Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Surprise! Surprise! BMW 320i | התרשמות עמוקה


Cuore Sportivo
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3847 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

התקשרו אליי מסוכנות ב.מ.וו והודיעו לי בפשטות ש"היום חבוב, אתה לא הולך לישון, נקודה".

 

וכך מצאתי את עצמי מגיע לסוכנות ב.מ.וו בנשר (חיפה) ביום ראשון לקראת סוף יום העבודה, משאיר בידם את האלפא ולוקח שפנפנה בווארית לבנה.

 

10712792_10152803777862952_449737428209242095_n.jpg?oh=b9e7ca5fc5173e19fdb7c6e28fa0d641&oe=54B64BD2&__gda__=1422561005_436d3d3ab9eb8a066efe218f298e4c28

 

 

עיצוב

אין זה סוד כמוס שעיצוב אינו נמנה על אחת התכונות החזקות של הגרמנים, אך גם שם יש הברקות.

אני חושב שמדובר על רכב נאה למדי ובהחלט מצאתי בו כמה אלמנטים עיצוביים שאני מחבב. אהבתי את היציבה השרירית שלה, את קו המותן הנמוך אשר אינו נכנע למגפה העולמית לייצר נגמ"שים מנופחים (קו מותן ומכסה מנוע/בגאז' גבוהים מדי).

 

בשונה מהרגיל, הפעם הקדשתי גם כמה דקות לסשן צילומים קצרצר. היא הרוויחה אותו ביושר.

 

1017034_10152810356722952_7481422934840344995_n.jpg?oh=c6d9985ad373813e761f0181933537d4&oe=54C3AB7D&__gda__=1420636618_f08cf1d7de16c9725ce7414f16f80a2a

 

10645208_10152810356267952_4902324567854101566_n.jpg?oh=87d82a0c8c72e8b95aef325b2c3b565c&oe=54B1FA24

 

10659348_10152810356512952_8295640787336201032_n.jpg?oh=12b227b8f1c1d618b18e5b516679e749&oe=54AE42A0&__gda__=1421589686_9c4452e1da3e430f42995fd7b824799b

 

הרכב שקיבלתי צויד בחבילת ספורט ליין (והיא עיצובית במהותה). בפנים זה כולל פס אדום לרוחב הדשבורד, קצת תפירה אדומה פה ושם ועוד. למעט עומס כפתורים קל במרכז הדשבורד העיצוב נקי למדי ותא הנוסעים מזמין למדי ונעים לשהייה.

 

1559846_10152812253392952_642898775868040535_n.jpg?oh=2b26fc55bb476df7d05ee8a87491a550&oe=54A9E436&__gda__=1422549695_36bc9a6620ab54f84dcad65b49d48a16

 

 

מסלול

 

מדובר על לילה לבן. אני לא זוכר במדויק את סדר הכבישים ואת כל המסלול, אך אציין שנהגתי בה במגוון רחב מאוד של כבישים: טכניים מאוד והדוקים, כאלו בעלי עקומות רחבות וארוכות, משובשים, עירוניים ומהירים. אני מאמין שכיסיתי מגוון רחב מספיק של כבישים כדי לקבל תמונה מלאה למדי.

 

 

מנוע

סדרה 3 מגיעה עם מגוון מנועים, החל ב-316 אשר מצויידת במנוע 1.6 ל' טורבו, דרך ה-320 וה-328 בעלות מנוע זהה בבסיסו בעל הספקים שונים והוא בעל נפח של 2 ליטרים מוגדשים ועד לגרסאות הקצה, ה-335 וה-M3 אשר בחרטומן שוכנים 6 ציל' בנפח של 3 ליטר והגדשת טורבו. כמובן שב.מ.וו מציעים גם מגוון רחב של מנועי דיזל, אך לא בארצינו (וחבל).

 

הרכב שנהגתי עליו הינו ה-320. המנוע בגרסה זו מפיק 184 כ"ס / 5,000 -6,200 סל"ד ומומנט נאה של 27.5 קג"מ / 1,250 - 4,500 סל"ד. משמעות הנתונים הללו היא רצועת כח שמתחילה פחות או יותר ברגע שלוחצים על הגז ונגמרת בקו האדום. מה שהנתונים הללו אינם מתארים זו הנכונות של המנוע לרוץ למעלה. בין הטובים מסוגו.

