Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחרי 25 שנה הגיע תורה - פרוייקט שיפוץ מרצדס 1949 170V


zvir
שימו לב! השרשור הזה בן 1598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ממליץ בחום לבדוק את נתוני הקפיצים של המשקולות מבחינת כוח הקפיץ למתיחה, הוא צריך להיות כמו במקור,אם המפלג החדש מותאם למנוע בעל סיבובים גבוהים יותר אז פעולת הקידום תיהיה גם בסיבובים גבוהים יותר דבר שעלול להיות לא רצוי למנוע הספציפי הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אבדוק את נתוני הקפיץ, קשה לי להאמין שיש הפרש מהותי מכיוון שהוא מתוכנן למנועים פרימיטיביים (חיפושית דור ראשון מנוע 1100).

 

וכעת לעדכון,

לאחר סיום פרק המפלג (בנתיים) ניגשנו לטפל במאייד ,המאיידים בדגמי ב 170 השונים התחלקו לשני סוגים, עיליים ותחתיים.

בדגמים התרום-מלחמתיים ובדגמי ה-S היה שימוש במאייד עילי בעל פילטר אוויר עגול כמו בחלק מהאמריקאיות ,

ניתן להבחין בו בתמונה הבאה:

M-Benz+170V+chassis.jpg

 

ואילו, בדגמים לאחר המלחמה עבור להשתמש במאייד תחתי (Downdraft Carburetor ) ,אשר מצחבא לו מאחורי עמוד מסנן האויר:

133559d1241701868-vintage-classic-car-parts-info-628105_1122449_2726_2524_470352028large29.jpg

 

ברכב שלי מותן המאייד התחתי, שהוא מסוג סולקס דגם 30BFL (שהוא כמובן נדיר ביותר) , כאשר ניגשתי בראשונה למאייד מיד הבחנתי בשוני מסויים, ולאחר בחינה שנייה הכל התבהר, כמו בשאר חלקי המכונית, משהו החליט לעשות חצי עבודה, ככל הנראה חלקו התחתון של המאייד נפגע מתישהו ולא היה חלק זמין במצאי, ולכן הושתל שם חלק של מאייד סולקס, אך מדגם 30VAFD . שוני זה מתבטא בעיקר בדיזה שונה אשר לא ניתנת לפירוק והיא חלק אינטגראלי מהמאייד.

 

בבחינה ראשונית מיד התחלה חופש בציר הפרפר, ולכן נשלח הציר עם הגוף לחרט להשתלת תותבים (בוקסות) מתאימות,

לאחר זה פורק המאייד לגורמים,בוצע ניקוי בסודה לקוף המאייד, הדיזות והמחט נבדקו ונמתאו תקינות, הכל נוקה בתמיסה והחלה ההרכבה,

 

כך הוא נראה בהתחלה:

attachment.php?attachmentid=343010&stc=1&d=1371744855

 

 

פירוק וניקוי, מכיוון שאין למצוא קיט שיפוץ למודל זה ,נגזרו אטמים בהתאמה מיוחדת:

 

attachment.php?attachmentid=343011&stc=1&d=1371744855

 

לאחר הכנסת הציר למקום, הוכנס הפרפר ,לא משימה פשוטה כלל משום שהגבעה אותה רואים יוצאת, מכניסים את הפרפר מחלקו הפנימי של המאייד ומלמעלה מצמידים בשנית את הגבעה ומלחימים בזהירות.

attachment.php?attachmentid=343012&stc=1&d=1371744855

 

כאשר הגעתי להצמדת חלקו התחתון של המאייד לגוף העליון התגלתה בעינה נוספת, ההברגות אשר בגוף התחתון גמורות לחלוטין, והבורג הייחודי אשר מחזק אותן (ניתן לראותו בולט בתמונה העליונה) כבר נראה כמו סוג של מברז והוא גמור לחלוטין.

