומים בחו"ל ובארץ ראיתי המון דיבורים על החיישן הזה, המון אנשים טוענים ש"רק המקורי" מתאים והשאר עושים בעיות,

לעומת זאת היו גם דעות של כאלה שהחליפו לתחליפיים והכל עובד כמו שצריך.

 

5. בנוסף קראתי בכל מיני מקומות שהחיישן הקדמי הוא בעצמו מיוצר על ידי חברת DENSO, כך שהתואם/"תחליפי" אמור לעבוד יופי.

 

6. שים לב שאלה החיישנים על 4 חוטים, בטכנולוגיית WIDEBAND. ולא החיישנים הישנים עם חוט 1/2/3.

 

סתם לידע כללי,

בטכנולוגיה הקודמת, NARROWBAND, לחיישן יש יכולת למדוד רק טווח של ערכים (יחס אוויר/דלק) בין 1:14.5 ל 1:15,

בטכנולוגיית WIDEBAND, לחיישת יש יכולת למדוד טווח רחב יותר של יחסים (יחס אוויר/דלק), מ1:5 ועד ל 1:22.

 

 

7. מספר דגשים לגבי ההחלפה של החיישן:

 

- יש לבצע על רכב קר לאחר מנוחה של לילה,

- יש לנתק את הקונקטור של החיישן טרם פירוקו.

- יש להרים את הרכב מצד ימין, לאבטח עם בוק/ג'ק ולהוריד גלגל ימני.

- יש לפרק את כיסוי הפלסטיק מאחורי הגלגל הימני ומיד תראה את החיישן מולך.

- לפני הפירוק של החיישן יש לרסס על החיבור שלו מסיר חלודה/משחרר ברגים ולהמתין 10 דקות.

- פירוק החיישן עם מפתח ייעודי/בוקדה מיוחדת (כי יש חוט שמפריע) בגודל 22מ"מ,

או באמצעות חיתוך החוט ושימוש בבוקסה רגילה ולאחר מכן להלחים את החוטים.

אני ממליץ מאוד לנסות להשיג את הבוקסה המיוחדת לפתיחת החיישן, אך יש מקרים בהם החיישנים האוניברסליים באים ללא קונקטור ויש צורך להלחים את החוטים שלו לקונקטור שיש לך, ובמקרה כזה גם ככה מלחימים אז ניתן לבצע את החיתוך והשימוש בבוקסה הרגילה.

- לפני הרכבת החיישן יש למרוח על ההברגה שלו גריז נחושת, כמות של כדור בגודל של 2 כדורי אפונה תספיק.

- סגירת החיישן תיעשה במומנט של 21NM= 2.1KGM = 15.2FT-LB

- להחזיר הכל בסדר הפוך. לא לשכוח לחבר את הקונקטור של החיישן החדש.

- להתחבר למחשב עם סורק תקלות ולאפס את התקלה.

 

מצ"ב תמונות מהספרות הטכנית של סובארו וכן דוגמאות לשני הסוגים של הבוקסות המיוחדות לפתיחת החיישן.

 

בהצלחה, עדכן אותנו אם החיישן הזה מתאים או לא/נורת CHECK ENGINE חוזרת או לא, מעניין אם כן.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.JPG

6.jpg

שלומי

פורסם

שלומי אתה אלוף!!!

אבל אחי אני עושה את זה במוסך

השאלה עם כל מה שפירטת כאן צריך לבצע המכונאי?

אין שום שינוי בצריכת הדלק לדעתי

imprza new age

פורסם

בנוסף שכחתי לציין בהודעה הראשונה שלי שלא בריא לנסוע כך זמן רב,

הסיבה היא שבמקרה שהחיישן תקול הוא מוציא מתח נמוך ו"משדר" למחשב נתונים שגויים (יחס אוויר/דלק שונה מהמצב בפועל) ואז המחשב חושב (לרוב) שאין מספיק דלק בתערובת ויש להעשיר את התערובת----> הוא מזריק יותר דלק ממה שנדרש--->יותר דלק נכנס לתא השריפה--->לא כל הדלק נשרף כראוי--->הדלק שלא נשרף יוצא מתא השריפה ונכנס לממיר הקטליטי--->ממיר קטליטי נהרס.

 

לכן, עדיף לא למשוך את זה ולסדר בהקדם, כי הממיר נהרס לאט לאט וזה עסק לא זול לטיפול.

 

בנוסף, אם החיישן תקול, סביר להניח שתיכשל בבדיקת זיהום אוויר בטסט עקב ערך הלמדה.

שלומי

פורסם

שים לב שאלה החיישנים על 4 חוטים, בטכנולוגיית WIDEBAND. ולא החיישנים הישנים עם חוט 1/2/3.

 

שלומי, המידע הזה לא נכון.

יש הרבה מאוד חיישנים עם 4 חוטים שהם NARROW BAND.

 

האם אתה טוען שבאימפרזה הנ"ל מותקן חיישן WIDEBAND (בלי קשר למספר החוטים כרגע, אלא כעיקרון) ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

צודק איציק, תודה על התיקון. לא הייתי מדוייק.

 

התכוונתי שבדגם הזה יש חיישן עם 4 חוטים, בטחכולוגיית WIDEBAND, בלי קשר של 4 חוטים לטכנולוגיה.

