Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4873 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
1. לך לחנות מוצרי המזון הסיניים הקרובה אליך.

2. קנה חבילת מונוסודיום גלוטמט.

3. פזר בנדיבות על הפיצה.

4. חכה מספר שנים ופנה לטיפול בסרטן.

 

שטויות ברוטב פיצה. כל חלבון שאתה אוכל מכיל גלוטמאט - זו חומצת אמינו שמהווה מרכיב נפוץ של מזון.

הגלוטמאט נחשב תוספת מזון חסרת סיכון, למעשה מלח בישול יותר רעיל מהגלוטמאט.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

יש סתם הייפ גדול סביב המונוסודיום גלוטמט

 

פשוט לא צריך להגזים

 

כנל לגבי שאר ה E-xxx שחלקם נחשבים ל״מזיקים״

את אלו שבאמת מסוכנים הוציאו מקווי היצור

 

ישנה טבלה ברשת עם כל השיוכים ומה מותר/אסור

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
ושאלה באותו עניין , אתה לא בודק פיצריות פרטיות? רק רשתות?

 

תראה אם יש לך פיצריות פרטיות לידך.

לפעמים תופתע לגלות פיצות טובות בהרבה מאשר ברשתות.

בברכה ירון

 

אני תמיד אומר שיש דבר אחד שמפריד ביני לבין גאונות: וזה אני:shock2:

פורסם
אני נאלץ לחלוק על דעתך. הפיצות בארה"ב הם בעיקר דקות כאשר בארץ אנחנו רגילים לפיצות עבות. אני לפעמים מזמין דומינוס בכדי להיזכר בטעם האמריקאי. דומינוס תמיד הייתה פיצה דקה. אכלתי בארה"ב, בהודו ובישראל ולפי דעתי הטעם הוא אותו טעם. מה שכן, אין על הפיצה של פיצה האט. פשוט חבל על הזמן. בארה"ב יש להם מזנון של אכול כפי יכולתך כל יום בין 11 בבוקר עד 1 בצהריים או בימי רביעי בדרך כלל מ 6 בערב עד הסגירה. בעבור $6.99 אפשר לאכול פיצות, פאסטה, מקלות שום, מקלות קינמון עד אשר אי אפשר לקום מהמקום.

לגבי פאפא ג'ונס לא יצא לי לאכול הרבה. הסניף שהיה בעיר שלי נסגר על ידי מערכת הבריאות של המחוז. מצאו שם עכברים ותנאי התברואה היו גרועים חבל"ז.

 

בקיצר, למרות היריבות בין דומינוס לפיצה האט זה כמו קולה לפפסי. יש כאלה שאוהבים את זה ויש שאוהבים את ההוא.

 

דרך אגב, חבל מאוד שבישראל במאה ה 21 כל מיני חומרים שנאסרו לשימוש בעולם מוצאים את דרכם למטבח הישראלי.

למשל צהוב סנסט. צבע מאכל שנאסר ברוב מדינות העולם עקב ההשפעה השלילית ביותר שיש לו על גוף האדם. בישראל הוא נמכר חופשי ומופיע במשקאות מוגזים כאלה ואחרים כגון בסודות הכתומות של סופר דרינק וכל המשקאות הזולים ואפילו במירנדה של פפסי.

כמובן, שלא נדבר על כמויות המלח האדירות שדוחפים לנו באוכל במיוחד במרקים. אפילו המרקים הקפואים לא חפים מפשע. אולי בירקות עצמם אין מלח אבל בציר המרק שזה כמו משחה נוזלית שמוסיפים למרק יש כמות אדירה של מלח. סנפרוסט, אני מאוכזב גם ממכם.

 

אז ככה, שתדע שבכללי רמת האוכל והמרכיבים באוכל גבוהה בהרבה מארה"ב (חלק מהסיבה שאנחנו משלמים על אוכל הרבה יותר) פיצות פה לרוב אפילו לא מכילות 100 אחוז גבינה אמיתית אלא שילוב של תחליפים זולים שנראים דומה.

