Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחרי 25 שנה הגיע תורה - פרוייקט שיפוץ מרצדס 1949 170V


zvir
שימו לב! השרשור הזה בן 1592 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ה 170V יוצרה במספר גדול יחסית של יחידות לאותה תקופה, בשנים 1936-1942 (הדגם הטרום-מלחמתי) יוצר בכמות של 71,973 יחידות (!) ואילו לאחר המלחמה דגם הV חזר לייצור בכדי לעזור להתאוששות המשק הכלכלי בגרמניה ויוצר בכמות של 25,414 יחידות נוספות עד מאי 0950 שם החליף אותו ה Va ולאחריו הVb וה-S אשר עברו שינויים כאלו ואחרים, הן במרכב והן במערות השונות.

ה 170 יוצרה כדגם למעמד הביניים ולא כוון לעשיריון העליון כמו אחיו (לדוגמא דגמי ה 500K 540K) והיה פופולאי מאוד גם חרף המנוע הקטן (1697 סמ"ק) יחסית, מהר מאוד כאשר המשק החל להראות סימני (כבר במאי 1950) התאוששות עתידיים החלו בשיווק דגם ה 170D ,המונע באמצעות סולר, אשר זהו היה הצלחה מסחחרת ובעל מנוע יעיל ביותר ואפילו חסכוני כבר אז , סה"כ יוצאו בין השנים 89-55 61,695 (!) יחידות מדגמי הדיזל וכאשר יוצרו מכל דגמי הV המונעים בבזנין (כולל קבריולטים וכד') 89,374 זהו נתון מכובד לדגם הסולר.

 

עם מספרים אלו כאשר גרמניה ודיימלר-בנץ סובלים קשות מהמצב הכלכלי השורר אפשר להגיד דיי בבטחון שדגם ה -170 הוא זה שהוציא את מרצדס מהבוץ והחזיר אותה למסלולה.

 

http://www.youtube.com/watch?v=KpQaRIVIVZQ

http://www.youtube.com/watch?v=KpQaRIVIVZQ דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

ובחזרה לפרוייקט :wink:,

הקינגפינים הסוררים נבדקו עוד כרשא הרכב עוד היה שלם ונמצא בהם חופשים, מאז נבדקו מספר אופציות כולל הזמנת חדשים מחו"ל וציפוי מקומי בכרום קשה אשר הפרש המחירים אפסי עקב העלות היקרה של הציפוי הנכסף,

לאחר חיפושים מצאנו חרט בא בימים אשר לפני בטח 15 שנה שיפץ לאבי משהו דומה ולשמחתנו המקום עדיין קים ואף מוכן לעשות את העבודה במחיר שפוי לחלוטין .

הקינגפינים נמסרו לאחר כבוד לגוטליב היקר ,זה שהשחיז אותם וחרט להם בוקסות חדשות למידותיהם והניס הכל למקום חזרה.

משם נשאר רק להרכיב, פשוט לא ? , אז לא :roll: , ל V בשונה מכל הדגמים האחים מערכת מתלים קדמית מיוחדת אשר לה שרטוט וחלקים ייחודים, כל הספרות הצביאה על מידה מסויימת של מחזירי שמן שצריך להחליף וכמובן שצמד מחזירי שמן (מתוך 4 סה"כ ) לא מתאים והוא בעל מידה ייחודיתבעטופים במסגרת פלדה. חיפושים באינטרנט ללא סוף לא הניסו תוצאת ולבסוף הוחלט על התאמת מחזירי שמן מודרנים בתוך הפחית המקורית.

כאשר עברנו את זה וניגשו להרכיב סוף-סוף הבחנו כי ישנה טבעת פלדה אשר ממוקמת בקצהו התחתון של הקינגפין,ועליה יושבת ה"אוזן" שמעברת לקפיץ העלים, אשר חזרה, אחת ישנה אבל השנייה כנראה שנאבדה. לאחר שחרטנו עוד טבעת מפלדה חדשה ניגשנו למלאכת ההרכבה, מחזירי השמן החולפו לחדשים מויטון והקינקפינים חוברו למקומן.

