Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

R1R טרי?


שימו לב! השרשור הזה בן 4372 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא הכי בקיא במושגים,אבל למיטב ידעתי אי אפשר לכוון קאמבר שלילי(הכוונה היא לשלילי,נכון?) אצלי בלי איזשהו קיט.

לגבי הקאסטר,מה הפעולה שהוא עושה ולמה זה עוזר לנהיגה בסיבובים או לשחיקה אחידה יותר?

 

כן, שלילי זה מה שאתה רוצה.

קאסטר היא זווית ציר הסיבוב (של ההיגוי) של הגלגל ביחס וקטור הנורמל של הכביש.

הקאסטר מגדיל את הקאמבר ביחס לכיוון הפניה וגם מה שגורם לכך שההגה יחזור למרכז \ לכיוון ההחלקה.

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Caster_angle

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש עוד מישהו שחושב שההבדלים בין

הT1R לR1R כל כך גבוהים שR1R מקדימה וT1R מאחורה(בנסיעות פאן בלבד)ברכב עם נטייה לתת היגוי גם ככה,יהפוך אותו למאוד לא מאוזן וייצא להיגוי יתר בכל הזדמנות?

חשבתי על זה לפני,אבל לא חשבתי שההבדלים בינהם כאלה גבוהים,ושסך הכל אולי זה יעזור בעניין התת היגוי בנהיגה חזקה.

אני נוסע מעל 60 ק״מ ביום,סט שלם של R1R יחזיר את נשמתו לבורא בפחות מחודשיים אצלי.

האופציה הכי טובה שלי היא זוג קדמי לסופ״שים,ובמקרה שזה בעייתי ולא תיהיה ברירה אז אפילו זוג נוסף גם מאחורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שזה מסוכן נובע מההבדל בין המקדם חיכוך הדינמי של האחוריים והסטטי של הקדמיים. תחשוב על זה ככה, ברגע התחת יוצא ההבדל בין הקדמיים לאחוריים הרבה יותר חריף מאשר אם הם היו זהים. ומאחר ומדובר ברכב הנעה קדמית אין לך יכולת לשלוט על כמות ההחלקה. כלומר אתה לא יכול ליצור החלקה ע"י כוח ולהפסיק אותה ע"י הורדת הכוח. בהנעה קדמית ברגע שהתחת יוצא אין לך שום דרך לשלוט על ההחלקה אלא רק לתת היגוי נגדי ולחכות שהצמיגים יתפסו אחיזה.

 

בנוסף על כל זאת במקרה של החלקה של כל ארבעת הגלגלים יהיה לך הבדל באחיזה בין הקדמיים לאחוריים מה שיגרום לסיבסוב של הרכב, מה שלא היה קורה במקרה של סט זהה.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין את זה בתיאוריה,השאלה היא,האם בפועל אני באמת אמצא את עצמי בספינים על ימין ועל שמאל?

ההבדל בין הסרנים יהיה כל כך גבוה?

 

תודה על ההסבר לגבי הקאסטר,מה אני צריך להגיד במכון פרונט?מעלה אחת פחות מהמקסימום?אפשרי אצלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלא אם אתה מתכנן סשן דריפטים (שם מכוונים לגומי פחות אוחז על הסרן האחורי - המניע), אולי כדאי להסתפק בהפרשים בלחצי ניפוח לטובת הסרן הקדמי.

אם כל נהיגה היא סיבה למסיבה, למה לא ללכת על R1R בכל הפינות כל הזמן?

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל נהיגה היא סיבה למסיבה,יש לי 60 ק״מ מנהלתית בכל יום,לפעמים יותר.

R1R לא מתאים לי ליום יום,ולהשקיע בסט שלם לסופי שבוע זה להשקיע בסט ג׳אנטים וצמיגים,בערך 3K

אפשרי,צריך לחשוב על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קאמבר ד"א אצלי הוא סביב 1.9.

קאסטר סביב מעלה פחות מהמקסימום. אבל לא נראה לי שיש לו השפעה דרמטית על שחיקה.

 

אני ואתה טחנו את כל הנושא של כיווני פרונט , אבל כדי שאחרים ילמדו , היות והקאסטר מהווה למעשה את הקאמבר הדינאמי (הגדלת הקאמבר ביחס להפניית ההגה) - הוא משמעותי לא פחות מהקאמבר הסטטי (לוקח זמן למצוא לזה את ההתייחסות ב-S2K , אבל בפורום מירוצים ותחרויות יש מידע מעניין אם תחפש טוב) , גם לאחיזה וגם לשחיקה .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אני צריך לבקש כשאני מגיע לכיוון פרונט?

