Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5201 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום ,

יש לי שלושה מגברים , מכל אחד יש כבל פלוס של ארבע גייג׳ ונכנסים למפצל של שני גייג׳.

סבבה ? סבבה . השאלה היא אם זה בסדר שהמינוסים של כל אחד מהם הוא שמונה גייג׳, או שכדאי להחליף לארבע ?

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אם פיצלת מ2 גיג ל4 גיג אתה חייב להוסיף פיוז נוסף לכול כבל 4 גיג שיוצא מהפיצול לכול מגבר.והמינוסים והפלוסים שנכנסים לכול מגבר חייבים להיות זהים בגודל הכבל.

אים היו לציפורים מכוניות בכייף היתי יושב על חוט חשמל ומחרבן עלהם :lol:8)

פורסם
אם פיצלת מ2 גיג ל4 גיג אתה חייב להוסיף פיוז נוסף לכול כבל 4 גיג שיוצא מהפיצול לכול מגבר.והמינוסים והפלוסים שנכנסים לכול מגבר חייבים להיות זהים בגודל הכבל.

זה נכון בתנאי ולמגבר אין פיוז פנימי

שששששששששש

אני במעקב!!!!!!!

פורסם

מצטרף לשאלה, ברצוני בעתיד להוסיף מגבר 2 ערוצים או מונובלוק, יהיה מספיק להריץ מהמצבר כבל 4 גייג' ובנקודה מסויימת לפצל עם מפצל שיש בו פיוזים לשני כבלי 4 גייג'? או שחייב 2 גייג' ככבל מתח ראשי?

Leon 2014: HU: OEM | TW: MT23|MID: PROFI PHASE | AMP: Genesis Profile 4 | MONO: JL :

|Audio 250\1 | SUB: DLS Kw10|ALPINE PXE H650

פורסם
זה נכון בתנאי ולמגבר אין פיוז פנימי

 

זוהי טעות קלאסית בחיבור מערכת שלצערי נגרם עקב אי הבנה בחשמל.

הפיוזים שבמגברים מגנים על המגברים במקרה של קצר פנימי בהם.

הפיוזים שעל הכבלי מתח (+) שמזינים את המגברים מגינים על הכבל מתח במקרה של קצר לגוף הרכב. ובמקרה הגרוע ביותר שאם יווצר קצר לגוף הרכב, שהפיוז ישרף ויספיק לנתק את הזרם לפני שזה יבעיר את נקודת הקצר ואת כול הרכב.

 

במידה ומשתמשים באותו קוטר כבל מתח מהמצבר אל המגברים, ולא משנים את מידת הכבל, הפיוז הראשי אשר צריך שימצא קרוב ככול האפשר למצבר, יגן על כול הכבל מתח במידה ויווצר קצר לגוף.

(זאת כמובן על ידי הקפדה על פיוז מתאים לפי עובי הכבל! ׁׁ4GIG=125A MAX 8GIG= 50A MAX).

 

במידה ומפצלים את כבל המתח בקרבת המגברים לקוטר קטן יותר, צריך להוסיף פיוז כדי להגן על הכבל הקטן יותר,

היות והכבל הקטן לא יכול לעמוד בזרמים שהכבל הגדול יכול להוליך, והוא עלול לבעור ולהבעיר את הרכב, וזאת מבלי שישרף הפיוז.

התנאי של הוספת פיוז מתבטל בפיצול מכבל גדול לקטן יותר בקוטר רק אם מחליפים את הפיוז הראשי שליד המצבר באחד קטן שמתאים לזרם המותר לקוטר הכבל הכי קטן שיוצא מהפיצול של הכבל הראשי או אם לאחר הפיצול קוטר הכבל נשאר זהה לכבל הראשי שמגיע מהמצבר ומוגן עם פיוז ראשי (לכול הכבל ולפיצוליו).

 

וכמובן להקפיד שקוטר הכבל מינוס של המגברים יהיה זהה לקוטר הכבל מתח (+) שמזין אותם ומחוזק היטב לגוף.

 

pashok.tr

קוטר הכבל הראשי נקבע לפי הזרם המקסימלי שהמערכת מסוגלת לצרוך בהספק מלא (RMS)

(וזאת בהנחה שאתה מפעיל את המגברים על גיין מקסימלי דבר שלא מומלץ.)

