Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד מקרה של שפיכת מנוע TSI בוואגית [טיימינג בסיאט לאון]


KhaledF
שימו לב! השרשור הזה בן 4051 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

עריכה: עכשיו אני רואה שיש עוד פוסט בטכני על לאון 12' עם בעיות במנוע http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=474425

תלמד 8)

 

משתמש חדש עם 2 הודעות לא נחשב, או במילים אחרות כבדהו וחשדהו.

 

תאריך הצטרפות: אפריל 2013

הודעות: 2

היו עוד כמה כאלה שפתחו אשכולות בסגנון "הלך מנוע" ונעלמו...

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 688
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני, ראיתי 2 תמונות של רכבים שונים לא יודע מה אתה ראית,

תמונות, אפשר כידוע לך להוריד מכל מקום הוכחה זה בטוח לא.

אתה הנציג של שי ? או שאתה היוזר השני שלו ?

:fadein:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואתה - אתה הנציג של נתנאל או היוזר השני שלו?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיימת פסיקה שקבעה פיצויים לרוכשי מוצרים ולרבות רכבים שאירעה בהם תקלה לאחר גמר האחריות, בהסתמך על עילת אי התאמה לפי חוק המכר וכמובן צריך לבדוק כל מקרה לגופו. להלן סעיפים רלבנטיים מחוק המכר:

 

11. אי-התאמה

המוכר לא קיים את חיוביו, אם מסר -

 

(1) רק חלק מהממכר או כמות גדולה או קטנה מן המוסכם;

(2) נכס שונה או נכס מסוג או תיאור שונה מן המוסכם;

(3) נכס שאין בו האיכות או התכונות הדרושות לשימושו הרגיל או המסחרי או למטרה מיוחדת המשתמעת מן ההסכם;

(4) נכס שמבחינת סוגו, תיאורו, איכותו או תכונותיו אינו מתאים לדגם או לדוגמה שהוצגו לקונה, זולת אם הוצגו ללא קבלת אחריות להתאמה;

(5) נכס שאינו מתאים מבחינה אחרת למה שהוסכם בין הצדדים.

 

 

14. הודעה על אי התאמה

(א) על הקונה להודיע למוכר על אי-התאמה מיד לאחר מועד הבדיקה לפי סעיף 13 (א) או (ב) או מיד לאחר שגילה אותה, הכל לפי המוקדם יותר.

(ב) לא הודיע הקונה על אי ההתאמה כאמור בסעיף קטן (א), אין הוא זכאי להסתמך עליה.

 

15. אי-התאמה נסתרת

לא היתה אי-ההתאמה ניתנת לגילוי בבדיקה סבירה, זכאי הקונה להסתמך עליה על אף האמור בסעיף 14, ובלבד שנתן למוכר הודעה עליה מיד לאחר שגילה אותה; אולם במכירת נכס-נד אין הקונה זכאי לחזור בו מן החוזה אם נתן הודעה כאמור לאחר שעברו שנתיים ממסירת הממכר, ואין הוא זכאי ליתר התרופות בשל הפרת חוזה אם נתן את ההודעה לאחר שעברו ארבע שנים ממסירת הממכר.

 

16. העלמת אי-התאמה

היתה אי-ההתאמה נובעת מעובדות שהמוכר ידע או היה עליו לדעת עליהן בעת גמירת החוזה ולא גילה אותן לקונה, זכאי הקונה להסתמך עליה על אף האמור בסעיפים 14 ו-15 או בכל הסכם, ובלבד שנתן למוכר הודעה עליה מיד לאחר שגילה אותה.

 

17. הוראות נוספות בדבר ההודעה

(א) קונה המודיע על אי-התאמה יפרט אותה פירוט סביר ויתן למוכר הזדמנות נאותה לבדוק את הממכר.

(ב) ניתנה הודעת אי-התאמה בדרך המקובלת בנסיבות הענין, זכאי הקונה להסתמך עליה אף אם אחרה להגיע לתעודתה או לא הגיעה אליה כללה.

 

אמנון, מבלי להיות עו"ד, ניראה שהסעיפים הרלוונטיים הם 3/4 עם דגש לעניין האיכות.

 

לדעתי (האינטואיטיבית בלבד יש לציין) כדי להוכיח שהיבואן לא עמד במוסכם בסעיף האיכות, יש להוכיח שקיימת בעיית איכות נרחבת עם הדגם, בעיה שמביאה לכשל צפוי שאכן ארע.

