Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחרי 25 שנה הגיע תורה - פרוייקט שיפוץ מרצדס 1949 170V


zvir
שימו לב! השרשור הזה בן 1608 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מרשים ביותר...

ממתין להמשך העדכונים

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

ההתקדמות איטית אך מתמדת,

בזמן האחרון הגענו למעצור נוסף בשיפוץ והוא - המפלג, ברכבי ה 170V התקינו דיימלר-בנץ מספר מפלגי בוש כאשר כולם ללא וואקום בדגם ה V התרום מלחמתי התקינו מפלג VE4 CS 283 אשר הוא נדיר ביותר, בדגמי ה V לאחר המלחמה וכלה בדגמי ה Va הותקן מפלג בוש מדגם VE 4CR388 וגם כאן להשיג מפלג כזה כמעט לא אפשרי גם לאחר עוד מעט שנתיים של חיפוש באייביי ובדגמי ה S המהודרים התקן מפלג עם וואקום דגם VEU4R2 , מפלגים אלו כולם נחשבים "קטנים" - הצוואר שלהם (החלק אשר נכנס לתוך ראש המנוע ויושב בתוכו) יחסית קטן וקוטרו רק 22 מ"מ.

כאשר ניגשנו למפלג שלנו ראשית הבחנו מיד כי התווית המסורתית של בוש כלל לא נשאה את קוד הדגם הנכון, עפ"י התווית המפלג הוא מדגם VJ6AR4T , אשר מפלג זה אמור להיות לרכב בעל שישה צילינדרים ואת זה מזהים ע"י מספר ה-6 לאחר קוד המשפחה (VJ) , מפלג כזה הותקן בית היתר באופל קפיטן.

לאחר פירוק ובחינה התגלו הזוועות האמיתיות, ראשית ישנו חופש עצום בצירי המשקולות אשר אחראיות על קידום ההצתה ושנית בציר הראשי אשר עליו יושבות המשקולות ישנה מן "פחית" מתכת, אשר מותקנת עליו בלחץ רב כדי שלא תזוז לצדדים ותישאר סטטית. פחית זו השתחררה מהלחץ אשר בו הייתה נתונה וכעת גם ,משחקת" על הציר מילימטרים מספר.

 

החלטתי לקחת את המפלג לחברנו אדמונד אשר משפצם, ולאחר שניסה לחבר ב"פיק" של ריתוך את הפחית לציר ללא הצלחה ואין במלאי שלו משקולות להחליף באלו הישנות הוא הכריז כי המפלג אינו בר שיפוץ. בבחינה בפורומים מספר בעולם התברר כי אכן זוהי בעיה לא פשוטה מכיוון שהמשקולות צריכות לשבת בדיוק רב וכמובן שהציר הראשי.

 

כעת אנחנו ממשיכים לחפש מפלג דומה אשר ניתן לשפץ ובמקביל התגלגלה לאוזני שמועה שניתן להתאים מפלג נוסף של בוש, אשר היה מורכב בחיפושיות וטרנספורטרים מהדור הראשון ,והוא דגם ה 009 של בוש ,אותו אני מחפש גם-כן.

 

 

במקביל התבצעו מספר עבודות קטנות אשר היו ברשימה, נלקח מכסה התזמון ולאחר כבוד (והמון, המון, המון עבודה) הוחזר לו הברק כשלוטש לרמת מראה והורכב למקומו. תושבות המנוע החדשות אשר עשו דרך ארוכה מגרמנייה (שימו לב לייחודיות שלהן) הורכבו,הפולי הורכב גם-כן, הונף המנוע ולאט לאט הוחזר למקומו אשר עזב לפני כשנה וחצי.