אתה מסכם את סך הפיוזים על כול המגברים או שאתה מסכם את ההספק המקסימלי RMS שאתה יכול להפיק מהמגברים שלך, ולפיו אתה מחשב את הזרם המקסימלי שהם יכולים לצרוך. לפי זה אתה בוחר את קוטר הכבל מתח הראשי ואת קוטר הכבלי מתח שיצאו מהפיצול של הראשי אל כול מגבר.

לדוגמא:

אם יש לך שתי מגברים על אחד רשום 700W ולא מצוין RMS אז תחלק את ה 700W לחצי וזה בערך ההספק RMS של המגבר.

ונגיד שעל המגבר השני לא רשום כלום. הכתב נמחק עם הזמן. אבל אתה רואה שיש לו שתי פיוזים של 30A כול אחד אז:

 

המגבר הראשון עם הספק של 350W RMS. כדי למצוא את הזרם שהוא צורך אתה מחשב : הספק חלקי המתח של הרכב

כלומר 350W לחלק ל 12V שזה 29.2A כלומר למגבר הזה מספיק כבל 8GIG שיכול להעביר 50A .

 

המגבר השני בעל שתי פיוזים של 30A. כלומר שהצריכה שלו היא 60A, המגבר הזה צריך כבר כבל הזנה של 4GIG שיכול להעביר זרם של 125A .

 

סהכ הצריכה של המגברים ביחד היא 89.2A, שזה אומר שמספיק כבל מתח ראשי 4GIG, ומהפיצול שליד המגברים

צריך לחבר את המגבר הראשון עם פיוז נוסף של 50A במידה ושמים לו כבל 8GIG, (קרוב ככול שניתן לפיצול)

ואת המגבר השני אפשר לחבר עם כבל 4GIG מהפיצול וזאת ללא פיוז נוסף.

 

מקווה שעזרתי לכם. אם יש משהו לא ברור תשאלו :)

חבל לראות את הרכב עולה באש בגלל קצר מיותר.

אים היו לציפורים מכוניות בכייף היתי יושב על חוט חשמל ומחרבן עלהם :lol:8)

פורסם

EREZSS, לא כל כך הבנתי למה אתה מתכוון אז אני אנסה לתאר את המערכת :

BA4400, Mac audioMP8000,Hifonics Bre100.4

דוטק,טמפו, טמפו , דאבל סאב אינפיניטי REF1250.

 

עד לפניי מספר שבועות, היה לי כבל + שרץ מהמצבר ל3 מגברים , 4גייג' , שהתפצל ל3 כבלים של 8 גייג' למגברים.

(גם המינוסים 8 גייג')

הפיוז שליד המצבר שיש לי הוא פיוז עם מפסק אוטומטי של רוקפורד 200A.

המערכת עבדה לי ככה יותר מ3 שנים.

 

השינוי,שעשיתי הוא פשוט לסלול מחדש כבל 2 גייג' מהמצבר, קניתי מפצל נחושת טוב שמתפצל

לשלושה כבלי + של 4 גייג' למגברים .

המינוסים נשארו אותו דבר , לא חשבתי שזה משמעותי להחליף.

 

עכשיו השאלה היא , האם אני יוצר צוואר בקבוק עם הכבלים של המינוסים וצריך להחליף אותם ל4 גייג' ?

והשנייה היא שאני לא מבין , מחוסר ידע כמובן , למה צריך פיוז אחריי כל יציאה מהמפצל ?

פורסם

pashok.tr

כן זה מפצל מצוין, היות והוא יוצא ישירות מנקודת הפיצול, לכן כול הכבל שלאחר הפיוז מוגן לכול אורכו עד למגבר.

אני ממליץ לך להרכיב סופיות אלומיניום או נחושת בקצוות המגולפים של הכבל מתח הראשי בכניסה למפצל, וגם על הכבלים ביציאה. על מנת להגדיל את שטח המגע למקסימום ולהקטין את ההתנגדות שעלולה להווצר עקב מגע לא טוב.

