Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנתיים וחצי, ו35000 ק"מ עם מיצובישי לנסר קלאסיק 07


vadim6385
שימו לב! השרשור הזה בן 3336 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה על הסקירה. אני די מסמפט את הצורה החיצונית של הלנסר 2007+, אך בתור נוסע במושב האחורי, תנוחת הישיבה מאוד נמוכה ולא נוחה. יתכן שבמושב הנוסע/נהג המצב טוב יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ההשוואה הזו לא רלוונטית. אתה מדבר פה על תאוצות כאילו שומאכר יושב מאחורי ההגה של שתי המכוניות והן כולן במצב מוכן לתחרות. אתה מדבר פה על 4-5K סל"ד... הרכב לא באמת מגיע לזה. בכביש 6 כשנסעתי "במהירות המותרת" הגעתי בקושי ל4500 סל"ד. ממש בקושי.

 

עובדתית, עם נסיון של 3 שנים אני יכול להגיד שבהילוך שלישי הרכב בקושי סוחב (לעלות מ-40 ל-80 קמ"ש לוקח נצח), אבל אם לומדים למשוך את ההילוך השני ולתת עוד לחיצה קטנה על הגז כשהוא עובר לשלישי אז בנסיעה בכביש רגיל (לא מסלול) אפשר בקלות להגיע לביצועים של מזדה (שלא דורשת יכולת נהיגה כלשהי, פשוט ללחוץ קצת על הפדל הימני). ואני לא מדבר פה על לחיצות עד השטיח אלא לחיצה סבירה של יציאה מרמזור.

 

עם נסיעות בינעירוניות רגועות (כביש 2, 90-100) הייתי מגיע לצריכה של 1:13.5 (לא, לא מתבלבל, ובחישוב בתחנת דלק אחרי 350-400 ק"מ)

הממוצע שלי שכולל גם פקקים באיילון ובעיקר בינעירוני בצפון (עולה-יורד-עולה-יורד) זה 1:12 והייתי בודק כמעט כל תדלוק. בחורף היה יוצא פחות טוב (כנראה בגלל אחיזה לא טובה בכביש רטוב. זה השתפר קצת כשהחלפתי צמיגים)

 

להורים שלי יש כבר כמה שנים מזדה 3 והם עושים 1:8 (גרים בצפון וחצי מהנסיעות בכביש בינעירוני, לא לוחצים יותר ממני)

 

אא, ולגבי נוחות- רכב המקולל הזה שבר לי את הגב. בזבזתי איזה 300 ש"ח על למצוא כרית כלשהי שתתמוך לי בגב תחתון כדי שאני אוכל ללכת ישר אחרי הנסיעה (רוב הנסיעות שלי זה שעתיים +-)

 

צודק ב 100% אני גם רוב הפעמים יוצא לי ממוצע של 1.12 שהרוב הוא בין עירוני

יצא לי להגיע לצריכה של 1.14.5 עם הרכב אבל זה היה די סיוט לא עברתי את ה 95 קמש ובטח שלא את ה 3K סל"ד

לגבי הכסא נהג אני מסכים לא נוח בנסיעות ארוכות בכלל ודי שובר את הגב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה הזו לא רלוונטית. אתה מדבר פה על תאוצות כאילו שומאכר יושב מאחורי ההגה של שתי המכוניות והן כולן במצב מוכן לתחרות. אתה מדבר פה על 4-5K סל"ד... הרכב לא באמת מגיע לזה. בכביש 6 כשנסעתי "במהירות המותרת" הגעתי בקושי ל4500 סל"ד. ממש בקושי.

 

עובדתית, עם נסיון של 3 שנים אני יכול להגיד שבהילוך שלישי הרכב בקושי סוחב (לעלות מ-40 ל-80 קמ"ש לוקח נצח), אבל אם לומדים למשוך את ההילוך השני ולתת עוד לחיצה קטנה על הגז כשהוא עובר לשלישי אז בנסיעה בכביש רגיל (לא מסלול) אפשר בקלות להגיע לביצועים של מזדה (שלא דורשת יכולת נהיגה כלשהי, פשוט ללחוץ קצת על הפדל הימני). ואני לא מדבר פה על לחיצות עד השטיח אלא לחיצה סבירה של יציאה מרמזור.