 

התמונות מדברות בעד עצמן:

 

1. ראשית המפלג הבעייתי:

הכפתור אשר רואים מתברג החוצה והוא נקודת גירוז.

attachment.php?attachmentid=338243&stc=1&d=1368640167

 

2. המכנסה יורד וגם הרוטור, והנה המשקולות והציר הראשי

attachment.php?attachmentid=338244&stc=1&d=1368640167

3. הנקודה עלייה אני מצביע היא הציר של המשגולות, שם החופש גדול מאוד , כמו כן שימו לב ל"פיק, על הציר הראשי במרכז התמונה, זהו הח=ריתוך שניבה אדמונד לתת בכדי לחבר את הפחית לציר (חדי העין יבחינו מסביב לציר ברווח שהוא מקור החופש)

attachment.php?attachmentid=338245&stc=1&d=1368640167

 

 

4.הלאה למכסה גלגלי התזמון, לאחר עבודה ממושכת שאני מאמין מסתכמת בכעשר שעות לערך, חזר הברק וגימור המראה כמעט מושלם

attachment.php?attachmentid=338246&stc=1&d=1368640167

5.להתפאר

attachment.php?attachmentid=338247&stc=1&d=1368640167

6.לאחר ההנפה, ניתן לראות את תושבת המנוע הקדמית -המקורית

attachment.php?attachmentid=338248&stc=1&d=1368640167

 

7.הסמל הבוהק מתנוסס בגאון

attachment.php?attachmentid=338249&stc=1&d=1368640167

 

8.ומאחור, התשובת האחורית ועלייה מונח זנב-הגיר. שימו לב בתמונה זו, בצידו הימני של בגיר ,ממש בחיבור בינו לבין המנוע, ישנה נקודה בשלדה עם חור. זהו המקום של תושבת המונע הצידית, אשר מתחברת לברגים שסוגרים את הגיר למנוע ומונעת רעידות לצדדים.

attachment.php?attachmentid=338250&stc=1&d=1368640167

 

מיד ההמשך....

 

IMG_7057.JPG

IMG_7063.JPG

IMG_7069.JPG

IMG_7074.JPG

IMG_7075.JPG

IMG_7077.JPG

IMG_7080.JPG

IMG_7083.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

9. זוהי התושבת הצידית, גם היא קיבלה גומי חדש כמובן והותאמה למקומה (אגב, מי שיציץ בראשית השרשור, יראה שלהסיר את התושבת הזו היה קשה ביותר! הבורג המקורי סבל מעיוות אשר הקשה מאוד על הסרת האום . והינה היא חוזרת למקומה בקלות כאשר הכל חדש).

attachment.php?attachmentid=338259&stc=1&d=1368641515

 

 

עד כאן להיות, החיפוש אחר המפלג ממשיך ועד אז ההנעה ממתינה....

בינתיים החל פירוק המאייד אשר הוא מסוג SOLEX 30BFL וגם הוא ,איך לא, אינו נפוץ כלל,

 

ועל כך בפעם הבאה,

שבוע טוב

IMG_7084.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתרון טוב, ולא בהכרח יותר יקר הוא להתקין מפלג של חברת 123 ההולנדית, שנראה בדיוק כמו המפלג המקורי. ראה עוד כאן:

 

http://lulisml.wordpress.com/2012/10/09/26-453-%D7%97%D7%95%D7%96%D7%A8%D7%AA-%D7%9E%D7%9F-%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-%D7%9E%D7%90%D7%94-%D7%95%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%A9%D7%94-%D7%94%D7%9B%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99/

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
האם יש התקדמות בעניין המפלג ?.

אריק

 

יש ויש! (וזה כפול שתיים)

 

כל הסיפור והתמונות מחר.....

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יום שישי הגיע ויש חובות לשלם ,

 

ראשית לאחר החזרת המנוע לשלדה הוא נרתם בשלוש תושבות ממנוע אשר תוארו בפעם הקודמת, כעת נשאר רק לחבר את הנקודה הרביעית והאחרונה, ישנו מוט קישור אשר מחבר בין הגיר לשלדה בעזרת שתי בוקסות גומי, כאשר הגיר פורק מצב הבוקסות היה כמובן בכי רע, את הבוקסות החלפתי לתותבי פוליאורטן אשר ללא ספק יחזיק יותר.

 

שימו לב למוט הקישור ומצבו...