תוכל למצוא אותם אצל כול חשמלאי. חשמלאי רכב או בחנוית חשמל.

במידה ואין לך לוחץ סופיות אתה יכול להדק את הסופיות עם פלייאר ולאחר מכן הבורג של המפצל כבר יעשה את שאר ההידוק.

רק תוודא לאחר כול חיבור כבל שהוא מחובר כראוי ולא משוחרר בהדקי המפצל.

 

RHAK123

יש לך מזל גדול שלא אירעה לך תקלה ברכב בשנים שככה זה היה מותקן. היות ושמת מפסק של 200A שמיועד לכבל 2GIG כשבפועל היה לך כבל 4GIG שיכול להעביר זרם מקסימלי של 125A לפני שהוא מתחיל להתבשל. במקרה והיתה צורך 180A מהמערכת שלך הכבל היה מתבשל והמפסק לא היה מנתק את הזרם.

 

ולגבי שאלותך:

1

כן בוודאות אני יכול לומר לך שזה חתיכת צוואר בקבוק מה שחיברת. ורוב הסיכוים שהכבלי מינוס שחיברת הספיקו להתבשל קצת בהדקים שלהם למגבר ולגוף. הכבלים של המינוס והפלוס לכול מגבר חייבים להיות זהים בגודלם.

הסיבה היא פשוטה.

כדי ליצור זרימת חשמל. חייבים לסגור מעגל חשמלי.במקרה הזה הצרכן הוא המגבר. והוא מחובר בטור למצבר.

כלומר הזרם שנכנס מהפלוס יוצא מהמינוס אל השלדה וחוזר דרך המצבר.

כשאתה מרכיב כבל מינוס קטן יותר אתה בעצם יוצר התנגדות גדולה יותר במעגל החשמלי ומעמיס עליו מבחינה טרמית.

כלומר הכבל הקטן יותר מתחמם יותר. למעשה במקרה של עומס יתר הכבל הקטן יותר יהיה בתפקיד הפיוז, והוא ישרף ראשוון לפני הכבל העבה שלפניו.

מעבר לכך כשאתה מעמיס את המגבר הוא מתאמץ יותר היות והכבל מינוס שלו מתפקד כנגד נוסף.

נגד נוסף=מפל מתח נוסף מה שגורם למגבר לנפילות מתח ולירידה באיכות הסאונד בפיקים גבוהים של באסים ומיידים.

 

לאחר שתחליף את הכבלי מינוס ל4 GIG אני מבטיח לך שפתאום תגלה שאתה יכול להגביר יותר את המגברים והסף שבו הצליל מתחיל להתעוות עלה לווליום יותר גבוהה.והבס ישמע יותר עמוק ואיכותי.

 

2

הפיוז מיועד להגן על הכבל (+) מהתכה במקרה של קצר לגוף הרכב (-).

בזמן זרימת זרם במוליך נוצר חום. ובמקרה של קצר בעצם נוצר לך מעגל חשמלי ללא התנגדות בכלל מה שגורם לזרם חזק מאוד.

זה כמו שתקצר את שתי הדקי המצבר. הזרם שנוצר במצב זה הוא מאוד חזק ויכול להתיך את הכבל מהחום שהוא יוצר אם אין פיוז שיגביל אותו.

(ראית פעם איך רתכת עובדת? זה אותו עיקרון רתכת זה מכשיר שמבצע קצר מבוקר על מנת להתיך מתכת על ידי החום שנוצר בזרם חזק ובמתח נמוך על מנת שמי שעובד איתה לא יתחשמל.)

 

במידה ואתה מפצל את הכבל מתח הראשי לכבלי מתח קטנים יותר אז שטח המוליך שלהם יתחמם יותר מהר לעומת הכבל הראשי ולכן כדי להגן עלהם מהתכה ושריפה (ריתוך) יש לשים להם פיוזים שמתאימים לגודל שטח החתך שלהם.

כבל 4GIG מעביר זרם של 125A בלי בעיה ומספיק לו פיוז של 100A.

אבל כבל של 8GIG מעביר "רק" 50A לפני שהוא מתחיל להתבשל ויכול להשרף.

