Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרכב מתחמם בעליות


ערן rob
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4245 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

למי שלא מכיר, אז שיפצתי ג'ימי שנת 83

הרכב עם מנוע שברולט סמול בלוק נפח לא ממש ברור, או 5.0 או 5.7, קרבורטור.

החלפתי רדיאטור + טרמוסטט, יש מיכל עיבוי (לא חסרים בו או ברדיאטור מים)

בדקתי את מד הטמפ (תמונה מצורפת) ונמצא כי לא מזייף - מגיע ל100 מעלות ברגע שהסקלה נהיית אדומה.

אין מאווררים למזגן.

לא יודע מה היה מצב הרכב לפני השיפוץ.

לפני העלאת הרכב לכביש 3 בוכנות לא תפקדו בגלל שסתומים לא מכוונים.

נעשה כיוון דיי פרטש לשלושת השסתומים והבוכנות חזרו לעבוד.

קומפרסיה לא נבדקה באף אחת מהבוכנות.

בנסיעה בעיר/ בכביש מהיר בלי עליות מיוחדת, עם או בלי מזגן מד הטמפ מתאזן בין הרבע לחצי.

 

עד כאן ההקדמה, ועכשיו לבעיה.

 

בסוף השבוע שעבר בחזרה מטיול בעליות של מעלה עקרבים, בלי מזגן הרכב התחמם והגיע עד לשלושת רבעי הסקלה.

חשוב לציין, השעה הייתה בערך 17:00, אמנם סוף הקייץ אבל לא היה חם בחוץ.

 

למה מתחמם?

Jimmy34.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מרבית המקרים שאני ניתקלתי בהם נבעו ממעברי מיים סתומים או סתומים חלקית במנוע, מה שמונע סרקולציה מלאה.

אם הרדיאטור נקי, אין שום סיבה שהמכונית תתחמם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר הרכב הזה . אבל תופעה שכיחה למאוורר רדיאטור תקול. בכביש מהיר זרימת האוויר חזקה - בעלייה איטית אין זרימת אוויר חזקה ואז אם המאוורר תקול הרכב מתחמם

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיבור של שתי התשובות יתן פתרון מלא, דאג לניקוי מעברי המים במנוע,

ולחיבורים תקינים של מאווררי הרדיאטור. ממולץ לבדוק גם תקינות משאבת

המים ומידת התאמתה - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוורר תקול לא היה גורם להתחממות בעיר?

הרכב יכול לעמוד עם מזגן ולא לעבור את החצי סקאלה.

 

איך מנקים מעברי מים במנוע?

האם מנוע עם שסתומים לא מכוונים יתחמם?

(שסתומים לא מכוונים יובילו לקומפרסיה נמוכה ולכן לא יסחוב יתאמץ ויתחמם....)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאום מנוע הוא כלל ראשון הכולל כיוון הצתה (משפיע מאד על חימום המנוע)

כיוון שסתומים וכיוון קרבורטור (במידה ויש)

 

לאחר שעשית כל אלה (חלק מטיפול שוטף שצריך לעשות מדי פעם)

אם התופעה נמשכת.

 

בדיקת כניסת המאורר בזמן ומידת העוצמה שלו.

 

אח"כ ניקוי מעברים (ניתן לנקות עם פלאש רדיאטור) אבל יש סיכונים כיוון

שמדובר בחומר תוקפני שממיס אבן ומשקעים, הכי טוב היה בזמן שהמנוע

היה מפורק לתת לבעל מקצוע לנקות הייטב, אבל עכשיו קצת מאוחר מדי.

 

לכן רק אחרי שעשית את השאר הדברים ולא הצלחת יש לגשת לפעולה האחרונה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשאלתך יש תשובות רבות הדורשות בדיקה.

 

הייתי מתחיל בהצתה. האם מכוונת?

האם הרדיאטור שהורכב היה באותו הגודל/עובי/מס' טורים כמו המקור?

מה לגבי משאבת המים? האם פורקה/נבדקה? - יש לבדוק שלא נאכלה כתוצאה משימוש במי ברז בעבר.

כיוון שסתומים יכול לגרום להתחממות. שהרי ייתכן וחלק מהצילנדרים מאבדים את הקומפרסיה בטרם ניצוץ. או אז המנוע מתאמץ יותר - בעיקר בעליות.

האם המנוע "מאבד" מים? האם "בורחת" קומפרסיה למים (נוצר לחץ)? זו סיבה "מצויינת" להתחממות מנוע.

