Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תגובה על כתבה על כנס 'אור ירוק' ב-YNET ועל תאונות בכלל...


שמר
שימו לב! השרשור הזה בן 7280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא יכולתי להגיד את זה יותר טוב , למרות שאני לא בטוח בעניין היכולת וההבנה של עמותת 'אור ירוק' בעניין:

מי שימות, ייפצע קשה או קל מתאונות דרכים רק עושה טוב למי ששם למעלה. זהו קרטל, ואם יש לכם מעט סבלנות, המשיכו לקרוא ותבינו.

 

כפי שהזכירו זאת מקודם, מכל תאונה יש מרוויחים רבים. חברות הביטוח (מעלות פרמיות), מוסכים (יש עבודה, בעיקר בפחחות), יבואני-רכב ומוכרנים (מעל ל-30 אלף כלי רכב בשנה, כל שנה), אוצר המדינה (ממסה את כ ו ל ם), אפילו בתי חולים מרוויחים (סעיף מיון נשען בעיקר על ת"ד).

ועוד לא הזכרתי את כל המשרות שמעסיקות מגוון עצום של אנשים, ואת זה שכל מת עולה למדינה פחות מחי (וזה החישוב הקר של שר האוצר הנוכחי ואנשיו, לא שלי).

 

א י ן

 

אין שום סיבה שבעולם מלבד כסף, וכח פוליטי, שהם המרכיבים החשובים של כל רמי הדרג ובעלי הממון, ומניעים את כל ה'תעשייה' של ת"ד, מדוע לא להשקיע ב א מ ת סכומים נכבדים, מוחות מעולים, תוכניות ארוכות טווח ופעולות מניעה נרחבות בכל הצורות האפשריות - כדי לצמצם את התאונות ולהקל בתוצאותיהן.

 

רוצים דוגמאות חיות לקרטל?

מיסוי מוגזם של כריות אוויר, מותחנים, ואמצעי בטיחות נוספים הם רק ההתחלה - לכן יש על הכביש מכוניות פחות סלחניות.

אין עידוד לרכישת רכבים חדישים, ושוב המיסוי הוא החסם - מה שגורם לרכבים מיושנים, לא בטיחותיים לנוסעים בהם ולסביבה ופשוט מסוכנים להסתובב לידינו בכבישים.

 

אין תוכניות לימוד מסודרות עם תרגולים (ויש ה מ ו ן סימולטורים שלא דורשים השקעה בתשתיות כדי ללמד את הדורות הבאים משהו בהילכות נהיגה נכונה, ותוצאות נהיגה חסרת אחריות).

 

אין תוכנית השקעה רחבת-טווח בתשתיות קיימות, מחקר של בעיות בהן, ובוודאי שלא תשתיות סלחניות חדשות.

התקנים הממומשים בהקמת ותיקון תשתיות מיושנים, ולא מתעדכנים בחידושים האחרונים (ראו אירופה), ואין אכיפה על הגופים המבצעים. ארגונים הקשורים לעניין, סורחים (מע"צ, הרכבת), וכולנו רואים את התוצאות בדם.

 

למה אין את כל זה? - משום שכל הכסף שמגיע מהמיסוי של כל מה שקשור בתחבורה הולך למשרד האוצר, ושם מועבר לכל צרכי המדינה: המפלגות, מימון בחירות חסרות-טעם, וכל עניין אחר - מלבד.....הכבישים ואתם- המשתמשים בדרך.

 

כמי שמתנדב במשטרת התנועה הארצית, וטיפל בלא מעט ת"ד קשות יותר וקשות פחות, אני מ ל א טענות למערכת המשפט, שלא מקשה עם הרוצחים שבאמת חוזרים אליהם באופן קבוע, בשל עבירות קטלניות, ואני לא מדבר רק על מהירות מופרזת, אלא על כאלו שבשל זילזולם בכם, בי ובחוק, עוברים באור אדום לוהט, לא עוצרים כלל בעצור, שלא לדבר על לתת למישהו זכות קדימה (גם לא להולכי רגל) ועוד.

לדוגמה: לא אחת ראיתי נהג שעצרתי בשל נהיגה בשיכרות, גם כזה שגרם נזק ואחד שלקח חיים, כשהם מוחזרים לכביש, ולחייהם הרגילים - כאילו אין חיינו שווים דבר - זה מעודד אותם להמשיך ולזלזל, וזה זלזול פושע בערך חיינו מצד המערכת.

 

אני מדבר מתוך דאגה עמוקה. דאגה לי, למשפחתי, ולכל אדם אחר. אני מתנדב כדי למנוע תאונות, אבל למשטרת התנועה א י ן את הכלים לבצע זאת, בטח שלא לבדה, והיא משמשת כסת"ח לכנסת, לממשלות ולראשי-ממשלות ישראל לדורותיהם.

 

ואתם?

אתם שקוראים את זה ולא עושים דבר מלבד להנהן בראש לכאן או לכאן, אתם ממשיכים לחכות?

לחכות לנפגע או למת הבא ורק להתפלל שלא תהיו אלו אתם או מי ממכריכם או היקרים לכם?

 

כל יום ישתנו חייו של מישהו / מישהי / מישהם ב-180 מעלות או ייפסקו כליל, לא בשל פיגוע, לא בשל לחימה באוייב, לא ממחלה, לא משהו שאפשר לצפות לו - אלא מתאונה ברת-מניעה וסתמית.

 

עכשיו יש הזדמנות פז. היא כניראה לא תחזור על עצמה. יש מישהו שמשקיע מכספו, מכספי הארגון שהקים בשל ששכל את בנו בתאונה שכזו ביום אחד. בשל אזלת ידם המכוונת והבלתי-מכוונת אך פושעת באותו אופן של כל העוסקים בדבר.

