Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5182 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מקווה מאוד שזה שייך לכאן, ואם לא אז להעביר.

 

אני מניח שזה לא נשמע הכי טוב,

אבל אני מנסה לגבש איזה רעיון.

 

סבי בן 80+, מתעקש שהוא יכול לנהוג,

לטעמנו (כל המשפחה, שזה אומר הילדים שלו, אשתו, הנכדים וכו') הוא לא צריך להיות על ההגה (ויכול להיות שהוא בעצמו יודע את זה, אבל הוא די עקשן),

אך הוא מתעקש שהוא יכול לנהוג ושהוא בסדר וכו'.

השאלה מה אפשר להגיד לו על מנת שלא ינהג, כי אנחנו חושבים שבמצב הזה הוא מסכן את עצמו (שזו בעיקר "בעיה" שלו), אבל גרוע מכך הוא מסכן נהגים אחרים בנהיגתו שלו.

 

מה יש להגיד לו במצב הזה שישפיע עליו? הרי הוא על פי החוק נחשב צלול לחלוטין, אין לנו אפשרות לעשות כלום כנגד זה.

השאלה אם למישהו יש איזה רעיון, כי אנחנו דואגים לו שלא יקרה לו כלום.

 

 

תודה מראש,

המשפחה המודאגת.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מגיל 80, רשיון הנהיגה מותנה בבדיקה רפואית פעם בשנתיים.

מי שחותם על טופס הבדיקות - זה המבקש עצמו (הצהרה), רופא עינים/אופטומטריסט, רופא המטפל דרך קבע ורופא הרישוי.

במידה ויש ספק או כל סיבה אחרת, שולחים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

הרי אם סבך יעבור בדיקות אלה, הוא יהיה עדיין כשיר לנהיגה.

פורסם
קל לך לדבר, האם אתה בגיל 80 הייתה רוצה שמישהו יגיד לך שאתה לא יכול לנהוג?

ברור שזו עקשנות

לא,

אולי בגיל 80 אגיב בדיוק כמו סבי ואולי אגיב בצורה כזאת לילדיי ולמשפחה ואגיד להם שהם צודקים וארד מהכביש.

בינינו הרי ידוע שהאוכלוסיות שהכי מעורבות בתאונות זה 60+ ו21-.

מגיל 80, רשיון הנהיגה מותנה בבדיקה רפואית פעם בשנתיים.

מי שחותם על טופס הבדיקות - זה המבקש עצמו (הצהרה), רופא עינים/אופטומטריסט, רופא המטפל דרך קבע ורופא הרישוי.

במידה ויש ספק או כל סיבה אחרת, שולחים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

הרי אם סבך יעבור בדיקות אלה, הוא יהיה עדיין כשיר לנהיגה.

גם אותי "בדקו" כשהוצאתי רישיון,

הם אפילו לא בודקים את מה שרשום שם כמו שצריך.

קורס נהיגה מתקדמת ליום הולדת? :wink:

מה? לא הבנתי את ההקשר.

 

אני רציני בשאלתי, אני לא מחפש תשובות כאלו, אני מחפש דברים שאפשר להגיד לו על מנת שיפנים (ועדיף שלא יעלב).

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

שלא ינהג!

 

קשישים על הכביש זה אסון! (ולא רק קשישים...)

 

אם הוא בכל זאת מתעקש, צא איתו לסיבוב ובדוק את הנהיגה שלו. תבדוק אם הוא עדיין "חד", מגיב מהר, בדוק שהוא נוסע לא במהירות של 20 קמ"ש, אלא שהוא זורם עם התנועה, בדוק שעדיין יש לו ראיית כביש טובה. אם אין לו את כל זה, מצווה עליך ועל משפחתך לדאוג שהוא לא ינהג.

 

אני לא יודע מה יהיה איתי בגיל 80 אבל אין לי ספק שאם אני אאבד משמעותית מהתכונות שקיימות אצלי עכשיו, אשר הן הכרחיות בנהיגה (על אחת כמה וכמה פה בארצנו עם הרמה הירודה כל כך של הנהגים), איני מתכוון לעלות על הכביש ולסכן אותי ואת משתמשי הדרך.

 

איני יודע מה מצבו הבריאותי של סבך ועד כמה הוא עדיין מחובר לנהיגה. זה תבדוק אתה ובמידה ואתה רואה סיכון ולו הקטן ביותר, תוריד אותו מהכביש.

פורסם

תן קצת כבוד לבנאדם...

אני לא מכיר אותו אישית אבל אני מכיר את סבא של אשתי שעדיין נוהג באנגליה בגיל 93 ונוהג כמו שד (במובן הטוב של המילה) וסבא שלי שאומנם לא חגג שמונים אך הוא מתקרב ונוהג מצוין בכבישים כאן בארץ (אם כל השנים שלו על הכביש לאבא שלי יש יותר תאונות ברזומה ממנו...)

 

אם אתם ממש מתעקשים לכו איתו לרופא שלו ללא קשר לאישור הרפואי של משרד הרישוי, תראו מה יש לרופא להגיד מעבר לנתונים היבשים שעל פיהם הוא חותם על הטפסים של משרד הרישוי

פורסם

גם אותי "בדקו" כשהוצאתי רישיון,

הם אפילו לא בודקים את מה שרשום שם כמו שצריך.

אני מאמין שאתה עדיין לא בן 80 והיסטוריה הרפואית גם כן קצת שונה ביניכם.