כלומר, תקלה שכיחה תצביע על בעית איכות, תקלה פרטנית תיוחס למזל רע/תחזוקה בעייתית של הרכב, שמיכוון שאיננו באחריות אין כבר את מי לתבוע.

 

אשמח באם מי מאנשי הליטיגציה ( :-D ) יכתוב משהו על העניין.

 

תראה המושג "אי התאמה" שבחוק המכר הוא מושג רחב וכפועל יוצא מכך הפרשנות של אותו מושג היא רחבה.

 

בכל פסקי הדין בהם אני עיינתי היה מדובר אך ורק במקרים של בעיות ברכב הספיציפי ולא בעיות נרחבות עם אותו הדגם או הרכיב המקולקל.

 

דהיינו בהחלט מתיישבת פרשנות שאי התאמה יכולה להיות גם בענין רכב "בעייתי" מסויים ללא קשר לבעיה נרחבת.

 

כמובן שבמקרה ובו מדובר בבעיה נרחבת הרי שקל יותר להוכיח אי התאמה שאינה תלויה באחריות שניתנה, ויש כאן גם אפשרות להסתרה של היבואן כפי שמציין סעיף 16 לחוק המכר.

 

עכשיו שלא ישתמע שהנושא פשוט, מאחר ויש בעייתיות מובנית בין העלאת טענת אי ההתאמה לאחר תקופת האחריות לבין כך שתקופת האחריות הסתיימה.

 

בפסקי הדין בהם אני עיינתי ואין הרבה כאלו, היה מדובר ברכבים בהם התגלו בעיות סדרתיות עוד בתקופת האחריות אשר בחלק מהמקרים המשיכו לאחר תקופת האחריות. ייתכן שיש עוד פסקי דין בהם נפסקו פיצויים לתקלה או תקלות שהחלו לראשונה לאחר תקופת האחריות ואולם אני לא מצאתי.

 

מפרשנות שלי, חוק המכר מקנה עילת תביעה בעילת אי התאמה גם לתקלות שאירעו לראשונה לאחר סיום תקופת האחריות ואולם כל מקרה לגופו והדבר תלוי בתקופת הזמן ו/או הקילומטרים שעברו מסיום האחריות ובמהות התקלה (ככל שהזמן קצר יותר והקילומטרים פחותים יותר ושהתקלה חמורה יותר ובחלק מהותי כמו מנוע או גיר וככל שישנן יותר תקלות נמשכות, הרי שיש סיכוי סביר יותר שתוכר אי התאמה וההיפך).

 

כמובן שמדובר במקרים של טיפולים לפי הוראות היצרן ובזמן ושל נהיגה רגילה וללא שיפורי הרכב. גם כאן לא מדובר לדעתי בכלל גורף ולכל חריגה בטיפול, או בצורת הנהיגה או בשיפור שנערך לרכב, יש צורך לבדוק האם הייתה אכן השפעה בפועל על התקלה שקרתה אם לאו ואין זה סביר שיבואן ייאחז בטענות כאלו באופן טכני בכדי להתחמק מאחריות אם אין בינן לבין התקלה קשר וההיפך.

 

יש לשים לב להגבלות שישנן בחוק המכר למועד הגשת הודעה על אי התאמה בכלל וביחס לנכס נד בפרט, דהיינו כלי תחבורה וכאשר מדובר בעילת אי התאמה נסתרת. בעניין אי התאמה נסתרת, חוק המכר מגביל ביטול החוזה במקרה בו נמסרה הודעת אי התאמה עד שנתיים ממסירת הרכב ואולם מקנה אפשרות לתבוע שאר הפיצויים, כגון פיצוי כספי, גם במקרה בו נמסרה הודעת אי התאמה עד 4 שנים ממסירת הרכב, דהיינו זמן ארוך יותר מתקופת האחריות המקובלת של 3 שנים וזה דבר שתומך בפרשנות שלי הנ"ל. כלומר במצבים מסויימים (לפי הכלל שציינתי דלעיל), ניתן לדעתי לקבוע כי לכל רכב יש מעין אחריות מוארכת חלקית על פי חוק, של עד 4 שנים ובתנאי שהרוכש מסר הודעה כאמור בזמנים הנ"ל. במצב של הסתרת תקלה נרחבת על ידי היבואן, התקופה יכולה כאמור להיות אף ארוכה יותר.