 

לצערי צליל המנוע אינו מיישר קו עם מאפייניו הטובים של המנוע. הוא נוכח למדי ואיננו נעים במיוחד. ניסור טורדני.

 

 

תיבת הילוכים

 

ב.מ.וו מציעה גיר ידני או אוט'. האוט' איננו כפול מצמד אלא הגיר המוכר של ZF בעל 8 יחסי העברה קדמיים (ממיר מומנט) והוא עובד מעולה. מכיוון שאין מדובר על דו מצמדי, אין את תופעות הלוואי אשר מאפיינות חלק מתיבות ההילוכים הללו, הכל עובד חלק וללא קפיצות ושיהוקים כאשר העברת ההילוכים מהירה מאוד.

 

מה פחות אהבתי בגיר? יש לו שמונה הילוכים ואם מתפעלים אותו באופו ידני אז יוצא שכל שנייה מעבירים הילוך. בפיקוד אוט' לא שמים לזה לב, בפיקוד ידני זה מעיק. בנוסף, במצבים מסויימים, כפול מצמדי או ידני יקנה תחושת חיבור טובה.

ידית ההילוכים מנסה להתחכם ויוצרת סרבול ללא מטרה. היא דומה באופיה לזו שיש במזראטי החדשות (כולם נהגו כאן במזראטי, נכון? :)).

 

אני אישית הייתי מעדיף DSG6 או TCT, אבל זו דעתי בלבד ואני בטוח שיש לא מעט אנשים אשר יחלקו עליי. כך או אחרת, הגיר מצויין.

 

 

אבזור

הרכב שנהגתי עליו הציע עושר אבזור אך בליווי חוסרים לא ברורים.

 

נתחיל בדברים הטובים:

- פנסי בי קסנון עוקבי פנייה בעלי עצמת הארה יוצאת דופן. אני חושב שסינוורתי כמה לוויינים בלילה שבין ראשון לשני.

- המושבים מעולים ובעלי אפשרויות כוונון רבות. אפילו כריות התמיכה הצידית ניתנות לכיוון כאשר שני המושבים הקדמיים חשמליים.

- בקרת השיוט נוחה מאוד לתפעול - מפעילים ומופיעה נקודה ירוקה שרצה על מד המהירות, לאחר מכן פשוט בוחרים מהירות והרכב מתייצב על המהירות הנבחרת (בשונה מהגעה עצמית למהירות הרצויה ואז לחיצה על SET).

- מסך נשלט גלגלת (iDrive) אשר מאגד פונקציות ואפשרויות התאמה אישית רבות. עם זאת דרוש פרק זמן כדי להתרגל למערכת.

- עצור וסע. פעולתו מאוד מעודנת ואינה מפריעה כלל.

- אחזור אנרגיה קינטית בהאטה (בלמים רגנרטיביים).

- מראות מתכהות אוט' פנים וחוץ.

- תאורת מתחת LED מתחת לידיות הפתיחה.

- Keyless (פתיחה על בסיס זיהוי מפתח ע"י הכנסת היד לתוך הידית, סגירה באמצעות הנחת אצבע על נקודה מסויימת על הידית, כאשר הסגירה כוללת קיפול מראות) ועוד ועוד.

 

חוסרים מוזרים ולא מוצדקים ברכב שמחירו מתחיל ב-260K:

- בקרת אקלים לא מפוצלת וללא פתחי מיזוג מאחור. (דלק מוטורס)

- אין משוטי החלפת הילוכים מאחורי ההגה. (דלק מוטורס)

- חגורות בטיחות אינן מתכוונות לגובה. (יצרן)

 

 

התנהגות ונוחות

 

הגענו למנה העיקרית רבותיי.