כן, יש רופאים שחותמים ללא בדיקה מקיפה.

בכל מקרה לרופא המטפל (משפחה) מוטלת אחריות על מה שהוא חותם וחובת דיווח למכון הרפואי -

במידה וקיימות בעיות כלשהן שיכולות לפגוע בכושר הנהיגה (וזה ללא קשר לחידוש הרשיון).

אם הוא באמת מסכן את עצמו ואת שאר משמשי הדרך, אתם יכולים לפנות למשרד הרישוי ללא ידיעתו.

פורסם

אם נעלה את גיל המינימום ל 21 נחסוך הרבה נפגעים ונזק-בדוק.בלאס וגאס לקחתי לטיסה טייס ממלחמת העולם ה2 שלא טס שנים רבות,אחרי סיבוב אחד אמר-מטוס שלי-המריא ונחת קלי קלות.היה לנו שם מדריך טייס שהמשיך עד גיל .90

פורסם
שלא ינהג!

אם הוא בכל זאת מתעקש, צא איתו לסיבוב ובדוק את הנהיגה שלו. תבדוק אם הוא עדיין "חד", מגיב מהר, בדוק שהוא נוסע לא במהירות של 20 קמ"ש, אלא שהוא זורם עם התנועה, בדוק שעדיין יש לו ראיית כביש טובה. אם אין לו את כל זה, מצווה עליך ועל משפחתך לדאוג שהוא לא ינהג.

איני יודע מה מצבו הבריאותי של סבך ועד כמה הוא עדיין מחובר לנהיגה. זה תבדוק אתה ובמידה ואתה רואה סיכון ולו הקטן ביותר, תוריד אותו מהכביש.

אנחנו אומרים את זה כי אנחנו כבר יודעים איך הוא נוהג, לחלק מאיתנו יצא גם לנסוע עמו.

אז אנחנו ניסינו להסביר ורואים שזה לא כל כך עובד,

השאלה מה יש לעשות כנגד זה, אנחנו לא רוצים לעשות צעדים מהותיים מדי שהוא לא יפגע אישית.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
מגיל 80, רשיון הנהיגה מותנה בבדיקה רפואית פעם בשנתיים.

מי שחותם על טופס הבדיקות - זה המבקש עצמו (הצהרה), רופא עינים/אופטומטריסט, רופא המטפל דרך קבע ורופא הרישוי.

במידה ויש ספק או כל סיבה אחרת, שולחים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

הרי אם סבך יעבור בדיקות אלה, הוא יהיה עדיין כשיר לנהיגה.

אם סבו יעבור בדיקות אלה, הוא יהיה כשיר לנהיגה לפי החוק. הבעיה עם קשישים שנוהגים היא לא בהכרח לקות בחדות הראייה (מה שבודק האופטומטריסט) או מחלות ידועות של אותו בן אדם אשר יכולות לגרום לו לתאונה ועליהן חותם הרופא (קבוצה בסיכון גבוהה להתקף לב, אפילפסיה, הרדמות וכיו"ב).

 

עם השנים הולך ודועך זמן התגובה שלהם, כמו גם ירידה במודעות לנעשה בכביש סביבם - פתאום מופתעים מרכב שעוקף אותם, לא מודעים לנטייה שלהם שמאלה\ימינה, או לא שמים לב שהנתיב שלהם עומד להגמר ולהשתלב לנתיב שליד. עד כמה שידוע לי, אלו לא דברים שבודקים בבדיקות השגרתיות לקשישים המבקשים חידוש רשיון הנהיגה.

 

כמה שבעייתי לבדוק את זה, עוד יותר בעייתי יהיה לעשות סטנדרטיזציה של זה אשר מעוגנת בחוק בארץ. אסתייג ואציין כקודמיי שישנם קשישים שנוהגים יותר טוב מבני\בנות כל גיל אחרים. קל להגיד שצריך לאסור עליהם לנהוג, אבל קשה לי לראות את עצמי עומד במצב שלהם.

פורסם

השאלה מה גורם לכם לחשוב שהוא לא יכול לנהוג.

אם הוא עובר את הבדיקות, ובגילאים מעין אלה עוברים בדיקות, אז הוא כשיר לנהוג, ואם יש צורך קובעים הגבלות מסוימות.

איך היית מרגיש אם בגיל 80 היו מתייחסים אליך כך ?

פורסם

תעזבו אותו לנפשו, זה סתם גורר ויכוחים ועצבים.

מה הוא כבר עשה שאתם חושבים שהוא לא כשיר לנהוג!?

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם

dorsht, האמת היא שהתכוונתי ברצינות כשהצעתי קורס לנהיגה מתקדמת (הייתי אומר שיעור נהיגה רגיל אילו רמת רוב מורי הנהיגה הייתה קצת יותר ממינימלית).

 

לפעמים אנחנו צריכים להבין "דרך הרגליים", עם בעל מקצוע ברכב (מדריך נהיגה מתקדמת) כשהסבא על ההגה, תהיה אפשרות לבדוק בפועל את היכולת שלו לנהל תרחישים בסיסיים כמו בלימת חירום, התחמקות ממכשול, השתלבות בתנועה וכו', אם מסוגל לא נראה לי שצריכה להיות בעיה.

 

cessna, מסכים לגמרי, אך התיאור שלך טיפה מטעה, לו היו לי ברכב הגהים כפולים גם אני הייתי עושה מירוץ מכוניות בין דיירי אחוזת ראשונים. ;)


×
×
  • תוכן חדש...