 

השלב הבא הוא חיבור ה"נאבות"- זרוע האופן, ישנם שני מיסבים כדוריים בכל זרועף אשר בינם מגשר גליל קוני שדרכם עובד יד הסרן (המוט עליו מחזקים את האום המרכזי) אלה הורכבו וקיבלו מנת גריז טובה, מחזיר השמן המרכזי הוחף גם הוא וכעט נשאר רק לחברם למקומם. (זה יקרה רק לאחר חיבור הבלמים)

 

ניגשנו לשדרך סוף-סוף בין צלחות האופן לקפיצי העלים והבחנו כי שכחנו לחלוטין מחלק חשוב, ישנן גומיות אשר ממוקמות בין אוזני הקינגפין וקפיצי העלים (מספר 9 בשרטוט להלן) וזה כדי למנוע חופש וזליגת שמן ממערכת השימון המרכזית, אל דאגה מדובר בפריט דיי נפוץ אשר הוזמן מגרמניה ואמור להגיע יחד עם עוד כמה ממתקים בקרוב ועד אז נשאר רק לחקות (ולהתקדם בדברים אחרים, ועל כך בקרוב)

B32020Z05001.051209.gif&hash=3d60ad44f34f064a48f79fc896e96100

 

טוב, תמונות!

 

1-הקינגפינים לאחר ההשחזה ,התאמת הבוקסות והשיפוץ

attachment.php?attachmentid=279044&stc=1&d=1332277714

 

2-מקרוב

attachment.php?attachmentid=279045&stc=1&d=1332277714

3-הפריסה שלפיה יש להרכבי את החלקים חזרה, שימו לב לדיסקות ההחלקה העשויות מסגסוגת ארד אשר תפקידם לשמו על משטח משומן (בעלות מגרעות שימון) בעת תנועה סיבובית.

attachment.php?attachmentid=279046&stc=1&d=1332277714

 

4-החלפת מחזירי השמן, גם התחתונים וגם העליונים מורכבים בתוך בתאים ממתכת, ביד מוחזק אחד שנחלץ ממנו מחזיר השמן הישן ומתחתיו אחד שהוא עדיין עליו

attachment.php?attachmentid=279047&stc=1&d=1332277714

 

5-זוהי הדיסקה שנאלצנו לייצר מחדש, עלייה יושבת דיסקת הארד ונעה על צירה.

attachment.php?attachmentid=279048&stc=1&d=1332277714

 

6-מחזיר השמן המרכזי של הנאבה יושב בתוך סוג של "אום ענקי" שסוגר את כל הנאבה מאחור, לראייה אחד במצב שבו הוצא מהרכב ואחד לאחר ניקוי וליטוש.attachment.php?attachmentid=279049&stc=1&d=1332277714

 

7-ישן מול חדש

attachment.php?attachmentid=279050&stc=1&d=1332277714

 

 

8-אלו הן הנאבות, בקצה אחד יושב המיסב הקטן ובקצהו השני אחד גדול יותר, ובין שניהם מחבר הגליל הנ"ל

attachment.php?attachmentid=279051&stc=1&d=1332277714

IMG_5473.JPG

IMG_5479.JPG

IMG_5484.JPG

IMG_5489.JPG

IMG_5506.JPG

IMG_5494.jpg

IMG_5495.JPG

IMG_5499.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עוד קצת

 

9- הגליל המגשר נמצא במרכז הגריז מחכה להלבשת המיסב העליון, וניתן לראות את ההברגה הגדולה שעלייה מגיעה ה"מכסה" יחד עם מחזיר השמן המרכזי שנוקה ונראה קודם.

attachment.php?attachmentid=279053&stc=1&d=1332278277

 

10-מורכב! , הכל יושב במקומו ומחוזק לפי הצורך

attachment.php?attachmentid=279054&stc=1&d=1332278277

 

11-הנה הם יחדיו, ממתינים

attachment.php?attachmentid=279055&stc=1&d=1332278277

 

 

סתם להשוואה, כך הם נראו קודם:

attachment.php?attachmentid=270718&stc=1&d=1325413965

 

חattachment.php?attachmentid=271368&stc=1&d=1325961993

 

 

עד כאן להיום,

 

ערב טוב לכולם

IMG_5500.JPG

IMG_5515.JPG

IMG_5518.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

ובכן כאמור חלפה לה תקופה שבה לא היה לנו זמן כלל להשקיע על הפרוייקט, ועתה יהיה יותר פנאי אז פתחנו את החג בהרכבת המתלה הקדמי, בפרק הקודם ציינתי שהוזמנו גומיות מיוחדות מגרמניה אשר יושבות בין אוזני הקינגפין לקפיץ העלים (אחת מכל צד של הקפיץ ,משמע 4 לכל קינגפין) אז את הבוקר השקעתי בלנסות להכניס אותן למקומם, דבר לא פשוט אך עם מעט גריז והמון סבלנות ונסיונות הדבר הצלחתי בסוף.

