Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4770 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

בע"ה בקרוב אני הולך לראות פונטו ספייס ELX 2001 ידנית מפרטי, יד 2.

יש דגשים מיוחדים שרצוי שאבדוק לפני הקנייה?

פורסם

כן:

1. מי קירור ייעודים של פיאט (פראפלו) - בדוק איזה נוזל יש במיכל המים של הרדיאטור. אם אין נוזל אדום/כחול, תברח. המנועים האלו רגישים ואתה כנראה תהיה זה שישלם את המחיר על ראש מנוע.

2. מערכת הגה CITY. לא בהכרח תקולה, יכול להיות ששופצה, אבל אם לא אז העלות תחול עליך. (קצת מעל 1000₪) תבדוק שהמערכת עובדת, נסה להפעיל אותה ולכבות אותה ולהשתמש בה במהלך הנסיעה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

השבוע דיברתי עם בנאדם שמוכר ספייס שטוען במודעה שהרכב מטופל אך ורק במורשה.

 

כששאלתי אותו את שם המוסך הוא התחיל לגמגם, כששאלתי על המי קירור אמר שסתם מפחידים באינטרנט ושהוא שם רק מים ירוקים רגילים ושהכל בסדר :)

 

מטריף אותי שרק ילדים נוהגים על ספייס, למצוא אחת שטופלה כראוי זה לא קל בכלל!

פורסם

אם זה נוזל קירור של חברה מוכרת זאת לא בעיה.

אבל אם הוא משקר בקשר למוסך,לעבור הלאה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
השבוע דיברתי עם בנאדם שמוכר ספייס שטוען במודעה שהרכב מטופל אך ורק במורשה.

 

כששאלתי אותו את שם המוסך הוא התחיל לגמגם, כששאלתי על המי קירור אמר שסתם מפחידים באינטרנט ושהוא שם רק מים ירוקים רגילים ושהכל בסדר :)

 

מטריף אותי שרק ילדים נוהגים על ספייס, למצוא אחת שטופלה כראוי זה לא קל בכלל!

 

זה רכב שפונה בעיקר לצעירים, שאין להם הרבה יכולת להחזיק רכב,או חיילים וכד

בו בטח ליבי ונעזרתי

פורסם
כן:

1. מי קירור ייעודים של פיאט (פראפלו) - בדוק איזה נוזל יש במיכל המים של הרדיאטור. אם אין נוזל אדום/כחול, תברח. המנועים האלו רגישים ואתה כנראה תהיה זה שישלם את המחיר על ראש מנוע.

2. מערכת הגה CITY. לא בהכרח תקולה, יכול להיות ששופצה, אבל אם לא אז העלות תחול עליך. (קצת מעל 1000₪) תבדוק שהמערכת עובדת, נסה להפעיל אותה ולכבות אותה ולהשתמש בה במהלך הנסיעה.

 

1. יש אפשרות לדעת אם תמיד היה שימוש במיים כאלה? (נזקים שנעשו בגלל שימוש במיים רגילים)

2.תוכל להסביר על המערכת.

3.כיצד אני בודק שהרכב לא מתחמם? קיבלתי טיפ מחבר לשים את הרכב על ניוטרל לתת הרבה גז ולהפעיל מזגן , אם החום עולה במהירות אז יש בעיה - האם הדרך תקינה? (לא בכולמקום יש כביש על הר שאפשר לטפס אותו)

 

 

תודה

פורסם

1-אי אפשר לדעת אם כול הזמן היה בהם שימוש,אלא אם הרכב טופל במורשה פיאט.

2-יש כפתור בשם CITY,בלחיצה עליו ההגה הופך לממש קל לסיבוב,במהירות 50 קמש זה מתנתק אוטומטית.

3-תסעי עד שהמחוג יגיע בערך לאמצע,ואז תחני לאיזה 5-10 דקות,ככה תגרמי לעומס על המערכת כי המנוע חם ואין רוח שנכנסת בנסיעה,ככה גם תבדוק המאורר נכנס לפעולה מידי פעם.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
השבוע דיברתי עם בנאדם שמוכר ספייס שטוען במודעה שהרכב מטופל אך ורק במורשה.

