Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה אתם חושבים על פיאט אונו S45 כרכב שני


falul
שימו לב! השרשור הזה בן 7734 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שנת 1993 מנוע 1000 כמובן.

מבפנים הוא נראה ממש מושקע, כל מני אביזרים כל מני דאויינים (גופיות למושבים, משענת ליד מולבשת כזאת) ....

מבחוץ הוא נראה יפה, עם דפיקות קטנות שמתאימות לגילו.

כשפותחים את המכסה המנוע נראה ממש יפה ונקי (אולי אפילו מחשיד) האוטו עבר רק 97,000 ק"מ והוא יד שלישית (היד השניה היתה של מישהו שגר בנשר ועבד במפעל של נשר, וזה ההסבר לק"מ)

האוטו ממש חמוד ולוי יצחק חושב שהוא צריך לעלות 10 אלפים, עם שיקלול של המזגן והק"מ הנמוך מגיעים ל12.5K ש"ח.

האפשרויות שהגענו אליהם אחרי מיקוח קטן הם לקחת את הרכב לבדיקה (חצי-חצי) ואז להוריד מהמחירון (מה12 אלף) כל מה שקשור למנוע או לגיר או לקלאצ'.

האפשרות השניה היא לקחת ב10 אלפים בלי בדיקה.

 

השאלות הם כאלה :

האם זה כדאי ? האם ה1000 יהיה טוב לנסיעות לעבודה (45 ק"מ ביום לנוסע אחד) ? האם המזגן אפקטיבי בכלל כשהוא משודך למנוע 1000 ?

 

כמו כן שמעתי שהרכב מאוד אמין ושינה לחלוטין את התדמית של פיאט, לפחות בארץ. והחלפים שלו מאוד זולים.

 

אנא ענו על שאלותי ואמתו את הדברים

fiat_uno_01.jpg

יש לי בעיה עם פינלנד שהם רק אומרים מה לא! הם הרי לא מייצרים בעצמם מכוניות, אז מה הקטע להגיד 12654848.jpg יש לכם אלטרנטיבה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנת 1993 מנוע 1000 כמובן.

מבפנים הוא נראה ממש מושקע, כל מני אביזרים כל מני דאויינים (גופיות למושבים, משענת ליד מולבשת כזאת) ....

מבחוץ הוא נראה יפה, עם דפיקות קטנות שמתאימות לגילו.

כשפותחים את המכסה המנוע נראה ממש יפה ונקי (אולי אפילו מחשיד) האוטו עבר רק 97,000 ק"מ והוא יד שלישית (היד השניה היתה של מישהו שגר בנשר ועבד במפעל של נשר, וזה ההסבר לק"מ)

האוטו ממש חמוד ולוי יצחק חושב שהוא צריך לעלות 10 אלפים, עם שיקלול של המזגן והק"מ הנמוך מגיעים ל12.5K ש"ח.

האפשרויות שהגענו אליהם אחרי מיקוח קטן הם לקחת את הרכב לבדיקה (חצי-חצי) ואז להוריד מהמחירון (מה12 אלף) כל מה שקשור למנוע או לגיר או לקלאצ'.

האפשרות השניה היא לקחת ב10 אלפים בלי בדיקה.

 

השאלות הם כאלה :

האם זה כדאי ? האם ה1000 יהיה טוב לנסיעות לעבודה (45 ק"מ ביום לנוסע אחד) ? האם המזגן אפקטיבי בכלל כשהוא משודך למנוע 1000 ?

 

כמו כן שמעתי שהרכב מאוד אמין ושינה לחלוטין את התדמית של פיאט, לפחות בארץ. והחלפים שלו מאוד זולים.

 

אנא ענו על שאלותי ואמתו את הדברים

 

נתחיל נא:

1. אונו 45 "מושקעת" נקראת 45S או 45SX. אחרת זו סתם אונו 45, ושום גופיות וידיות מאוטו דיפו לא יכסו את המתחת החסופה.