כמו כן הותקנו התושבות לבולמי הזעזועים שניתן לראות בזהוב,ולבסוף חוזק כלל הקפיץ העליון לשלדה ובכך נחתם הסיפור הארוך של הקינגפינים הסוררים.

באותה הזדמנות המשכנו למיין פריטים רבים שישלחו לציפוי אבץ (מה שלא הספקנו בנגלה הקודמת) ,תפוחי ההגה הייחודים של מרצדס נבנו לדורות, יש להם בורג גדול בתחתית וניתן לפתוחם בקלות ולהוציא את האצבע ולהלחליף את כל חלקי המכלול, מכיוון שמצבם העגול של התפחום עגום הם יישלחו לשיפוץ. להם כבר מחכה משאבת ההגה שלה אקדיש פרק, כרגע ממתינים למחזירי שמחן מאוד ייחודים שעושים דרכם מארה"ב.

 

 

טוב קצת תמונות מהיום:

 

 

1 - המכלול מורכב

 

attachment.php?attachmentid=281538&stc=1&d=1333814671

 

2-נאבה שמאלית ,מלמעלה באבץ אלו התושבות שאליהם מחברים בולמי הזעזועים

attachment.php?attachmentid=281527&stc=1&d=1333814671

3-

attachment.php?attachmentid=281528&stc=1&d=1333814671

4-

attachment.php?attachmentid=281529&stc=1&d=1333814671

 

 

וכמובן ,

חג שמח לכולם!

 

איל

IMG_5569.JPG

IMG_5571.JPG

IMG_5574.JPG

1.jpg

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המערכת הבאה בתור היא כאמור מערכת ההיגוי, תחילה נטפל במוטות הקישור בין משאבת ההגה לבתי האופן ,מוטות התפוחים.

 

המוטות בנוים בפשטות רבה כאשר ישנם אחד קטר ואחד ארוך, תפוח בכל קצה (סה"כ 4 כאמור) ובתוך המוט ישנו צינור שמן מפלדה אשר אחראי על העברת השימון לתפוחים.

תחילה פורקו התפוחים מהמוטות, ולאחר מכן ופורקו התפוחים עצמם, כן אז מרצדס ציידו ברכביהם תפוחים אשר ניתן לפרק לבד בבית ולהחליף עפ"י צורך חלק-חלק.

הבעיה ההתאוררה לאחר הפירוק היא שאחד הקפיצים אשר מחזיקים את פין התפוח במקומו, חרט עליו ממש מגרעת וכעט אינו כדורי לחלוטין, בנוסף לזאת התפתחה לודה עם השנים על החלק הכדורי של התפוחים ,המשמעות שיש לשפצם מהיסוד.

לעבדוה נקרא עמוס מדיסקל, איש יקר בעל ידע נרחב אשר לבסוף ליטש את פיני התפוח לצורה כדורית מושלמת, ולהם ייצר מחדש "בית" קעור ולחץ אותו לבית התפוח לאחר שהוציא את הישן.

לבסוף לאחר צביעה ,ציפוי אבץ והלבשת סט גומיות ייחודי אשר הגיע במשלוח מגרמניה אפשר להגיד שמוכנים לשלב הבא....

 

תמונות!

 

1- מוט הקישור הקצר, לאחר שטיפה וניקוי ראשונים

attachment.php?attachmentid=282109&stc=1&d=1334234564

 

2-התפוחים הייחודיים הניתנים לפירוח ומתיחה\כיוון

attachment.php?attachmentid=282110&stc=1&d=1334234564

 

3-זהו פנים התפוח, שימו לב בראש התפוח ישנו החלק הקעור עליו "יושב" פין התפוח, הוא ניתן להחלפה ונחרט במקומו חדש.

attachment.php?attachmentid=282111&stc=1&d=1334234564

 

4-החלקים לאחר הפירוק: פינים, קפיצים אשר "דוחפים" אותם כלפי חוץ ובכך נמצאים בלחץ, זוג המיכסים, וטבעות פלדה דקיקת אשר מגיעות מתחת לגומייה.

שימו לב לחלודה אשר התחילה לצוץ בתחתית פיני התפוח

attachment.php?attachmentid=282112&stc=1&d=1334234564

 

5-היום ,לאחר הליך השחזור. תביעה, גלוון, הרכבה וסט גומיות

attachment.php?attachmentid=282113&stc=1&d=1334234564

 

6-תקריב של השלל

attachment.php?attachmentid=282114&stc=1&d=1334234564

 

באותה הזדמנות אני מעוניין להודות לסר בני ל. אשר הקדיש מזמנו בערב חג זה וסייע לנו בהונינג למספר חלקים ואפילו בפענוח תעלומה , ועל-כך בהמשך! בני-תודה!