לכן הפיוז הראשי של ה100A לא יגן עליו ולכן הוא צריך פיוז נוסף בערך קטן שמתאים לו.

 

צירפתי תמונות שתראה את ההבדל מה קרה לכבל מינוס של 8GIG שהיה מחובר למגבר שקיבל פלוס של 4GIG

28032012395.jpg

28032012391.jpg

28032012396.jpg

אים היו לציפורים מכוניות בכייף היתי יושב על חוט חשמל ומחרבן עלהם :lol:8)

פורסם

אז גם לי יש שאלה )

יש לי באוטו כבל + של 0גייג!

איזה פיוז הוא צריך? אצלי עכשיו עומד של 150A....זה בסדר?

יש לי שתי מגברים הכבל + מתחבר ישירות למונו בלוק שלפי מה שרשום מהיצרן זה הכבל שהוא צריך!

וכבל - של 0גייג גם מחובר למונו! וממנו כבר יוצאים כבלים יותר קטנים ומגבר של 4 ערוצים!

זה בסדר שהכבלים יוצאים ממגבר אחד למגבר השני? או שעדיף לעשות פיצול לפני שהכבל מגיע למגבר?

והשתי כבלים של מינוס משתי המגברים מתחברים לנקודה אחת באוטו! זה בסדר או שכול מגבר צריך נקודה משלו?

musclecar.gif
פורסם
pashok.tr

כן זה מפצל מצוין, היות והוא יוצא ישירות מנקודת הפיצול, לכן כול הכבל שלאחר הפיוז מוגן לכול אורכו עד למגבר.

אני ממליץ לך להרכיב סופיות אלומיניום או נחושת בקצוות המגולפים של הכבל מתח הראשי בכניסה למפצל, וגם על הכבלים ביציאה. על מנת להגדיל את שטח המגע למקסימום ולהקטין את ההתנגדות שעלולה להווצר עקב מגע לא טוב.

תוכל למצוא אותם אצל כול חשמלאי. חשמלאי רכב או בחנוית חשמל.

במידה ואין לך לוחץ סופיות אתה יכול להדק את הסופיות עם פלייאר ולאחר מכן הבורג של המפצל כבר יעשה את שאר ההידוק.

רק תוודא לאחר כול חיבור כבל שהוא מחובר כראוי ולא משוחרר בהדקי המפצל.

 

RHAK123

יש לך מזל גדול שלא אירעה לך תקלה ברכב בשנים שככה זה היה מותקן. היות ושמת מפסק של 200A שמיועד לכבל 2GIG כשבפועל היה לך כבל 4GIG שיכול להעביר זרם מקסימלי של 125A לפני שהוא מתחיל להתבשל. במקרה והיתה צורך 180A מהמערכת שלך הכבל היה מתבשל והמפסק לא היה מנתק את הזרם.

 

ולגבי שאלותך:

1

כן בוודאות אני יכול לומר לך שזה חתיכת צוואר בקבוק מה שחיברת. ורוב הסיכוים שהכבלי מינוס שחיברת הספיקו להתבשל קצת בהדקים שלהם למגבר ולגוף. הכבלים של המינוס והפלוס לכול מגבר חייבים להיות זהים בגודלם.

הסיבה היא פשוטה.

כדי ליצור זרימת חשמל. חייבים לסגור מעגל חשמלי.במקרה הזה הצרכן הוא המגבר. והוא מחובר בטור למצבר.

כלומר הזרם שנכנס מהפלוס יוצא מהמינוס אל השלדה וחוזר דרך המצבר.

כשאתה מרכיב כבל מינוס קטן יותר אתה בעצם יוצר התנגדות גדולה יותר במעגל החשמלי ומעמיס עליו מבחינה טרמית.

כלומר הכבל הקטן יותר מתחמם יותר. למעשה במקרה של עומס יתר הכבל הקטן יותר יהיה בתפקיד הפיוז, והוא ישרף ראשוון לפני הכבל העבה שלפניו.

מעבר לכך כשאתה מעמיס את המגבר הוא מתאמץ יותר היות והכבל מינוס שלו מתפקד כנגד נוסף.

נגד נוסף=מפל מתח נוסף מה שגורם למגבר לנפילות מתח ולירידה באיכות הסאונד בפיקים גבוהים של באסים ומיידים.