 

דרך אגב הפיצויים שנפסקו בחלק מפסקי הדין היו מכובדים ונעו בסדר גודל של 50 א' ש"ח, לרכיב שברובו הגדול היה עוגמת נפש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנון, תודה לך - החכמתי.

 

המסקנה שלי מכלל האמור בשרשור שהמקרה הזה איננו פשוט והוא די גבולי, בהחלט יתכן ששופט אחד יפסוק לטובת צד א' ושופט אחר יפסוק בצורה הפוכה - ועדיין שניהם יהיו צודקים. :shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני שופטים שוחחו ברחוב. לפתע ניגש אל אחד מהם ילד, ואמר לו: "תן לי מייד 1000 ש"ח או שאתבע אותך כי הכלב שלך נשך אותי". השופט הוציא מכיסו 1000 ש"ח ונתן לילד. אמר לו חברו, השופט השני, "מה אתה עושה? הרי אין לך בכלל כלב?". השיב לו השופט הראשון: "נכון, אבל לך תדע מה יפסוק בית המשפט".

 

וזו הסיבה שאני לא מרבה בליטיגציה :-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוצר בי הרושם, ואולי אני טועה, שיש מי מהמשתתפים כאן הרוצים להכשיל את פותח השרשור.

פותח השרשור הוא שמכשיל את עצמו, בכך שהוא לא מפרסם את הקבלות על הטיפולים שפספס (לפי טענת צ'מפיון). לאדם ישר אין בעיה לפרסם קבלות , לאחר שכבר פרסם נירות אחרים. התירוץ של "לא כדאי לחשוף את הקלפים" הוא התחמקות.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהודה, להזכירך המשפט לא מתנהל כאן וכעת ואם וכאשר יהיה ,לא יתנהל כאן מעל דפי הפורום. בשלב זה לדעתי יוכל רק להזיק לעצמו וטוב יעשה

אם ינהג בעצת אלו שהפנו אותו להתייעצות עם עו"ד .מה גם ,שאינני רואה סבירות גבוהה להבלחה נוספת של הילה ,עם הודעה

בעייתית נוספת למעסיקיה,כך שפטפטת מצידו או הצגת ראיות כלשהן רק תשרת את הצד השני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבואן הזה מתנהג בצורה נבזית כבר יותר מ20 שנה, זה פשוט לא יאומן!!

 

מה אנשים שם לא יוצאים לפנסיה? אפילו במודעות דרושים שלהם לתפקידים טכניים אזוריים, רשום בדרישות שלהם "אחד שידע לשמור על האינטרסים של החברה".

 

אז אני רוצה לומר ליבואן הזה, תפסיקו להעסיק טמבלים חסרי השכלה אקדמית בשיווק!! תתחילו ללמוד להתעסק עם לקוחות לפי תאוריות אקדמיות, אשר הוכיחו את עצמם כיעילות ומשפרות רווחים.

 

כשהייתי מטפל בVAG שלי לפני 20 שנה במוסכים המורשים, הייתי נתקל בדיוק באותו יחס מזלזל וטיפשות.

 

ולעיתונות הרכב, עליכם לשמור על אינטרס הצרכן וכשאתם עושים מבחן למכונית של VAG או של כל יבואן בעייתי אחר עליכם להוסיף בחסרונות של הרכב "יבואן בעיית שיתקשה לספק תמיכה במוצר".

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהודה, להזכירך המשפט לא מתנהל כאן וכעת ואם וכאשר יהיה ,לא יתנהל כאן מעל דפי הפורום. בשלב זה לדעתי יוכל רק להזיק לעצמו וטוב יעשה

אם ינהג בעצת אלו שהפנו אותו להתייעצות עם עו"ד .מה גם ,שאינני רואה סבירות גבוהה להבלחה נוספת של הילה ,עם הודעה

בעייתית נוספת למעסיקיה,כך שפטפטת מצידו או הצגת ראיות כלשהן רק תשרת את הצד השני.

 

הצגת ראיות, תשרת אך ורק אותו,

וחוסר הצגתן, תשרת אך ורק את צ'מפיון,

הלא, ברור לכל בר דעת שבמידה ואין בידו ראיות,

צ'מפיון, יוכלו להשתמש בהצהרותיו כאן בשרשור בדבר היותן בידו,

על מנת לקעקע כליל את אמינותו בביהמ"ש,

ואם, יש בידו ראיות הוא יוכל לקעקע את אמינות תגובת דוברת צ'מפיון כליל,

הלא, תגובתה כבר מתועדת כאן זה לא שהיא יכולה למחוק אותה,

בכל אופן, אני איבדתי כליל עניין בשרשור הזה ועד שלא יתבררו פרטים נוספים

זה באמת בגדר "טחינת מים".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוצר בי הרושם, ואולי אני טועה, שיש מי מהמשתתפים כאן הרוצים להכשיל את פותח השרשור.

