Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחרי 25 שנה הגיע תורה - פרוייקט שיפוץ מרצדס 1949 170V


zvir
שימו לב! השרשור הזה בן 1605 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני עוקב אחרי כל השלבים והחלקים ומצבם .

 

האם הרכב בשעתו (לפני 25 שנה ) שופץ לרמה יסודית כזו ופורק לגורמים ?

שהרי אינני מאמין שהמוריס שלי תראה כך אפילו לא אחרי 25 שנה , והרכב נוסע המון .

הפרונט מלא לכלוך , נזילות שמן ? חלודה מסביב ....

אגב את הצלחות עליהם מותקנות משאבות הבלם שלחתי לגלוון צהוב . ועוד כמה חלקים .

יצא מקסים ונותן "פטור" מחלודה להמוןןןןן שנים .

אתה יכול לאמץ את הרעיון .

 

בהצלחה גדולה :-)

 

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

WOW!!

 

כל הכבוד. בשבוע אחד לפרק את הכל בסבלנות רבה ובצורה יסודית. שאפו גדול!

כייף לראות את העבודה שלכם.

 

ממתין ב(חוסר)סבלנות להמשך.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבוע טוב לכולם,

מתקדמים לאט עוד חצי שלב,

אז כרגע ההמתנה העיקרית היא לצבעי ,הוחלט על ביצוע צביעה באבקה (אלקטרוסטטית) וככל הנראה רק השבעו יהיה זמן לצבעי לבצע זאת אז ממתינים גם עם ניקוי החול.

באותו זמן התחלנו לפרק את מערכת המתלים הקדמית.

ראשית פורקו בתי האופן (ה"נאבות") נקנו מבעות מועד מיסבים מתאימים (עפ"י מק"ט מרצדס ) , מסתבר שפירוק המיסבים לא פשוטה כל-כן אבל לאחר הייעצות עם חבר הצלחנו לחלוץ אותם, מסתבר שכל בית המיסבים והתותב הקוני אשר מגשר בינהם סגורים בצד הפנימי עם טבעת מתברגת גדולה מאוד, שפשוט נראתה לנו בתחלה כמחזיר שמן ענק.

אז לאחר חליצה במכבש הכל יצא והמשכנו לפירוק קפיצי העלים, משם עבנו לקינג-פין,הסתמן חופש בין הפין לבית שמחזיק אותו ולאחר פירוק מסתבר שהתותבים (בוקסות) שמחזיקים אותו ככל הנראה נשחקו עם הזמן.

שבוע הבא אנחנו מקווים כבר שהשלדה תהיה לאחר צבע ותחל מלאכת ההרכבה לאט לאט....

 

שבוע טוב

 

ו-תמונות!

 

1- המתלים הקדמיים לאחר פירוק ראושני ופריסה

attachment.php?attachmentid=271363&stc=1&d=1325961993

2-תקריב על אופן ימין, שימו לב לשתי הצינוריות, האחת למשאבת הבלם והשנייה מגיעה ממערכת השימון המרכזית לשימון בין הקינפין וברגי קפיצי העלים.

attachment.php?attachmentid=271364&stc=1&d=1325961993

 

3-קפיצי העלים מתפרקים להם, שימו לב מומלץ לקשור בעזרת חוט ברזל בשביל לא לבלבל בין העליון\תחתון לאחר הצביעה

attachment.php?attachmentid=271365&stc=1&d=1325961993

 

 

4-עוברים לפירוק מיסבי האופן

attachment.php?attachmentid=271366&stc=1&d=1325961993

5-לאחר שפותחים את האום המרכזי הכל נשלף בקלות יחסית, שימו לב לתבעת שנמצאת בחלקת העליון של החיבור לגלגל, נראה כמו מחזיר שמן שהחזיר את נשמתו לבורא, אבל זוהי הטבעת המתברגת שפירקנו עם דורן ופטיש בזהירות עד שיצאה ורק אז אפשר היה לחלוץ את המיסבים במכבש.

attachment.php?attachmentid=271367&stc=1&d=1325961993

6-משם שמים בצד ועוברים לקינג-פין

attachment.php?attachmentid=271368&stc=1&d=1325961993

 

7-לאחר פורק הצד הראשון, שימו לב לחופש שכבר מסתמן.(הקינגפין צריך לשבת בדיוק במרכז ללא תנועה וחופש לצדדים)

attachment.php?attachmentid=271369&stc=1&d=1325961993

 

8-תקריב

attachment.php?attachmentid=271370&stc=1&d=1325961993

IMG_5335.JPG

IMG_5338.JPG

IMG_5342.JPG

IMG_5347.JPG

IMG_5351.JPG

IMG_5358.JPG

IMG_5361.JPG

IMG_5364.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

9 - התקשנו בהפרדת ה"אוזניים" שמחברות בין בית האופן לקפיצי העלים אז השתמשנו בפיתרון יצירתי תרומת הסובארו

 

attachment.php?attachmentid=271375&stc=1&d=1325962716

10- והכל פרוש

attachment.php?attachmentid=271376&stc=1&d=1325962716

IMG_5367.JPG

IMG_5368.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהצלחה בשיפוץ ותודה על השיתוף היסודי בפרטים.

 

אני עוד זוכר את המרצדס הזו ממפגשי המועדון בשנות השמונים - ואשמח לראות את העטרה חוזרת לישנה.

 

זו מכונית נהדרת, לא זריזה במיוחד אבל מרגישה מודרנית ומהנה בנהיגה - ומשייטת נהדר על 80-90 קמ"ש.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

השלדה חוזרת הביתה,

אז הרבה זמן עבר מאז העדכון האחרון , בזמנו הוחלט כמובן על ניקוי חול של כלל השלדה והמכללים של הפורנט וצביעה אלקטרוסטטית באבקה כל מנת לקבל תוצאות איכותיות.

