Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחרי 25 שנה הגיע תורה - פרוייקט שיפוץ מרצדס 1949 170V


zvir
שימו לב! השרשור הזה בן 1605 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

התבוננות בתמונות מעלה את הרושם כי בחרתם לא להכניס תושבות מוקשות לשסתומים, וקשה לי להבין מדוע.

התוצאה המיידית תהיה מנוע שאינו מתאים לדלק נטול העופרת שבשימוש כיום. תוצאה נוספת עלולה להיות החלשת המנוע , מאחר (לפחות כך נראה מהתמונות) השסתומים נמצאים די עמוק מתחת לפני שטח הבלוק, – מה שיגרום לחניקה חלקית של המנוע.

חבל שלא התייחסתם לנקודה הזו, שהיא מהותית בשיפוץ מנוע עתיק.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התבוננות בתמונות מעלה את הרושם כי בחרתם לא להכניס תושבות מוקשות לשסתומים, וקשה לי להבין מדוע.

התוצאה המיידית תהיה מנוע שאינו מתאים לדלק נטול העופרת שבשימוש כיום. תוצאה נוספת עלולה להיות החלשת המנוע , מאחר (לפחות כך נראה מהתמונות) השסתומים נמצאים די עמוק מתחת לפני שטח הבלוק, – מה שיגרום לחניקה חלקית של המנוע.

חבל שלא התייחסתם לנקודה הזו, שהיא מהותית בשיפוץ מנוע עתיק.

 

הסר דאגה מלבך. מכוניות מרצדס מכל השנים יכולות להשתמש בדלק נטול עופרת ללא חשש.

 

בכל זאת טכנולוגיית מתכת גרמנית, לא בריטית :wink:

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל זאת טכנולוגיית מתכת גרמנית, לא בריטית :wink:

כן. ללא ספק. ראינו את טיב המתכת הגרמנית בהברגות הפלאגים במכונית הזו ממש.

הבלוק הזה עשוי מברזל יציקה ותושבות שסתומים, פליטה במיוחד, שסתם מושחזות בו לא יחזיקו מעמד ללא עופרת בדלק, בלי קשר למה שפיני אחד כתב. תושבות השקועות ב"כיסים" יפחיתו את תפוקת המנוע.

אגב, לפני שנים כשעבדתי במכון ויצמן היה שם לאחד המהנדסים מרצדס 170 כזו, והוא היה מטפל בה במקום (ואני כמובן ניגש מפעם לפעם לצפות במעשיו). במו עיני ראיתי איך הוא מנסה להתניע ואחד הפלאגים מתעופף למרומים...

(במחשבה שניה - אולי זו אותה מכונית?).

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן. ללא ספק. ראינו את טיב המתכת הגרמנית בהברגות הפלאגים במכונית הזו ממש.

ממליץ משקפים דחוף

הבלוק הזה עשוי מברזל יציקה ותושבות שסתומים, לא פליטה במיוחד, שסתם מושחזות בו לא יחזיקו מעמד ללא עופרת בדלק, בלי קשר למה שפיני אחד כתב. תושבות השקועות ב"כיסים" יפחיתו את תפוקת המנוע.

אגב, לפני שנים כשעבדתי במכון ויצמן היה שם לאחד המהנדסים מרצדס 170 כזו, והוא היה מטפל בה במקום (ואני כמובן ניגש מפעם לפעם לצפות במעשיו). במו עיני ראיתי איך הוא מנסה להתניע ואחד הפלאגים מתעופף למרומים... הוא "טיפל" טוב בהברגות

(במחשבה שניה - אולי זו אותה מכונית?).

 

 

שלום

 

איייייי כמה אתה קשקשן

אם יורשה לשאול את כבודו מה הרקע והנסיון בשיפוץ רכבי אספנות?

או אולי החתול המסורס ? או אולי גם זה לא!

יקיר הפלגים קצרים בתבריג ומה לעשות אחרי 65 שנה של פתיחה וסגירה ההברגות נישחקות {לא קשור לסוג מתכת} רק בלאי יקרי.

כמו כן השסתומים לא עובדים על יציקת המנוע כי יש טבעות מקוריות מורכבות.

הראש עבר השחזה וההבדל ביחס הדחיסה לא השתנה.

 

בברכה בני ל

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

איייייי כמה אתה קשקשן

אם יורשה לשאול את כבודו מה הרקע והנסיון בשיפוץ רכבי אספנות?

או אולי החתול המסורס ? או אולי גם זה לא!

יקיר הפלגים קצרים בתבריג ומה לעשות אחרי 65 שנה של פתיחה וסגירה ההברגות נישחקות {לא קשור לסוג מתכת} רק בלאי יקרי.

כמו כן השסתומים לא עובדים על יציקת המנוע כי יש טבעות מקוריות מורכבות.

הראש עבר השחזה וההבדל ביחס הדחיסה לא השתנה.

 

בברכה בני ל

השאלות שלי היו לגיטימיות. הן היו לגופו של עניין ולא לגופו של איש. ההתנפלות שלך עלי בתגובתך לא מעידה על מומחיות אלא בעיקר על רגשי נחיתות. משתתף בכאבך.

ולענייננו:

השחזת הראש עדיין לא מוציאה את השסתומים מה"כיסים" בהם הם נתונים - כי הם בבלוק. כיסים כאלה חונקים את המנוע.

הטבעות המקוריות לא עשויות ממתכת שמסוגלת לעמוד בדלק נטול עופרת - מתכת כזו עוד לא היתה קיימת אז.

