Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4479 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא מסכים בכלל. תואר זה פלוס רציני גם ליוצאי יחידות טכנולוגיות , שעם כל הכבוד להרבה ממסלולי ההכשרה בצבא הם עדיין רחוקים בהרבה נושאים מתואר.

זה מאוד תלוי בבן אדם אבל הידע שרוכשים בתואר בהחלט יוסיף הרבה לאדם שרוצה לתכנת ברמה גבוהה ורוצה לפתוח לעצמו דלתות בטווח הארוך (גם לדוגמא תבדוק תנאים לויזת עבודה בארהב)

 

אני הייתי לוקח אתה עיצה של אחי ( qil( , זה גם מה שאני חושב אחד לאחד (שנינו ״במקרה״ ראשי צוותים ומובילים טכנולוגים בתחומים כאלו ואחרים)

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אף אחד לא אמר לו לא ללמוד תואר, פשוט שיתעדף קודם כל את הנסיון המקצועי שלו (אם יש חברה איכותית שמוכנה לקחת אותו ברגע שהוא עוזב את הצבא, ויש כאלו כשאתה יוצא חמ"ן, שיעשה את זה בלי לחשוב פעמיים) ואח"כ עדיף לו ללכת לכיוון של אוניברסיטה ולא של מכללה. זה נחמד ללמוד והכל, אבל יש לזה Opportunity cost, משמע מה שאתה לא עושה באותו זמן (וכסף) שאתה מוציא על לימודים. ובגיל הזה ובמצב הזה, ארבע שנות נסיון והתקדמות בחברה זה מה שיעזור לקריירה שלו יותר מתואר, אפילו אם זה מהטכניון. בקרב יוצאי היחידות הטכנולוגיות, אני לא מכיר שום קורלציה בין תואר לבין משכורת או הצלחה. להפך, הטובים באמת כלכך עסוקים בעבודות שלהם שאין להם זמן להתעסק עם תארים. אלו שהולכים לתארים הם לרוב החלשים יותר שעושים את זה בשביל שלהורים שלהם יהיה ילד עם תואר.

 

לדעתי לא תהיה לו בעיה להשתלב בלימודים אח"כ, אולי אפילו לרדת למשרה חלקית בעבודה בשביל זה. אבל זה משני, וכל מה שחשוב כרגע הוא העבודה הראשונה שלו אחרי הצבא.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם (נערך)

היי חברים, תודה לכולם על התגובות.

 

למען האמת, אני מאוד מבין ומאמין באמירה שהתואר הזה לא רלוונטי ל-95% מהעיסוקים בתחום פיתוח התוכנה (וב-5% הנותרים אין לי אינטרס להתעסק, אמנם עשיתי 5 יחידות מתמטיקה אבל מעולם לא התחברתי לתחום הזה ממש). אבל לצערי אני חושב שהשוק עדיין לא מבין את זה עד הסוף, אולי עוד 10-15 שנה הדרישה לתואר במדמ"ח תהיה זניחה ותוגבל רק לארגונים גדולים. אבל היום זה לא לגמרי ככה ואני לא רוצה להסתכן, אני כן רוצה שיהיה לי בסיס מוצק בלי קשר לניסיון שיש לי. אני גם יודע שיהיה לי הרבה יותר קשה ללמוד (גם מבחינת יכולת שכלית ונפשית, וגם מבחינת שלב בחיים) בשלב מאוחר יותר, אני לא רואה את עצמי עוזב משרה קבועה ונוחה בגיל 25 כדי להתחיל לימודים ל-3 שנים, ולכן אני רוצה לסיים עם זה עכשיו כל עוד לא התרגלתי יותר מדי לחיי האזרחות השגרתיים.

 

האוניברסיטה הפתוחה היא לא אופציה טובה בשבילי, אני יודע שיהיה לי קשה בלי מסגרת ושאני פשוט אמרח את זה עד אינסוף. ואני מעדיף לתחום את זה לכמה שפחות זמן, גם אם זה אומר שאני אסבול יותר.

 

אני בהחלט מקבל את הביקורת על המכללות, אבל אני לא חושב שזה נכון לדבר על כולן כמקשה אחת, הרי לדעתי די ברור שדין המכללה האקדמית סמי שמעון לא כדין המכללה האקדמית ת"א-יפו. אולי למישהו יש התייחסות יותר ספציפית למקומות שהזכרתי? (המכללה האקדמית \ המכללה למנהל) בסופו של דבר הרבה מאוד אנשים שמשרתים איתי לומדים שם, ואני לא רואה אותם מובטלים אחרי התואר...