 

אם הוא נקי וצודק - אין שום בעיה שיקבל מצידי מכונית חדשה. ולפי הנתונים עד כה, אני בהחלט מאמין לו. למרות שאנשים מקבלים רושם אחר...וטוענים שאני לא נקי וכד'

 

השאלה למה אתה מתכוון בניסיון להכשילו. אם אתה מתכוון שזה מצווה להשחיל את צ'מפיון, גם בעורמה, אז אני לא איתך. אני אשאל שאלות קשות. ואם זה נתפס כניסיון הכשלה. תחשוב מה שאתה רוצה. זה פורום. הוא העלה את זה לכאן. בניגוד לכל אלא שמגיעם עם אג'נדות אני לא בעד אף אחד. העלה את זה לכאן - אשאל שאלות. נעימות יותר או פחות. אני לא עם אג'נדה של אנטי צ'מפיון - לפיה ברגע שמישהו מספר משהו אני מצטרף ללהקת המעודדות, לרבות הוספת סיפורים מצוצים וכד'. אני במקומו הייתי נוהג אחרת מההתחלה.

 

בלי קשר ספציפי, אבל באופן כללי - ככל שהשרשור הזה שומר על חיות - הנזק לצ'מפיון מתעצם. קשה לי להאמין שהם לא מבינים זאת. עצם העובדה שאני מגיב כאן - עוזר לפותח השרשור.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין מחכה לתשובה שלו... אם לא שמת לב. ככה שמי שנעלם זה לא אני...

אם מבחינתך תמונה באינטרנט זה הוכחה למשהו - תהיה בריא ומאושר.

 

לא שמתי לב לשאלה שלך מכיוון ש:

א. מבחינתי העלתי מיד 2 תמונות של 2 הרכבים שהיו על המחשב שלי בתקייה (ד"א 2 המכוניות צולמו ליד הבית שלי ולכן הטענה של הTEYAL לא רלוונטית ומבחינתי העניין נסגר ברגע העלאת התמונות.

ב. השרשור נהיה עמוס בהמון תגובות, אין לי זמן לסקור את כולן

 

אולי אתה יודע את התשובה לשאלה ששאלתי אותו. הוא חבר שלך?

לפחות תגובה אחת, יכלה להתפס כהיכרות איתו שממנה היה ניתן ללמוד משהו...

 

יש לך עניינים לא סגורים שעליך לסגור בהקדם (בינך ולבין עצמך)

 

אני, ראיתי 2 תמונות של רכבים שונים לא יודע מה אתה ראית,

תמונות, אפשר כידוע לך להוריד מכל מקום הוכחה זה בטוח לא.

 

תגובתי למעלה.

 

ואתה - אתה הנציג של נתנאל או היוזר השני שלו?

 

שוב, סגור בבקשה את העניינים הלא פתורים שלך, אני לא צריך לקבל ממך שום תגובה מזלזלת ואני לא חייב לך שום דבר (מעולם לא מכרתי לך משהו, מעולם לא קנית ממני משהו.)

 

חשוב לי לציין שקונה הרכב (שלי) התקשר אלי פעם אחת ושיתף אותי בחוויה שלו (החיובית) מהרכב, במידה והיתה בעייה, תאמין לי שהיה נפתח כאן שרשור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולמה אתה לא עונה על מה ששאלתי? עכשיו שראיתי סוף סוף...

זה אמור להיות מאוד פשוט. תאריכים... זה כל מה שביקשתי.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק ב100%, שכחתי לענות מכיוון שהסערת אותי.

לשאלתך, 2 הרכבים היו בשימושי האישי, האחד הושאר אצלי כדי שאמכור, טובה לחבר שירד מהארץ (לארה"ב), השני קניתי מכספי האישי שחסכתי כשעבדתי במד"א אחרי השירות הצבאי.

הסבר מספק?

 

ד"א, כשנגשתי להזמין את ההגה החדש (ביום הראשון שהרכב היה אצלי), המוסך תרץ את הפרימה של ההגה בכך שאני נוהג בצורה מופרעת.

זה רק צריך להראות לך עד כמה הם אוהבים להפיל את האחריות על הלקוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4051 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...