 

עם נסיעות בינעירוניות רגועות (כביש 2, 90-100) הייתי מגיע לצריכה של 1:13.5 (לא, לא מתבלבל, ובחישוב בתחנת דלק אחרי 350-400 ק"מ)

הממוצע שלי שכולל גם פקקים באיילון ובעיקר בינעירוני בצפון (עולה-יורד-עולה-יורד) זה 1:12 והייתי בודק כמעט כל תדלוק. בחורף היה יוצא פחות טוב (כנראה בגלל אחיזה לא טובה בכביש רטוב. זה השתפר קצת כשהחלפתי צמיגים)

 

להורים שלי יש כבר כמה שנים מזדה 3 והם עושים 1:8 (גרים בצפון וחצי מהנסיעות בכביש בינעירוני, לא לוחצים יותר ממני)

 

אא, ולגבי נוחות- רכב המקולל הזה שבר לי את הגב. בזבזתי איזה 300 ש"ח על למצוא כרית כלשהי שתתמוך לי בגב תחתון כדי שאני אוכל ללכת ישר אחרי הנסיעה (רוב הנסיעות שלי זה שעתיים +-)

 

יצא לי לנהוג די הרבה בלאנסר קלאסיק (דרך השכרות בעיקר) בזכות האופטרה שהייתה לנו במשפחה שאהבה מאוד לנוח במוסכים. לי הצריכה הייתה בממוצע 1:9.5 בערך עם נסיעות בין-עירוניות יותר (בערך 52% בין עירוני ו-48% עירוני). אני נוסע תמיד על 100-110 קמ"ש בכביש מהיר. ב-3 אני מוציא צריכה יותר טובה, באותם תנאים בדיוק. מבחינת ביצועים בעיר היא הרגישה בסדר, וכמו שאמרתי עד כ-30 קמ"ש היא אולי גם קצת מרגישה זריזה בגלל יחסי העברה קצרים יחסית, אבל בבין-עירוני במיוחד כאשר יוצאים מרמזור לכביש מהיר, יוצאים לעקיפה קצת קשה או עולים עליה מתחילים להרגיש שמדובר באחת המשפחתיות הפחות ביצועיסטיות. בשיוט במישור כמובן שלא תרגיש כ"כ הבדל, אם בכלל...

מבחינת נוחות - לא יצא לי לנהוג בה נסיעות של שעתיים, אלא גג 40-50 דקות רצוף. בנסיעות האלה, לי היא דווקא הייתה בסדר. מה שכן, מאחורה מלבד המרווח לא הכי כיף לשבת.

 

ובקשר לצריכת הדלק של ההורים שלך, ממליץ להם לקחת את הרכב לבדיקה, עם הרכב שלי אני לא מתקרב לצריכה הזאת, לא בעירוני (כל עוד אני לא לוחץ יותר מדי) ובטח שלא בבין-עירוני. אפילו עם רכב עמוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אך בתור נוסע במושב האחורי, תנוחת הישיבה מאוד נמוכה ולא נוחה. יתכן שבמושב הנוסע/נהג המצב טוב יותר.

 

מאחורה אכן לא נוח, אבל אני לא נוסע מאחורה, אז לא ממש אכפת לי :cool:

 

המושבים מקדימה לדעתי יותר נוחים ממזדה 3, פורד פוקוס ואפילו ניסן קשקאי, כנראה כי התרגלתי, בהתחלה גם לי לא היה נוח, אבל אהבתי את הישיבה הנמוכה והגב היחסית גבוה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי כזו מהעבודה מודל 2008. היתרונות: מרווחת, נוחה לנסיעה (מתלה אחורי רב חיבורי) וקלה לנהיגה, עיצוב נעים מבפנים ומבחוץ, מזגן מצוין, גיר אוטומטי יעיל.

 

חסרונות: ביצועים בינוניים, רעש מנוע צורם בסל"ד גבוה, צריכת דלק מזעזעת (ממוצע 1/8 ) , ופנסי ערפל בטמבון האחורי שנשברים כל הזמן.