 

כששאלתי אותו את שם המוסך הוא התחיל לגמגם, כששאלתי על המי קירור אמר שסתם מפחידים באינטרנט ושהוא שם רק מים ירוקים רגילים ושהכל בסדר :)

 

מטריף אותי שרק ילדים נוהגים על ספייס, למצוא אחת שטופלה כראוי זה לא קל בכלל!

 

אני חזרתי ואמרתי כבר הרבה פעמים שלמצוא ספייס שמורה זה לא קל, ולא רק אני אומר את זה, זה כבר נושא שיש עשרות ממנו במגוון פורומים, אבל אני מאמין שהסיבה היא, שלא רק המוכר אשם בזה, אלא גם הקונה, מחפש את האוטו הכי זול שימצא עם הנתונים הכי טובים שיש, וזה למה הוא נתקל רק בזבל מוטורי, נסה לחפש בפורום מכירה בפורום :roll:

 

דבר שני, מגיל 17 שהוצאתי רישיון ועד היותי חייל, היו לי רכבים במצב מכני שיבייש זקן בן 80, ואני ממש לא עשיר, זה עניין של תפיסה, אל תמהר לחרוץ את גורלם של הצעירים.

 

רוב הספייסים במודעות כבר ב150 אלף צריכות שיפוץ ראש, כתוצאה מתחזוקה לקויה, אני בדקתי 4 ספייסים עד שמצאתי אחת שהפרטים אשכרה תאמו למה שהיה רשום במודעה (נדיר בכל קנה מידה אפשרי) ובאמת היה נוזל קירור מקורי, ובאמת הגה שופץ בעלות של 1000 שקל עם קבלה, הסיכוי למצוא כאלו ממש הולך ונעלם.

 

לגבי מנוע מתחמם, תן לרכב לעמוד הרבה זמן עם מנוע פועל, תבדוק את פעולת המאוורר, תאמץ אותו בנסיעה, תבדוק נוזל קירור תקינותו ומפלסו, תן מבט אחרי עמידה קצרה שלא נוזל כלום למטה (ושלא יחרטטו עלייך שזה מי מזגן, גם אותי ניסו להפיל בטריק הזה) תבדוק מפלס שמן+צבעו, כך תדע פחות או יותר עם המנוע כבר בדרכו לשיפוץ, מבחינת פחחות וצבע תנסה לאתר ריתוכים פיצוצים או חלודות או הבדלים בצבע, קל מאוד אפילו לחסר ידע, זה כמובן אחרי שהרכב עובר סינון ראשוני של פרטים רשומים (התאמת מנוע שילדה יד ק"מ והיסטוריה במוסך,וגם טסט), עם שני השלבים האלו עברו בהצלחה, אז תבדוק את המזגן, מי שחיפש ספייס כנראה נתקל במזגנים לא פועלים על ימין ועל שמאל, אם כל זה עבר בהצלחה (וזה לא קל למצוא כמו שקל לרשום) תמשיך לבדיקה מעמיקה של בעל ידע וניסיון, אחר כך, כנראה שתוכל להתחדש, ולהתחיל ביישור קו.

 

אבל שוב, תן הצצה בלוח מכירה בפורום, אההממ אהממ:wink: (או שתציץ בחתימה שלי)

פורסם
זה רכב שפונה בעיקר לצעירים, שאין להם הרבה יכולת להחזיק רכב,או חיילים וכד

זה לא קשור.

סתם סטיגמה.

הלוואי שרוב הרכבים היו מתוחזקים כמו שאני דואג לרכב שלי (אני חייל וצעיר). טיפולים - פי 2 ממה שצריך (צריך לפי הוראות היצרן כל 30 אלף ק"מ, עושה כל 12-15 אלף ק"מ), נקי, מסודר, בודק שמן ומים קבוע, לא קורע את הרכב.

הרכב באחלה של מצב.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אתמול הלכתי לראות את האוטו.

הוא לא משתמש במים אדומים או כחולים אלא ירוקים(מה שלפי שהבנתי לא טוב בכלל), בנוסף הבחור טוען שההגה(מצב CITY) לא עבר שיפוץ.

מה אתם אומרים לדלג?

