Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3931 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי.בשעה טובה מכרתי את הבית וכרגע נמצא במשא ומתן לגבי בית אחר. בבית ה''חדש'' ישנו ארון חשמל עם פאזה אחת של 25 אמפר.ברצוני לשנות את הלוח לתלת פאזי 3*25 אמפר. מהן העלויות הצפויות? הבנתי שפרט לעלות החשמלאי ישנה עלות ביקור ובדיקה של חברת החשמל והתאמת החשמל לתלת פאזי.אשמח אם מישהו יעשה סדר בדברים ,ירשום עלויות משוערות וכן יפרט את ההליך ואם אפשר ימליץ על בעל מקצוע אמין ובעל מחירים סבירים לביצוע העבודה.מדובר בעבודה באזור הקריות.תודה.

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נמתין לחשמלאי הפורום, אבל עלות העבודה נגזרת ממוכנות הבית לתלת פאזי: יש בתים בהם הקבלן מכין לוח חשמל לתלת פאזי, ואז עבודת החשמלאי די פשוטה. אם הבית מצריך חיווט זה סיפור אחר.

עלות הביקור של חברת החשמל אינה גורם מרתיע.

בכל מקרה - סביר שבמסגרת הוצאות רכישת הבית והתאמתו לצרכיך מדובר באחד הרכיבים היותר חשובים והפחות יקרים. לא זו הסיבה שתגרום לך לוותר על נכס טוב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
נמתין לחשמלאי הפורום, אבל עלות העבודה נגזרת ממוכנות הבית לתלת פאזי: יש בתים בהם הקבלן מכין לוח חשמל לתלת פאזי, ואז עבודת החשמלאי די פשוטה. אם הבית מצריך חיווט זה סיפור אחר.

עלות הביקור של חברת החשמל אינה גורם מרתיע.

בכל מקרה - סביר שבמסגרת הוצאות רכישת הבית והתאמתו לצרכיך מדובר באחד הרכיבים היותר חשובים והפחות יקרים. לא זו הסיבה שתגרום לך לוותר על נכס טוב.

ברור.:).

עד כמה שהבנתי לא צריך לשנות את חיווט הבית בהעברה לתלת פאזי. הבית נבנה בשנת 1992. קשה לי להאמין שהיתה מוכנות כלשהי בזמנו לתלת פאזי.

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:

פורסם (נערך)

כבר לא מעט שנים התקן המינימאלי הוא 1X40, ולכן קשה לי להאמין שבית שבו המערכת היא 1X25 (שהוא בהכרח ישן), ישנם הכנות כלשהן.

 

מעבר מ-1X25 ל-3X25, אם זה לא השתנה בחמש השנים האחרונות הרבה נע בסביבות 4K שקלים לחברת החשמל (לא כולל חשמלאי פרטי) שזה כולל את כל העבודות עד המונה (כולל החלפתו למונה תלת פאזי) וביקורת אחת.

 

במערכת חשמל תקינה ותיקנית, עיקר העבודה במעבר לתלת-פאזי היא השחלה של גיד הארקה לגופי התאורה.

עריכה אחרונה על ידי saay222
פורסם
כבר לא מעט שנים התקן המינימאלי הוא 1X40, ולכן קשה לי להאמין שבית שבו המערכת היא 1X25 (שהוא בהכרח ישן), ישנם הכנות כלשהן.

 

מעבר מ-1X25 ל-3X25, אם זה לא השתנה בחמש השנים האחרונות הרבה נע בסביבות 4K שקלים לחברת החשמל (לא כולל חשמלאי פרטי) שזה כולל את כל העבודות עד המונה (כולל החלפתו למונה תלת פאזי) וביקורת אחת.

 

 

 

במערכת חשמל תקינה ותיקנית, עיקר העבודה במעבר לתלת-פאזי היא השחלה של גיד הארקה לגופי התאורה.