קאמבר שלילי נאמר שאי אפשר לכוון ברכבי,הגיוני?נשמע מצחיק.

מה לגבי הקאסטר?נקרא קאסטר שלילי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אני צריך לבקש כשאני מגיע לכיוון פרונט?

קאמבר שלילי נאמר שאי אפשר לכוון ברכבי,הגיוני?נשמע מצחיק.

מה לגבי הקאסטר?נקרא קאסטר שלילי?

 

יש מכוניות בהן לא ניתן לכוון אחד או יותר מהפרמטרים.

TOE ניתן בכל המכוניות, שכן מדובר בכיוון בסיסי של זרועות ההגה.

קאמבר תלוי מאוד בצורת המתלה ואיך הוא בנוי - יש רכבים שאפשר לשחק עם זה, יש כאלה שלא. (לדוגמא, באוטו שלי בתצורה מקורית אי אפשר לכוון שום דבר לא מקדימה ולא מאחורה, מלבד TOE מקדימה)

 

בכל מקרה, אם אין לך נסיון, נסה לברר בפורומים שונים שמתייחסים לרכב שלך איזה כיוונים אפשר לבצע שם ומהן המידות הרצויות להשגת ההתנהגות שאתה מחפש.

אם המידע הזה לא זמין - הסבר לבעל המקצוע שאתה הולך לבלות אצלו כמה שעות טובות במשחקים ונסיונות, התשלום יהיה בהתאם אבל אתה בסוף אולי תגיע למה שאתה מחפש ואולי תחזור למידות עליהן היצרן ממליץ.

 

 

אתה יכול לקרוא על זה עוד פה:

\http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יוכל להסביר, מה הצורך בקאמבר קבוע בנסיעה בקו ישר שרק יפגע באחיזה (בזמן בלימה/האצה) + יגרום לשחיקה לא אחידה בצמיגים, במקום להסתפק בקסטר שיתאם את הקמבר להפניית ההגה - מתי שבאמת צריך את הקמבר ? או שזה פשוט לא אפשרי מכנית ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגלגלים האחוריים לא פונים ולכן שם צריך קאמבר. אם בגלגלים הקדמיים תתן קאסטר קיצוני בלי קאמבר ההגה יהיה מאוד רגיש למהמורות ויצתרך תגבור מאוד גבוה בשביל להתגבר על הכוח הממרכז. שלא לדבר על זה שקאסטר מייצר קאמבר כתלות בזווית ההיגוי ולא במהירות הפניה. מה שאומר שבפניה במהירות גבוהה יהיה פחות קאמבר דינמי קידמי מאשר בפניה עם אותה תאוצה רוחבית במהירות נמוכה יותר. מה שיגרום לכך שהתנהגות הרכב תהייה תלויית מהירות, כלומר הרכב ייטה לתת היגוי במהירות גבוהה ולהיגוי יתר במהירות נמוכה.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהודעה הקודמת בקאסטר קיצוני הכוונה היתה לזוויות שהם בכלל לא אפשריות ברכב סדרתי, כי הוא שאל באופן תאורתי למה לא להסתמך רק על קאסטר.

 

תשמע, כמו שאתה רואה אין ממש מסלולים מסודרים בארץ אז גם אין ממש סיבה לשחק עם הכיוונים בשביל להוריד עוד שניה מזמן הקפה, ככה שהנסיון שלי מגיע בעיקר מסימולטורים. את הקאמבר מקדימה מומלץ לכוון רבע-חצי מעלה פחות (בערך אבסולוטי) מהאחוריים, כך שבפניות הקאמבר הדינמי על הגלגלים החיצוניים יהיה זהה וכמה שיותר קרוב לאפס.

 

בכל אופן הוספת קאסטר אמור לשפר לך את התחושה בהגה מבלי לפגוע ביכולת בלימה (והאצה ברכב הנעה קידמית) בניגוד לקאמבר.

באופן אידיאלי לא היה שימוש בקאסטר והקאמבר מקדימה ומאחורה היה מכוון כך שבפניה בתאוצה רוחבית מקסימלית הגלגלים החיצוניים היו ניצבים לכביש (קמאבר דינמי 0). מאחר וקאסטר נחוץ בשביל ליישר את ההגה עם כיוון הנסיעה ואופן המנגנון גורם להגדלת הקאמבר הדימני, את זווית הקאמבר מקדימה מכוונים להיות קטנה יותר (בערך אבסולוטי) מהאחוריים.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4372 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...