נתחיל עם נוחות. הרכב נוח. שילוב של מתלים רכים מדי* (נחזור לזה בהמשך), תנוחת נהיגה מצויינת ומושבים תומכים מאוד מאפשר לנהוג כל הלילה במגוון רחב של סיטואציות נהיגה ולצאת מהרכב רענן לחלוטין. כמובן שתחושת נינוחות, גם במהירויות רגילות לאוטובאן תורמת לכך.

 

התנהגות. ב.מ.וו עשו כאן עבודה מצויינת. ה-Turn in טוב והרכב מאוד נשלט באמצע הסיבוב. כיולה של הבימר יחסית נייטרלי ולמרות שאפשר להכניס אותה לתת היגוי במצבים מסויימים היא אוהבת לכשכש בזנבה והדבר כמובן מעלה חיוך רחב על פניו של הנהג.

בלימה + צלילה לתוך הסיבוב + זריקה קלה ופתיחת מצערת מלאה = כיף!

 

היציבות הכיוונית טובה מאוד וריסון המרכב על גלים בכביש מעולה. גם על כביש גלי הרכב שועט קדימה בזכות עבודת מתלים מצויינת.

 

שילוב של כל הדברים הללו יוצר מכונה שיודעת לייצר כיף אך גם קצב גבוה מאוד. גם בנהיגה ב"חצי כוח" ראיתי מהירויות פנייה מרשימות.

 

* ב.מ.וו הגיעו למסקנה שלמרות שהם יוצרים מכונות נהיגה, מרבית הלקוחות לא בדיוק יוצאים לסיבוב בבית אורן באמצע הלילה ולכן סדרה 3 הנוכחית הינה רכב נוח. אך מה עושים אם אתם כן אוהבים לנהוג ולהשתעשע עם הרכב? ובכן ב.מ.וו מציעה פתרון גם עבורכם. בשפת ב.מ.וו הוא נקרא M Paket. מעבר לקישוטים "ספורטיביים" חבילה זו מנמיכה ומקשיחה את המתלים ולהערכתי נותנת מענה לרכות היתר של הרכב בתצורתו הבסיסית.

 

 

בלמים

הבלמים מבצעים עבודתם נאמנה. עוצמת הבלימה טובה וגם לאורך סשן נהיגה ארוך לא נרשם איבוד יכולת. לחובתם אציין תחושת דוושה מוזרה מעט, ייתכן וזה נובע מהיותה של מערכת הבלימה רגנרטיבית (BMW Efficient Dynamics - Brake Energy Regeneration).

 

 

פרקטיות

סדרה 3 הנוכחית הינה רכב מרווח למדי. למעשה, גודלה כמעט כגודלה של סדרה 5 E39. המרווח מלפנים טוב וכך גם מאחור.

תא המטען גדול למדי אם כי מעט שטוח ועמוק.

 

 

מחיר

 

320i בסיסית מתחילה מאיזור ה-260K, כאשר למרות המעבר לדלק יש מקום למו"מ. המחיר איננו נמוך אך גם אינו נמנה על הגבוהים בקבוצתו (כן מרצדס C קלאס, אני מדבר עלייך).

 

 

סיכום

 

הגעתי בשעה 9:00 כפי שסוכם להחזיר את הרכב. ממש לא רציתי לעשות זאת.

סדרה 3 היא סדאן ספורט-אלגנט מהירה ומהנה לנהיגה (וזה לא תמיד בא יחד), פרקטית למדי, מאובזרת בצורה סבירה+ ומתומחרת במחיר ממוצע (לקטגוריה).

 

לפחות עד להגעת האלפא רומאו ג'וליה (שתצטרך להתעלות על הבימר), אני לא יכול לחשוב על רכב מוצלח יותר בקטגוריה זו.

עריכה אחרונה על ידי Cuore Sportivo

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נהנתי מאוד לקרוא. על פניו נשמעת עסקה טובה כפונקציה של עלות/מוצר.

אך האם הבימר באמת מנצחת את המתחרות בקטגוריה?

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכל'ס לא כדאי לך להחליף רכב. עם הנסיעות מבחן שאתה עושה למה לעצור את הכיף?

