Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחרי 25 שנה הגיע תורה - פרוייקט שיפוץ מרצדס 1949 170V


zvir
שימו לב! השרשור הזה בן 1565 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

וואוווווווווו

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בוקר טוב לכולם, צעד צעד ממשיכים לאט,

 

מדלגים לרגע ממכלולי הפרונט למערכת החשמל - הדינמו

כשאבי רכש את הרכב לפני 25 שנה בערך היה מותקן בו אלטרנטור חדיש משום שככל הנראה הדינמו איכזב את בעליו הקודמים,אבי החליף מיד את האלטרנטור שהיה בדינמו בוש מקורי לדגמים המתקדמים יותר ( 170D ,170Da) מכיוון שהוא 12V ,מערכת החשמל ברכב במקור הייתה 6V ובדגמי ה Da וה D היא כבר יוצרה כ 12V (1952) , זהו השינוי המהותי היחיד שלא ייתאם למקוריות ברכב וזו מתאמי נוחות וייעלות.

attachment.php?attachmentid=274946&stc=1&d=1328858418

עוד כשהורדתי את המנוע הבחנתי בדימנו שהשמיע קולות קריאה לעזרה כאשר סובבתי אותו ביד, אז לא זונחים את מכלולי הפרונט אבל במקביל פירקתי את הדינמו כדי לתת לו רענון.

פירוקו עורך מספר דקות בלבד ובסך הכל למי שמכיר מדובר בעוגן, השדות המחוברים לגוף הדינמו, בתי הפחם, הפחמים עצמם וחלקי המתכת השונים (פולי וכד')

 

בפירוק התגלה מיסב שהחזיר את נשמתו לבורא ועוד היה בתצורת מכסי פח שהתפרקו להם לחלוטין, ועוגן מעט שחוק וחלוד.

הכל פורק, נוקה וצופה ,הושחז ולאחר מכן הורכב בחזרה.

מצבו של הרגולטור (מיישר הזרם או ווסת הגנרטור) מצויין וניתן לראות כי הוא חדש לחלוטין.

העוגן נבדק לאחר ליטוש במחרטה במתקן ייעודי לבחינת עוגנים ונמצא תקין.

לאחר ההרכבה מחברים וולטמטר ופשוט מסובבים את הדינמו עד לקבלת ערכים מסויימים.

שימו לב דבר מעניין , לדינמו ישנו רק מיסב אחד והוא בראשו, בקצה השני ישנה בוקס בעלת חור שימון וכרית שמספיגים בשמן דרך חור ייעודי ודואגים שתישאר משומנת ורטובה.

 

בואו ניתן לתמונות לדבר מעט:

 

1.לאחר הפירוק ,שימו לב למצבו של העוגן וכמובן שניתן לראות את המיסב שעבר התעללות בתוך ביתו:-)

attachment.php?attachmentid=274940&stc=1&d=1328858418

2. לאחר ניקוי ההתזת גרגירי פלדה, צביעה לחלקים השונים,מיסב חדש ,ציפוי אבץ לברגים , ליטוש של העוגן וצביעה בסיליקון לשמירה מפני חלוקה עתידית. (אין הדבר מפריע לשדה האלקטרומגנטי לחולל זרם) ,

attachment.php?attachmentid=274941&stc=1&d=1328858418

3.בתי הפחם במצב מעולה ונדרש רק ניקוי קל שלהם והחלפת החוטים

attachment.php?attachmentid=274942&stc=1&d=1328858418

4.הרגולטור -מצבו תקין

attachment.php?attachmentid=274943&stc=1&d=1328858418

5.ולאחר ההרכבה והבדיקה במד מתח - "כמו חדש":-D

attachment.php?attachmentid=274944&stc=1&d=1328858418

6.בתמונה ניתן לשים לב למערכת השימון הפשוטה, מן פקק קפיצי שדרכו משמנים, בגוף הדינמו ישנה מן ספוגית שתפקידה לאגור שמן שמא יברח ישר (ניתן לראות בתמונות הפירוק) וממנה יוצא "זנב" שתפקידו להיפט מעודפים אל מחוץ לדינמו שלא יטפטפו פנימה על המערכת.

attachment.php?attachmentid=274945&stc=1&d=1328858418

 

 

במקביל גם חזר הסרן האחורי מצביעה באבקה בצירוף מספר חלקים שונים, וממשיכים להגיע חלקים מרחבי העולם אשר כרגע ממתינים ליומם...