פשוט בדגמים הקודמים של האימפרזה, החיישנים המותקנים שם היו בטכנולוגיה הקודמת והתחברו עם חוט1/2/3, אבל כמובן שאני לא מכליל על כל חיישני ה4 חוטים כWIDEBANDץ

 

וכעיקרון, כן, ברכב הזה מותקן חיישן WIDEBAND (בלי קשר למספר החוטים).

 

פות"ש, נסה לשלוח לי הודעה כעת, רוקנתי את התיבה

שלומי

פורסם

שלומי, שאפו על המידע.

פות"ש, מה קוד התקלה שמופיע לך? P0420?

אם כן, זה לא החיישן. הבעיה בממיר.

בנוסף למה שאמר שלומי, קיים גם חיישן אחורי. המחשב עושה השוואה בין שני החיישנים לבדיקת יעילות הממיר. בחו"ל, לרוב מחליפים את שני החיישנים והממיר. יקר אבל מתקזז עם צריכת הדלק ועבודת המנוע הנעימה יותר.

וכן, דנסו מייצרים לסובארו את החיישן.

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

הוחלף חיישן למקורי אצל רוני אגזוזים בעלות של 1100 שח!

עבודה מקצועית ביותר החברה שם בדקו את החיישנים ברב מודד שניהם לא תקינים גם המקורי והבאתי אחד מפירוק.

כרגע המנורה כבתה והכל תקין ימים יגידו.

שבת שלום.

imprza new age

פורסם

וכעיקרון, כן, ברכב הזה מותקן חיישן WIDEBAND (בלי קשר למספר החוטים).

אז אתה בעצם אומר שבאימפרזה 2003 יש חיישן WIDE BAND (עזוב את מספר החוטים בצד לרגע) כמו ברכב מודרני שנת 2015 ?

 

אשמח לקבל אסמכתאות למה שאתה אומר (פשוט נראה לי שאתה טועה ומטעה, וזה מתוך היכרות עם המנועים הללו בשנתונים הללו ואופן הפעולה של סובארו בדברים האלו. הם רחוקים מלהיות חלוצים בעניין הספציפי הזה).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

בטכנולוגיה הקודמת, NARROWBAND, לחיישן יש יכולת למדוד רק טווח של ערכים (יחס אוויר/דלק) בין 1:14.5 ל 1:15,

בטכנולוגיית WIDEBAND, לחיישת יש יכולת למדוד טווח רחב יותר של יחסים (יחס אוויר/דלק), מ1:5 ועד ל 1:22.

 

בחיישן רגיל (לא WIDE BAND) עם 4 חוטים, שני החוטים הנוספים הם של גוף החימיום.

 

חיישן רגיל לא יודע למדוד שום טווח. הוא רק יודע לדווח למחשב האם התערובת עניה (יחס אוויר/דלק מתחת ל 1:14.7 או עשירה (יחס אוויר/דלק מעל 1:14.7).

 

 

הוא משמש כמתג ON/OFF.

מתח מוצא עד 0.1 וולט - תערובת עשירה.

מתח מוצא 0.7 -1.0 וולט - תערובת עניה.

 

החיישן כל הזמן מדלג בין שני המצבים האלו, חשובה מאוד גם מהירות התגובה שלו. אבל הוא "לא יודע" למדוד עד כמה התערובת עשירה או ענייה.

 

 

את זה יודע לעשות חיישן WIDE BAND.

 

 

פורסם (נערך)

לפני כשבועיים הייתי באותה בעיה של תקלה של חיישן חמצן עליון , הייתי אצל ההורים באשדוד אז קפצתי לרוני אגזוזים , והוא נתן לי הצעת מחיר גבוהה מאוד לחיישן מקורי חדש - 650 שח מול 450 שח לחליפי משומש .

לי בכל מקרה זה היה נראה יקר - כמובן שאופציית איביי אבל ויתרתי להפעם וחזרתי לחיפה - והכנתי את עצמי לזה שלאף אחד לא יהיה את הבוקסה של החיישן חמצן וניגשתי לבורג המפרץ וקניתי אחת ב-53 שקל:shock:

שם הלכתי למוסך שאני מכיר שלפעמים אני מטפל שם וביקשתי לשאול אם יש חיישן חמצן משומש שירד ממנוע או שהגיע עם מנוע שנמצא אצלם במוסך , ופלא היה חיישן חמצן מורכב על מנוע משנת 2008 , התזתי על החיישן אצלי ספריי חלודה , והלכתי לפרק את החיישן ההוא , פירקתי עצרתי להפסקת קפה חיברתי אצלי - ניקיתי תקלות , ויצאתי לדרך.

יש לציין שאני נוסע המון ועברו בנתיים 1K ולא נדלקה שום מנורה.

 

העלויות :

53 - בוקסה לחיישן חמצן בבורג המפרץ

50 - המוסך רצה להביא לי בחינם את החיישן כאות רצון טוב שאני מטפל אצלו אני התעקשתי לפחות על משהו סימלי.

 

התוצאה :

בנתיים הרווחתי משהו שנראה שעובד - חסכתי 347 שח שרוני אגזוזים דרש בנוסף למחיר שהוצאתי .

 

יש לציין שרוני שהוא בעל מקצוע מאוד מומלץ - את כל התיקונים והריתוכים של הצנרת ותקלות עשיתי אצלו בכל שנותיי שיש לי רישיון - וככל הנראה עוד אחזור אליו לדברים אחרים.

עריכה אחרונה על ידי umardekar
×
×
  • תוכן חדש...