 

שמעתי הרבה דברים טובים על הבינתחומי, האם הלימודים שם נותנים פלטפורמה טובה יותר לעבודה תוך כדי התואר (בהנחה שאנחנו לא מדברים על משרה מלאה) בהשוואה לאוניברסיטאות (האוניברסיטה היחידה שרלוונטית היא תל אביב, אני מעוניין להשאר באיזור המרכז)? שוב בהנחה שאני לא מעוניין למרוח את התואר יותר מדי. ונזניח לשניה את עניין העלות, יש לי חברים מהיחידה שלומדים שם עם מלגות והמחיר עדיין גבוה אבל במסגרת הסביר מבחינתי (ומבחינת ההורים).

 

ובנוגע ללהשאר בבית, זו פשוט לא אופציה מבחינתי, אני חייב את הספייס שלי וגם אם אני צריך להתכלב קצת ולא לחסוך כלום אני אעדיף את זה.

 

qil, תוכל לספר איפה למדת? אני יודע שאחיך למד בבינתחומי, אבל כמו שהוא אמר כאן, אין מסלול לימודי ערב שם...

עריכה אחרונה על ידי Clutch
פורסם

לדעתי אתה עושה טעות.

 

לכל הפחות תשתלב במקום עבודה מיד כשאתה משתחרר, תשקיע שם מיליון אחוז ותהפוך לעובד הכי טוב שלהם, ואז תבוא מעמדת כוח אחרי שנה ותבקש שיורידו לך היקף משרה בשביל ללמוד. אולי אפילו לא יורידו לך בשכר. לוותר על עבודה בשביל ללמוד... בשביל שתוכל למצוא עבודה אח"כ זה מעשה לא הגיוני בעליל.

התואר כמעט ולא רלוונטי כיום. הדרישה לעובדים, במיוחד כאלו בוגרי יחידות מודיעין, כלכך חזקה שאף אחד לא יכול להיות בררן מדי.

החברות שבהן התואר הוא הכרח הן בדרך כלל החברות הבירוקרטיות המגעילות שבהן אתה לא רוצה לעבוד.

 

האנשים שעובדים איתך לא מובטלים לא בגלל התואר שלהם מהמכללה. יש הרבה מובטלים עם תארים במכללה. בסופו של דבר, קיבלת יתרון אדיר עם השירות שלך בחמ"ן, אל תבזבז אותו. תעבוד שנה, ואז תשקול את ההחלטה שלך שוב. אין לך כרגע כלים לקבל את ההחלטה הזו. יכול להיות שאחרי שנה של עבודה בשוק, עם נסיון ובלי קושי למצוא עבודה, תחליט שאתה רוצה מאוד ללמוד, פשוט לא מדמ"ח אלא מנהל עסקים\אלקטרוניקה\פיזיקה whatever.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

תראה, ברמת העקרון אני משתחרר במרץ הבא. אז אני יכול להתחיל לעבוד מיד אחרי (גם ככה אני לא בעניין של טיולים ארוכים...) ובאוקטובר להתחיל ללמוד, בתקווה שכמו שאמרת, החברה תבוא לקראתי. ההורים שלי מפעילים עלי לחץ עצום "לא לבזבז עוד שנה", וזה נכון שהם לא מחליטים בשבילי (וזה גם למה אני יוצא מהבית...), אבל זה עדיין קצת שיקול.

 

וחוץ מזה, במתכונת של לימודי ערב, הירידה באחוזי המשרה שאני אצטרך לבקש היא נמוכה עד כדי לא קיימת. ומשהו שלא התעכבנו עליו כאן זה היתרון בזה שאני יכול להתחיל ללמוד כבר באוקטובר הקרוב ולקצר את הלימודים משמעותית (אבל זה רק במסלולי ערב של האקדמית \ המכללה למנהל). ואז כשאתחיל לעבוד בחוץ אני אהיה אחרי הסמסטרים הראשונים והקשים, ואוכל לעבוד באחוזי משרה גבוהים. בלימודים תוך כדי שירות הצבא יחסית מתחשב.

