Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלה בגיר,פיג'ו 307


yoni2sh
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4061 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

הנני חדש פה בפורום,וכנראה שהנושא נטחן פה כבר כמה פעמיים,בכל זאת אני זקוק לייעוץ דחוף.

 

לפני כחודש רכשתי פיג'ו 307,שנת 2002,יד ראשונה,עם קילומטרז של 109 אלף,דגם XR.

הרכב עבר בדיקה במכון,והכל היה נראה תקין.

 

אבל רק לאחר נסיעה של חצי שעה ויותר מתחילה להתגלות הבעיה : "אוטומטיק גיר פולט",ואז הגיר נתקע בשלישי,רק כאשר מכבים את הרכב לכמה דקות אז התקלה נעלמה.

פניתי למוסך מורשה,הם החליפו לי סולונואיד,שמן גיר ונתנו אחריות לחצי שנה,לפי הרישומים של הרכב טיפול כזה כבר נעשה לפני 3 שנים.

לאחר שבועיים עשיתי נסיעה ארוכה,תדלקתי,והנעתי התנעה קצרה מידי,הרכב נכבה,התנעתי שוב והרגשתי שמשהו לא בסדר ובאמת לאחר כמה דקות התקלה חזרה,כיביתי,והתקלה נעלמה.

בכל מקרה,הדבר שמעניין אותי,למה רק לאחר חצי שעת נסיעה,כאשר הרכב חם,הגיר מתחיל להיות יותר קשה,העברה בין ראשון לשני עם נקישה וכל הרכב זז.

הטמפרטורה של הרכב היא בין 90 ל קו הבא,והחלפתי לא מזמן קולנט אדום.

לאחר מכן רציתי לבדוק את העברת הילוכים בטיפטרוניק,מראשון לשני מרגישים דפיקה קלה וכל הרכב רועד קלות,זה מחמיר ככל שהרכב עובד יותר,שהרכב קר ורק הונע אז כמעט ולא מרגישים את הדפיקה.

 

האם יש קשר בין חום הרכב לפעילות התקולה של הגיר ?,האם הדפיקה בין ראשון לשני מראה על משהו חמור בגיר ?,האם אני קרוב לשיפוץ גיר ?

תודה על העזרה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • ספונסר פורום

יש צורך באבחון מעמיק, יתכן שיש בעיה של התחממות הגיר, ולעיתים ישנה תקלה מכנית בגיר.

אתה מוזמן להגיע אלינו לבדיקה ללא תשלום

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש צורך באבחון מעמיק, יתכן שיש בעיה של התחממות הגיר, ולעיתים ישנה תקלה מכנית בגיר.

אתה מוזמן להגיע אלינו לבדיקה ללא תשלום

אורן

 

תודה אורן

 

מישהו יכול קצת לנדב לי מידע על התחממות גיר ב 307 ?

האם יש צורך להחליף לרדיאטור משופר ? איזה סוג שמן גיר מומלץ ? ואיך אפשר לאבחן חום יתר בגיר ?

 

להזכירכם ! לפני שבועיים עברתי טיפול במוסך שבמהלכו הוחלף שסתום לחץ,שמן גיר,ותוכנה במחשב,ולפני הטיפול הוא חיבר את הרכב למחשב והודיע לי שיש החלקה בגיר,והוסיף שהוא בטוח ב 99% שהחלפת שסתום לחץ תפתור את הבעיה.

 

קצת מוזר לי שהוא לא נתן לי לראות את פלט המחשב והתקלה,וזה עוד מוסך מורשה

עריכה אחרונה על ידי yoni2sh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי באמת טיפלו בבעיה

אבל זה נשמע כאילו שחסר לך שמן גיר ואחרי חצי שעה נסיעה השמן פשוט רותח וכל הגיר גם ואז מתחילות הבעיות

מכיון שם אני לא טועה לגיר אין מדיד..רק במוסך אפשר להגיד אם חסר או לא וכמה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי באמת טיפלו בבעיה

אבל זה נשמע כאילו שחסר לך שמן גיר ואחרי חצי שעה נסיעה השמן פשוט רותח וכל הגיר גם ואז מתחילות הבעיות

מכיון שם אני לא טועה לגיר אין מדיד..רק במוסך אפשר להגיד אם חסר או לא וכמה .

 

תודה רבה

 

באמת כשהרכב קר בבוקר,ואני מתחיל לנסוע,הנסיעה פשוט חלקה,אפילו את העברה של ההילוכים בקושי מרגישים,כמו חמאה,ואז לאחר חצי שעה,הסיוט מתחיל,יותר רעש,יותר נקישות ודפיקות,במיוחד בין הראשון לשני,ודרך אגב,העברה בין הראשון לשני היא שגורמת למחשב לזהות תקלה בגיר ואז להנעל,זה אולי רמז למשהו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

לגיר AL4 יש מצנן שמן שמקרר את השמן בגיר בעזרת נוזל הקרור של המנוע.קורה שהרדיאטור הקטן הזה סתום ואין קרור של שמן הגיר וזה גורם גם לחום המנוע לעלות.שווה בדיקה. ניתן לבדוק את חום שמן הגיר בקריאת פרמטרים במכשיר איבחון .לגבי השמן היצרן ממליץ על השמן המקורי.(יקר 90 ש"ח לליטר).יש שמנים סינטטתים אחרים שמשתמשים במכוני שיפוץ גירים למיניהם .אנחנו במוסך גבע לא ממליצים.בתוכנת ניהול מחשב הגיר יש מונה חיי/שחיקת שמן הגיר והמחשב מודיע על הצורך בהחלפתו.

