Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע חיישן הטמפרטורה ברכב דווקא מדייק?


shugiflex
שימו לב! השרשור הזה בן 3321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יש מי שאוהב לראות את נתון הטמפרטורה ויש מי שזה מיותר לו. כנראה זה מעניין מספיק אנשים אחרת זה לא היה נפוץ כל כך ברכבים.

 

נכון שמדובר בנתון שאין הרבה מה לעשות עם המידע שהוא מציג, אבל הוא מסוג הנתונים שנחמד לדעת אותם. אתמול הייתי בנסיעת עבודה לרמת הגולן ועמק החולה והיה חסר לי מד הטמפרטורה ברכב (כן, בטויוטה היילקס ויגו 2011 אין מד טמפרטורה חיצונית בגרסה הבסיסית). האם חסרון הנתון שינה לי הרבה? ממש לא, אבל בכל זאת הוא היה חסר.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם אין לי כח לחפירות בחדשות ובא לי רק לדעת מה התחזית?

תתקשר לדני רופ..

הוא יהיה מאושר..

והוא גם יענה לך על השאלה שלך.

עריכה אחרונה על ידי GUGY
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

stio, הערה קטנה לגבי מדידת הטמפרטורה של התחנה שלך (וגם של כל תחנה אחרת, כמעט). הצגת הנתונים ברזולוציה של עשירית מעלה לא אומרת כלום על הנכונות של אותם נתונים. קל מאוד, במערכות דיגיטליות, להציג נתונים גם עם מאיות ואלפיות אבל זה לא אומר שהנתונים המוצגים נכונים.

 

בתחנות פופולריות לשוק הבייתי, הנתון של הטמפרטורה הוא בנכונות של כ-0.5 מעלות צלזיוס, גם בדגמים שנקראים מקצועיים (והם לא). גם תחנות מטאורלוגיות מקצועיות באמת, כמו אלו של חברת Campbell Scientific, שעלות תחנה מטאורולוגית מלאה שלהם יכולה להגיע לכ-20,000 ש"ח (טמפרטורה, לחות, לחץ ברומטרי, רוח ומשקעים) החיישן הוא בנכונות של כ-0.3 מעלות צלזיוס וזה רק הנתון לגבי החיישן, יש להתיחס גם לדיוק המכשיר שמודד את המתח עליו.

 

תודה על ההבהרה בנושא! אקח לתשומת ליבי.

 

מנורה של התראה על קיפאון בחוץ זה באמת מועיל לך כנהג, וגם כנוסע שיוצא מהרכב ויודע להיזהר לא להחליק על כביש קפוא. זה לא קשור לתצוגה של טמפרטורה שלא נותנת לך כלום חוץ מהמידע הבסיסי "חם בחוץ/קר בחוץ" כשאת זה אתה כבר יודע מלפני שנכנסת לרכב.

 

איך זה תורם לנוחות שלך שאתה יודע כמה מעלות בחוץ?

לדעתי זה שם רק ליופי ואין לזה שימוש פונקציונלי.

 

אני חושב שהיצרנים עשו תצוגה של טמפ' חוץ רק בגלל עניין הקרח בכבישים שקשור בכל הנוגע להחלקה, כשהטמפ' נמוכה מ- 4+ נדלקת נורה עם פתית שלג.

מה שכן, צריך לתבוע את המהנדס של VW שחיבר את הנורה הזאת לפעמון בלוח שעונים שמתריע מפני תקלת פנצ'ר, חוסר דלק, נסיעה עם בלם יד מורם וכ', וכל חורף אותו סיפור - איך שהנורה נדלקת ונשמע הצפצוף המעצבן אני מוריד את העיניים מהכביש, רק כדי לחפש מה "התקלה" ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיניי חיווי של טמפ' חיצונית דווקא מאד שימושי ומועיל. קודם כל אני יודע לעשות התאמה בין מספר מעלות לבין 'כמה קר זה' או 'כמה חם זה', עבורי אישית,

ואז אם אני יודע שבתחזית למחר יש X מעלות אז יותר קל לי להתאים את התכנונים שלי למצב (למשל האם זה חם מדי לריצה, האם זה קר מדי לצאת בלי מעיל וכו').