 

לאחר שתחליף את הכבלי מינוס ל4 GIG אני מבטיח לך שפתאום תגלה שאתה יכול להגביר יותר את המגברים והסף שבו הצליל מתחיל להתעוות עלה לווליום יותר גבוהה.והבס ישמע יותר עמוק ואיכותי.

 

2

הפיוז מיועד להגן על הכבל (+) מהתכה במקרה של קצר לגוף הרכב (-).

בזמן זרימת זרם במוליך נוצר חום. ובמקרה של קצר בעצם נוצר לך מעגל חשמלי ללא התנגדות בכלל מה שגורם לזרם חזק מאוד.

זה כמו שתקצר את שתי הדקי המצבר. הזרם שנוצר במצב זה הוא מאוד חזק ויכול להתיך את הכבל מהחום שהוא יוצר אם אין פיוז שיגביל אותו.

(ראית פעם איך רתכת עובדת? זה אותו עיקרון רתכת זה מכשיר שמבצע קצר מבוקר על מנת להתיך מתכת על ידי החום שנוצר בזרם חזק ובמתח נמוך על מנת שמי שעובד איתה לא יתחשמל.)

 

במידה ואתה מפצל את הכבל מתח הראשי לכבלי מתח קטנים יותר אז שטח המוליך שלהם יתחמם יותר מהר לעומת הכבל הראשי ולכן כדי להגן עלהם מהתכה ושריפה (ריתוך) יש לשים להם פיוזים שמתאימים לגודל שטח החתך שלהם.

כבל 4GIG מעביר זרם של 125A בלי בעיה ומספיק לו פיוז של 100A.

אבל כבל של 8GIG מעביר "רק" 50A לפני שהוא מתחיל להתבשל ויכול להשרף.

לכן הפיוז הראשי של ה100A לא יגן עליו ולכן הוא צריך פיוז נוסף בערך קטן שמתאים לו.

 

צירפתי תמונות שתראה את ההבדל מה קרה לכבל מינוס של 8GIG שהיה מחובר למגבר שקיבל פלוס של 4GIG

 

פא*ינג אייי !! לא האמנתי שזה כל כך קריטי !

אני אחליף את המינוסים ל4 גייג' ואחזור עם משוב על הסאונד, תודה על ההסבר החשוב הזה .

 

רק כדי להבין , אני צריך עדיין לשים פיוזים אחריי כל יציאה של המפצל או שחיווט של המינוסים מספיק ? ואם כן , איזה פיוזים ?

פורסם

אחרי כל המידע הזה מאוד פשוט להבין.

כל מה שאתה צריך זה- להחליף את המינוסים שלך ל4 גייג' שיהיו תואמים לפלוסים.

ובנוסף לכך להוסיף 3 שלושה פיוזים. אחד על כל פלוס שיוצא מהמפצל, בעלי יכולת ספיגה של 100 אמפר לכל אחד כי יכולת הספיגה של הכבל 4 גייג' שיש לך שם היא 125 אמפר אז כדי להגן על הכבל (שוב מזכיר 4 גייג') לוקחים ביטחוןשלה25 אמפר הנוספים. לפני שנישרף הכבל.

 

מקווה שהבנת.. גיא

פורסם

כבל ה + שמחובר למגבר באיזה צד אמור להיות הפיוז, קרוב למצבר או קרוב למגבר?

ואם אפשר הסבר מה ההבדל.

אצלי הפיוז בצד של המגבר.

 

תודה.

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

_________________________________

פורסם

הבנתי , תודה רבה !

 

מישהו יכול לכוון אותי איזה פיוזים אני צריך ? תמונה או קישור לEbay יהיה מעולה :)

פורסם

Paul-C

כבל של 0GIG יכול לעמוד בזרם מקסימלי של 330A ויכול להעביר הספק מקסימלי של כ 3414W,

והפיוז המומלץ בשבילו הוא 325A.

כמובן שזה הערך המקסימלי של הפיוז שמתאים לכבל במידה הזאת, וכול פיוז קטן מהערך הזה יהיה מתאים גם ויגן על הכבל.

