Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחרי 25 שנה הגיע תורה - פרוייקט שיפוץ מרצדס 1949 170V


zvir
שימו לב! השרשור הזה בן 1595 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שיפוץ יסודי מאד,כל הכבוד.יש הרבה מה ללמוד ממך.

עצם הרעיון של קניית המכשיר בחו"ל והכנת הצינורות לבד ראוי להערכה,עבודה עברית במיטבה.המשך הנאה בשיפוץ

אריק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה מדהים !!

איזה סבלנות צריך גם לעבוד קשה גם לצלם גם לעדכן גם להביא הסברים,

אני מרותק לכיסא בלי למצמץ.

שאלה:

איך אפשר ללמוד את המנוע בצורה כזאת שאפשר לפרק אותו ולהחזיר ? ואיך מרימים את המנוע ומפרקים אותו ?

-עילאי

בהצלחה בשיפוץ ! מחכה לעידכון הבא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מדהים !!

איזה סבלנות צריך גם לעבוד קשה גם לצלם גם לעדכן גם להביא הסברים,

אני מרותק לכיסא בלי למצמץ.

שאלה:

איך אפשר ללמוד את המנוע בצורה כזאת שאפשר לפרק אותו ולהחזיר ? ואיך מרימים את המנוע ומפרקים אותו ?

-עילאי

בהצלחה בשיפוץ ! מחכה לעידכון הבא.

 

מנוע הוא לא דבר פשוט וזו יעידו עמיתי המשפצים ומומלץ לא להיכנס לדבר מורכב בסדר גודל כזה ללא ידע מקדים ולמידה ,אני אחרי אי-אלו שנים בתחום והוצאתי לא מעט מנועים ושיפצלי לא מעט מכלולים ועדיין אני חוקר את היבט המנוע ממש בימים אלו לפני שאנו נוגעים בו וכמובן שיש גם חששות אבל אלו דברים שיש לבצע. את המנוע מניפים כמובן עם מנוף (אתה יכול להסתכל בראשית השרשור) והפירוק זה כמובן החלק הקל :) החלק המורכב (במקרה זה) הוא השגת החלפים (מיסבים,שסתומים,בוכנות וכו') וכמובן שיפוץ והרכבה סופית.

 

הפעם עדכון קטן בלבד, הסרן האחורי אשר המתין בצד קיבל את התושבות החדשות היישר מגרמניה, הן הורכבו, הסרן הונף חובר לשלדה לאחר שמונה חודשים של ניתוק.

הקפיצים כווצו והוכנסו למקומם וכעת ניתן להמשיך ולהרכיב את מערכת הבלמים.

 

תמונות!

 

 

1. אלו התושבות ותותבי המתכת, חדש מול ישן ומצבן העגום:/

attachment.php?attachmentid=300427&stc=1&d=1344264435

2.

לאחר ההנפה, מחובר למקומו (והקפיצים ממתינים בשקית)

attachment.php?attachmentid=300428&stc=1&d=1344264435

3. לאחר ההידוק התושבות יושבות במקומן.

attachment.php?attachmentid=300429&stc=1&d=1344264435

4.שתים מלפנים ואחר אחורית גדולה

attachment.php?attachmentid=300430&stc=1&d=1344264435

5. ולאחר הרכבת הקפיצים ותומכיהם,

attachment.php?attachmentid=300431&stc=1&d=1344264435

 

השלב הבא , בלמים וגרמושקות גומי (מה שנקרא "גומיות לצירייה") שבדרך מגרמניה

 

 

המשך יבוא.....

IMG_5876.JPG

IMG_6063.JPG

IMG_6064.JPG

IMG_6075.JPG

IMG_6072.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

ובכן ידידי, המשך קטן הפעם מהפרק הקודם, לאחר המתנה ארוכה מאוד הגיעה חבילה גדולה מגרמניה רבתי ובה חלקי גומי רבים נדירים במיוחד.

בנתיים בעודנו ממתינים לחבילה (אשר לקח לה לא פחות מ 79 יום להגיעה ארצה מאירופה :? ) סיימתי להתקין את מכלולי הבלם האחוריים, תחילה סנדלי הבילום תפסו מקום ,אז משאבות האופן המשופצות, צינור הפלדה הארוך אשר מגיע מהמשאבה המרכזית אשר מתפצל לצינורות גמישים לכל גלגל אחורי, מכלול בלם היד מתחיל לקבל צורה גם- כן אחרי ששופץ ועליו אחריו בפעם הבאה,

בחבילה הגיעו גם זוג גומיות הציריות ה"גרמושקות" המפורסמות של מרצדס ,חדשות וטריות, מה שמייחד אותן היא העבודה שניתן להחליפן בקלות יחסית משום שהן חצויות ונסגרות ע"י שורת ברגים.

הכל בא על מקומו בשלום והרי התמונות, וכמובן, גם לפני\אחרי .

 

1. נין לראות את השלמת צינורות הבלם, הכל חדיש חדש

attachment.php?attachmentid=302904&stc=1&d=1345931447

 

והנה הגרמושקות ייחודיות

attachment.php?attachmentid=302906&stc=1&d=1345931447

 

attachment.php?attachmentid=302907&stc=1&d=1345931447

 

attachment.php?attachmentid=302908&stc=1&d=1345931447

 

 

ואיך אפשר בלי,

 

לפני:

attachment.php?attachmentid=270746&stc=1&d=1325446897

 

ואחרי

attachment.php?attachmentid=302905&stc=1&d=1345931447

 

שבוע טוב

IMG_6076.JPG

IMG_6079.JPG

IMG_6080.JPG

IMG_6081.JPG

IMG_6083.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה לגבי הגרמושקה, את הבנדים שסוגרים על הגרמושקה יש להציב כך שנקודת החיבור בדיוק מעל התפר. אחרת הבנד יוצר לחץ על נקודת החיבור ויכולות להיות שם נזילות. (מנסיון של שנים עם גרמושקות של חיפושיות)

 

וחוץ מזה...עבודה מעולה, המשך כך!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

תקופת החגים הביאה איתה פגרה אשר בה גם קפצתי לחו"ל ומיד לאחריה חזרתי ישר לצבא ולכן לכאורה לא הייתה התקדמות גדולה,

להזכירכם בפרק האחרון סיימנו את מכלול הבלמים באופן מושלם (האמנם?) לאחר הרכבת כלל הצנרת וחיבורה.