 

 

איל

IMG_5558.JPG

IMG_5560.JPG

IMG_5564.JPG

IMG_5566.JPG

IMG_5587.JPG

IMG_5588.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הדברים המגניבים שראיתי, תפוחים שאפשר לשפץ ובקלות :shock:

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשני השירשורים של הרובר המדהימה ושל המרצדס, הרגשתי שאני מתחבר יותר ויותר

לרכבים האלה.

 

בעיקר בגלל הפשטות והחוכמה של החלקים הבסיסים, לפני כן מעולם לא חשבתי על הרכבים

שיוצרו לפני המלחמה כמכוניות, אלה יותר כאטרקציה וויזואלית. נאה ויקרה.

 

הגעתי לפני שנים לתחום האספנות, דווקא מתחום הנהיגה ושם דיברו אלי דברים אחרים לאט

לאט למדתי לאהוב את הדגמים הנפוצים שהיו ודיברו אליי רגשית, בעיקר כאלה שגדלתי איתם.

 

דגמי שנות השלושים והארבעים היו תמיד תעלומה עבורי ובעיקר התחברתי לצורה שלהם

ולא עצרתי רגע לחשוב על מרכובותם המכאנית, השירשורים פתחו בפני עולם קסום וחדש

שאני מאד נהנה לקרוא ולראות, ודוקא הקרביים של המכוניות האלה שמעולם לא ראיתי מעניינים

מאד.

 

תודה על שיתוף וכל הכבוד על היוזמה והעבודה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשני השירשורים של הרובר המדהימה ושל המרצדס, הרגשתי שאני מתחבר יותר ויותר

לרכבים האלה.

 

בעיקר בגלל הפשטות והחוכמה של החלקים הבסיסים, לפני כן מעולם לא חשבתי על הרכבים

שיוצרו לפני המלחמה כמכוניות, אלה יותר כאטרקציה וויזואלית. נאה ויקרה.

 

הגעתי לפני שנים לתחום האספנות, דווקא מתחום הנהיגה ושם דיברו אלי דברים אחרים לאט

לאט למדתי לאהוב את הדגמים הנפוצים שהיו ודיברו אליי רגשית, בעיקר כאלה שגדלתי איתם.

 

דגמי שנות השלושים והארבעים היו תמיד תעלומה עבורי ובעיקר התחברתי לצורה שלהם

ולא עצרתי רגע לחשוב על מרכובותם המכאנית, השירשורים פתחו בפני עולם קסום וחדש

שאני מאד נהנה לקרוא ולראות, ודוקא הקרביים של המכוניות האלה שמעולם לא ראיתי מעניינים

מאד.

 

תודה על שיתוף וכל הכבוד על היוזמה והעבודה-רן

___

 

+1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיפוץ ברמה גבוהה בשיחזור מסוג זה צריך מלא סבלנות ועוד קצת סבלנות

המון זמן וקצת כסף חחחחחחח (ועצבים של ברזל) ועוד סבלנות

לפרק כל חלק לשלוח לשיחזור ציפוי להחזיר להרכיב ים של זמן

כל הכבוד על איכות השיפוץ והרמה הגבוה

כאחד ששיפץ בעבר אני מצדיע לך

קח את הזמן

בהצלחה

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במהלך המלחמה מרבית מפעלי דיימלר-בנץ נהרסו , ולקראת סופה ולאחריה החל מחדש ייצור דגם ה-170 . הוא החל מחדש בייצור דגם ה 170V, כאשר בראשיתו דגם הטנדר המסחרי, שימו לב לדלתות המרובעות המאייפנות את דגם זה ולאחר מתיחת הפנים שבו לדלתות המעוגלות. לאחר המלחמה חדלו לייצר את הדגמים המיוחסים (רודסטר והקבריו) וייצרו בעיקר את גרסת הסדאן וכמה תתי דגמים ,נפוץ היה גם למכור רשיונות למפעלי מרכב שונים אשר "הלבישו" על השלדה מיני מרכבים מסדאן מאורך (מזכיר לימוזין) ועד אמבולנסים וכד'

 

http://www.youtube.com/watch?v=J4tZ09yFZWc דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

ובכן שלב נוסף, הבלמים, התחלנו אותו עוד בשלב הפירוק כאשר הצלחנו לאתר בארגנטינה סט שיפוץ חדש לכלל משאבות הבלם ברכב, ועכשיו לאחר שהסרן הקדמי מתחיל לתפוס צורה אפשר להתקדם.