בהתייעצות הוחלט על מיקום אינסרטים M6 בגוף, הדבר דורש רגש וזהירות רבה משום שהקיר אשר נשאר מספיר רק בקושי.

attachment.php?attachmentid=343014&stc=1&d=1371744855

הנה האינסרט והבורג המוביל - מיד נסביר.

attachment.php?attachmentid=343013&stc=1&d=1371744855

 

תחילה יש לקדור בדיוק רב באמצעות מקדח 7.3 מ"מ בגוף המאייד

attachment.php?attachmentid=343015&stc=1&d=1371744855

 

לאחר הקדיחה, אין צורך להגיע עד לסוף ההברגה

attachment.php?attachmentid=343016&stc=1&d=1371744855

 

לאחר הקדיה מכניסים לאינסרט את הבורג המוביל מלווה באום בצמוד אליו:

attachment.php?attachmentid=343017&stc=1&d=1371744855

IMG_6090.JPG

IMG_7122.JPG

IMG_7124.JPG

IMG_7129.JPG

IMG_7131.JPG

IMG_7133.JPG

IMG_7135.JPG

IMG_7136.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האינסרט הוא בחציו מברז ולכן המלאכה פשוטה יחסית, מבריגים את הבורג פנימה בעזרת בוקסה מתאימה עד להגעת האום למשטח המאייד, כאשר מגיעים לסוף , בעצרת מפתח פתוח מחזיקים את האום שלא יזוז ועם הבוקסה פותחים את הבורג עד הסוף שהאום משתחרר ממנו:

attachment.php?attachmentid=343019&stc=1&d=1371745444

 

 

לראייה:

attachment.php?attachmentid=343020&stc=1&d=1371745444

 

 

ושניהם גמורים - מושלם:

attachment.php?attachmentid=343021&stc=1&d=1371745444

 

במנוף המצערת אשר אחראי להעביר את תנועת הדוושה מאופקית לאנכית היה חופש גדול ביותר וגם הוא זכה בבוקסה חדשה עם כתף:

attachment.php?attachmentid=343022&stc=1&d=1371745444

 

אטמים הונחו, ברגים נסגרו ,צנרת נחושת נבנתה כמו במקור והמאייד חזר למקומו המקורי:

attachment.php?attachmentid=343024&stc=1&d=1371745444

 

 

בנתיים, חלקים ממשיכים להגיע מכל העולם, הנה ה"קופלונג" אשר מחבר בין תיבת ההגה למוט ההגה ,חלק מגומי קשה מחוזק בסיבי כותנה , אשר הגיע עם 4 חורים בלבד, ומשום שאצלי ברכב נדרשים שמונה חורים ,נדרשנו לערוך שינויים ולהתאימו:

שימו לב, ישן מול חדש:

attachment.php?attachmentid=343023&stc=1&d=1371745444

 

ולאחר קדיחת חורים במקום הנכון:

attachment.php?attachmentid=343025&stc=1&d=1371745444

 

עוד נמצאו במחסן סט מצתים חדש, עם הברגה גסה (18ממ) , כזכור בראש המנוע בוצע בעבר התאמה וחרטו את ההברגות העדינות (14ממ) להברגות גסות, ייצרתי גם מתאמים למצתים המקורים אשר גם הם ברשותי (NOS משנות הארבעים) רך את ההנעה הראשונה החלטתי לבצע עם מצתים אלו אשר בעלי אותו מרחק הברגה-אלקטרודה כמו במקור.

attachment.php?attachmentid=343026&stc=1&d=1371745444

 

 

אז..... מפלג -יש, מאייד -יש ,מצתים-יש ,דלק -יש, מתנע - יש מה נותר? להניע!

 

ועל זה , בפעם הבאה

 

ערב טוב

IMG_7137.JPG

IMG_7140.JPG

IMG_7142.JPG

IMG_7146.JPG

IMG_7147.JPG

IMG_7156.JPG

IMG_7149.JPG

IMG_7150.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך ה 31 בינואר העבודה על המנוע החלה, תחילה חשבנו שמדובר בנוע המקורי של ה 170V שלנו, אך יותר מדי פרטים לא התאימו.... קוטר הבוכנה היה שונה בתכלית מקוטר דגם ה V , אך במידה והקוטר אכן גדול כיצד הגיע ראש יצוק מברזל אליו? הרי הוא אמור להיות משודך לראש מסגסוגת-אלומניום? הבדיקה של מספר המנוע מול מרצדס אכן מאשר שמדובר במנוע מדגם M136.920 אך מנגד פיסת מידע אשר נמצאת על המנוע מאשר כי הוא ייוצר בתאריך ה 19 ביוני 1951 ובשנה זו לא יוצרו מנועי ה 920 אלא רק 922 ו 923 שהם גדולים ב 100 סמ"ק מדגמי ה V והם שייכים לדגמי ה VA.