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט חבילה (כמעט)עגולה ומצויינת,

אך לי באופן אישי יש בעיה עם תג המחיר גבוה כל כך ומעט מנוע ,עדיף בכסף הזה או לקנות יד שנייה מבצעת בסגנון דומה (אולי אפילו 328 בת שנה) או להתאמץ עוד קצת ולשפוך 300K ולשדרג ל328 ,ואז כל העסק מתחיל להיות הרבה יותר הגיוני, כי עם מנוע מבצע מקדימה תיבת הילוכים מעולה,יכולת דינמית נהדרת, יוקרה ואיכות בשילוב עם שימושיות של 4 דלתות זה דיי רב הרכב שאי פעם תצטרך וזה יכול להיות שווה 300K.

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה טובה מאד ז'קלין, תודה.

 

יש נתונים לגבי צריחת דלק?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא נראה לי שעם הבימר לא תהיה צריכה ששווה צריחה :wink:

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרפתי לנסיעה בשלב מסוים שכן האוטו מאד מעניין אותי אישית, ואני חייב לציין שהבימר הרשימה אותי עמוקות, וזאת חרף חסרונות לא מעטים, שמהם נתחיל.

 

קודם כל, היא בפירוש מתחכמת. אובער-חוכעם. לחלוטין. ה-i-Drive, ידית ההילוכים המטומטמת, ידיות האיתות והמגבים - פעולה ממוחשבת ומנוגדת לאינטואיציה. KISS זה לא כאן. לא משהו שאי-אפשר להתגבר עליו, אבל עדיין דפוק לחלוטין.

 

דיסוננס לא מובן באבזור - לצד פנסי בי-קסנון עוקבי פניה (הפנסים הכי טובים שיצא לי לנסות. אור נמוך יותר טוב מגבוה ברוב המכוניות, אור גבוה מכסה את כל כביש החוף מחיפה דרום עד גלילות), מושבים מעולים ואלקטרוניקה מפה ומשם, מקבלים בקרת אקלים לא מפוצלת, בלי פתחים אחורה, וריפוד סקאי מעליב על המושבים. גם חוסר האפשרות לכוון לגובה את חגורות הביטחות והיעדר פאדלים להחלפת הילוכים מההגה זה לחלוטין לא לעניין ברכב שמחיר המחירון שלו מעל רבע מיליון זוזים. תא המטען לא נוח - נפח טוב לפרוספקט, במציאות רדוד וארוך - לא הכי שימושי. פתח ההטענה לא יותר מסביר. פתחי USB ו-AUX במשענת יד - אני אישית לא משתגע על זה.

 

מתלים רכים מדי - אליהם עוד נגיע.

 

אז מתחילים לנהוג, ופתאום הכל מסתדר. מנוע מצוין (בעל צליל של טרקטור, אבל אופי טוב). מושך מלמטה עם טיפה השהיונת, שניתן להתגבר עליה, ועד הקו האדום. כוח זמין בכל מצב נתון. תיבת הילוכים מעולה, עד כדי שחוץ מלבדוק איך זה עובד, לא נגעתי במוד הידני כל הנסיעה הלא-קצרה. חלק, חזק וזמין.

 

תנוחת הנהיגה מצוינת - אפשרויות וטווח כיוון המושב וטווח כיוון ההגה מעולים ונרחבים. ישבתי בדיוק, אבל בדיוק, כמו שרציתי. ראות טובה, קורה A לא מוגזמת כמו ברוב המכוניות החדשות. בכלל, ההרגשה היא לא באוטו גדול וגבוה כמו רוב החדשות, אלא נמוך וקטן וזה פשוט עובד. היא גם לא מרגישה כמו טון וחצי, שזה מה שהיא (1495 EU לפני אבזור), אלא קלילה מאד.