השלב הבא הוא הקינג-פינים הסוררים שיש לבצע להם ככל הנראה ציפוי בקרום קשה להחזירם למידתם המקורית עקב שחיקה, והתאמר בוקסות חדשות, האם משהו התנסה בדבר ויכול להמליץ על בעל מקצוע שיכול לבצע את העבודה?

 

שבת שלום לכולם

IMG_5432.JPG

IMG_5438.JPG

IMG_5442.JPG

IMG_5445.JPG

IMG_5447.JPG

IMG_5448.JPG

dinamo cheking par.jpg

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קורא ונדהם

הכניסה לפרטים וחוסר פשרנות בכל התהליכים (פרוק, ניקוי, ציפוי וצביעה) פשוט מעורר קינאה.

אני כבר יודע שכשיהיה לי זמן, אני רוצה גם!!

אמשיך לעקוב בהשתאות

אין החותם מעיד על גיסתו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינת בתיאור שיפוץ הדינמו אם הסרת את הבידוד בין הסגמנטים של הרוטור (זה החלק הקשה והמיגע ביותר בשיפוץ). ראה פרטים בציור המצורף.

ציפוי כרום קשה (כולל שיחרור מימן בתנור - קריטי!) נעשה על ידי "המשפץ" רח' לבנדה 34 בתל-אביב.

תוכל לקרוא על עבודתם עוד כאן:

http://wp.me/pXLKy-dZ

וגם כאן (ספציפית על king-pins):

http://wp.me/pXLKy-1F

dynamo.jpg

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינת בתיאור שיפוץ הדינמו אם הסרת את הבידוד בין הסגמנטים של הרוטור (זה החלק הקשה והמיגע ביותר בשיפוץ). ראה פרטים בציור המצורף.

ציפוי כרום קשה (כולל שיחרור מימן בתנור - קריטי!) נעשה על ידי "המשפץ" רח' לבנדה 34 בתל-אביב.

תוכל לקרוא על עבודתם עוד כאן:

http://wp.me/pXLKy-dZ

וגם כאן (ספציפית על king-pins):

http://wp.me/pXLKy-1F

 

ישראל, נכון ,לא נגעתי בנקודה חשובה ,כמובן שנחשב על ניקוי עם מסורית של הבידוד בין הסגמנטים אך לא היה צורך כי הפרשי הגבהים היו מצויינים והעוגן כמעט ולא היה שחוק כלל.

תודה על ההמלצה ועל השיתוף בהודעותיך בבלוג!

 

איל

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניראה מדהים!

ישר כוח, שיפוץ ברמה גבוה!

Subaru DL Hardtop 1978 ,Subaru DL station 1979

Triumph harld 1968, Piaggo Vespa SS 1966 with a sidecar

Volkswagen Caddy 1986, Piaggo Vespa Super 1969 with a sidecar

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מילים לתאר את כוח הרצון לפרק את הרכב לגורמים כל הכבוד עבודה מדהימה !!!! מחכים לתוצאות

הרכב לפני הפירוק היה נראה מעולה לגילו אז אחרי שיפוץ צריך להראות מליון דולר!!!! בהצלחה !!!!

eran lanski

חבר מס- 14084

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים!

נשמח לעוד עידכונים,

העלנו את הפרוייקט לעמוד הפייסבוק שלנו

 

נשמח לתגובותיכם שם וכמובן לעוד צילומים של הפרוייקט המדהים הזה!

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים תודה רבה לכולם!

פשוט מחמם את הלב לראות את העניין הרב ואת התגובות האוהדות!

 

נותן המון כח לדחוף ולהמשיך הלאה!

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים תודה רבה לכולם!

פשוט מחמם את הלב לראות את העניין הרב ואת התגובות האוהדות!

 

נותן המון כח לדחוף ולהמשיך הלאה!

 

אולי תמצא, במקרה, מנוע של 540SSKL להחזיר במקום הנוכחי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1565 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...