בערך שם נפתרה התעלומה שמאשררת כי משהו אכן שתל מנוע שונה מהמקורי, את אותן הפתעות הבנו גם בסגאת המפלג אשר על פי קוד בוש שרשום עליו מיועד למנועי שישה צילינדרים בכלל,

לבסוף לאחר חצי שנה של התעסקות מרגע הפירוק ואי-אלו מכשולים אשר רובם מפוטים לכם פה הגענו לרגע האמת, ההנעה.

 

לרגע המכונן הגיע גם א.קיפניס היקר לתת יד,

 

ראשית נותנים סטארטר "על ריק" לראות שלהץ השמן נבנה ובודקים ניצוץ:

http://www.youtube.com/watch?v=f-eIM1fYnco&feature=youtu.be דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


 

 

לאחר בדיקות אחרונות: כיוון הצתה נכון, חיבור פלאגים , כבלי התצה ,צינור דלק ולדק ונשאר רק ללחוץ על המתנע:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mdgFVEpMU7A&feature=youtu.be דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


 

ובכן, התקדמות גדולה ואיתה באה גם ההתרגשות, הלאה ממשכים כעת למערכת הקירור.

 

שבוע טוב

 

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך ה 31 בינואר העבודה על המנוע החלה, תחילה חשבנו שמדובר בנוע המקורי של ה 170V שלנו, אך יותר מדי פרטים לא התאימו.... קוטר הבוכנה היה שונה בתכלית מקוטר דגם ה V , אך במידה והקוטר אכן גדול כיצד הגיע ראש יצוק מברזל אליו? הרי הוא אמור להיות משודך לראש מסגסוגת-אלומניום? הבדיקה של מספר המנוע מול מרצדס אכן מאשר שמדובר במנוע מדגם M136.920 אך מנגד פיסת מידע אשר נמצאת על המנוע מאשר כי הוא ייוצר בתאריך ה 19 ביוני 1951 ובשנה זו לא יוצרו מנועי ה 920 אלא רק 922 ו 923 שהם גדולים ב 100 סמ"ק מדגמי ה V והם שייכים לדגמי ה VA.



בערך שם נפתרה התעלומה שמאשררת כי משהו אכן שתל מנוע שונה מהמקורי, את אותן הפתעות הבנו גם בסגאת המפלג אשר על פי קוד בוש שרשום עליו מיועד למנועי שישה צילינדרים בכלל,

לבסוף לאחר חצי שנה של התעסקות מרגע הפירוק ואי-אלו מכשולים אשר רובם מפוטים לכם פה הגענו לרגע האמת, ההנעה.

 

לרגע המכונן הגיע גם א.קיפניס היקר לתת יד,

 

ראשית נותנים סטארטר "על ריק" לראות שלהץ השמן נבנה ובודקים ניצוץ:

http://www.youtube.com/watch?v=f-eIM1fYnco&feature=youtu.be דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


 

 

לאחר בדיקות אחרונות: כיוון הצתה נכון, חיבור פלאגים , כבלי התצה ,צינור דלק ולדק ונשאר רק ללחוץ על המתנע:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mdgFVEpMU7A&feature=youtu.be דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


 

ובכן, התקדמות גדולה ואיתה באה גם ההתרגשות, הלא ממשכים כעת למערכת הקירור.

 

שבוע טוב

ש

ש

 

 

 

הקישורים לא עובדים ..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו!

מרגש!!!!!

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

17 שניות של פרצוף דבילי, מחייך, אוזניים כרויות לשמוע את הטרטור המוכר... ככה זה נראה מול המסך...

אורן מנצח על הקונצרט הקצר.... התחביב במיטבו!

כל הכבוד!

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...



לאחר ההנעה הראשונה המשכנו ועברנו לאחר כבוד למערכת הקירור, הרדיאטור נלקח לבדיקה ונמצא תקין למעט שתי הלחמות אשר נדרשו בצדדיו - הדבר תוקן אצל שלמה רדיאטורים בהרצליה במקצועיות רבה ועל כן ראוי לציון שמו.

תושבת הרדיאטור התחתונה הוזמנה מבעוד מועד מגרמניה ותפסה את מקומה לאחר שכבת הצבע, וכעת נותרו שני מכשולים, הצינורות לרדיאטור, מדובר על שניים כמובן, עליון ותחתון.