העיכוב הוא וצאה של המתנה ארוכה (3 שבועות) לצבעי היקר של "דקופיינט" שהמשיך לדחות אותנו עוד ועוד עד אשר ביום חמישי הספיק לנו והחלטנו לבצע את הצביעה במקום אחר, "מצבעת חזי" בבת ים נבחרה לאחר שיח טוב עם הבעלים הוא יותר מהסכים לקבל את השלדה היום אל-עף שהוא מוצף בעבודה.

 

אז תמונות!

 

1- 11.1 מעלים את השלדה באומץ רב (לאחר בחינת משקלים ובעיקר הרבה דפיקות לב :) ) על סוס העבודה ה-B4 ויוצאים ליגאל להמתנה לניקוי חול עד לאישור מהצבעי.

attachment.php?attachmentid=273142&stc=1&d=1327264433

 

 

2-מגיעים ליגאל ופורקים את השלדה ושאר המטעמים (מה חשבתם שהיא תהייה שם לבד ?:wink:)

attachment.php?attachmentid=273143&stc=1&d=1327264433

 

3- היום ! 22.1 לאחר ניקוי חול ותיקון בודד של סדק במחזיק הכנפיים (ב CO)

attachment.php?attachmentid=273144&stc=1&d=1327264433

 

4-כמובן שחוק מרפי אומר שברגע שנרצה להעביר את השלדה ירד גשם ,אבל היינו מוכנים עם יריעות פלסטית והעברנו את השלדה והחלקים השונים בשלום לאביחי ממצבעת חזי ,שלאחר 3 שעות בלבד סיים את כל העבודה וקרא לנו להגיע.

וזו העבודה מוכנה - פושט חדשה כמו שיצאה מהמעל! עבודה מקצועית ביותר וירידה לפרטים מדהימה והכי חשוב הוא עבד באהבה:

attachment.php?attachmentid=273145&stc=1&d=1327264433

 

5-אוי הברק :-P

attachment.php?attachmentid=273146&stc=1&d=1327264433

 

6-מעמיסים חזרה לרכב ומגיעים לבית בשלום (בפקקים)

attachment.php?attachmentid=273147&stc=1&d=1327264433

 

7-חדי העין יבחינו בשאר הממתקים היוצאים מהאונו

attachment.php?attachmentid=273148&stc=1&d=1327264433

 

8-כפי שנאמר -עבודה ברמה גבוהה -מומלץ!

attachment.php?attachmentid=273149&stc=1&d=1327264433

 

עד כאן להיום, העדכון הנוסף יגיע כנראה בשבת מתי שנתפנה לעבודה נוספת ,השלב הבא הוא תחילת הרכבת הפרונט ושיפוץ הקינג-פינים וכלל מערכת בלימת הזעזועים.

 

ערב טוב

IMG_5397.JPG

IMG_5399.JPG

IMG_0436.JPG

IMG_0437.JPG

IMG_0439.JPG

IMG_5401.JPG

IMG_5404.JPG

IMG_5403.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל,

אין מילים.

 

כל הכבוד !

 

אבי.

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

שלום לכולם ! ממשיכים להתקדם אבל לאט לאט משום שאני נכנס עכשיו לתקופת לימודים קטנה, אבל החלק הראשון של הליך ההרכבה החל ואלו הם קפיצי העלים שתפסו את מקומם לאחר שנחרט עבורם בורג מרכזי מיוחד, ראש הבורג צריך להיכנס לתוך חור בשלדה (ניתן לראות בתמונות) וצריך להיות כמובן חזק ביותר ובעל קוטר ספיציפי ולכן נרכב בורג פלדה וראשו נחרט בכדי להוריד מהיקפו מילימטר אחד.

attachment.php?attachmentid=274584&stc=1&d=1328543906

 

attachment.php?attachmentid=274583&stc=1&d=1328543906

 

 

תוך-כדי מתחילים לגשש ברחבי העולם על בולמי הזעזועים המפורסמים של המודלים הטרום-מלחמתיים, מרצדס השתמשו בבולמים מסוג זה בכל סדרת שלדות ה-W136 משנת יצור 1936 ועד 1949 , משנת 1950 עברו לבולמים טלסקופים שלא בעיה להשיג תחליפיים בעולם אך בולמי הבוכנה ייחודים ומצריכים שיפוץ (במידת האפשר,ורכישה של יחידת חדשה עולה הון תועפות)

 

למזלי מצאתי ספר המפרט את עקרון פעולתם באנגלית-מדיר בקנה מידה עולמית(שפורסם לראשונה בשנת 1971 ע"י מרצדס ארה"ב) והוא נוגע גם בשיפוץ אך לצערי לא בפירוט מספיק.

attachment.php?attachmentid=274586&stc=1&d=1328543906

להלם שרטוטם

attachment.php?attachmentid=274585&stc=1&d=1328543906

 

 

כעט הבולמים עברו בראשונה ניקוי וממתינים לתורם לשיפוץ

 

משמאל ניתן להבחין בבולם קדמי שכבר נצבע ,האמצעי הוא בולם אחורי והימני הוא אחורי גם-כן (מצב ה"לפני")

attachment.php?attachmentid=274580&stc=1&d=1328543906

 

attachment.php?attachmentid=274581&stc=1&d=1328543906

attachment.php?attachmentid=274582&stc=1&d=1328543906

IMG_5416.JPG

IMG_5418.jpg

IMG_5421.JPG

IMG_5424.JPG

IMG_5422.JPG

shock2.jpg

shock1.jpg

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1605 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...