לא יודע מאיפה הבאת את זה שבארה"ב פיצות דקות, ארה"ב המציאה את הפיצות העבות (הדקות דווקא שייכות יותר לאיטליה למשל) כאשר רוב הפיצריות פה נותנות עבות ולאחרונה התחילו להציע גם דקות.

 

כמויות המלח והכימיקלים פה באוכל גבוהות ביותר ובהכל פה דוחפים סירופ תירס כתחליף לסוכר שלא רק שהוא מגעיל הוא גם פחות בריא.

יש סיבה שיש בארה"ב טרנד כזה גדול לאוכל אורגני כי פשוט כמות הכימיקלים שהם דוחפים פה לאוכל זה משהו מטורף ואני פשוט לאחרונה התחלתי לבדוק את זה לעומק כי הרבה מאכלים פה עושים לי רע או צרבות אכזריות ולא הבנתי למה.

 

 

ושאלה באותו עניין , אתה לא בודק פיצריות פרטיות? רק רשתות?

 

אז זהו ליד איפה שאני גר מצאתי פיצריה טובה והם באמת מצויינים והם גם יחידים שעושים פיצות שהן לטעמי אבל עדיין אין להם תבלין חחח

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

פורסם

אין על הפיצות באיטיליה , מזכיר לי כמה הפיצה פה מעפנה לעומת הפיצות באיטיליה.

 

הפיצות של דרום איטליה פשוט חוויה , אחח איזה זיכרונות...

פורסם
אז ככה, שתדע שבכללי רמת האוכל והמרכיבים באוכל גבוהה בהרבה מארה"ב (חלק מהסיבה שאנחנו משלמים על אוכל הרבה יותר) פיצות פה לרוב אפילו לא מכילות 100 אחוז גבינה אמיתית אלא שילוב של תחליפים זולים שנראים דומה.

לא יודע מאיפה הבאת את זה שבארה"ב פיצות דקות, ארה"ב המציאה את הפיצות העבות (הדקות דווקא שייכות יותר לאיטליה למשל) כאשר רוב הפיצריות פה נותנות עבות ולאחרונה התחילו להציע גם דקות.

 

כמויות המלח והכימיקלים פה באוכל גבוהות ביותר ובהכל פה דוחפים סירופ תירס כתחליף לסוכר שלא רק שהוא מגעיל הוא גם פחות בריא.

יש סיבה שיש בארה"ב טרנד כזה גדול לאוכל אורגני כי פשוט כמות הכימיקלים שהם דוחפים פה לאוכל זה משהו מטורף ואני פשוט לאחרונה התחלתי לבדוק את זה לעומק כי הרבה מאכלים פה עושים לי רע או צרבות אכזריות ולא הבנתי למה.

 

 

 

 

אז זהו ליד איפה שאני גר מצאתי פיצריה טובה והם באמת מצויינים והם גם יחידים שעושים פיצות שהן לטעמי אבל עדיין אין להם תבלין חחח

 

דומינוס בארה"ב והרבה פיצריות מוכרות פיצות דקות. פיצה האט ארה"ב מוכרת את רוב הפיצות העבות שלה שנקראות PAN או DISH PAN. רק אם תבקש דקה תקבל דקה. אגב, עבדתי בנעוריי 7 שנים בפיצרייה מכובדת בארץ ולא ממש אכלתי פיצה. עברתי לארה"ב ושם התאהבתי בפיצות. ברור שישנם פיצריות בארה"ב שמשתמשות בגבינה מזוייפת. גם בארץ יש את זה. הגבינות של כפיר הן לא ממש גבינות. אלה הם בעצם תערובת של שמנים עם חומר מקשה, צבע וחלבון גבינה אשר מקנים לה צבע וצורה של גבינה אמיתית. אבל גבינות של כפיר הם סינטטיות ואפילו אפשר לומר מזוייפות. והם עוד פוצחים בסלוגן שהגבינות שלהן יותר בריאות כי אין בהן כולסטורול. בטח שאין כולסטרול כי זה עשוי משמן צמחי. לעומת זאת כמה שומן רווי יש בגבינות שלהם? אבל תתפלא, פיצריות מרוויחות טוב עם הפיצות עשויות מגבינה סינטטית. לך תסביר לצרכן מדוע הוא גובה 45 שקלים על פיצה משפחתית כאשר השכן גובה 29 ו 25 שקלים על משפחתית כאשר הוא משתמש בגבינה של כפיר שהיא הרבה יותר זולה ממוצרלה אמיתית ומגבינת עמק. יש לידידה שלי פיצרייה אז אני מבין את הדברים הללו.

