Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה ראב4 או סובארו פורסטר


Diego Armando
שימו לב! השרשור הזה בן 3940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי חיפושים רבים נשארתי עם שתי אופציות, ראב4 או פורסטר.

משיקולי תקציב מדובר על דגמי 2008-2009 בלבד.

אשמח לדעת כמה דברים על שני הדגמים הללו.

1. פורסטר מרגישה מאד קופצנית בנסיעה, האם זה משהו שניתן לסדר במוסך כך שנסיעת כביש תרגיש חלקה יותר?

2. פורסטר עבר שינוי מנוע וגיר בדגמי 2011, למיטב הבנתי הוחלף מנוע הבוקסר במנוע חסכוני ומאיץ יותר.

האם דגמי 2008-9 הם טובים או זוללי דלק וחסרי כח בכביש?

3. מה דעתכם על טויוטה ראב4 בשנים 2008-9? תחושת בטן שלי שבשנתונים האלו זו אחת הבחירות הטובות ביותר שיש ואילו מ 2011 ומעלה הרבה מתחרים עקפו את טויוטה באיכות וברמות הגימור שהם מציעים.

תודה מראש לעוזרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתיהן מכוניות מצוינות, הן בכביש והן בשביל.

1. דווקא הפורסטר קיבלה שבחים רבים בכל הנוגע לנוחות הנסיעה. ייתכן ומדובר ברכב הספציפי בו נהגת, וייתכן שבאת מרכב נוח יותר. מציע לך לנהוג על רכב אחר לשם השוואה. דרך המוסך ניתן לשנות את כיוונון קשיחות הקפיצים, אך הדבר כרוך בעלות כספית ומציאת בעל מקצוע מהימן. לא הייתי נכנס לזה.

2. דגמי 2008-2009 עשו שימוש בתיבת הילוכים 4 הילוכים, והיא עיקר הבעיה. היא מסרסת את פעולת המנוע ויוצרת צריכת דלק גבוהה.

מזה אומר מסרסרת? הפורסטר מעט איטי יותר בהאצה מעמידה (בפער לא משמעותי אבל קיים) ומרגיש רועש יותר בסל"ד גבוה.

מזה אומר צריכת דלק גבוהה? 10-8 ק"מ לליטר זו צריכה ריאלית בנהיגה מנהלתית רגילה.

3. הראב 4 היא מכונית מעולה בכל קנה מידה. אישית יש לי הסתייגות ממנה בכמה היבטים:

המראה החיצוני מלוקק מדי לטעמי האישי. מעדיף את הבלוקיות של הפורסטר ע"פ המצועצעות של הטויוטה.

יש לה גלגל חליפי על הדלת מאחור. זה פוגע בשדה הראיה, וזה מחייב שהדלת האחורית תיפתח במקביל לקרקע (ולא בניצב לה, כמו בפורסטר). כלומר, פוגע בצורה קשה בשימושיות. לא ניתן לפתוח את הדלת אם מאחוריך חונה מישהו.

הספסל האחורי שלה פחות נוח בפורסטר, בגלל זוית פתיחת דלתות מאחור קטנה יותר.

 

לגבי העתיד, אני מאמין שלשתי המכוניות יש שוק טוב ומבוסס, עם יתרון קל לפורסטר (שלו קהל לקוחות שבוי כמעט).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה והונדה CRV נכנסת במחיר שלך, הייתי מכניס גם אותה למשוואה,

לדעתי צריכת דלק עדיפה מהפורסטר, כנל גם ה ראב4, עדיפה מהפורסטר.

החסרון הכללי בהונדה הוא מחיר ביטוח יקר יחסית, מציע לך לבדוק כל אחת מהאפשרויות לפני.

 

בקשר לפורסטר, לנו יש במשפחה B4 2007, מנוע 2000, לפי מחשב הרכב, הרכב צורך 9.2 ליטר ל100 ק"מ בנסיעה סופר רגוע. קצת פקקים להגיע מראשון לת"א ב 7 בבוקר וכנל גם בחזור.

הרכב לא חסכוני, לשם השוואה ספיריט 2000 באותם תנאים תעשה 1:12-13.

 

לחבר גם כן יש B4 זהה והוא טוען לצריכת דלק של 1:8 עם נהיגה רגילה, לא מתגרזן ולא רגוע.

אני מניח שהפורסטר תציג נתן קצת פחות טוב בסביבות ה 1:7, אתה יכול לבדוק את זה במחשב הרכב שתבדוק.

הרכב יותר כבד ופחות אוירודינמי מהB4, חוץ מצריכת דלק אחלה רכב, כמעט קניתי 2007 ידנית

עריכה אחרונה על ידי D1winner

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שהיו הבדלים בהספק. זה תמיד היה באזור ה150 כ"ס. אם היו הבדלים בהספק, זה בגלל מדרגות זיהום האויר (בעבר היו את מנועי ה165 כ"ס). התיבה הרציפה (זו עם 6 הילוכים) נכנסה רק בדור האחרון. הדורות הקודמים עשו שימוש כולם באותה תיבת 4 הילוכים. הדור האחרון עושה שימוש במנוע הFB20 שנחשב חסכוני לעומת הקודמים.

סובארו טוענים שהתיבה הרציפה החדשה יותר חסכונית אפילו מהידנית. הם מצהירים על משהו כמו 15.5 ק"מ/ל בנסיעה משולבת, ואפשר לצפות למשהו כמו 13 ק"מ/ל' בנסיעה משולבת מציאותית.