פיוז של 150A הוא מצוין ואם המערכת שלך לא דורשת זרם יותר גבוהה מזה אין צורך להגדיל את הפיוז.

 

כאמור כפי שצייינת. בהוראות היצרן רשום שצריך לחבר כבל 0GIG למגבר.

ובטח הדקי ההזנה של המגבר גם בגודל המתאים לכבל 0GIG.

בעבר יצרני המגברים לא היו מציינים את גודל הכבל הדרוש ואנשים היו קונים סט כבל מתח פשוט של 8GIG ומגדילים את הפיוז על אותו כבל עד שהכבל היה נשרף וגורם לנזק ברכב.

הדרישה של היצרן לעובי הכבל היא לרוב נובעת אך ורק מכיסוי תחת של היצרן שלא תבוא אליו בטענות במידה ויגרם נזק מכבל מתח דק מידי.

אני משער שהשתמשת בהדקי המונובלוק כפיצול לשתי המגברים היות והם גדולים ונוחים לחיבור יותר ממוליך אחד.

החיסרונות בחיבור כזה הם שהיות וחיברת כבל קטן יותר שיוצא מהכבל הראשי למגבר של הרמקולים,

אז אתה חייב להוסיף פיוז שמתאים לו. ומומלץ שהפיוז יהיה כמה שקרוב לנקודת הפיצול, כי קטע הכבל הקטן שבין נקודת הפיצול ועד לפיוז לא מוגן מפני קצר!

ובמקרה שלך הנקודת פיצול זה נקודת ההזנה למגבר המונובלוק.

כמו כן זה מבחינת נוחות יקשה עליך יותר אם תרצה להוסיף קבל או עוד מגבר למערכת, או אם תצתרך לפרק את המונובלוק בלבד לשם תיקון או טיפול. (מומלץ כול כ4 שנים של עבודה לחדש את המשחה הטרמית בין הטרנזיסטורים לבין גוף המגבר).

אני אישית היתי ממליץ לך ליצור נקודת פיצול.

 

לגבי המינוסים שמשתתפים באותה נקודה בשלדת הרכב. זה אפשרי וחשוב להקפיד ולוודא שהמינוסים מחוזקים היטב לרכב.

כמו כן שיהיו קצרים ככול שניתן. (לא מתוחים!.שיהיה אפשר להשעין את משענת המושב האחורי בנוח ומבלי לגרום להם לנזק.

אבל גם לא כבל מאריך מגולגל כי נשאר לך מטר של כבל מינוס ואתה לא רוצה לזרוק.)

אני ממליץ תמיד על הברגים שמחזיקים את ציר המשענת של המושב האחורי ברכב. לרוב אלו ברגים חזקים עם ראש בוקסה שהאום שלהם מולחם כבר בגוף הרכב. במידה וראש הבורג לא מכסה את כול שתח הסופית של כבל המינוס תוסיף לו שייבה.

 

RHAK123

שמחתי לעזור. אשמח לשמוע משוב על השיפור בסאונד. :)

כמו כן במידה וגילית שבישלת את כבלי המינוס הדקים שלך תעלה תמונות למען יראו ויראו.

וכן אתה חייב להוסיף פיוזים בפיצול מ2GIG ל4GIG על כול כבל שיוצא לכול מגבר בסמוך ככול שניתן לנקודת הפיצול.

הגודל המקסימלי שלהם יכול להיות 100A אבל כול פיוז עם ערך קטן מזה יהיה טוב בהנחה שהוא לא קטן יותר מדרישת הזרם של המגבר.

 

0guy0

ההפחתה של ה25A בזרם שהכבל יכול לסבול לפני התכה נובעת ממקדמי תיקון בהתאם למיקום ותוואי ההתקנה של הכבל.

תוך כדי התחשבות בטמפרטורת הסביבה האופפת שלו ובקירור הטבעי שלו.

והיא בעיקר בגלל קטע הכבל שעובר בתא המנוע שסביבותו חמה יותר מתא הנוסעים ועד לחציית קיר האש.

אים היו לציפורים מכוניות בכייף היתי יושב על חוט חשמל ומחרבן עלהם :lol:8)


×
×
  • תוכן חדש...