 

בקיצור, אני באמת נוטה לכיוון של לעבוד וללמוד ולא ללמוד ולעבוד במטרה לחזק את הניסיון המקצועי שלי - אני פשוט מתלבט באיזו דרך לממש את זה, כלומר האם ללמוד במוסד אוניברסטאי מוכר ולרדת באחוזי המשרה או ללכת למכללה ללימודי ערב (אני לא אלך "סתם" למכללה אם אני לא לוקח לימודי ערב, אלא אם כן זה הבינתחומי. אז זה כבר באמת בזבוז זמן). אז אני מחפש קצת חוות דעת על מסלולי הערב, בפרט של המכללות הנ"ל.

פורסם

אני אומר לך מראש שתהיה לך בעיה עם הרבה עבודות אם אתה לא מתחייב למשרה מלאה. גם לימודי ערב דורשים ממך לצאת מהמשרד בשעה כלשהי וכשאתה צעיר וחסר מחוייבות זה יתרון אדיר להיות מסוגל להשאר עד 8 בערב בעבודה. מצד שני, כשאתה כבר בתוך מקום העבודה, תורם ומועיל, יבואו לקראתך בהרבה דברים. שעות גמישות, עבודה בשלושה\ארבעה ימים, פגיעה מינימלית בשכר... אז אתה בא מעמדת כוח.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

אם רוצים, אפשר לעשות לימודי ערב עם משרה מלאה (אחי כאמור עשה את זה - מדעי מחשב במכללה למנהל ועשה סימסטרי קיץ וסיים)

אני עשיתי בבינתחומי בלי לותר יותר מדי על קורסים ועשיתי בערך 50-60 אחוז משרה (יצאתי למשרת סטודנט אחרי שנה וחצי בעבודה דאז, בזה רועי צודק ב1000 אחוז!)

 

לגבי הלא הלא צריך את הידע, מה שאתה לומד מעבר הוא הרבה מעבר למתמטיקות מוספות, קורסים במבני נתונים ואלגוריתמים חשובים גם כמבוא לדברים כמו הנדסת תוכנה ודם כדי להפעיל את הראש, וגם נושאים כמו מערכות הפעלה , אסמבלי , תכנות פונקציונלי ולוגי ועוד אלו לא דברים שרוב הסיכויים שנגעת בהם ברמה גבוהה.

 

כמו כן במקום הלימודים הנכון גם הקשרים שאתה עושה בלימודים מאוד חשובים (ויובילו אותך בעתיד לעבודות ופרויקטים מעניינים).

 

לגבי הבינתחומי - מרצים מדהימים, יחס מדהים, לימודים ברמה גבוהה ואחלה קשרים. אני מאוד נהנית ללמוד וסנכרון יש לי רק מילים טובות להגיד על הלימודים, במיוחד אחרי שנה וחצי בתל אביב.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

לגבי הלא הלא צריך את הידע, מה שאתה לומד מעבר הוא הרבה מעבר למתמטיקות מוספות, קורסים במבני נתונים ואלגוריתמים חשובים גם כמבוא לדברים כמו הנדסת תוכנה ודם כדי להפעיל את הראש, וגם נושאים כמו מערכות הפעלה , אסמבלי , תכנות פונקציונלי ולוגי ועוד אלו לא דברים שרוב הסיכויים שנגעת בהם ברמה גבוהה.

 

אתה צריך בנאדם לצוות; את מי אתה מגייס, בוגר טכניון ללא נסיון או משתחרר טרי מ8200 עם ארבע שנות ניסיון?

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
אתה צריך בנאדם לצוות; את מי אתה מגייס, בוגר טכניון ללא נסיון או משתחרר טרי מ8200 עם ארבע שנות ניסיון?

 

תלוי לאיזה פוזיציה אני מגייס, תלוי במי יש לי כבר בצוות וכו וכו, יש ככ הרבה משתנים, לפעמים תרצה מישהו שיש לו ניסיון בתחום צר והתעסק איתו בצבא קצת,

לפעמים אתה רוצה מישהו שהוכיח יכולת ללמוד כלומר בעל תואר מסויים ויש לו פוטנציאל טכני גבוהה אין כאן כלל אצבע ויותר מזה אם כמעסיק אתה מקובע על איזו תבנית מסויימת אתה אבוד מראש בתחום הזה.

