Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4870 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש מצב שהמנוע פשוט מנפח וזורק יותר מידי שמן דרך צינורית הנשם ישירות אל סעפת היניקה? כי יצא לי כבר לשמוע שבאלמרה קיים סימפטום שכזה שניגרם מטבעות בוכנה תפוסות.

:)
  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

שלום רב !

שני ההסתבריות אפשריות, אלא אם פותח השרשור לא היה מספר שהבעייה החלה לאחר פרוק מיותר של סעפת יניקה, שמאז משום מה חדר שמן מנוע לסעפת.

שסתום PCV תפוס יגרום ללחץ בעוקה , ולנזילות שמן מחוץ לרכב ולא חזרה למנוע, שסתום PCVסתום יכול לגרום לפריצת מחזירי שמן, מנוע מנפח , ניתן לבדוק האם צינור הנשם לא ספוג בשמן, יש לשחררו לאוויר החופשי ולבדוק האם הוא לא סתום.

מה שברור שמשהו באזור צנרת השמן לא הורכב כראוי, וחדירת השמן היא דרך צינור הנשם.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

אבל התופעה לא החלה ישר אחרי שעשיתי את הפירוק והרכבה של הסעפת, עבר חודש מאז, שבחודש הזה הכל היה תקין.

כלומר, כן יכול להיות שאין קשר בין המקרים, בדיוק כמו שאתה לא יודע מתי יתפוצץ לך צמיג....

צינור הנשם נראה יבש, והוא לא סתום, ושסתום ה-PCV נראה לי תקין, כלומר מאפשר זרימה חופשית ממכסה השסתומים לסעפת, ולא מאפשר זרימה כמעט לגמרי בכיוון ההפוך.

אה, וגם יש 2 צינורות שמתחברים מהמכסה שסתומים לסעפת...

פורסם
לא חשבתי על זה לעומק אבל ייתכן ששסתום PCV זורק שמן לסעפת. אני חושב שהוא יושב על המכסה שסתומים (3,4 בשרטוט).

 

dsdgf.jpg

 

 

איזה חשיבות יש לחלק 4 שבתמונה המצורפת? למה אצלי הוא שבור...

פורסם

ניקיתי די טוב את הסעפת מבפנים,

ואני חושב אולי פשוט להרכיב את הכל חוץ מתיבת הפילטר אוויר, ואז להניע ולעקוב מאיפה מגיע השמן לסעפת, איזה איזור בסעפת מתלכלך בשמן ראשון - וכך אדע באופן ודאי מאיפה מגיע השמן, מה אומרים?

ועלתה לי עוד שאלה,

מה יקרה, לצורך העניין, אם אני פשוט מעיף את הצינור הזה עם השסתום PCV? פשוט שם פקק בצד של הסעפת, ואת הצד של המכסה משאיר פתוח לאוויר האטמ'...

פורסם
ניקיתי די טוב את הסעפת מבפנים,

ואני חושב אולי פשוט להרכיב את הכל חוץ מתיבת הפילטר אוויר, ואז להניע ולעקוב מאיפה מגיע השמן לסעפת, איזה איזור בסעפת מתלכלך בשמן ראשון - וכך אדע באופן ודאי מאיפה מגיע השמן, מה אומרים?

ועלתה לי עוד שאלה,

מה יקרה, לצורך העניין, אם אני פשוט מעיף את הצינור הזה עם השסתום PCV? פשוט שם פקק בצד של הסעפת, ואת הצד של המכסה משאיר פתוח לאוויר האטמ'...[/quote]

ֱ

יש איסור חמור לנתק או לבטל את שסתום PCV, הדבר יגרום לשיבוש עבודת סרק של המנוע, ישדר נתונים לא טובעים למחשב הרכב, יגרום להעלאת תצרוכת הדלק וחשיפתו לאטמוספירה, תגרום לזיהום אוויר !

קרא בעיון את הסברו המדוייק בנושא של מאור 30:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=442262

 

 

שים דגש בעיקר לתגובה מספר 8 של מאור 30!

טפל בסימפטום ובתקלה שגרמה לחדירת שמן לצילנדרים כנראה שסתום תקול ותפוס במצב פתוח, ושואב שמן ממכסה השסתומים, החלף אותו במקרה הצורך, והחלף אטם סעפת יניקה לחדש!

בברכה

צביקה

 

 

 

בברכה

צביקה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=442262

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

טוב אז היום הרכבתי הכל חזרה, אבל לא סיימתי את העבודה, צריך למלות שמן ונוזל קירור

הנעתי בכל זאת לדקה-שתיים, המנוע לא מחזיק בסל"ד סרק, זאת אומרת הסל"ד יורד לאט ונכבה המנוע...אבל זה לא מעניין אותי, אני אפתור את זה...