 

סירופ תירס עתיר פרוקטוז כמו שנקרא בשמו הלועזי "היי פרוקטוז קורן סירופ" הוא אכן ממתיק שמיוצר מתירס. הוא הרבה יותר זול מסוכר כי בארה"ב גידולי התירס הם מסובסדים מאוד על ידי המדינה. עושים מתירס המון דברים בעיקר לתעשיית הגאנק פוד. הבעייה של הממתיק הזה שהוא דבר חדש יחסית. הוא בערך בן 30 שנים. מבחינה פזיולוגית הגוף שלנו לא ממש מכיר את הממתיק הזה. הגוף לעומת זאת מכיר סוכר. עוד דבר שאתה תידהם לשמוע הוא שהממתיק הזה גורם לגוף להתמכר. דבר נוסף, כאשר אתה שותה או אוכל מאכלים שיש בהם את הממתיק הזה (אפילו לחמים מחיטה מלאה יש להם כזה ממתיק) לוקח למוח יותר זמן להבין מה החומר הזה. לקיבה לוקח יותר הרבה זמן לשלוח למוח הודעה שהיא מלאה. לכן שמים את הממתיק הזה בכוונה בכדי לגרום לאנשים לצרוך יותר ממתקים, יותר משקאות קלים וכיוצא בזה. זוהי האמת. דרך אגב, זוהי הסיבה שהפפסי והקולה בארץ שונים בטעמם מאלה שבארה"ב. כאן משתמשים בסוכר ושם משתמשים בממתיק תירס. זוהי אחת הסיבות מדוע הקולה בארץ לטעמי יותר טעימה מאשר הקולה שם לצערי הרב. בארה"ב יש את אלה שקונים את הקולה והפפסי מחנויות של מקסיקנים שמייבאים קולה ופפסי תוצרת מקסיקו כי הקולה המקסיקנית מכילה גם כן סוכר.

 

הנה, קח תקרא.

http://www.themarker.com/consumer/1.594733

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
יש סתם הייפ גדול סביב המונוסודיום גלוטמט

 

פשוט לא צריך להגזים

 

מונוסודיום גלוטמט הוא חומר סינטטי ואלרגני. איך שלא תסובב את זה. אז נכון שגם בוטנים הם אלרגניים אבל עובדה שבעלי אלרגיה למונוסודיום גלוטמט סינטטי לרוב יכולים לאכול רסק עגבניות שמכיל מונוסדיום גלוטמט טבעי.

 

הגבינות של כפיר הן לא ממש גבינות. אלה הם בעצם תערובת של שמנים עם חומר מקשה, צבע וחלבון גבינה אשר מקנים לה צבע וצורה של גבינה אמיתית. אבל גבינות של כפיר הם סינטטיות ואפילו אפשר לומר מזוייפות.

אלו לא גבינות. בשום מקום על האריזה לא רשום שזו גבינה, מפני שזו לא גבינה. לכן גם קוראים להן "הצהובה של כפיר" או "המקסיקנית של כפיר". לפי תקן אסור להם לקרוא למוצר הזה גבינה. אז לקרוא להן מזוייפות זה כמו לקרוא לקטשופ רסק עגבניות.

 

סירופ תירס עתיר פרוקטוז כמו שנקרא בשמו הלועזי "היי פרוקטוז קורן סירופ" הוא אכן ממתיק שמיוצר מתירס. הוא הרבה יותר זול מסוכר כי בארה"ב גידולי התירס הם מסובסדים מאוד על ידי המדינה. עושים מתירס המון דברים בעיקר לתעשיית הגאנק פוד.