פורסם
תלוי לאיזה פוזיציה אני מגייס, תלוי במי יש לי כבר בצוות וכו וכו, יש ככ הרבה משתנים, לפעמים תרצה מישהו שיש לו ניסיון בתחום צר והתעסק איתו בצבא קצת,

לפעמים אתה רוצה מישהו שהוכיח יכולת ללמוד כלומר בעל תואר מסויים ויש לו פוטנציאל טכני גבוהה אין כאן כלל אצבע ויותר מזה אם כמעסיק אתה מקובע על איזו תבנית מסויימת אתה אבוד מראש בתחום הזה.

 

מאחר ואני מכיר טוב מאוד את החומר האנושי בחמ"ן, אני יכול לומר לך חד משמעית ובלי שום סייגים שבכל יום נתון, לכל משימה נתונה, הייתי לוקח קבוצה של 10 אנשים משם לעומת 10 בוגרי טכניון. אין כאן שום שאלה של מי יותר מקצועי ומי לומד נושאים חדשים יותר לעומק. רואים את זה מצויין בהתפלגות העתודאים בתוך צה"ל: רק הכי טובים (כמו גם בוגרי תלפיות) שבהם מגיעים לחמ"ן ויתר גופי המודיעין בשביל לעבוד לצד כל אלו שאין להם תואר (גאמ"א, למשל) ומחזיקים את המערכת.

הסיבה לכך מאוד פשוטה - הצבא מכשיר בצורה מצויינת, הידע המקצועי הצבור טוב הרבה יותר מאשר כל גוף אזרחי ולצבא יש פילטרים ואפשרות בחירת כוח אדם שלאקדמיה פשוט אין. הרבה יותר קל להתקבל למקצועות ההנדסה בטכניון\ב"ש\ת"א מאשר לגאמ"א במודיעין.

זה כמובן ממש לא אומר שבוגר טכניון הוא טיפש או לא מוכשר, אבל זה כן אומר שאם הצבא סינן עבורך, הכשיר ונתן נסיון שאין ולא יהיה בשום מקום אחר - אתה שוכר, מבלי לחשוב פעמיים. לא סתם חברות רודפות אחרי האנשים האלו מהיום שהם משתחררים, יש ביניהם מספר לא פרופורציונלי לחלוטין של מיליונרים ועוד מספר גדול יותר של סטארטאפים.

 

היכולת לעשות תואר היא רק היכולת לעשות תואר, היא לא היכולת ללמוד והיא בטוח לא היכולת לבצע משימה בהצלחה. מי שגייס והכיר מספיק אנשים בתעשייה הזו, מבין את זה. כשאני לוקח בוגר מדמ"ח אני יודע שאני צריך להקנות לו הרגלים נכונים, להסביר לו וללוות אותו בשביל שיתן לי תפוקה מועילה, בעוד שחייל משוחרר כזה פשוט נכנס לפעילות שלי ומבצע את מה שאני צריך, ולרוב באיכות גבוהה מאוד.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

אני חולק עלייך חלקית, יצא לי לראות מספר לא מבוטל של חיילים לקראת שחרור (בעיקר מקבע) שהידע המקצועי והניסיון שצברו בצבא לא רלוונטי לשוק האזרחי, חלקם מתעסקים בראייה צרה ובחלק אחד של מוצר, אחרים תיכננו ועיצבו מערכות שבעולם האמיתי לא היו עומדים בעומסים הנתונים ואחרים פשוט המציאו את הגלגל כי התאפשר להם וכי לפעמים הם פשוט לא הכירו עולמות כמו קוד פתוח מספיק לעומק כדי לדעת לחבר 1+1.

 

את היחידות ויותר ספציפי הצוותים שמהם הייתי מגייס בוודאות די גבוהה אני גם מכיר, אפשר לספור אותם על 10 אצבעות בערך, דעתי האישית.

 

לגבי בוגרי אוניברסיטה, לדעתי כשהשקעה לטווח ארוך זו הזדמנות מדהימה לגייס את הכי הכי טובים ולבנות עובדים מצויינים לאורך זמן, ברור שהפרודוקטיביות שלהם תהה משמעותית יותר נמוכה וההשקעה בהכשרה תהיה גבוהה מאוד אבל לדעתי כל ארגון צריך תמהיל מסויים של עובדים וביניהם מספר בוגרים מאוד מוכשרים, זה בונה יופי של תרבות ארגונית שאחכ הם מביאים את החברים המצטיינים שלהם וממשיך להתגלגל ככה.

