Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט פוליש כללי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3833 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

היי, אני חבר כבר לא מעט זמן בפוום, ובתת הפורום הזה כשנה במהלכה למדתי מכם ובכלל לא מעט, לימוד שלאט לאט עזר לי להגיע להחלטה ולהתמודד עם פוליש כללי על הרכב שלי.

הרכב הוא פולקסווגן ג'טה 2 ליטר FSI, שחורה, בעלת לכה גרמנית עבה (ממוצע 155) ומלאת בעיות צבע שונות (חבל שאפרט, כל מה שצריך להגישד זה חניות ציבוריות וכבישים ישראל למשך חמש שנים). בהחלט לא הרכב האידיאלי לפרויקט פוליש ראשון (ברכב אגב לא בוצע פוליש מעולם).

 

IMG_7975.jpgIMG_7979.jpg

 

אני מתנצל מראש שאין תמונות רבות מהתהליך, זהו פוליש ראשון שלי וניסיתי להיות מרוכז כמה שאפשר בתהליך עצמו ופחות בתיעוד מושלם שלו, זה המצב לפני, יש מקומות גם עם שריטות עמוקות בהרבה, סימני דלתות, ומפתחות, מי שהכיר את הרכב לפני כן יודע על מה אני מדבר.

 

DSCN9413.jpgDSCN9414.jpg

 

גם כאן המטרות היו יחסית פשוטות, ומעבר למטרות הייתה מגבלת זמן ברורה, יום אחד :

 

1. המטרה העיקרית היא העלמה כמעט מוחלטת של הסווירלים.

2. הגעה לפח חלק במיוחד.

3. טישטוש תיקוני צבע שנעשו בעבר עם מכחול.

4. קבלת ברק סופי גבוה יותר.

5. טישטוש גבוה ככל האפשר של שריטות עמוקות יותר.

6. ללמוד כמה שאפשר.

 

היום התחיל בשטיפה ראשונית עם שמפו של CG ציטרוס ביחס דילול גבוהה להורדת משקעים ושטיפה חזקה עם צינור כיבוי, יש לציין ששלב זה לא הזיז לפוסו\סונאקס שהיו על הרכב והבידינג לאחר פעולה זו נשאר חזק מאד.

 

IMG_5875.jpgDSCN9410SE.jpg

 

לאחר מכן בוצעה פלסטלינה (סינית כחולה) על כל הרכב, בגלל שידעתי שאני הולך לבצע פוליש דו שלבי לא ריחמתי על הרכב ופשוט קירצפתי אותו עם הפלסטלינה וחומר סיכוך ONR. למרות חומר הסיכוך הרכב יצא כמו לאחר מלחמה וסימני הפלסטלינה שנשארו היו מבהילים, יחד עם זאת הפח היה חלק ונקי וזו היתה עיקר המטרה.

 

IMG_7994.JPGIMG_7995.JPG

 

*אציין רק שעדיין גם אחרי שלב זה נשארה כמות בידינג ושיטינג לא מבוטלת כלל. אני לא יודע מה הכניסו לסונאקס הזה, או שזה אולי השילוב עם הפוסו, אבל הדבר הזה כנראה ישרוד שואה גרעינית, לא פחות.

 

שלב הבא היה שטיפה ומעבר IPA מהיר על כל הרכב ויבוש בעזרת לחץ אויר, ולאחר מכן הגנה על כל חלקי הרכב עם דבק SCOTCH וכיסוי כל מה שצריך.

 

הפוליש עצמו נעשה אצל אלטר (לצערי אין לי מקום פרטי בו יכולתי לבצע את הפוליש), הפוליש כלל השכרת מכונת DA של FLEX (מכונה מדהימה אליה נגיע בהמשך) ושלוש פדים ברמות חיתוך שונות (אצטרך תמונה של הפדים בהמשך), רמת חיתוך גבוהה, רמת חיתוך נמוכה ופד פיניש. החומרים בהם השתמשתי היו של scholl. לחיתוך הראשוני השתמשתי ב-S3+ GOLD, ולפיניש הסופי השתמשתי ב-S40 של אותה החברה. ה-S3+ מאד שומני ביחס למגווירס ולעניות דעתי ביצע חיתוך מהיר מאד באופן יחסי למגווירס, יתרון נוסף הוא השומניות היחסית שלו, גם האבק שעף לצדדים היה שומני לא הפך לגרגרים קשים שיכול לפגוע בצבע בהמשך. ה-S40 כמעט ולא העיף חומר בזמן העבודה והיה אפילו שומני יותר.