2. מנוע של אונו לא יכול להיות נקי. נקודה. מנוע של אונו ללא הזעות שמן ממכסה שסתומים, ומסביב לדיסטריביוטור חשוד ביותר (מישהו מנסה לגרום לרכב להראות יותר טוב ממשהו באמת.)

3. אונוים שורדים קילומטראז'ים גבוהים ללא בעיות.

4. לא לקחת בלי בדיקה. נקודה...במיוחד עם המוכר "לוחץ" על האפשרות הזאת...

 

עכשיו לגבי הדגם עצמו:

תבדוק עם המזגן הוא של רסקור (מומלץ) או של חברה אחרת (תברח). באונו שלי עשיתי טעות והתקנתי מזגן של אוטו-קור - מה שגרם לרעידות, ווברציות והחלפת אלטרנטורים כל 50K ק"ם...

מנוע 999סמ"ק גבולי מבחינת יכולת להניע את הרכב - במישור הוא בסדר, עם כעקיפות לא מומלצות ללא ניתוק המזגן (מזגן של רסקור בא עם מנגנון אוטו' שמנתק אותו בזמן התאוצה).

לי היה אונו 60 ועדיין הייתי מנתק את המזגן ידנית בעקיפות.

 

הייתי ממליץ לחפש אונו 60S שנת 92-93 - מנוע חזק יותר, רכב טיפה יותר "מפואר" - לא תקבל כוויה ממתכת חשופה של דלתות וכו', יש שעון חום נוזל קירור, ווישר אחורי (חשוב בגשם/בוץ, החלון האחורי מתלכלך מהר מאוד בגשם/בוץ).

 

P.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להמלצה לחיפוש של אונו 60 ולו בשל העובדה ברכב הזה הגיר הינו של 5 הילוכים, לעומת ה-45 עם 4 הילוכים בלבד.

מחלות אונו:

(1)חריקות בשילוב הילוכים(בדר"כ 2,3).

(2)מע' קירור, לבדוק היטב.

(3)חופש בבורר הילוכים.

(4)ראה הודעה למעלה לגבי נזילות שמן.

 

אחד הדברים המעצנים ביותר באונו הוא שחרור משענות הראש בשביל הרכבת ריפודים, ללא ניסיון והכרת המוצר העיניין מסובך מאוד.

משענות ראש משוחררות מעידות כי התפסנים שלהן פגומים.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה שנראה שאפילו בתור התלבטות זה שווה את ה200 שקל.

איך אני יכול לבדוק אם המזגן הוא של רסקור ? איפה צריך להיות כתוב ?

באמת היו רעשים בין השני לשלישי המוכר אמר שככה זה בפיאט צריך למשוך את ההילוך הרבה ואז לעלות והוא יראה לנו איך עושים את זה. הגיוני ? אם לא מה זה אומר שצריך לעשות בתיקונים ?

 

הS60 יותר יקרה, אתם חושבים שלא שווה לקנות במחירון את ה45 ?, שוב בהנחה שהכל בסדר ?

 

אנחנו מחפשים רכב פשוט מאוד שיהיה זול בטיפולים וחלפים, שיהיה אמין ושיתן טיפה של הנאה ונוחות ל45 ק"מ ביום, ככה שהמתכות החשופות לא כל כך עקרוניות לנו לצורך הענין כנראה, כשהתקרה שלנו עומדת על 10 אלפים ש"ח.

המנוע צריך לשמש נוסע אחד בלבד במהירויות במסגרת החוק, האם יש הצעות מקבילות או המלצות מאנשים עם ניסיון ?

יש לי בעיה עם פינלנד שהם רק אומרים מה לא! הם הרי לא מייצרים בעצמם מכוניות, אז מה הקטע להגיד 12654848.jpg יש לכם אלטרנטיבה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי עוד המלצה אחת:

סובארו ג'אסטי מהצורה היותר חדשה, מנוע 1.0 ליטר שנת 89-90.

 

אמינה לא פחות מהאונו, חלפים זולים, אפשר למצוא אחת שמורה יחסית. וקצת

יותר "ביצועיסטית", מתאימה בול לדרישות שלך.