מבחינת צריכה, הדור האחרון עם המנוע החדש ותיבת ההילוכים הרציפה נחשב לחסכוני ביותר.

הוא החל את דרכו כאן בשנת הדגם 2013 אני חושב.

עריכה אחרונה על ידי GoRide
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת צריכת דלק וביצועים אין הבדל בין 2008 ל2011. ההבדלים הם מינוריים עד בלתי קיימים. גם ב2011 היו 150 כ"X והם עברו אותה תיבת 4 הילוכים ותיקה.

התקדמות ל2011 תביא אותך לפורסטר של אחרי מתיחת הפנים הלדור הקודם, שנראה משמעותית טוב ממה שקדם לו.

 

http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2202-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%95-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%98%D7%A8-2011?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העזרה.

נראה לי שהשיפור המשמעותי הוא ברמת הגימור בפנים.

מבחינת המראה החיצוני אני לא רואה הבדלים בין הפורסטר בלינק שצירפת לפורסטר 2009.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי ראב 4 חדשה מהחברה ב2008, רמת גימור פרימיום, נמכרה אחרי שנתיים וחצי ו 70 אלף ק"מ. רכב מצויין, והוא לא נופל בהמון מה CX5 שיש לי עכשיו.

אשמח לענות על שאלות ספציפיות.

אלון.

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל הקטגוריה אני הכי אוהב את ה cx5 יחד עם פורסטר, ראב4 (שקצת מרגיז המחיר שלו) וקשקאי (שהוא קצת קומפקטי מידי).

הבעיה שהיא קיימת רק בשנתון 2012 והלאה וזה יקר משמעותית.

אני נגד קניית רכב בארבע השנים הראשונות שלו כי ירידת הערך היא מטורפת לכן אני מחפש רכבים שהם 4-5 שנים על הכביש.

 

איך לדעתך איכות הנסיעה בראב4 מבחינת כביש בעיקר?

 

לגבי הפורסטר, אני יודע שהיא עברה שינוי עיצובי ב 2009, הדגמים של 2008 ומטה ממש נראים כמו סטיישן של פעם.

התכוונתי האם במתיחת פנים שעשו בשנת 2011 היה שינוי כלשהו במראה?

(לגבי השינוי שעשו ב 2011 במנוע/גיר הבנתי ממך שהוא חסר משמעות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לגבי הפורסטר, אני יודע שהיא עברה שינוי עיצובי ב 2009, הדגמים של 2008 ומטה ממש נראים כמו סטיישן של פעם.

התכוונתי האם במתיחת פנים שעשו בשנת 2011 היה שינוי כלשהו במראה?

(לגבי השינוי שעשו ב 2011 במנוע/גיר הבנתי ממך שהוא חסר משמעות)

 

ב-2011 הייתה מתיחת פנים קלה מאוד עם עדכון לגריל הקדמי ועיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים. עיקר השינוי כאמור הוא מנוע חדש מסדרת FB, תגבור היגוי חשמלי, שיפור קל בביצועים ובצריכת הדלק (13.3 ק"מ לליטר לעומת 11.9 ק"מ לליטר). בנוסף, האבזור שודרג במעט והדגם הנוח יותר עם כיול מתלים שונה במעט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראב 4 מול פורסטר ב2011 (בהתייחסות לנושא נוחות הנסיעה):

http://www.mako.co.il/cars-road-tests/Article-85405680fb81331006.htm

 

לא היה הבדל בעיצוב הפורסטר בין 2010 ל2011. ייתכן שהיו שינויים קלים באבזור, אבל זניחים למיטב זכרוני.

 

הראב 4 הוא מצוין, אבל יש לו את הגלגל מאחור שמהווה לדעתי חסרון מוחץ, הוא פחות טוב בשטח מהפורסטר, צפוף מעט יותר מספסל האחורי. לזכותו יאמר שהוא מעט שקט וחסכוני יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

השיח סביב השוואת ראב4 לפורסטר פורה.

כמובן שאני כסובארואיד מעדיף את הפורסטר.

אני יכול להוסיף על כל מה שכבר כתבו כאן כי אכן בתחילת 2011 הוחלף סוג המנוע למנוע FB (לאחר מכן הוכנס מנוע מוצלח זה לדגמי סובארו האחרים).

מנוע זה חסכוני מהקודם הן בזיהום הסביבה והן בצריכת דלק.

בפורסטר 2013 הוחלף הגיר לרציף, מה שחוסך עוד הרבה דלק...

חשוב לציין כי הפורסטר מרווח ובטיחותי לעילא ולעילא ונמכר כמשומש במקרים רבים מעל מחיר המחירון.

ההגה החשמלי (לא הגה כח הידראולי מוגבר חשמל, אלא הגה חשמלי – ללא מערכת הידראולית) קצר שבחים רבים לגבי נוחות השימוש והדיוק שלו. וגם הוא תורם לחסכון בצריכת דלק. משאבת הגה של הגה הדראולי מעמיסה על המנוע כל זמן שהמנוע עובד ולא רק כשמפנים את ההגה.

שים לב כי ברמות הגימור השונות האבזור שונה, אך גם רמת הגימור בנמוכה ביותר בפורסטר כוללת אבזור שאצל אחרים מופיע רק ברמות הגימור הגבוהות כגון חימום מושבים.

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...