אך עדיין דבר אחד הציק לנו במכלול זה לאורך השיפוץ, משאבת הבלם המרכזית אשר את שיפוצה סיקרנו כמובן היא תוצרת EOS ארה"ב, ועל כך נשמעת צעקת "גוועלט!" איך ייתכן ברכב גרמניגאה משאבה אמריקאית שחצנית? ובכן לפני משהו כמו 25 שנים כאשר אבי ניסה לשפץ את משאבת ה ATE המקורית אשר הייתה ברכב התגלתה בה מגרעת גדולה אשר שללה כל סיכוי לשפצה ולכן הפנו אותו למשאבת ה EOS אשר מורכבת על מלגזות ומתאימה בנקודות העגינה שלה ואפיו באורכה לחיבור לצינורות הפלדה הקשיחים.

כאשר שיפצתי את המשאבה המליץ לי בני ל. להחליפה משום שגם בה יש חשש למגרעת אבל כאשר זה מה יש עם זה ננצח.

 

והנה הגיע ההזדמנות לפני מספר חודשים ומצאתי באייביי משאבת ATE מקורית NOS (!) והיא נשמרה לה איי שם בקנדה, קרב קשה ניהלתי על המכירה הזו ובסוף זכיתי בה ואפילו במחיר ריאלי.

המשאבה הגיע לאחר שלושה חודשים לערך (דואר ים) ורק השבוע התפנתי לעסוק בה,

תחילה פירקתי את משאבת המלגזה היפה ממקומה והתחלתי להרכיב חזרה את המשאבה המקורית, ובשלב האחרון אני מתחיל להבריג למקומו את בורק הבאנג'ו (אותו בורג בעל קדח במרכזו להעברת נוזל הידראולי) ואווי! הוא לא מתאים! , מיד ירד האסימון, הרי אותו באנג'ו הוא עם הברגה אינצ'ית והמשאבה הגרמנית מילימטרית למהדרין, וכעט נשאר למצוא בורק באנג'ו מתאים.

 

משימה קלה? כמובן שלא (כמו כל דבר בשיפוץ רכב משנת 49') כל ברגי הבאנג'ו בעלי ההברגה המתאימה (14 מ"מ) צרים מידי בשביל מפצל הנוזל ההידראולי אשר קוטרו 16 מ"מ. דבר מוזר שההברגה 14 וקוטר המפצל הוא 16.

 

לעזרתי נחלץ משה מ מ.פ מרכז הצנרת אשר ברחוב הרצל פינת קיבוץ גלויות, והוא הציע לייצר בעצמו בורג באנג'ו מתאים.

והרי התמונות, אגב הדבר לא פשוט כלל ונמשך זמן רב ומשה לא שקט עד אשר הייתה התאמה מוחלטת והבורג ישב פיקס ועל כן מגיע לו תודה גדולה!.

 

והרי התמונת

 

1.להזכירכם הנה המשאבה התחליפית במקומה קודם

attachment.php?attachmentid=299183&stc=1&d=1343569734

2. והרי מוצגת בגאווה המשאבה החדשה

attachment.php?attachmentid=312612&stc=1&d=1351601859

 

 

3. מתחילים בייצור בורג הבאנג'ו - חתחנו חלק מעמוד ברזל בצורת משושה 22 ממ ומתחילים לכרסם

attachment.php?attachmentid=312613&stc=1&d=1351601859

 

4. אחרי לא מעט זמן מגיעים לקוטר הראשוני הנדרש, שימו לב לבעיה , כס"מ לערך בצמוד לראש הבוקג, עליו להיות 16 ממ ומשם לקצה 14 ממ עם הברגה של 14X1.5. ניתן לראות את תחילת הפרש הקטרים.

כעט מתחילים לקדוח את תעלת הנוזל ההידרואלי

attachment.php?attachmentid=312614&stc=1&d=1351601859

 

5. קודחים

attachment.php?attachmentid=312615&stc=1&d=1351601859

 

6.מבצעים את חורי הניקוז הצדדיים ,שניים במספר

attachment.php?attachmentid=312616&stc=1&d=1351601859

 

7.ובדיקה סופית מאשרת את הייצור!

attachment.php?attachmentid=312619&stc=1&d=1351601859

 

 

8. והנה הבורג בתקריב

attachment.php?attachmentid=312617&stc=1&d=1351601859

 

attachment.php?attachmentid=312618&d=1351601842

 

שימו לב למגרכת אשר ייצר משה היכן שממוקמים חורי הזליגה, זאת על-מנת שיהיה מעבר שמן חופשי בתוך המפצל לכלל הצרכנים.

 

 

רק נשאר להחזיר למקום ולהמשיך לשלב הבא, ומהו?

 

הנה טעימה...:wink:

img6723u.jpg

 

 

יום טוב

IMG_6654.JPG

IMG_0797.JPG

IMG_0801.jpg

IMG_0803.jpg

IMG_0805.jpg

IMG_6692.JPG

IMG_6693.JPG

IMG_0808.jpg

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1595 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...