פורסם
אתמול הלכתי לראות את האוטו.

הוא לא משתמש במים אדומים או כחולים אלא ירוקים(מה שלפי שהבנתי לא טוב בכלל), בנוסף הבחור טוען שההגה(מצב CITY) לא עבר שיפוץ.

מה אתם אומרים לדלג?

 

מים ירוקים זה מי קירור יעודיים, לא יודע עד כמה הם איכותיים אבל זה הרבהי ותר טוב ממים ואני לא הייתי פוסל רכב בגלל מים ירוקים, אם ההגה עובד טוב אז זאת גם לא סיבה לפסול - אבל כך בחשבון שיכול להיות שעם הזמן הוא יצטרך לעבור שיפוץ.

פורסם

ההגה בפונטו ספייס הוא חשמלי לחלוטין. בשימוש בכפתור הגה סיטי ההגה קל ברמה מגוכחת. לא מומלץ לסוע איתו יותר מידי, לא בגלל בלאי או משהו אלא פשוט כי לדעתי זה פחות בטיחותי. יכול להיות שתחשבו שאני מגזים אבל זאת דעתי. אני הייתי משתמש בו רק בחנייה וגם זה לא תמיד.

 

בפונטו שהייתה לי המנוע של ההגה הלך לגמרי, ככה שאחרי כמה דקות נסיעה ולפעמים מיד עם תחילתה ההגה היה הופך לקשה כמו רכב בלי הגה כוח בכלל.

 

חדש במורשה עלה 3K, משופץ עם אחריות עלה 800, משומש מפירוק עלה 300. קניתי ב300 והרכבתי והכל בובה.

 

פונטו רגישה למי קירור. מים זה ממש לא טוב. כמו שאמרו לך, חלודה במערכת, לך תדע איזה נשק כבר נגרם למנוע, ועוד ועוד.

 

קשה למצוא אחת שמורה, וצריך לקחת בחשבון יישור קו אחרי שקונים.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם
ההגה בפונטו ספייס הוא חשמלי לחלוטין. בשימוש בכפתור הגה סיטי ההגה קל ברמה מגוכחת. לא מומלץ לסוע איתו יותר מידי, לא בגלל בלאי או משהו אלא פשוט כי לדעתי זה פחות בטיחותי. יכול להיות שתחשבו שאני מגזים אבל זאת דעתי. אני הייתי משתמש בו רק בחנייה וגם זה לא תמיד.

 

בפונטו שהייתה לי המנוע של ההגה הלך לגמרי, ככה שאחרי כמה דקות נסיעה ולפעמים מיד עם תחילתה ההגה היה הופך לקשה כמו רכב בלי הגה כוח בכלל.

 

חדש במורשה עלה 3K, משופץ עם אחריות עלה 800, משומש מפירוק עלה 300. קניתי ב300 והרכבתי והכל בובה.

 

פונטו רגישה למי קירור. מים זה ממש לא טוב. כמו שאמרו לך, חלודה במערכת, לך תדע איזה נשק כבר נגרם למנוע, ועוד ועוד.

 

קשה למצוא אחת שמורה, וצריך לקחת בחשבון יישור קו אחרי שקונים.

 

אז המים הירוקים טובים או לא?

 

ד"א

הוא הראה לי את המיכל של המים של חברת פרסטון

פורסם

יותר טוב ממים רגילים אבל לא מומלץ

יהיה לך קשה מאוד למצוא ספייס שמורה אני כבר אומר לך, בתור אחד שבדק החודש לפחות 6 מכוניות.

כולם זבל. יש קבלות בכלל על טיפולים שנעשו?

פורסם
יותר טוב ממים רגילים אבל לא מומלץ

יהיה לך קשה מאוד למצוא ספייס שמורה אני כבר אומר לך, בתור אחד שבדק החודש לפחות 6 מכוניות.

כולם זבל. יש קבלות בכלל על טיפולים שנעשו?

 

שלילי...

הוא טוען שעל רכב כזה לא שווה ללכת למורשה ועדיף "להסתדר".

הרכב יד שנייה בעל פחות מ120 אלף ק"מ

×
×
  • תוכן חדש...