מעבר לזה - זה עוזר לדעת איך התפקוד של המזגן או החימום ביחס למה שקורה בחוץ. אם אני רואה בחוץ 40 מעלות ונעים לי ברכב - המזגן מתפקד מצויין, אם חם לי - צריך לבדוק אם זה תקין וכו'.

היום אחרי כמה שנים של נסיעה ברכב עם חיישן טמפ' קל לי מאד להעריך את הטמפ' בחוץ בדיוק לא רע. בדומה אגב לעובדה שבזכות WAZE הרבה יותר קל לי להעריך מרחקים (30 מטר, 100 מטר, 300 מטר, קילומטר וכו'). זה פשוט מוטמע אוטומטית במוח כשאתה חווה את זה מספיק פעמים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

האמת שבקרה על מערכת המיזוג זו סיבה די טובה, למרות שעדיף חיישן שמראה מה הטמפ' בתוך הרכב כדי לדעת שהמיזוג עובד כמו שצריך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתרום את תרומתי הצנועה לשרשור:

בכל הרכבים של הוריי היה חיישן טמפרטורה חיצוני ואהבתי מאוד שזה קיים ברכב , ב2 הרכבים הפרטיים שלי שקניתי לא היה קיים חיישן טמפרטורה , חייתי עם זה בלי שום בעיה עד שיום אחד תמורת עלות מאוד מאוד סימלית פשוט הוספתי ברכב הפרטי שלי מד טמפרטורה בשעון שנפרד מלוח השעונים , אז נכון זה לא משנה לי יותר מידי אבל זה משהו שהוא Nice to have.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מי שיש לו תחנה מטאורולוגית מקצועית בבית כולל מגן קרינה תקני (שרק הוא עלה כמה מאות), אני יכול לומר שהחיישן טמפ' החיצוני ברכב מזייף גם בחורף וגם בקיץ (במיוחד בקיץ).

בקיץ ההבדלים יכולים לנוע סביב 10 מעלות יותר, בחורף עד 3 מעלות יותר. אף פעם הוא לא מדייק.

אני רוצה לשתף אותך בכמה תמונות שצילמתי היום במהלך נסיעה בצהריים ובמהלך נסיעה היום בערב.

ביצעתי השוואה של הטמפ' המוצגת בלוח השעונים לעומת הטמפ' שמדווחת באפליקציה המותקנת במכשיר שלי. שים לב שהאפליקציה מדווחת טמפ' באיזור רמת-גן בשעה מסויימת שלפי דעתי לא מתעדכנת כול שעה.

 

בשעות הערב נסעתי לגבעתיים ושוב פעם צילמתי את הטמפ' המוצגת בלוח השעונים.

 

הסטייה שהתקבלה היא 0.5-1 מעלות מכסימום. בדרך כלל הסטייה היא סביב 2 מעלות שזה מעולה עבורי.

 

האמת שאני מאוד מופתע מרמת הדיוק.

Screenshot_2015-01-13-12-15-47.jpg

IMG_20150113_121625.jpg

Screenshot_2015-01-13-20-35-38.jpg

IMG_20150113_203726.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

אתמול בסוף מהדורת הדשות אמר דני רופ שהטמפרטורת בתוך הרכב ביום שרבי היא בן 80-90 מעלות.

ומה שמופיע לנו על הצג הדיגטלי הוא לא נכון "כי הוא מודד גם את האספלט".

מי יכול לשפוך לנו אור על העיניין הזה? וכיצד נפחית את החום ברכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמיתי לגמרי.

לא קרה לכם אף פעם ששכחתם להשים צאלון נגד השמש , באתם להשים חגורה ובטעות נגעתם בברזל שלה ונכוותם למוות? :lol:

בכלל, חלק מהדשבורד וההגה רותח מאוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי 80 אבל באמת מטורף בתוך רכב שחונה בשמש. בגלל זה השנה החלטתי לעשות חניה עם כמה עמודים ואיסכוריות העיקר שיהיה צל

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...