וכן, אהבל, טמבל וכו' וכו' אינן קללות - הן פשוט גסות רוח.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיפוץ מדהים, מקצועי ומרשים פשוט תענוג לעיניים!! 8)

 

תמיד כואב לראות את הקומבינות שעשו לאורך השנים והנזקים, כל אחד שמשפץ רכב מקורי ישראלי מכיר אותם. :|

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

חודשיים ימים מאז העדכון האחרון, אך אין זה אומר שלא נעשה דבר.

 

בזמן הזה התעסקנו בכל מיני מכשולים שונים ,קטנים (ויקרים) אשר מנעו מאיתנו להמשיך בפרוייקט במלא הקיטור.

לדוגמא סעפת פליטה שאחד מהאוזניים אשר מחברים אותה לסעפת היניקה נתלש ונזקק לריתוק יציקה מיוחד , פלאנג' המים הסורר שעיקב את סגירת ראש המנוע. (כאן זהו המקום להודות לערן ששלח אותנו לסעיד מכפר-קאסם אשר סייע במקצועיות ומחיר שווה לכל נפש, תודה!), אטם קראנק אחורי ייחודי שעשה דרכו מחצית העולם עד שהגיע ועוד עוד...

 

אך במהלך סוףף השבוע כאשר נסגרו כל הפיצ'יפקעס נותן היה להתפנות להמשך הרציני.

אתמול לאחר סגירת הראש עם אטם חדש וטרי אשר הגיע מגרמניה, החלה מלאכת הניקוי והשפשוף של המנוע מחלודה ארוכת שנים, לאחריה עבר גוף המנוע הכנה לצבע וקיבל צבע שחור מבריק במספר שכבות.

 

לאחר מנוחה של יום בטמפ' נכונה ניתן היה להמשיך ולהתחיל את החלק הכיפי, ההרכבה! ,

ובואו ניתן גם לתמונות לדבר מעט...

 

הראש נסגר ולראייה הפלאנג' החדש, כמו כן בוצע כיוון טיימינג וניתן היה להרכיב את גלגל השיניים אשר מחבר בין הקראנק לקאמשאפט-

attachment.php?attachmentid=332484&stc=1&d=1365267917

attachment.php?attachmentid=332485&stc=1&d=1365267917

 

באמצע מלאכת השפשוף:

בוצע באמתעות מברשת פלדה על ציר כמובן

attachment.php?attachmentid=332486&stc=1&d=1365267917

 

יד ראשונה של צבע - יאמייי

 

attachment.php?attachmentid=332487&stc=1&d=1365267917

 

 

לאחר תהליך הצביעה והייבוש,הסרתי את כל פקקי המים (ה Freeze\Core Plugs) והחלפתי בסט חדש ונקי

attachment.php?attachmentid=332488&stc=1&d=1365267917

 

 

נקודה מאוד חשובה שבוצע היא החלפת וחלית כל הגוג'ונים (ברגים-חפים) אשר מחברים את סעפת היניקה והפליטה לבלוק המנוע, כאשר הורכבו בעבר נעשה שם פשוט בלאגן ענקי ובקושי רב חלצנו את הגוג'נים הישנים והחלטתי להחליפם במה שנקרא "בורג אלן ללא ראש" רק למקרה שאי פעם נזדקק להסירם שוב

 

attachment.php?attachmentid=332489&stc=1&d=1365267917

 

 

בשלב בהא מסנן השמן הרב פעמי תפס את מקומו לאחר שעבר ניקוי והברקה וכמובן סט אטמים חדש, ואחריו הורכב גלגל התנופה והוצמד הקלאץ' שלהזכירכם מצבו חדש. (ניתן להבחין בכלי המרכוז שהכנתי ע"מ ליישר את צלחת המצמד למקומה.

משאבת מים חדשה הוזמנה מגרמניה ולראייה הורכבה במקומה עם אטם חדש וגם מכסה השסתומים עם אטם שעם מיוחד ננעל במקומו.

 

attachment.php?attachmentid=332490&stc=1&d=1365267917

כלי המרכוז, בוקסה ארוכה שבצידה האחד נכנסה למיסב ההילוך הישיר בתוך גל הארכובה (שכמובן החולף בקושי רב...) מלופפת באיזולירבנד לתת לה עובי:

attachment.php?attachmentid=332491&stc=1&d=1365267917

 

 

מיד ממשיכים...

IMG_7022.JPG

IMG_7023.JPG

IMG_7026.JPG

IMG_7030.JPG

IMG_7033.JPG

IMG_7042.JPG

IMG_7043.JPG

IMG_7044.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלאה ממשיכים,

במודלים האלו סעפת הפליטה והיניקה מחוברות יחדיו (עם פטנט לארצות קרות להנעה ראשונית - נפרט בשעתו) לאחר התאמות כאלו ואחרות בעקבות ריתוך היציקה לבסוף תפס את מקומו אטם חדש ומיד לאחריו גם הסעפות,

 

attachment.php?attachmentid=332495&stc=1&d=1365268612

 

סעפת הפליטה אשר הייתה חלודה ביותר נוקתה בחול ונצבעה בצבע צפרתי מיוחד לצביעת קמינים, האם הוא אמין? את זה נדע בעתיד אך לפי מחירו הייתי אומר שזהו הטוב ביותר שניתן לפיק.

attachment.php?attachmentid=332493&stc=1&d=1365268612

 

 

 

attachment.php?attachmentid=332494&stc=1&d=1365268612

 

כעת המנוע כבר מתחיל לתפוס צורה של ממש וניתן לעבור למלאכת שיפוץ המאייד והמלפג. הסטרטר כבר שופץ מבעוד מועד וממתין בצד יחד עם הדינמו.

 

עד כאן להיום -ללא ספק סוף-שבוע מועיל.

 

שבוע טוב

IMG_7048.JPG

IMG_7049.JPG

IMG_7047.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1605 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...