 

למרות שאתה יורד קצת בשנתון יחסית לאונו, אני חושב שהג'אסטי תהיה תמורה טובה

יותר לכספך, היא יותר "מפוארת", יש מד סל"ד, רק לא אוטומט כמובן...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת היו רעשים בין השני לשלישי המוכר אמר שככה זה בפיאט צריך למשוך את ההילוך הרבה ואז לעלות והוא יראה לנו איך עושים את זה. הגיוני ? אם לא מה זה אומר שצריך לעשות בתיקונים ?

אין דבר כזה-ככה זה :?

הילוכים חורקים פירושם שחיקה בסינכרונים/משלבים של ההילוכים.

בכדי לפתור זאת יש לשפץ את הגיר.

איך אני יכול לבדוק אם המזגן הוא של רסקור ? איפה צריך להיות כתוב ?

אמורה להיות מדבקה באחד מן המקומות(או יותר) הבאים:

(1)מכסה מנוע מבפנים.

(2)שמשה אח' ו/או דלת אח'.

 

אונו אינו נמכר במחיר מחירון, השוק מוצף בהם,נכון רבות מהן מהשכרה לשעבר ו/או בעלות מצב מכני/מרכבי ירוד, אך תמיד ניתן למצוא כזאת שתתאים לדרישות.

בשום פנים ואופן לא לוותר על בד' במכון.

יש לערוך זכרון-דברים לפני הבד' שבמקרה של תאונת שלדה ו/או מרכבית קשה(עמודים, גג), בעל הרכב יחזיר לך את סכום הבד'.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שלוש וחצי שנים מכרתי את שלי (החזקתי אותה אצלי 3 שנים בדיוק)

הדגם הזה בדיוק רק לבנה.

רכב מאוד אמין ומאוד זול לאחזקה (עלות הטיפולים שלו היתה בערך 40% פחות מפיאט פונטו שהיתה לי אח"כ, לא בגלל שהפונטו לא אמינה וזולה לתחזוקה אלא פשוט כל החלקים של האונו היו פשוט מאוד מאוד זולים).

לי דווקא לא זכור שההילוכים עשו בעיות וגם לא הייתי צרך לכבות את המזגן שיצאתי לעקיפות (פשוט שטויות במיץ עגבניות-הכל תלוי במצב הרכב ובתחזוקה).

שלב לשני דברים ברכב:

1. המזגן ברכב כמו בכל הפיאט הקטנות הוא לא הכי חזק שבעולם.

2. שמנגנון הווישרים פועל כמו שצריך.

3. שמפשיר האדים עובד

4. שהפנסים האחוריים עובדים (איתותים, אורות ערפל) - לפעמים מהחום הפלסטיק הפנימי שעליו יושבות הנורות פשוט נמס ואז הן משתחררות, לא נוגעות כמו שצריך במגעים ולא עובדות כמו שצריך - לא נורא אבל מאוד מעצבן.

 

המלצה שלי: האומנם הרכב מאוד אמין, נוח עוד ועוד סוברלטיבים, אבל

אם אתה יכול קנה את אחד הדגמים עם המנוע החזק יותר - פשוט יותר חזקים ובעיקר יותר מפנקים (הדוגמא הכי פשוטה הדלתות החסופות של ה-45 לעומת אלו של הדגמים האחרים

אם מישהו רואה או רוצה למכור vtr/vts או 106 ראלי דור שני אז שלא יתבייש ושירים לי מהר טלפון 055336232 או שישאר הודעה פרטית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוספות:

קודם כל, שכחתי מעיניין 4 הילוכים ב45. וחבל. כי תחפש את החמישי יום יום כשתגיע ל80-90 קמ"ש. תחפש 45S (נדירה מאוד) או 60S - ההבדל במחירון לא כזה גבוה.

 

לגבי חריקות בגיר - מהווה בעיה. אם אינך בקי בתולדות דאבל-קלץ' על תקנה. הגיר באונו (חוץ מ אונו 70) לא חלק במיוחד והעברת הילוכים דורשת עדינות מסויימת. אונו שהעבירו בו הילוכים ב"מכה" יסבול מחריקות בשילוב כפי שתיארתה.