 

בנקודה זו אציין שהחומרים הנ"ל הם סוג של גן עדן למתחילים, בשילוב עם המכונה המדוברת פשוט מאד קשה לעשות טעויות, והתוצאות מפתיעות מאד, בטח ביחס לזמן. כאן גם אציין את מכונת ה-FLEX שלעניות דעתי עבדה סביב ה-11 שעות באופן כמעט רצוף, וחוץ מהתחממות יחסית של ראש המכונה שהצריכה ממני תשומת לב גדולה יותר לקראת סוף היום, המכונה עבדה ללא שיהוקים ובצורה ליניארית ומושלמת לאורך כל היום. אין לי ספק שאם ארצה לקנות מכונה יום אחד היא המובילה מבחינתי.

 

לאחר מעבר על כל הפאנלים התוצאות שהשגתי עלו על ציפיותיי, בטח כמישהו מתחיל וחדש לחלוטין בתחום, בטח על לכה מסובכת כזאת, עובי הלכה הממוצע ירד מ-155 לסביב ה-135 לאחר 3 חיתוכים ויד בלתי מיומנת בעליל, והסווירלים נעלמו לחלוטין.

 

סיום התהליך כלל שטיפה מהירה עם ONR ו-IPA, ויישום ראשוני ומהיר של פוסו. אורך כל התהליך היה כ-14 שעות פסיכיות של עבודה ללא הפסקה כמעט.

 

*ארצה רק להודות גם לאלטר שענה לשאלות שהיו לי וביצע לי הדגמה על חלק קטן מהרכב.

ועכשיו אתן לתמונות להמשיך לדבר:

עריכה אחרונה על ידי KoM

פסיכו פאסאט 1.8T

פסיכו ג'טה 2.0 FSI

ו-205 1.4i שנת 98 :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סימנתי לכם את החומרים והפדים בהם השתמשתי, (הפד ל-S40 היה סגול ולא בדיוק מה שמוצג שם) :

 

Untitled-1.jpg

 

 

IMG_7993.jpgIMG_7996.JPGIMG_7992.JPG

 

התוצאות :

 

IMG_7978.jpgIMG_7980.jpgIMG_7981.jpgIMG_7991.jpg

פסיכו פאסאט 1.8T

פסיכו ג'טה 2.0 FSI

ו-205 1.4i שנת 98 :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

50:50, חלק מהתמונות מאייפון 5 :

 

IMG_6627.JPG

 

יישום פוסו :

 

IMG_7983.jpg

 

ותמונות באור השמש :

 

IMG_7990.jpgIMG_7988SE.jpgIMG_8003SE.jpg

 

אנסה לצלם עוד תמונות בהמשך..

עריכה אחרונה על ידי KoM

פסיכו פאסאט 1.8T

פסיכו ג'טה 2.0 FSI

ו-205 1.4i שנת 98 :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מראה מאוד יפה,אין מה לעשות,כשצבע שחור מבריק הוא עושה אפקט ששום צבע לא עושה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה סוף הדרך! תמשיך לשמור עליה.

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמכרה ממזמן, החליפה אותה אוקטביה 1.4 סטייג' 1, חמודה, סולידית, כמו הפאסאט :) עליה אגב לא שומרים, בקושי שנה על הכביש ובמצב דיי מזעזע, אני אומר לעצמי שזה מוסיף לסליפריות קצת, נגיד. ותודה ! לעבור את המחסום הפסיכולוגי של פוליש ראשון על הרכב שלך זה לא קל..

פסיכו פאסאט 1.8T

פסיכו ג'טה 2.0 FSI

ו-205 1.4i שנת 98 :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה.. קח בחשבון שהתוצאות שיצאו לך הם בעיקר בגלל הפלקס המדהימה והפולישים האיכותיים ,הפלקס חותכת בלי להתאמץ בכלל, והורדת יחסית די הרבה מיקרונים כנראה שהיה צריך.. אגב אם היית עובד עם מכונת da אחרת היית רואה מה זה צבע גרמני,הפלקס בהחלט אחת המכונות הטובות בעולם ולא טעיתי כשאני גם בחרתי בה.

שיפוצים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה.. קח בחשבון שהתוצאות שיצאו לך הם בעיקר בגלל הפלקס המדהימה והפולישים האיכותיים ,הפלקס חותכת בלי להתאמץ בכלל, והורדת יחסית די הרבה מיקרונים כנראה שהיה צריך.. אגב אם היית עובד עם מכונת da אחרת היית רואה מה זה צבע גרמני,הפלקס בהחלט אחת המכונות הטובות בעולם ולא טעיתי כשאני גם בחרתי בה.

חלק מהעבודה הייתה לבחור במוצרים ואביזרים שיעזרו לעבודה מהירה ואיכותית, ה-FLEX בהחלט חלק גדול מזה וגם רשמתי את זה.

פסיכו פאסאט 1.8T

פסיכו ג'טה 2.0 FSI

ו-205 1.4i שנת 98 :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...