אז ראשית נגשנו למשאבת הבלם המרכזית אשר פורקה ,נוקתה לחלוטין מחלודה, נשלחה לצביעה באבקה ,בוצע הונינג (ע"י איזה מכונאי אחד מראשון שלא מבין כלום, בני משהו....) ,נרכש סט גומיות מתאים ולאחר מכן הורכבה ואף בני מצא בשבילה גומייה מקורית נגד אבק (קופלונג) ויוניט מקורי חדש לאור הבלם.

משאבות האופן נתגלו במצב מצויין, גם להם בוצא הונינג ,סט הגומיות והקפיצים החדש תפס מקום והן הורכבו חזרה.

 

חזרה לסרן הקדמי,הנאבות הורכבו ונסגרו עם כל החלקים המגלוונים ונחתמו עם הקאפות המקוריות, לאחר מכן הורכבו סנדלי הבלם אשר נבדקו ונמצאו במצב טוב (שופצו לפני שנים בודדות), משאבות האופן תופסות מקום עם כל החלקים החדשים ,נעילת הקפיץ ו-זהו :-) בלמים קדמיים מורכבים.

 

ובהזדמנות זו אודה לבני ל. היקר על החלפים והעבודה !

 

ולתמונות-

 

משאבת הבלם - לפני הטיפול:

attachment.php?attachmentid=270751&stc=1&d=1325447464

 

1. לאחר ניקוי ראשוני ופירוק

attachment.php?attachmentid=283261&stc=1&d=1334841372

 

2. פריסת החלקים ,מדובר במשאבה מאוד פשוטה (ולא מקורית אך תואמת),מימין לשמאל: גומיית כרית,מעבר השמן אשר מחובר לקפיץ, גומיית הקפיץ בעלת דיסקת נחושת (סטנדרטי,קוטר 1") ,הבוכנה עם הגומייה עלייה (הבוכנה נבדקה ונמצאה תקינה ,נוקתה והוחלפה הגומייה)

attachment.php?attachmentid=283262&stc=1&d=1334841372

 

3.לאחר צביעה באבקה - מפלג נוזל הבלמים מורכב ואיתו היוניט, ברגים שצופו וכמובן הקופלונג המקורי שבני מצא.

attachment.php?attachmentid=283263&stc=1&d=1334841372

4.

attachment.php?attachmentid=283264&stc=1&d=1334841372

5.חמש דקות והיא מורכבת ומוכנה

attachment.php?attachmentid=283265&stc=1&d=1334841372

 

6.עברנו חזרה ליד הסרן, הנאבות הושחלו למקומן ונמשכו בגריז

attachment.php?attachmentid=283266&stc=1&d=1334841372

 

7.בכל צג הברגת האום היא בכיוון אחר, משמר אחד האומים בהברגה הפוכה בגלל תנועת כיוון הגלגל. דיסקת מגן ואיזה בטחונית מאבטחות את האום למקומו.

attachment.php?attachmentid=283267&stc=1&d=1334841372

8.משאבות האופן - המשאבה קידמית ואיתה הסט אשר עשה דרכו לא מכבר מארגנטינה

attachment.php?attachmentid=283268&stc=1&d=1334841372

IMG_5594.JPG

IMG_5595.JPG

IMG_5614.JPG

IMG_5615.JPG

IMG_5625.JPG

IMG_5627.JPG

IMG_5631.JPG

IMG_5638.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

9.סנדלים מורכבים, משאבץ אופן במקומה ,מאבטחים את הרגולז' עם פינים ובגדול-מוכן

attachment.php?attachmentid=283269&stc=1&d=1334842022

10.מאחור

attachment.php?attachmentid=283270&stc=1&d=1334842022

 

11.

attachment.php?attachmentid=283271&stc=1&d=1334842022

 

 

זה הכל להיום,

יום טוב וסוף-שבוע שקט לכולם

 

איל

IMG_5640.JPG

IMG_5642.JPG

IMG_5645.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיפוץ מדהים והירידה לפרטים הקטנים זה פשוט חוויה . כמובן שהתיאורים המפורטים והברורים מוסיפים לנו לחשק שיש .

כמו שכתב השושן:wink: גם אני מתוודע לסוג הרכבים הללו מתוך שרשור זה.

כל הכבוד !

אני מכוון תמיד אל הירח - מקסימום אפגע בכוכב . .

[size=6"[color="black:snipersmi :snipersmi ][/color]][/size]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1592 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...