מחר אעשה סיבוב ואראה מה המצב עם העשן, מניח שלא יהיה, מכיוון שניקיתי את הסעפת מהשמן.

אני גם בדעה שהשסתום נתפס במצב פתוח, ולכן נשאב שמן לסעפת...

 

JaIgor - אתה בטוח שזה עולה 20 שקל ולא מאתיים שקל? למה לאבא שלי יש רנו מגאן, ולפי מה שהוא משלם, זה לא מסתדר לי...כיידוע רנו וניסאן-אותם מוסכים מורשים.

את השסתום הזה אני כנראה אמצא רק במורשה נכון? אני מדבר רק על חדש.

 

אחלה תשובה מאור30 כתב שם...הגיוני גם מה שהוא אומר....

פורסם

טוב אז עכשיו יש בעיה אחרת, המנוע מוצף בכמויות אדירות של דלק, כל הסעפת ו2 צילינדרים היו מלאים בדלק...

השערה שלי שהמחשב ניהול מנוע מקבל קריאה לא נכונה מאחד החיישנים, ונותן הוראה בתגובה, ל"שחרר" הרבה דלק...

אתמול הוא עוד הניע...היום לא, נותן סטרטר וכלום, כמו שמנסים להניע מבלי לנטרל את הקודנית.

מה אני צריך/יכול לעשות עכשיו?

פורסם
טוב אז היום הרכבתי הכל חזרה, אבל לא סיימתי את העבודה, צריך למלא שמן ונוזל קירור

הנעתי בכל זאת לדקה-שתיים, המנוע לא מחזיק בסל"ד סרק, זאת אומרת הסל"ד יורד לאט ונכבה המנוע...אבל זה לא מעניין אותי, אני אפתור את זה...

מחר אעשה סיבוב ואראה מה המצב עם העשן, מניח שלא יהיה, מכיוון שניקיתי את הסעפת מהשמן.

אני גם בדעה שהשסתום נתפס במצב פתוח, ולכן נשאב שמן לסעפת...

 

JaIgor - אתה בטוח שזה עולה 20 שקל ולא מאתיים שקל? למה לאבא שלי יש רנו מגאן, ולפי מה שהוא משלם, זה לא מסתדר לי...כיידוע רנו וניסאן-אותם מוסכים מורשים.

את השסתום הזה אני כנראה אמצא רק במורשה נכון? אני מדבר רק על חדש.

 

אחלה תשובה מאור30 כתב שם...הגיוני גם מה שהוא אומר....

 

טוב אז עכשיו יש בעיה אחרת, המנוע מוצף בכמויות אדירות של דלק, כל הסעפת ו2 צילינדרים היו מלאים בדלק...

השערה שלי שהמחשב ניהול מנוע מקבל קריאה לא נכונה מאחד החיישנים, ונותן הוראה בתגובה, ל"שחרר" הרבה דלק...

אתמול הוא עוד הניע...היום לא, נותן סטרטר וכלום, כמו שמנסים להניע מבלי לנטרל את הקודנית.

מה אני צריך/יכול לעשות עכשיו?

 

שלום רב !

אינני רוצה להיות האיש הרע, שרק רואה שחורות, ציני ומטיף בשער, אך לצערי אני נאלץ לכך.

טוב בוא ברשותך נסכם מה היה לנו:

סטרטר תקול, שעל מנת לחלץ אותו ממקומו, פירקת סללא כל צורך סעפת יניקה, בדיעבד התברר שלא היה צורך טכני לכך.

לאחר הרכבת הסטרטר והסעפת היניקה מחדש, לא הורכב אחד מצינורות הנשמים בצורה נכונה, או שסתום PCV הורכב הפוך, או נתפס במצב פתוח, וותת לחץ שואב שמן ממכסה שסתומים לעבר סעפת היניקה.

נסיון להתניעו מחדש, כאשר צינור נשם לא מורכב, ללא נוזל קירור וללא שמן מנוע כלל(!!!), גורם להזנה קבועה של דלק למזרקים בגלל הרכבה לא נכונה של צנרת הדלק , לווסת לחץ דלק, מה שגורם לחדירת עודף שמן לצילנדרים, לדילול שמן המנוע שלא קיים, ועלול לגרום בסוף לנעילה הדרוסטטית, ולנזק בלתי הפיך של המנוע, כל הצינורות וואקום בוודאי לא הורכבו נכון(הפוך?) ולכן סלד סרק לא יציב.

וכל זאת למה, מכיוון שפותח השרשור ניסה לחסוך, פירוק סטרטר אצל בעל מקצוע חשמלאי רכב בתשלום.

האם תיהיה פה הסקת מסקנות, ושכר לימוד גבוה?

לפותח השרשור פתרונים.

בהצלחה

בכל מקרה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

וואלה צביקה אתה גאון! באמת אני מוריד את הכובע.