פורסם

מוזר ששני אנשים שהם לא בוגרי אוניברסיטה רבים ביניהם על היתרונות והחסרונות של להיות בוגר אוניברסיטה...

 

בתור אחד ששרד במערכת האוניברסיטאית 5 שנים ואפילו יקבל בעוד כמה חודשים דיפלומה, אתם לא בכיוון. המערכת האוניברסיטאית לא מכשירה אותך לכלום שקשור לעולם העבודה האמיתי שקיים שם בחוץ. היא כן מכשירה אותך כיצד להתמודד עם מערכות בירוקרטיות גדולות (שימושי במיוחד למי שרוצה לעבוד בארגונים גדולים), כן מאפשרת לך ללמוד כיצד לעבוד בצוות כדי להתמודד עם משימות מאתגרות (כלומר להעתיק עבודות בית גדולות מידי אחד מהשני) וכן מלמדת אותך לחפש בויקיפדיה האנגלית (כי העברית עדיין לא מספיק טובה) פירושים למושגים מתמטיים.

 

כל אלו לא יהפכו אותך למתכנת טוב, אם לא היית כזה קודם.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם (נערך)

הכל תלוי ברצונות, ביכולות ובפרספקטיבה שלך.

האם אתה נופל מיד למשמע דרישות הסביבה (משפחה, חברים)?, האם אתה אדם שהולך "בדרך הישר"? האם "חשובה לך העצמאות" (באיזו רמה? לצאת מהבית לדירה משלך או ברמה של לא להיות עבד מחתים-שעון בעסק של מישהו אחר?), האם אתה ילד-פלא טכנולוגי או שאתה אחד מיני רבים (אתה תדע את התשובה לבד)? האם אתה לומד מהר?

בעולם ההיי טק - יש היום אינפלציה מטורפת בתחום התארים. אם תגיע הישר מחמ"ן לתוך העבודה - תקבל כנראה משכורת יותר גבוהה מאשר אם היית מגיע עם תואר, או שאם היית מגיע בשילוב (תואר + חמ"ן).

 

תואר, מבחינת המעסיקים, מוריד את רמת ה"WIZ KID" שלך(במידה ואתה כזה), הרי ויז קידס לא עושים תארים. מצד שני, אם אתה מתכנן להיות עבד כל החיים בהיי טק - והמטרה שלך היא "להתקדם" ל"משרות ניהוליות" (שההפרש המקסימלי בנטו יהיה 3-5 אלף ש"ח) ואתה לא גאון, אז אתה תרצה תואר, אולי במנהל עסקים ופחות במדעי המחשב. כי מה לעשות, בחברות עבדים גדולות, גם ההנהלה מסרבת לצאת מהקופסה, זה עובר בירושה. אדם שבזבז 3 שנים על תואר, ישכנע את עצמו, בתהליך יסודי מאוד, שהתואר הוא קריטי. כך כמובן גם ירצה לגייס את מי שבא אחריו. זה סוג של וירוס.

אספר לך מראש, רוב האנשים שסיימו מדעי המחשב - תמיד יחזרו על אותו יתרון: "זה מפתח את החשיבה".

אז לא. זה לא מפתח שום חשיבה, פשוט קשה מאוד להודות שבזבזת 3 שנים בחישובים מתמטיים חסרי כל קשר לתחום העיסוק. "מפתח את החשיבה" זו מן פראדיגמה שעוברת מדור לדור שמסיים את התואר הזה.

הרי אחרי 3 שנים של לימודי מתמטיקה, כאשר לומדים אולי 5% דברים רלוונטים לעבודה, קשה מאוד להודות שבזבזת את הזמן, לחלוטין.

אז הנה, אני מודה. מודה וגם צופה את התגובות של "מגיני התואר", הלא הם אבירים שקופצים בעצבים כדי להגן על 3 שנות הבזבוז המוחלט שהם חוו. מיד אחרי התגובה שלי, תראה תירוצים הזויים כגון "ברור שזה מפתח את החשיבה", "רק בוגרי תואר מתקדמים" ובלה בלה.

התואר הזה הוא על הנייר, לא שווה מבחינה טכנית כלום (ברוב המוחלט של ההיי טק), אבל הנה, יש לך תואר, אתה בוגר "אקדמיה" (שילמת כסף למישהו כדי להיות חלק ממועדון כבר לא אקסקלוסיבי, ברכות).

