Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5027 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ואוו, גם עם השמן הסינטטי הטוב שבטוב לא הייתי מחכה עם ההחלפת שמן עד ל 30 אלף ק"מ. רק ממחיש לנו באמת עד כמה חברות הליסינג אכן מטפלות ברכב.

 

אני לא חושב שחברות הליסינג אשמות (במקרה הזה) אלא יותר מחלקת השיווק של היצרן שחושבת שהגדלת מרווח הטיפולים תעזור במכירות.

תיאורטית, שמנים סינטטיים מלאים ויקרים יכולים לתפקד 30,000 ק"מ. הבעייה היא שהרכב לא מבלה כל חייו על הכביש המהיר ובין לבין יש הרבה נסיעות עירוניות ונסיעות קצרות אשר גורמות בלאי רב למנוע וגם פוגעות בשמן בדמות דילול השמן עם דלק ויצירת משקעים. כמובן שיש לכך גם השלכה על פילטר השמן שכן תכולת המזהמים בפילטר שמן של רכב שנסע 30,000 ק"מ בעיר בהשוואה לפילטר זהה מרכב שנסע 30,000 ק"מ מחוץ לעיר לא תהיה זהה.

 

בתנאי הנסיעה בארץ שלנו ועם החפיפניקיות והחסכון בטיפולים אני לא מציע לאף אחד לרכוש רכב שעשו לו טיפול פעם בשנתיים או 30,000 ק"מ. אני מתקשה לראות איך המנועים האלה ישרדו את השנים שאחרי הליסינג והאחריות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אכן, בתנאי נסיעה מתאימים (שיוט בינעירוני במהירויות נוחות) שמן סינתטי טוב בהחלט יכול לשרוד עד זמני החלפה של 30 אלף קילומטרים, וגם בארץ אפשר למצוא רכבים שעונים לקריטריון הזה ואפשר להחליף בהן את השמן גם במרווחים של מעל ל-20 אלף.

 

בניגוד לשמן מינרלי, שמתחיל "לצבור" בוצה, שמן סינתטי דווקא מפרק את מעט המשקעים שנוצרים בכל פעם שמחליפים אותו והוא פשוט יותר עמיד ואיכותי, אם כי הוא בדרך כלל די רגיש לחדירת פיח.

 

הבעיה מתחילה בתנאי נהיגה שבהם העומס על המכונית גדול יותר. זה כולל:

 

א. נסיעה אורבנית בסגנון "דומם וסע" (כלומר, האצות והאטות תכופות) ונסיעות קצרות בהן הרכב לא מספיק לעבוד בטמפרטורת עבודה. בנוסף, בנסיעה שכזאת חלק גדול משעות העבודה של המנוע "מתבזבזות" על סיבובי סרק, כך ש-10 אלף קילומטרים עירוניים הם שווי ערך מבחינת שעות מנוע ל-15-20 אלף קילומטרים מחוץ לעיר.

 

ב. נסיעה בסל"ד גבוהה ו/או במהירות גבוהה מאוד (סביבות 120 קמ"ש ומעלה) באופן ממושך.

 

ג. גרירת מטענים כבדים וכל מני עבודות שנעשות ברכבים כגון משאיות גרר, טנדרים וכדומה.

 

בתנאים אלו, מרווחי החלפת השמן מתקצרים לאחת ל-15 אלף או שנה וחצי, ובמקרים קיצוניים של רכבים בתנאי עבודה מאוד קשים ונסועה רבה, או רכבים לשימוש ספורטיבי/ימי מסלול, אפילו ל-8,000 קילומטרים או חצי שנה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...