 

ובאמת אנשים שקוראים את זה, תלמדו מהטעות הגדולה שאני עשיתי, והיא עצם העובדה שהתחלתי לפרק כשאני יודע שאין לי מספיק ידע וניסיון.

 

כל מה שכתבת נכון, ובנוסף, הסתכנתי בשריפה או פיצוץ, עקב דלק רב שהיה בכל המקום (בתוך 2 צילינדרים, בתוך הסעפת, ועל חלקי המנוע השונים) - הוצאתי מהסעפת איזה חצי ליטר של דלק...ועוד כמות מהצילנדרים....

 

טוב אז ככה - היום התעליתי על עצמי חחח, ההצפה נבעה מאטם-ORING קרוע באחד המזרקים...שעות עד שהגעתי למסקנה שזה משם...

חיפשתי היום את השסתום CRV הזה, לא מצאתי, מחר אלך למוסך המרכזי(מורשה), נראה כמה הם "גונבים" על החלק הפשוט הזה...

ולבינתיים, הצלחתי (בלא מעט מזל) להחזיר הכל לקדמותו, הרכב לא מעשן בכלל(בהתחלה עישן אחרי כמה דקות הפסיק), הסעפת נקייה לגמרי (לא שמן ולא שום דבר אחר), והמנוע עובד כרגיל גם בסרק.

אהה, והחלפתי מצתים גם, זה עזר מאוד.

 

ודרך-אגב, אני רוצה לנקות(אפילו קצת גם טוב) את הרדיאטור ומערכת הקירור בכלל, למה כשהתעסקתי עם כל הסעפת וכל הפירוקים, ראיתי כל-כך הרבה ג'יפה, רק במערכת הקירור-כל הצינורות, המעברים, המיכל עודפים, הכל מלא בג'יפה.

וכבר קניתי נוזל קירור איכותי PRESTONE מיכל צהוב, וצינורות הייתי חייב להחליף, אז נראה לי שכדאי לנקות לפני שאני שם את הנוזל קירור החדש...

קראתי כאן איזה שירשור על ניקוי המערכת עם מלח לימון - זה טוב/יעיל?

תודה לכולם!

 

אוי ועלתה לי עוד שאלה מאוד חשובה עכשיו, מקור הצפת הדלק היה ממזרק אחד, הצילינדר הוצף וכשנתתי סטרטר, הבוכנה דחפה דלק דרך השסתומי יניקה/פליטה גם לסעפות יניקה/פליטה.

אז בסעפת היניקה לא קרה כלום, אני פשוט הוצאתי משם את כל הדלק. אבל מה קרה עם הדלק שנדחף לסעפת הפליטה? הוא יכול להיכנס לממיר הקטליטי? ואם כן, זה בוודאות יהרוס את הממיר? ומה בדבר חיישן הלמבדה(חמצן)?

פורסם

שלום רב !

Oרינג קרוע במזרק, הגורם לטיפטוף דלק קבוע עם פתיחת מתג ההצתה, להצפה ולפיוח הצילנדר שהמזרק שייך אליו.

המלצתי החלף את כל ארבעת הOרינגים לחדשים.

בדוק ואל תשלול את אבחנתו של חברי חיים יוד,שיתכן ולחצת את צמת המזרקים, עם הרכבת הסעפת והמזרקים,עקב כך מקוצרים לגוף המנוע.

פרסטון הוא נוזל קירור ברמה בינונית ולא ברמה גבוהה, הסיכון היחיד איתו שהוא חזק מדע שהוא לא מדולל, והוא פותח,פצעים ישנים" ועלול לפורר אבנית שסתמה נזילות.

דלק סביר להניח שהגיע לממיר ולא נשרף שם, על הנזק העלול להגרם, המתין לתגובות נוספות בעיניין.

להבא רוקן את הדלק מהצילנדרים על ידי פירוק הפלג של הצילנדר המתאים, כל עודפי הדלק יעופו החוצה.

לא הסברת ולא הגבת בנוגע התנעת מנוע זמני ללא מים וללא שמן. מה ההסבר שלך?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

-כן, זה מה שעשיתי באמת, הוצאתי את הפלאגים ונתתי סטרטר, והדלק עף החוצה.

 

-אכן, עשיתי את זה אתמול, אבל ממש רק לדקה שתיים, בספק אם זה בכלל עשה נזק. המנוע כרגע עם שמן 10W40 שהוספתי היום, ועם מים מהברז, באופן זמני כי אני רוצה לנסות את הניקוי עם המלח מחר.

 

-ואני שולל את העניין עם הצמה של המזרקים, א'-כי המנוע עובד כרגיל כמו שהיה תמיד. וב'-כל הצמות חשמל בתא מנוע נמצאות בתוך שרוול כזה מפלסטיק, כמו צינור שחור כזה...


×
×
  • תוכן חדש...