 

 

עוד כ4K לחשמלאי פרטי נראה לך סכום סביר ? קרוב למציאות?.

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:

פורסם

קצת מוזר שבית מ 1992 קיבל 25A, אתה בטוח שזה לא עבר שיפוץ ב 92 ?

אני מכיר לפחות כמה דירות שנמסרו ב 1989 וגם ב 1992 ובכולן לוח תיקני של 40A שנתן הקבלן.

 

כמה חדרים הדירה ה"חדשה" ?

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
קצת מוזר שבית מ 1992 קיבל 25A, אתה בטוח שזה לא עבר שיפוץ ב 92 ?

אני מכיר לפחות כמה דירות שנמסרו ב 1989 וגם ב 1992 ובכולן לוח תיקני של 40A שנתן הקבלן.

 

כמה חדרים הדירה ה"חדשה" ?

הדירה החדשה היתה בעבר גן ילדים. אולי בגלל זה מותקן בה רק 25 אמפר.

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:

פורסם

אמרת אמרת.

עם חלוקה נכונה זה צריך להספיק לדירת 4 חדרים בלי בעיה מיוחדת, אבל אם אתה בונה על מיני מרכזי או כיריים חשמליות, עדיף תלת פאזי.

 

לפי המחשבון של חברת החשמל - העלות היא 3630 ש"ח כולל מע"מ. על זה תצטרך להוסיף עלות חשמלאי שיסדר לך את כל הבית.

לדעתי האישית - ואני יוצא מנקודת הנחה שכרגע החשמל במקום לא מסודר בכלל - העלות של חשמלאי יכולה להסתכם בכל מה שבין 7 ל 15 אלף שח, תלוי בתוכנית שתגיש לחשמלאי (שתלויה בדרישות שלכם). במקרים קיצוניים זה יכול לעבור את זה, במקרים הפוכים אולי מעט מזה.

 

אם אני מתרשם נכון ממה שאתה מספר - ההסבה לדירת מגורים תצריך שינויים משמעותיים ביותר בתשתית החיווט בדירה, לרבות יצירה של נקודות תלת פאזיות חדשות מהלוח עבור כיריים (אם יהיו וגם אם לא, הכנה סביר להניח שתעשה), מיני מרכזי וכמובן חלוקה של כל מכשירים החשמל הכבדים בבית (לכל אחד קו מהלוח בנפרד: מ.כביסה, מייבש, מדיח, דוד, תנור אמבטיה [1-2 יח'], תנור אפיה במטבח, שקעי שירות במטבח, שקעים למזגנים בחדרים וכד').

 

כדאי שתכין תוכנית מסודרת ומפורטת עם מספר נקודות החשמל והמאור שאתם צריכים ותיתן לחשמלאי לתמחר לך אותה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

לא ..לא..לא.

לא ירדת לסוף דעתי. הדירה היתה בעבר הרחוק גן ילדים. מזה כעשר שנים היא משמשת כדירת מגורים. אני מקציב לעניין כ9K לערך. ואשמח ,כמובן ,שזה יסתיים בפחות. אל תשכח שגם בגינה יהיו לי צרכני חשמל.

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:

פורסם

לכן אמרתי, בנה תוכנית והגש אותה לחשמלאי. יכול להיות שזה הרבה יותר זול ממה שאני ואתה חושבים - ואולי לא.

זה שהנכס כבר 10 שנים משמש כדירה, עדיין לא אומר שהחלוקה בו תקינה ומתאימה לצרכים שאתה תגדיר.

 

אתן לך דוגמא: בימים אלו אני משפץ דירה של חבר יקר מאוד שלי, חבר מעל 20 שנה, עוד מהתיכון. בחור צדיק משכמו ומעלה.

קנה דירת 4 חדרים (במקור 3, אחרי תמ"א 38 )

לוח החשמל הקיים בנוי מ 4 מאמ"תים ו- פחת 1. מתוכם: 2 קווי כח (אחד לתנור ואחד למכונת כביסה, ממנה משכו גם לדוד החשמל חוט) ועוד 2 קווי מאור.