חופש בבורר הילוכים, עם אני לא טועה, זה דווקה בעיה של 70, פחות של 45 ו60.

עוד פעם, גיר לא "חלק" זה לא בעיה - פשוט לא דוחפים את הידית בכוח אלה בעדינות וההילוך נכנס. חקירות מצביעות על בעיה שלא כדי להתחיל להתעסק איתה.

 

לגבי הזעות שמן - דבר רגיל לחלוטין, קיים במנועי פייר (999סמ"ק ב45 ו1108 ב60) מרגע הולדתם ועד מותם אחרי כמה מאות אלפי ק"מ (מכיר אונו 60S שעברה 430K ללא בעיות קומפרסיה וכו...כמובן שאר חלקי הרכב הוחלפו פעם-פעמיים :)

 

מזגן של רסקור - מדבקות על דלת אחורית, מתחת למכסה מנוע, ליד ידיות תפעול (על קופסת פלסטיק מכוערת מתחת לקונסולה).

d_guy11: נכון שלא הייתה צריך לכבות את המזגן - הקלץ' של המדחס הופעל אוטומתית (המאוורר ממשיך לעבוד כך שאוויר קר ממשיך לזרום - אצלי הייתי מנתק את המדחס ע"י הזזת ווסת טמפ')

 

חשמלים: לבדוק את הכל. כל המנורות חוץ ופנים (בעית פלסטיק נמעס בפנסים אחוריים ידוע - אך פנס חלופי עולה כ120ש"ח! (לפני 4 שנים :) ). בעייה יותר קשה היא ניתוקי הערקה - בד"כ בגלל חלודה אחרי תיקוני פחחות לא מוצלחים.

 

כיוון פרונט - חובה בכל אונו משומש לבדוק כיוון פרונט - בגלל מבנה קורות אורך גם תאונה "קטנה" יכולה להשפיע.

 

מע' קירור - מים ירוקים, הח' טרמוסטט כל 100K (פחות מ100 ש"ח לא כולל עבודה), משאבת מים כל 150K (כ450ש"ח כולל עבודה ופקקי מים קידמיים).

 

מצטרף להמלצה על ג'סטי 1.0 ידנית - לחמי הייתה כזאת חדשה מ'91 עד '98 - אפס בעיות. רכב ספרטאני מאוד, אבל נוסע ממש טוב (אפילו עם 3 מבוגרים + רואה גרמני :)

 

 

 

דרך הגב, יש לי ספר אונו של היינס - מישהו מעוניין? :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחי אני במקומך לוקח את האוטו לבדיקה כי גם אם תשלם 2000 שקל יותר

זה שווה את השקט הנפשי שלך.

ואני ממליץ לך לקחת את האוטו לבדיקה אצל מוסך של פיאט שאתה תבחר.

בלי שטיות בלי משחקים פשוט לנהוג בה...

ב.מ.וו מכונת הנהיגה האולטימטיבית...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בערך כ 10 שנים , לאחר שנה אחת בהשכרה ...

הרכב היה ממש אמין בצורה בלתי רגילה !!

הקלאץ המקורי של הרכב שרד 120,000 ק"מ ... היה לי מזגן של "אלכס אורגינל" שעבד מצוין .

 

האוטו מאוד זול לאחזקה (חוזר ומחזק את דבריהם של ידידי ) הן מבחינת תצרוכת דלק והן מבחינת חלפים וטיפולים (המנוע מאוד פשוט !! את הטיפולים עשיתי לבד ! )

לי היתה אונו 45 ,92', מנוע 999 סמ"ק ו 4 הילוכים . האוטו מעולה לנסיעות עירוניות ובין עירוניות .

אני מאוד נהנתי לנהוג באוטו במשך השירות הצבאי שלי וקצת לפניו , האוט ונח ומגיב יפה , מרווח מאוד ביחס לשאר הרכבים באותה קטגוריה , וההגה היה תענוג ... מתנהג כמו הגה כח - רך וקל (ולא היה הגה כח !) .

 

אני ממליץ ...

דרך אגב , שלי נמכרה ב 200 ש"ח מתחת למחירון .