מעבר לכך - ניוזפלאש לחברי בוגרי התואר, האינפלציה רק תגדל ותגדל. התעשייה הבינה מזמן - בתחום ההיי טק, אי אפשר ללמוד באקדמיה. האקדמיה איטית מידי. בזמן שלומדים תואר כזה על נושאים שרלוונטים לפני 15 שנה, יוצאות כבר 5 טכנולוגיות חדשות שמשתלטות על השוק. רוב ההיי טק לא מורכב משאלות של עצים בינאריים ובאיזו סיבוכיות סידרת מערך. רוב ההיי טק המודרני זה ספריות JS או סרבר קליל. מי שירצה ללמוד מעבר, תפדל, יש גוגל, יש ידיים ויש מחשב. אני חס וחלילה לא טוען שהבסיס לא חשוב, הבסיס קריטי, אבל הרבה יותר נוח ונכון ללמוד אותו בזרימה שלך, עם מדריכים מצוינים ומדהימים שיש בגוגל ובעיקר עם הנסיון. ללמוד בכפיה (אוף יש לי מבחן מחרתיים, אוף צריך להגיש עבודה) - זה חרא.

אישית הייתי הולך עם אחת ההמלצות הקודמות. תתחיל לעבוד ועדיף בטכנולוגיה חדישה ופחות מוכרת (סרבר - ביג דאטה, מונגו, קאוץ' בייס, או WEB - רספונסיב, MVC, אנגולר, מובייל וכו'). אל תתקע על עבודה אחת במשך יותר משנתיים. אחרת הידע שלך ידעך במהירות. בכל עבודה - נסה משהו אחר.

עריכה אחרונה על ידי שבלול
פורסם
אתה צריך בנאדם לצוות; את מי אתה מגייס, בוגר טכניון ללא נסיון או משתחרר טרי מ8200 עם ארבע שנות ניסיון?

 

אני מגייס משוחרר מ-8200 שהוא בוגר טכניון :-). ברצינות, תואר אוניברסיטאי עושה פלאים לסיכויי הגיוס שלך, גם אם ניתן להתווכח על תרומתו לביצועיך בעבודה.

 

אספר לך מראש, רוב האנשים שסיימו מדעי המחשב - תמיד יחזרו על אותו יתרון: "זה מפתח את החשיבה".

אז לא. זה לא מפתח שום חשיבה, פשוט קשה מאוד להודות שבזבזת 3 שנים בחישובים מתמטיים חסרי כל קשר לתחום העיסוק. "מפתח את החשיבה" זו מן פראדיגמה שעוברת מדור לדור שמסיים את התואר הזה.

הרי אחרי 3 שנים של לימודי מתמטיקה, כאשר לומדים אולי 5% דברים רלוונטים לעבודה, קשה מאוד להודות שבזבזת את הזמן, לחלוטין.

אז הנה, אני מודה. מודה וגם צופה את התגובות של "מגיני התואר", הלא הם אבירים שקופצים בעצבים כדי להגן על 3 שנות הבזבוז המוחלט שהם חוו. מיד אחרי התגובה שלי, תראה תירוצים הזויים כגון "ברור שזה מפתח את החשיבה", "רק בוגרי תואר מתקדמים" ובלה בלה.

התואר הזה הוא על הנייר, לא שווה מבחינה טכנית כלום (ברוב המוחלט של ההיי טק), אבל הנה, יש לך תואר, אתה בוגר "אקדמיה" (שילמת כסף למישהו כדי להיות חלק ממועדון כבר לא אקסקלוסיבי, ברכות).

אם יורשה לי לשאול - מהי השכלתך? האם אתה מדבר מנסיונך?

:turn-l:
פורסם
הכל תלוי ברצונות, ביכולות ובפרספקטיבה שלך.

האם אתה נופל מיד למשמע דרישות הסביבה (משפחה, חברים)?, האם אתה אדם שהולך "בדרך הישר"? האם "חשובה לך העצמאות" (באיזו רמה? לצאת מהבית לדירה משלך או ברמה של לא להיות עבד מחתים-שעון בעסק של מישהו אחר?), האם אתה ילד-פלא טכנולוגי או שאתה אחד מיני רבים (אתה תדע את התשובה לבד)? האם אתה לומד מהר?