 

אתם אפילו לא צריכים לקום ולהפגין (מה שהיה צריך להיעשות לפני שנים רבות, ובכוח עצום). אתם רק צריכים להתקשר, ולסייע להפעיל את כובד משקלנו על הממשלות להפעיל תוכנית ארוכת טווח, שלא תלויה בקדנציה ואורכה, לא בתוכנית אוצר זו או אחרת, אלא רק במטרה אחת -לצמצם את הסיכוי שלכם ושלי למות או להפצע במקום בו אנו מבלים בממוצע 3 שעות ביום, כל יום.

 

למענכם, למעני, בשם קדושת החיים ולמען הדורות הבאים, אל תתנו יד לאזלת היד, ואל תניחו למצב כמו שהוא להתדרדר, כך שלדורות הבאים תאבד התקווה.

 

התקשרו ל- 6369* (כוכבית 6369) ע כ ש י ו . עזרו ל"אור ירוק" להשפיע, כי רק הם נמצאים בנקודה בה הם יכולים להשפיע.

 

גם אתם, העיתונאים הקוראים זאת - אנא פרסמו תגובה זו, וחתמו אף אתם ומכריכם. אף אחד לא יעשה את העבודה בשבילנו, לא חיים הכט, לא עיתון "אוטו", "הגה" ואפילו לא המודעות הקטנות בעיתונות, והקטנות עוד יותר בחדשות.

 

חובה להפוך את זה לדבר הראשון במעלה.

 

תודה לכם על הזמן.

אלירן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב, יפה, נכון וחכם. אבל המסקנה עקומה.

חינוך, השקעה מאסיבית בתשתיות, שיפור בטיחות הרכבים - רעיונות נפלאים.

אבל המסקנה שלו עקומה. למה? כי עמותת אור ירוק היא לא עמותה שדוגלת בדברים האלו.

אני מקווה שהבסיס לתגובה שלו הוא בורות ולא ציניות.

עמותת אור ירוק היא עמותה שאכן חרתה על דגלה את המאבק בתאונות הדרכים, אבל הדרך בה היא מממשת את זה היא אידיוטית. עמותת אור ירוק נלחמת בתאונות הדרכים באמצעות תמיכה והליכה עיוורת אחרי מתנ"א, הגוף המועל בתפקידו כשומר על הבטיחות בשם מאבק בעבירות מהירות.

כבר נאמר ונכתב במליון מקומות שהדרך בה מתנ"א "נלחמת" בתאונות הדרכים היא צינית ומרושעת. אכיפה מאסיבית של חוקי המהירות דווקא במקומות בהן הסיכוי שתאונה תיגרם עקב מהירות הוא זניח היא לא דרך להלחם בתאונות, היא דרך להלחם בנהגים לטובת קופת המדינה.

ועמותת אור ירוק היא התומך הראשי בגוף הזה. תמיכה בעמותת אור ירוק היא תמיכה במתנ"א ותמיכה בהמשך המצב הקיים.

הוכחות? לא חסר. הואילו והציצו באתר עמותת אור ירוק, כדי לראות ת'כלס מה היא עושה. תומכת באכיפה לפי סדרי העדיפויות של מתנ"א:

http://www.oryarok.co.il/tachles_1.html

 

:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הנושא הוא רציני ביותר , לכן משפט אחד של הסכמה או ביקורת לא יהיה שקול כתגובה או כהתיחסות...

לעצם שמוש בגישת "חצי דמגוגיה" להבאת והארת הנושא הכל כך משמעותי לציבור הרחב המשתקפת לצערי מתוכן הנאום...

שפורסם כאן :

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3012147,00.html

ברור לכל "כמעט" , מהן נקודות התורפה החמורות המוזכרות ואין חדש תחת השמש.

מנקודת המבט שלי כנוהג משנת 1973 יום יום וכמבין "טיפה" בנושא האורבאניקה\תחבורה\רכב , הייתי מצפה שפניה חשובה שכזו לציבור הנהגים ואו לציבור כלשהו תהיה ממוקדת, מעשית וביצועית!

 

כמובן שנשאלת השאלה מהי הדרך , האמצעים ואופן הביצוע?

 

הדרך והפתרון בפועל - היא לא "חצי דמגוגיה" שתציין שמה שרע רע...אלא קביעת נושאי יעד בעלי עדיפות ברורה וביצועית כולל אמצעים\משאבים מתאימים:

לדוגמא:

*תוכנית לימודי אורבאניקה בפיקוח משרד החינוך בשיתוף משרדים נוספים , שתהיה מסגרת הוראת חובה מגיל הגן והלאה.(בדיוק כמו לימוד הא'ב' ..לצרכי קריאה).

 

*חוק המחייב את אמצעי התקשורת : מעתונות כתובה , טלויזיה קהילתית, טלויזיה ממלכתית וטלויזיה מסחרית בהגשת תוכניות בתחום, בפינה קבועה .

 

*חוק המחייב את האוצר להקצות סכום של לפחות 80% או יותר...מהכנסות מדוחות בגין עבירות תנועה למטרות הדרכה, לימוד ושיפור תשתיות.

 

*הצבת מטרות פיתוח תשתיות תעבורה כתוכנית "חומש" וקביעת תאריכי יעד לביצוע וסיום בהתאם.

 

הבהרה שלא משתעמעת לשתי פנים

אין לי ספק שלעמותת אור ירוק יש כוונות טובות , מטרות צודקות ויעדים נכונים - השאלה היא מהיא דרכה ?!

 

מנהל אתר למכוניות ספורט בישראל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...