 

ההתנהגות מצוינת - טרן-אין מיידי, תגובות טובות, אפילו ההגה לא רע עם משקל כבד כמו שאני אוהב. אין בו תקשורת של מכוניות ישנות, אבל ביחס לרוב המכוניות החדשות שנהגתי הוא טוב יותר. גם גלגל ההגה קטן ומאד נעים. אחיזת הכביש מעולה, אך עם פרובוקציה מתוזמנת ניתן הפיק היגוי יתר, הגם שהמכונית בד"כ תתקן את עצמה עוד לפני הנעילה הנגדית ולפני ה-ESP (שלא מפריע מדי במצב Sport+). תת-היגוי קיים בעיקר כשטועים בכניסה לפניה וזה קורה כי מגיעים אליה מהר מדי, וזה בתורו די קל עם המנוע הזה ותחושת הביטחון שהיא משדרת. הדבר היחיד שמפריע הם המתלים הרכים. זה פחות מפריע בכבישים איטיים כמו בית-אורן ונשר (7212), שם הטרן-אין מהיר והרכב נשכב על המתלים מאד מהר, ויותר בכבישים מהירים יותר כמו הירידות מדליית-אל-כרמל לאליקים ושות', שם יש יותר משחק על האוטו על המתלים בזמן ההפניה, באופן שדורש הסתגלות. כך או כך הקצב מהיר מאד והביטחון רב, אבל כמו שאמר פות"ש, M-Paket זו הדרך. הבלמים מצוינים - עוצמה גבוהה ועמידות גבוהה גם כן, אבל הדוושה ספוגית מדי.

 

צריכת הדלק במהלך הנסיעה הייתה 8.5 ק"מ/ל', שזה מעולה בהתחשב בנסיבות.

 

בסך הכל, מדובר ברכב מעולה ואפילו חבילה טובה יחסית לקטגוריה. ללא ספק היא מאד מהנה לנהיגה, יותר ממכוניות מבצעות בהרבה. גם ואולי בעיקר בזכות ההנעה האחורית, אבל גם יותר מהנה מהקאדילק ATS, למשל, שחזקה ממנה בכמעט 100 כ"ס.

 

לגבי שאלת המחיר - אבסולוטית זה ממש לא מעט כסף, והוא קונה וולוו S60 אשר תהיה מהירה ממנה, מאובזרת יותר ונוחה לא פחות. מה שכן, הבימר מהנה יותר באופן משמעותי למי שזה חשוב לו, וה-M-Paket (חינם!) רק יוסיף לזה. ה-ATS עולה מחיר זהה בערך, מתנהגת טוב בזכות עצמה (אך פחות טוב מהבימר) ופער הביצועים בפועל לא ענק לאור הגיר המסרס של הקאדי. על ה-C החדשה לא נהגתי, אבל היא עולה 300K עם מנוע 1.6 טורבו. ביג נו-נו.

 

האם הייתי קונה אחת? אני מודה שהיא הכניסה לי הרבה סרטים ומחשבות כפירה לראש. כאלפיסט אני מחכה לג'וליה שבוא תבוא בעוד כשנה, אבל היא תצטרך להיות ממש טובה בשביל לגבור על ה-F30. ממש טובה. כך גם היגואר XE. התעלמתי קצת מה-A4, אני יודע, אבל משום-מה לא נראה לי שהיא בקטע. זה גם המון כסף, אבל אובדן הערך שלה פותח אפשרויות רכישה של יד שניה... לך תדע...

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה, נהנתי לקרוא.

לא מסכים לגבי ההכללה על העיצוב הגרמני - יצרני הרכב הגרמניים ייצרו לא מעט מכוניות שעיצובם ישאר לנצח, ודוגמאות לא חסרות.

מרצדס w124, אודי 80 משנת 87׳, ב.מ.וו סדרה 6 הראשונה, פולקסווגן שירוקו דור שני ועוד.

קשה לחשוב על מכונית גרמנית שהיתה נפילה עיצובית, לפחות לא ב 40 שנה האחרונות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עיצוב גרמני שהוא נפילה? CLA בעלת עיצוב נורא לדעתי. לפחות יש לה גלגלים יפים שמסיטים את תשומת הלב מהזוועה. גם ה-C קלאס החדשה שנראית S קטנה בתמונות ערוכות, במציאות בעלת עיצוב פושר מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה c החדשה נראית הרבה יותר במציאות מאשר בתמונות.

אישית מאד לא אהבתי את עיצובה של המרצדס cls ואת האופנה החלולה שייצרה, אבל כידוע על טעם וריח..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...