 

סה"כ מכונית משפחתית טובה ואמינה, בזמנו היא החליפה מאזדה 3 מודל 2005. המיצובישי הייתה יותר מרווחת, נוחה ושימושית, אך ה-3 הייתה הרבה יותר זריזה ומהנה לנהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

עדכון - הלכו ארבעה בולמים ברכב, הוחלפו ברביעיית KAYABA, בעלות 1450 ש"ח לא כולל עבודה.

 

בתכנון - פירוק מלא של ריפודים ושטיפה עם קצף ניקוי ומים (עשיתי את זה כבר עם כרית של מושב אחורי, לא יאומן כמה גועל יצא משם). זאת ההזדמנות גם להעביר שואב ולמצוא דברים שנפלו בין הכיסאות.

 

עוד בתכנון - צלחות ורפידות בלם אחוריות, ופלאגים. בטיפול שאחריו - טיימינג.

 

מעבר לזה, אין בעיות ברכב.

 

לגבי הגה מומו - ציפוי העור שלו מתקלף. כמה יכול לעלות לחדש אותו, והאם יש רפד מומלץ שיעשה את זה בחדרה?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מצויין באמת. סע בדרכים טובות.

מה שלא תעשה תישאר על הליין של יפניות.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליפניות יש גם את החיסרונות שאופייניים להם, לדוגמא פח באיכות נמוכה שמחליד מהר, גם לא כל רכב ממותג יפני הוא רכב אמין ופשוט לאחזקה (ראה ניסן טראנו, פרימרה וקשקאי, מיצובישי כריזמה, מזדה 3 ו-6, ועוד כמה שאני לא זוכר). יותר מזה - רכב יפני שהורכב לא ביפן, יהיה פחות איכותי מרכב יפני שהורכב ביפן.

 

אבל כנראה שכן אשאר עם היפניות, למרות שאני פוזל לכיוון פורד, כי יש פוקוס 1 במשפחה, וזה רכב מוצלח למדי, אם כי לא נוח.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאבא שלי יש לאנסר 2008 דגם EXCUCTIVE - כסוף מטאלי .

 

חוץ משהרכב אמין , אני שונא אותו בכול פרמטר אחר ! :

 

1. רכב פשוט ללא כפתורים- צריך להגיד תודה שיש רדיו דיסק .

2. כסאות לא נוחות - כואב הגב , מרגיש כאילו שיושב על קרש :) .

3.גיר-מנוע מזעזע - כול עליה קטנה\גדולה הוא מאבד כוח .

4. עיצוב קלאסי - ישן ומרובע .

5. צריכת דלק - פשוט מזעזע .

6.אסתטיקה חיצונית - צבע בעייתי מאוד , דוהה ומתקלף , פשוט קטסטרופה ומכוער .

 

זהו נראה לי , מקווה שלא שכחתי משהו .

 

לעומת זאת ^ , אני נוהג על מגאן 2 -2004 שפשוט אני "מנשק " אותה ואומר איזה מזל שיש לי אותך :) .

1. רכב מאובזר- מראה מתכהה , פנסי ערפל , מחשב דרך, כיוון גובה מושב , כיוון הגה, מקרר תא כפפות , מגש אוכל ושתייה מאחורה וכו' .

2. עיצוב - צעיר וספורטיבי !

3. כסאות סופר נוחות - מרגיש כמו מלך ויכול לנהוג שעות.

4. גיר- מנוע - פחות עצלן מלאנסר . הגיר מצויין, אני אהבתי .

5. אמין

6. טיפה יותר חסכוני בדלק מהלאנסר

7. אסתטיקה חיצונית - משנת 2004 ועד היום , אין שום קילוף . טיפה דהויים החלקים שבאים במגע ישיר עם השמש .

 

בקיצור רכב חבל על הזמן .

 

אני יודע שהרכב הבא שלי בעתיד רק רנו :) .

 

בבקשה תכתוב שצחקת וזה היה בציניות.

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

IT JUST WORKS

כנראה שהתלהבתי יותר מדי, ולפני כמה ימים קרתה תקלה אמיתית ראשונה בשלוש שנים.

 

באתי לבדוק מים, וראיתי שמיכל עיבוי ריק. ברדיאטור עדיין יש מים, אבל מה שהיה במיכל עיבוי עבר אל מחוץ לרדיאטור - כנראה החליט שצריכים להיות מים גם מבחוץ.

 

אז הוחלף רדיאטור (550 ש"ח).