נתעסק מעט בתחתון, היציאה מהמנוע צריכה להיות באמצעות צינור פלדה קשיח בצורת "ר" אשר מעביר את נוזל הקירור ישירות את מול הרדיאטור ומה שנותר זה לחברם באמצעות צינור קשיח. אממה ? , כמובן שאין כך הדבר ברכב, הצינורות האלו נוטים להירקב וידועים בכך בכל הקהילה ואף להשיג אחד חדש אפילו מייצור מאוחר בלתי אפשרי, מה עוד שמדובר בהברגות מילימטריות M38 ובצנרת לא משתמשים בכאלו, לשם כך יש את ה NPT ה National Pipe Tread (תבריג הצינורות הלאומי) שהוא כמובן אינצ'י. ברכב שלנו עשו שימוש בשאריות האחרונות של הצינור אשר ממנו נותר כסנטימטר לערך (!) ולו התאימו צינור גמיש בעל זווית 90 מעלות ,ניתן לראות בתמונות בתחילת השיפוץ, אך זה כמובן לא מתקבל ולכן אנו נשוב למקור.

צינור קשיח ייחודי כזה הצלחתי למצוא בחברה אירופאית אשר מתעסקת בצינורות למעבדות והיא מוכנה למכור לי צינור כזה תמורת 120 אירו וזמן אספקה של חמישה שבועות - לא בא בחשבון, אנחנו רוצים פתרון עכשיו :wink:

לכן אל הדגל נקרא איך לא ,משה ממ.פ מרכז הצנרת אשר חרט באומנות רבה במתאם המילימטרי המקורי מדרגה מונמכת, ולקח מתאם אינצ'י סטנדרטי ובו חרט מדרגה מוגבהת, את שניהם הצמיד (כך שהמרכז יישמר) והלחים בהלחמת כסף , לזה תוסיפו מחבר ברך אינצ'י והרי לכם צינור רדיאטור תחתון לתפארת.

attachment.php?attachmentid=346548&stc=1&d=1374006510

 

בתמונה ניתן לראות את המתאם המילימטרי המקורי (בעל הברגה עדינה ביותר) ואליו מולחם המתאם האינצ'י וכמובן הברך.

 

היכן שיגיע צינור הרדיאטור העליון יש להתקין גם את הטרמוסטט העתיק, (כאן יש להודות למר בני הספל שהסכים לסחוב אותו איתו יחד מארה"ב והביאו להתקנה בארץ הקודש - תודה)

משימה פשוטה? כמובן שלא, וזה משום שבצינור האלומניום אשר יוצא מהמנוע הותקן בטעות מידה לא נכונה, 31 ממ במקום 28 ממ, דבר שהצריך אי-אלו התאמות בצינור בכדי להביאו ל 28ממ כמו בכל המערכת. גם זה יוחלף בזמנו אך כעט הוא ישאר .

attachment.php?attachmentid=346550&stc=1&d=1374006510

 

כאשר פירקתי את הרכב בפעם הראשונה פקק הרדיאטור התפורר, הצלחתי למצוא פקק כזה NOS מקוריס לחלוטין והוא תפס את מקומו

attachment.php?attachmentid=346551&stc=1&d=1374007017

 

האלטרנטור המשופץ הותקן ואיתו רצועת ה DANLOP החדשה

attachment.php?attachmentid=346552&stc=1&d=1374007017

 

 

יש צורה של רכב?

attachment.php?attachmentid=346554&stc=1&d=1374007017

 

attachment.php?attachmentid=346555&stc=1&d=1374007017

 

 

עוד דבר אחד נעשה מהפעם האחרונה, נלקח אלמנט הצ'וק מהקרבורטור בו התגלה חופש דיי גדול, נחרטה עבורו בוקסה מאוקולון והושחז הציר והורכז חזרה, לזה אין לי תמונות לצערי מרוב התרגשות :-).

 

כעת ניתן לעשות עוד דבר אחד - להניע שוב, שימו לב הרכב קר, מלא נוזלים כמובן, וללא צ'וק כלל , לא נגענו....

 

http://www.youtube.com/watch?v=vCrZVJ3KmwQ&feature=youtu.be דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


 

ממשיכים בשלב ה Debugging ....

 

המשך יבוא

 

pipe.JPG

IMG_7168.JPG

IMG_7169.JPG

IMG_7196.JPG

IMG_7201.JPG

IMG_7202.JPG

IMG_7203.JPG

IMG_7204.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...