מוסך גבע -איבחון תקלות ע"י טכנאי מומחה פיג'ו-סיטרואן ללא תשלום

אתר הבית שלנו | פייסבוק | שרשור חוות דעת ב-CarsForum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגיר AL4 יש מצנן שמן שמקרר את השמן בגיר בעזרת נוזל הקרור של המנוע.קורה שהרדיאטור הקטן הזה סתום ואין קרור של שמן הגיר וזה גורם גם לחום המנוע לעלות.שווה בדיקה. ניתן לבדוק את חום שמן הגיר בקריאת פרמטרים במכשיר איבחון .לגבי השמן היצרן ממליץ על השמן המקורי.(יקר 90 ש"ח לליטר).יש שמנים סינטטתים אחרים שמשתמשים במכוני שיפוץ גירים למיניהם .אנחנו במוסך גבע לא ממליצים.בתוכנת ניהול מחשב הגיר יש מונה חיי/שחיקת שמן הגיר והמחשב מודיע על הצורך בהחלפתו.

 

המון תודה

 

דרך אגב,זה אני שדיברתי איתך בבוקר בטלפון,ואני חייב לציין שהנך מאוד מנומס ומקצועי,ובהחלט אשקול לבוא אליך מהצפון אם התקלה תמשיך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה לעדכן

 

אולי מישהו בכל זאת פה יוכל לזרוק איזה עצה מועילה,כי אני כבר עובד עצות.

 

חזרתי למוסך,אמרתי למנהל את הבעיה שחזרה,אמרתי לו על הטמפרטורה,הוא התעקש שזה לא בעיית חימום,אמר לי להשאיר את הרכב ולחזור אחרי הצהריים.

חזרתי,ושאלתי אותו : מה עשית ? מה הבעיה ? ואז הוא אומר : תראה עשיתי משהו שאני לא נוהג לעשות,אבל אני לא אגיד לך מה עשיתי,סוד מקצועי,אני רק יכול לומר לך שזה קשור ללחץ בשסתום שקצת גבוה מידי, סע עם הרכב יומיים, אם התקלה תופיע שוב,אז תחזור אלי,אם לא אז תבוא ותחבק אותי.

 

וזה פאקן מוסך מורשה! ומה אתם חושבים? עשיתי טסט דרייב ואכן אחרי 30 קמ התקלה חזרה. למה ?! יש אנשים מקצועיים במדינה הזאת ?!

אני לא רוצה לספר עדין איזה מוסך זה כי אני לא מאמין בלכלוך, אבל זה אחד מהמוסכים המורשים בצק פוסט.

 

למה אוטומטיק גיר פולט אחרי 40 דקות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע- אם אתה לא רוצה לפנות למוסך אחר הפיתרון היחיד הוא לשבת על המוסך שטיפל ברכב עד עכשיו בלחץ עד שימצאו את הבעיה, אין משהו אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי עדיין לא לעבור למוסך אחר .

 

המוסך לא פתר את הבעיה , ואתה שלמתה על כך - עליו לפתור את הבעיה .

חזור למוסך ותן להם להתמודד עם הבעיה .

הבנתי כי אתה מטופל במוסך מורשה יבואן - צור קשר עם שרות הלקוחות של היבואן - לובינסקי - הם ישבו להם על הראש .

המשך לעדכן בפורום , במידה ויבקשו עוד כסף , או סיפור אחר .

 

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון :

חזרתי מהמוסך,הוציאו תקלת מחשב : intermittent fault.slip (clutch/.brakes)

 

זאת ,דרך אגב,היתה התקלה גם לפני טיפול החלפת השמן והסולונואיד,,,אבל המנהל התעקש שהיתה תקלת לחץ.

 

ואז עבר הדיון לשיפוץ גיר,אז דרך המעבדה של לובינסקי זה עולה לי 8000,דרכו זה 5500,ו הוא לוקח את הציר לחרט.

 

בהמשך,כאשר הוא ראה שאני כבר מיואש ועצבני הוא העלה עוד רעיון ללא תוספת תשלום,להגיע מחר על הבוקר מוקדם ולנקות את המוח של הגיר,לפי דבריו יש סיכוי של 50/50 שאולי זה יעזור.

 

להזכירכם,תקלת אוטומטית גיר פולט לאחר חצי שעת נסיעה,שהאוטו קר בבוקר הכל עובד סבבה,ועוד דבר שגיליתי על הדרך,אני נוסע בכביש 22,מגיע ל120 ועדין הוא לא מעביר לרביעי,והטורים כבר על 4000,,אז מה שאני עושה זה להעביר לטיפטרוניק וידני להעביר לרביעי,ואז הנסיעה סבבה,,

 

המון תודה למי שיכול ו רוצה להמשיך לתת עצות והכוונה.

 

וגם אם באמת צריך לעשות שיפוץ גיר ,איפה לדעתכם המקום הכי טוב ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שבטוח- לא שם. לפני שאתה מחליט לשים עוד כסף הייתי גורר את הרכב לאחד המומחים- גבע, אם הדרך, או אורן שירותי רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...