בעולם ההיי טק - יש היום אינפלציה מטורפת בתחום התארים. אם תגיע הישר מחמ"ן לתוך העבודה - תקבל כנראה משכורת יותר גבוהה מאשר אם היית מגיע עם תואר, או שאם היית מגיע בשילוב (תואר + חמ"ן).

 

תואר, מבחינת המעסיקים, מוריד את רמת ה"WIZ KID" שלך(במידה ואתה כזה), הרי ויז קידס לא עושים תארים. מצד שני, אם אתה מתכנן להיות עבד כל החיים בהיי טק - והמטרה שלך היא "להתקדם" ל"משרות ניהוליות" (שההפרש המקסימלי בנטו יהיה 3-5 אלף ש"ח) ואתה לא גאון, אז אתה תרצה תואר, אולי במנהל עסקים ופחות במדעי המחשב. כי מה לעשות, בחברות עבדים גדולות, גם ההנהלה מסרבת לצאת מהקופסה, זה עובר בירושה. אדם שבזבז 3 שנים על תואר, ישכנע את עצמו, בתהליך יסודי מאוד, שהתואר הוא קריטי. כך כמובן גם ירצה לגייס את מי שבא אחריו. זה סוג של וירוס.

אספר לך מראש, רוב האנשים שסיימו מדעי המחשב - תמיד יחזרו על אותו יתרון: "זה מפתח את החשיבה".

אז לא. זה לא מפתח שום חשיבה, פשוט קשה מאוד להודות שבזבזת 3 שנים בחישובים מתמטיים חסרי כל קשר לתחום העיסוק. "מפתח את החשיבה" זו מן פראדיגמה שעוברת מדור לדור שמסיים את התואר הזה.

הרי אחרי 3 שנים של לימודי מתמטיקה, כאשר לומדים אולי 5% דברים רלוונטים לעבודה, קשה מאוד להודות שבזבזת את הזמן, לחלוטין.

אז הנה, אני מודה. מודה וגם צופה את התגובות של "מגיני התואר", הלא הם אבירים שקופצים בעצבים כדי להגן על 3 שנות הבזבוז המוחלט שהם חוו. מיד אחרי התגובה שלי, תראה תירוצים הזויים כגון "ברור שזה מפתח את החשיבה", "רק בוגרי תואר מתקדמים" ובלה בלה.

התואר הזה הוא על הנייר, לא שווה מבחינה טכנית כלום (ברוב המוחלט של ההיי טק), אבל הנה, יש לך תואר, אתה בוגר "אקדמיה" (שילמת כסף למישהו כדי להיות חלק ממועדון כבר לא אקסקלוסיבי, ברכות).

מעבר לכך - ניוזפלאש לחברי בוגרי התואר, האינפלציה רק תגדל ותגדל. התעשייה הבינה מזמן - בתחום ההיי טק, אי אפשר ללמוד באקדמיה. האקדמיה איטית מידי. בזמן שלומדים תואר כזה על נושאים שרלוונטים לפני 15 שנה, יוצאות כבר 5 טכנולוגיות חדשות שמשתלטות על השוק. רוב ההיי טק לא מורכב משאלות של עצים בינאריים ובאיזו סיבוכיות סידרת מערך. רוב ההיי טק המודרני זה ספריות JS או סרבר קליל. מי שירצה ללמוד מעבר, תפדל, יש גוגל, יש ידיים ויש מחשב. אני חס וחלילה לא טוען שהבסיס לא חשוב, הבסיס קריטי, אבל הרבה יותר נוח ונכון ללמוד אותו בזרימה שלך, עם מדריכים מצוינים ומדהימים שיש בגוגל ובעיקר עם הנסיון. ללמוד בכפיה (אוף יש לי מבחן מחרתיים, אוף צריך להגיש עבודה) - זה חרא.

אישית הייתי הולך עם אחת ההמלצות הקודמות. תתחיל לעבוד ועדיף בטכנולוגיה חדישה ופחות מוכרת (סרבר - ביג דאטה, מונגו, קאוץ' בייס, או WEB - רספונסיב, MVC, אנגולר, מובייל וכו'). אל תתקע על עבודה אחת במשך יותר משנתיים. אחרת הידע שלך ידעך במהירות. בכל עבודה - נסה משהו אחר.

 

אני פחות או יותר מסכים איתך ב100%. זה משקף את מה שאני מכיר ורואה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum


×
×
  • תוכן חדש...