קרבורטור? האם התערובת נכונה? "חיסכון" בדלק עלול לגרור התחממות..

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה סוג מאורר יש ברכב מכאני עם פאן קלאץ או חשמלי?

אם מכאני בדוק את הפאן קלאץ האם תקין ומחבר את המאורר

כמובן בהנחה ששאר האפשרויות שקודמי הזכירו נבדקו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה סוג מאורר יש ברכב מכאני עם פאן קלאץ או חשמלי?

אם מכאני בדוק את הפאן קלאץ האם תקין ומחבר את המאורר

כמובן בהנחה ששאר האפשרויות שקודמי הזכירו נבדקו

 

גם לדעתי מדובר בפאן קלאצ'

אלוף צפון אמריקה בפינג פונג כיס !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה במישור במהירות קבועה המנוע צריך לספק אנרגיה רק כדי להתגבר על החיכוך ועל התנגדות האויר. בעליה עליו גם לספק אנרגיה כדי להעלות את המשקל הכולל של הרכב ("מישור משופע") - וברכב שלך החוזר מסוף שבוע בנחל צין מדובר במשקל כבד.

האנרגיה שמספק המנוע לגלגלים היא חלק מהאנרגיה שנוצרת על ידי שריפת הדלק. היתר מתבזבז בצורת חום. ככל שיעילות המנוע קטנה יותר, עבור אותה אנרגיה המועברת לגלגלים יוצר המנוע יותר חום, וכשצריכת האנרגיה על ידי הגלגלים עולה - נוצר עוד יותר חום.

לכן, לפני הכל עליך לוודא שהמנוע פועל בצורה תקינה: שהקומפרסיה כפי שצריך, שתזמון השסתומים נכון, שמרווח השסתומים נכון, שזימון ההצתה נכון, שהתערובת שמספק הקרבורטור נכונה וכו' וכו'. אפשר לעשות כל זאת באמצעים ביתיים (ראה כאן למשל, ובפרקים שלאחריו) ואפשר, ואולי עדיף, במכון\מוסך מצויידים כהלכה בציוד מודרני לבדיקות כאלה. הבונוס יהיה צריכת דלק מופחתת - אולי מופחתת מאד.

את כל היתר הייתי בודק רק לאחר שוודאי כי המנוע תקין ומכוון כראוי.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזה לא צריך להתחממם

אולי בריחה בראש במאמץ ?

שם יש פן קלץ עם אני זוכר נכון יכול להיות ששם הבעיה או רדיאטור לא מתאים

אתה נוסע עם טרמוסטט?

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואחרי כל זאת, אם המנוע לא מחמם יותר מידי, אז אומר כי טיבעי שיחמם בעליה יותר מאשר במישור. במיוחד אם אתה ניצמא בהילוך גבוה ובס"ד נמוך. אז המנוע מתאמץ יותר, אבל מפאת הסל"ד (עליה) מקרר פחות. מה שמזכיר לי שלטים בצידי הדרך בארה"ב בדרך ללאש ווגס, שלטים המזכירים לנהגים בעליה הארוכה להוריד הילוך על מנת לשמור על חם המנוע

אריה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה למגיבים.

 

בכוונה לא רשמתי מה אני חושב ורק נתתי את העובדות על מנת לא להטות את הדעות.

 

המחשבה הראשונה שלי דווקא הייתה בנושא כיוון יעילות המנוע ולא נושא הקירור ולכן גם צרפתי את האינפורמציה לגבי כיוון השסתומים.

 

אני לא מאמין שמנוע כזה גדול צריך להתחמם בעליה שלוקחת 10 דקות, לי זה לא נשמע תקין.

המאוורר הוא פאן קלאטש, אבל לדעתי אם הבעיה היתה שם הרכב היה מתחמם בעמידה במקום.

גם בעיה במשאבת המים הייתה גוררת התחממות אפילו בנסיעה קצרה.

 

אתחיל מכיוון שסתומים ואעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועים גדולים יוצרים הרבה חום. מנוע לא מכוון קרבורטור הצתה פילטר אויר סתום כמו בתמונה כולם יכולים לעשות צרות צרורות. . כדי לפתור את הבעיה עליך לכוון את המנוע מ. א עד ת. כן אם יש פאן קלץ׳ והוא לא מתחבר אז זו בעיה חמורה שיש לתקן

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...