 

התעקשתי להחליף גם פקק רדיאטור (50 ש"ח) וטרמוסטט (50 ש"ח), המחירים לא כוללים עבודה ונוזל קירור חדש, כי מחירי עבודות שונים ממוסך למוסך, ומחירי נוזלי קירור תלויים באם יש עליו מבצע.

 

מה שקרה הוא שנפרץ אטם גומי בין צינור פלסטיק בחלק עליון לבין הרדיאטור עצמו. לצערי הגומיה לא ניתנת להחלפה בנפרד, לכן נאלצתי להחליף רדיאטור קומפלט.

 

מאחר והסקתי שהלחץ לא הגיע משום מקום, ויש סיבה שהוא נוצר, החלפתי טרמוסטט ופקק רדיאטור. טרמוסטט - כי אם יש קושי בפתיחה שלו, אז המים יכולים למצוא את דרכם החוצה במקום הרבה פחות סימפטי, כמו אטם ראש מנוע. ומאחר והמים מצאו את דרכם החוצה, וזה לא למיכל עיבוי, אז הפקק לא שיחרר אותם, לכן הפקק הישן, עף לפח גם הוא.

 

מסתבר שמאוד קל להחליף את הרדיאטור - מפרקים כונס אוויר, מנתקים צינורות וחוטי מאווררים, נותנים למים לרדת, ואז פותחים שני ברגים ושולפים את כל הקונסטרוקציה החוצה. מעבירים את הצינורות והמאווררים מהרדיאטור הישן לחדש, מכניסים אותו לרכב, סוגרים ברגים, מחברים צינורות, ממלאים מים, ונותנים למנוע לעבוד עד שמערכת קירור תבנה לחץ והאוויר ייצא החוצה ממנה, או עד שהוונטה תעבוד. רק אם מחליפים לבד, תדאגו שיהיה לכם כלי לאסוף את המים, אחרת ועד הבית יהרוג אותכם (אצלי הוא יס"מניק לשעבר, אז הוא גדול ומפחיד). בקיצור, לא משהו שלא כדאי לנסות לעשות לבד אם יש לך ידיים לזה. אם אצטרך לעשות את זה עוד פעם - כנראה שאעשה לבד.

 

כמובן והיה אפשר לשים תוסף או לנסות לאטום את הרדיאטור עם סיליקון ולראות מה יקרה, אבל ממה שלמדתי עם גרוטאות שהיו לי, זה שאין קיצורי דרך בתחום הזה, ואם אתה רוצה לנסוע ברכב אמין, צריך לטפל בו בצורה נורמלית, יפני או לא.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת הסיבה שהרכב נרכש מלכתחילה - כדי להימנע מריגושים במוסך

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

טוב, הגעתי לקילומטראז' 165K.

 

הוחלפו ארבעה דיסקי בלמים (קדימה ואחורה) כולל רפידות, בנוסף גומיות הגה (כי נקרעו), שמן מנוע, פילטר שמן + אוויר, שמן גיר אוטומטי.

 

הכל ביחד - 1550 ש"ח.

 

בעיה נוספת שהתעוררה, זה שריטות והתקלפויות בצבע, ואפילו נקודות חלודה. את החלודה צבעתי עם ממיר חלודה (המצאה גאונית), אבל מתישהו צריך לעשות צבע כללי.

 

כרגע אין לי רצון ממש להחליף רכב, רק הבעיה היא שעקב כך שהתחלתי עבודה חדשה, הנסועה שלי עכשיו היא כ-90 ק"מ ביום.

 

אין לי ספק שהמיצובישי תעשה את הקילומטראז' הזה בלי למצמץ, אבל כנראה שיש צורך במשהו מצד אחד חסכוני יותר, מצד שני נוח יותר, רצוי עם קרוז קונטרול.

 

הבעיה היא זה איזה רכב יהיה גם נוח, גם חיסכוני, וגם ייתן לי את האמינות שהתרגלתי אליה עם המיצובישי?

 

שאלה נוספת - האם ניתן להבריג ללנסר קלאסיק כיסא נהג של סיטרואן C5, בהנחה ואני מוצא כזה מפירוק? כי אם כן, זה די יפתור לי את בעיית האי נוחות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3336 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...