 

פריט נוסף לבדיקה - תבדוק נזילה של שמן מסביב לאטם ראש לאחר נסיעה וציריות תקינות (מחלות של אונו ... )

"...You CanT Make a Hoe a House Wife"

Dr. Dre , 2001

 

דוד גודלי , תעשה לי ילד פג !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם רנו 5?

אחלה רכב מניסיון, הנאה מנהיגה , אמין, גם נראה טוב יותר מאונו (לפי דעתי כמובן),עלויות ביטוח ואחזקה זולות.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מאוד אוהב אותו, אבל עסקינו כאן הם במצוי ולא כל כך ברצוי.

 

שווה להוסיף כסף ולנסות לקנות 205 או 106 שנת 94 עם הזרקת דלק ?

הבנתי שהזרקת דלק עושה את האוטו יותר חסכוני, יותר חזק, ואפילו יותר אמין. זה ענין של לעלות בשנה אחת, כדאי ?

יש לי בעיה עם פינלנד שהם רק אומרים מה לא! הם הרי לא מייצרים בעצמם מכוניות, אז מה הקטע להגיד 12654848.jpg יש לכם אלטרנטיבה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מאוד אוהב אותו, אבל עסקינו כאן הם במצוי ולא כל כך ברצוי.

 

שווה להוסיף כסף ולנסות לקנות 205 או 106 שנת 94 עם הזרקת דלק ?

הבנתי שהזרקת דלק עושה את האוטו יותר חסכוני, יותר חזק, ואפילו יותר אמין. זה ענין של לעלות בשנה אחת, כדאי ?

 

בכלליות זה יותר אמין, זה לא מצריך לעשות כיוון לקרבורטור כל כמה זמן, האוטו בד"כ לא רועד בכל רמזור וזה גם יותר חסכוני . . .

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטרף להמלצות לחפש אונו 60S מודל 92-93.

 

יש לי נסיון גם עם אונו 45 וגם עם 60S, וה 1100 חזקה יותר משמעותית. לא היה לי צורך לכבות מזגן בעקיפות, האחזקה היתה זולה מאוד, והאמינות של ה 60S היתה מושלמת בשנה שהחזקנו אותה.

 

את ה 45 מודל 86 החזקנו שנתים וחצי, ובזמן הזה נאלצנו לשפץ אלטרנטור וסטארטר (שהלכו בסביבות 120000 ק"מ), ומנגנון חלון קדמי התפרק. חוץ מזה - כלום.

חלפים היו ההכי זולים שיכולים להיות. בקליטים ודברים כאלה ממש בגרושים.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

קודם כל רצוי לציין שאוטו זה מיעוד לנסיעות עירוניות בעיקר ופחות לנסיעות בין עירוניות אבל... האוטו חוסך בדלק והאמינות שלו מצויינת אצלי לא הייתה שום בעיה איתו חוץ מהבעיה בגיר. יתרון נוסף זה שהאונו החלקים שלו הכי זולים שיש בשוק. בקשר למזגן היה לי מזגן של רסקור והוא פעל מצויין (קצת חלש) אבל חשוב לציין שברגע שאתה מפעיל מזגן המנוע מתחיל גם להתחמם וגם הביצועים יורדים.

מי שמכיר את חיפה בעלייה לכביש פרויד הייתי צריך לנסוע בלי מזגן וגם בלי מזגן האוטו עלה 40 קמש. לכן אני ממליץ לך לחפש או אונו 60 או 70 ההבדל במחיר יהיה 2000 שקל.

אבל אם האוטו נועד בעיקר לנסיעות עירוניות אז זה מספיק.

 

בקשר לבדיקה תמיד צריך לבצע בדיקה מה עוד שהאוטו בן יותר מ 10 שנים.

אל תקנה בלי בדיקה!!!

FIAT UNO 1.4 I.E.S

3 דלתות. דוד פתוח+ ציפ של SUPERCHIPS+ כסאות של OMP

+ פילטר אוויר פתוח של INBOX + ספויילר. ובקרוב גם פורטינג וקמשפטים +הנמכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7734 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...