 

הרעיון מאחורי סירופ פרוקטוז לא היה רע. המחשבה בארה"ב של ממשלת קרטר (ההוא מהשלום עם מצרים) היתה לגדל גידול שיאפשר לאמריקאי הממוצע להוציא אחוז מה שיותר נמוך מהמשכורת שלו על אוכל מתוך מחשבה שכך יצמצמו את בעית הרעב או הסיכון לרעב בקרב אזרחי ארה"ב. השיטה היתה לעבור למונוקולטורה של תירס, לרוב מאותו הזן, שממנו ניתן היה מחד, להאכיל בע"ח לתעשית הבשר ומאידך, לייצר חומרי מוצא לתעשיית המזון בעלות נמוכה יחסית.

 

אז נכון ש30 שנה אחרי רואים שלחומר יש השפעה שלילית על הבריאות אבל אמריקאי ממוצע שניזון מתוצרי התירס מוציא אחוז נמוך יחסית ממשכורתו על אוכל כדי לחיות.

 

דרך אגב, הסובסידיה הזו כ"כ משמעותית לגידול התירס מפני שלרוב הסובסידיה עצמה היא הרווח של החקלאי. נכון ל 2010 מחירי התירס נמוכים יותר מעלות הגידול.

 

הנה, קח תקרא.

http://www.themarker.com/consumer/1.594733

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

פורסם

תודה רבה לך על המידע, החכמתי. אגב, המוצרים של כפיר נמכרים בסופרמרקטים ליד הגבינות המגורדות לפיצה ובכלל הן גם נמכרות בעמדת מכירת הגבינות כאשר הבלוקים שלהם נמצאים ליד הבלוקים של עמק וגלבוע. אז לאנשים שלא יודעים את הקומבינה של כפיר קל מאוד לחשוב שמדובר בגבינה. אני לא מבין מה הקטע של אנשים לאכול תערובת של שמנים עם חומר מקשה שנראה כמו גבינה?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

או עיסת כימיקלים בצבע לבן שנקרא "מיונז דל שומן", או משחת כל מה שרע בעוף/הודו/פרה/חיה לא מזוהה (העיקר שקיבלה הכשר) שנקראת בטעות "פסטרמה", או מים עם צבע שחור וממתיק עשוי נפט שנקרא "דיאט/זירו קולה", ועוד הרבה דברים, שאין לי כח לציין.



 

אגב, אם המונוסודיום גלוטמט זוכה מאשמה, אז מה עם השיקצע השני, E551?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
מונוסודיום גלוטמט הוא חומר סינטטי

רסק עגבניות שמכיל מונוסדיום גלוטמט טבעי.

 

יכול להרחיב?

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

או עיסת כימיקלים בצבע לבן שנקרא "מיונז דל שומן", או משחת כל מה שרע בעוף/הודו/פרה/חיה לא מזוהה (העיקר שקיבלה הכשר) שנקראת בטעות "פסטרמה", או מים עם צבע שחור וממתיק עשוי נפט שנקרא "דיאט/זירו קולה", ועוד הרבה דברים, שאין לי כח לציין.



 

אגב, אם המונוסודיום גלוטמט זוכה מאשמה, אז מה עם השיקצע השני, E551?

 

אני בספק אם התכוונת למה שמופיע בקישור שנתת. אלא התכוונת למונח הזה. דרך אגב, נראה לי שמוסיפים את היסוד הזה גם בתרוכבות של צמיגים. החומר נקרא גם סיליקה.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A6%D7%95%D7%A8%D7%9F_%D7%93%D7%95-%D7%97%D7%9E%D7%A6%D7%A0%D7%99

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
בארה"ב משום מה הם לא יודעים על קיום תבילינים לפיצה כמו שיש בשימוש בישראל... בלי קשר לזה שפיצריות פה גם לא יודעות מה זה זיתים ירוקים אבל זה סיפור ליום אחר.

 

מישהו יודע מה יש בתבלין של פיצה דומינוס למשל? הייתי פשוט רוצה להכין אותו בעצמי וזהו. :roll:

 

ואם נחזור לנושא המקורי, אחד התבלינים הטובים שיצא לי להתקל בהם הוא של תבליני מימון. נסה והיווכח.

והוא ללא מונוסודיום גלוטומט 8)

 

תבלין-לפיצה-תבליני-מימון.jpg

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"


×
×
  • תוכן חדש...