Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4364 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי

 

נדלקות לי שתי הנוריות המצוינות בבראבו 2010 רובוטית.

לפעמים נדלקת רק נורית check engine ואילו השנייה נדלקת אחרי נסיעה קצרה של קילומטר.

ההשפעה היא שדוושת הגז לא מגיבה כרגיל, כלומר אפשר ללחוץ הרבה על הגז ובפועל ההשפעה קטנה מכרגיל. לעיתים ההילוכים לא עולים לבד וצריך להחליף ידנית.

הייתי במוסך מאגר (מורשה פיאט באשקלון), המחשב הוציא את התקלות הבאות:

p0121 fiat throttle potentiometer

p0221 fiat throttle potentiometer

 

מחיפוש באינטרנט מדובר על פוטנציומטר שמחובר לדוושת הגז ושולח סיגנל לפתיחת מצערת.

כותבים שבדרך כלל הבעיה היא בפוטנציומטר וצריך להחליף אותו (TPS).

במוסך נאמר לי שאי אפשר להחליף את הפוטנציומטר (?!) ומה שעושים בדרך כלל זה לפתוח את החיבור למנוע ולעשות לו ניקוי (?!), עקב המצב בדרום לא היו אצלו עובדים והוא פשוט ריסט לי את התקלה ואמר לחזור במועד יותר רגוע.

 

וכעת לשלב השאלות:

1. האם לא ניתן להחליף את הפוטנציומטר?

2. האם הטיפול שהוצע במוסך ליגיטימי?

3. האם מישהו נתקל בבעיה דומה ויכול לספר על הטיפול?

4. האם מישהו מכיר מוסך שיכול לתת מענה יותר טוב ומקצועי באיזור הדרום או בת"א?

 

תודה מראש!

פורסם

בעל המוסך צודק - מנסים בתחילה לנקות ולאתחל את מודום דוושת הגז .

ורק אם יש נזק , מחליפים .

ראה כאן פרוייקט יפה במודל דוושת התאוצה , שאחינו באמריקה בנצי ביצע ל וולסטאר (זה אותו רעיון)

הוא פירק את המודל ניקה אותו , וגם כיוון אותו לקבלת תגובת דוושה מהירה יותר .

(בד"כ הוא מכוון מודלים בעייתיים אחרים של מנועים - כך שכדאי ללמוד כאשר הוא מתעסק במודול שיגרתי ופשוט )

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?478618-בעלי-יונדאי-וקיה-להתפקד&highlight=%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%99

100_0320.jpgstdfl0133n.gif

 

Items

Sensor Resistance (kΩ)

APS1

0.8 ~ 1.6 [20°C(68°F)]

APS2

0.9 ~ 2.5 [20°C(68°F)]

 

 

 

SAM_0007.jpg

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

×
×
  • תוכן חדש...