אם ניכנס לעובי הדברים: 2 קווים עם חיווט 1.5 ממ"ר ועוד 2 קווים עם חיווט 2.5 ממ"ר. זו כל התשתית של הדירה כרגע.

נראה לך שאפשר לעבוד עם כזה דבר ? (התשובה היא "לא" כמובן).

מעבר להעברת הלוח מחדר המדרגות לדירה עצמה, הוספתי לו כ- 9-10 קווים חדשים של 16A כל אחד ל: מזגן סלון, מזגן חדר הורים, מזגן חדר ילדים, תנור, מדיח, שקעי שירות, מכונת כביסה, דוד חשמלי, שקע שירות בחדר אמבטיה+תנור אמבטיה. בכך נפתרה הבעיה של החלוקה הנכונה של החשמל בדירה (לוח 40A, בתמ"א 38 הוסיפו בלוח עוד הכנה בלבד לתלת פאזי).

 

הכל תלוי במצב הנוכחי של הדירה ובדרישות שלכם.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני לא זוכר מתי התחלפה התקינה לגבי צבעי הגידים, אבל אם הבית נבנה לפי תקן הצבעים הישן, כנראה לא יהיה מנוס מלהשחיל את כל מערכת החשמל מחדש, עם עלויות בלתי מבוטלות בכלל.

פורסם

זכורות לי דירות בוודאות מתחילת שנות ה 90 שם החיווט של ה: אפס, פאזה והארקה זהים למצב כיום.

השוני היחידי שאני שם לב אליו זה ש"אז" החיווט לתאורה היה בסגול, והיום הוא מסומן בחוט חום עם פס (צהוב\אדום וכד').

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לכן אמרתי, בנה תוכנית והגש אותה לחשמלאי. יכול להיות שזה הרבה יותר זול ממה שאני ואתה חושבים - ואולי לא.

זה שהנכס כבר 10 שנים משמש כדירה, עדיין לא אומר שהחלוקה בו תקינה ומתאימה לצרכים שאתה תגדיר.

 

אתן לך דוגמא: בימים אלו אני משפץ דירה של חבר יקר מאוד שלי, חבר מעל 20 שנה, עוד מהתיכון. בחור צדיק משכמו ומעלה.

קנה דירת 4 חדרים (במקור 3, אחרי תמ"א 38 )

לוח החשמל הקיים בנוי מ 4 מאמ"תים ו- פחת 1. מתוכם: 2 קווי כח (אחד לתנור ואחד למכונת כביסה, ממנה משכו גם לדוד החשמל חוט) ועוד 2 קווי מאור.

אם ניכנס לעובי הדברים: 2 קווים עם חיווט 1.5 ממ"ר ועוד 2 קווים עם חיווט 2.5 ממ"ר. זו כל התשתית של הדירה כרגע.

נראה לך שאפשר לעבוד עם כזה דבר ? (התשובה היא "לא" כמובן).

מעבר להעברת הלוח מחדר המדרגות לדירה עצמה, הוספתי לו כ- 9-10 קווים חדשים של 16A כל אחד ל: מזגן סלון, מזגן חדר הורים, מזגן חדר ילדים, תנור, מדיח, שקעי שירות, מכונת כביסה, דוד חשמלי, שקע שירות בחדר אמבטיה+תנור אמבטיה. בכך נפתרה הבעיה של החלוקה הנכונה של החשמל בדירה (לוח 40A, בתמ"א 38 הוסיפו בלוח עוד הכנה בלבד לתלת פאזי).

 

הכל תלוי במצב הנוכחי של הדירה ובדרישות שלכם.

 

איציק

כן..נראה לי שהיו רק ארבעה מפסקים על כל הדירה...

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:


×
×
  • תוכן חדש...