 

attachment.php?attachmentid=296572&stc=1&d=1342271937

 

והנה לאחר חידוש , הבוקסות מורכבת מחצאים וצינור פלדה במרכז:

attachment.php?attachmentid=341264&stc=1&d=1370626409

 

attachment.php?attachmentid=341265&stc=1&d=1370626409

 

 

הלאה למפלג הסורר, כפי שכבר הסברתי סוג המפלגים אשר מורכב בדגמי ה 170 לסוגיהם הוא מסוג "צוואר צר" של 22 מ"מ וגופו עשוי יציקת ברזל, קשה ביותר להשיג היום מפלגים כאלו ,לכן, פניתי לחיפוש משהו חלופי, ומצאתי כי מפלג בוש אשר היה בשימוש בדגמים הראשונים של החיפושיות ובדגמי 356 של פורש מתאים במידות אורכו אך לא ברוחב ה"צוואר". לאחר בדיקה עם גורמים ב"בוש" התקבלה תשובה כי אין שום בעיה לחרוט את הצוואר למידה הרצויה. ולכן החיפוש אחר בוש דגם 009 החל....

לאחר זמן לא רב מצאתי בארה"ב מפלג ,009, גרמני, מקורי, במצב טוב ובמחיר שלא לקנות אותו פשוט יהיה פשע.

ולאחר שבועיים נחת פה המפלג ומצבו לא איכזב ונראה מעולה.

attachment.php?attachmentid=341266&stc=1&d=1370626409

אפילו מתחת לכובע הוא נראה חדש כמעט

attachment.php?attachmentid=341267&stc=1&d=1370626409

 

והנה המשקולות, עוד משוחות בגריז המיוחד של בוש למפלגים:

attachment.php?attachmentid=341268&stc=1&d=1370626409

 

כעת לעבודה, מה שנותר הוא להעלות את המפלג על המחרטה ולהוריד את עובי הצאוור ל 22 מ"מ וליצור מגרעת מיוחדת לסימון המעלות, למשימה נחלץ בשנית משה ממ.פ. מרכז הצנרת וביצע את העבודה

attachment.php?attachmentid=341275&stc=1&d=1370629590

 

וכן הוא נראה ביחס למפלג הישן:

attachment.php?attachmentid=341269&stc=1&d=1370629590

 

למפלג המקורי מתחבר בקצהו גל ארוך אשר יורד מטה עד לעוקת השמן שם מתחבר למשאבת השמן שממנה לוקח את סיבובי המנוע, ולמפלג שקניתי התחבר בקצהו מן תותב בעל שיניים אשר הורדתי ומה שנותן זה לבצע התאמה נוספת של גודל הקדחים ל-4 מ"מ ולא 3 כמו שהיה אצלי, הדבר ביטל חופש עצום אשר ממנו סבל המפלג שלי, ועכשיו הכל מהודק.

הנה הגל בעל הקדח המוגדל ,המפלג ופין אבטח (פין C) אשר מאבטח אותו למקומו.

attachment.php?attachmentid=341270&stc=1&d=1370629590

IMG_7085.JPG

IMG_7088.JPG

IMG_7089.JPG

IMG_7094.JPG

IMG_7099.JPG

IMG_7101.JPG

IMG_7108.JPG

0154.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפלטינות מגורזות בנקודות הנכונות והקונדסור חוזר למקומות, הכל נוקה והותאם כמובן,

attachment.php?attachmentid=341279&stc=1&d=1370630086

 

החץ המקורי אשר מורה על כיוון ההצתה וקידומה או פיגורה נצבע ותפס את מקומו אשר נחרט במיוחד

attachment.php?attachmentid=341280&stc=1&d=1370630086

 

כוהיל חדש NOS אשר המתין למקומו שנים בארון נקרא לדגל והוצמד למונע

attachment.php?attachmentid=341281&stc=1&d=1370630086

 

ולאחר זמן רב ללא מפלג כלל , המפלג החדש-מחודש נכנס למנוע ,

attachment.php?attachmentid=341282&stc=1&d=1370630086

 

אגב מה שיפה הוא שכל חלקי המפלג מקוריים לחלוטין וחדשים, דבר אשר לא מאפיין מפלגים רבים בימינו...

מה שנותר כעת הוא לכוון את ההצתה ע"י נקודת האפס בצילינדר מספר אחד, לאחר מיכן שיפוץ הקרבורטור אשר רואים את סופו ויעלה בקרוב וההנעה הראשונה מתקרבת .....

 

שבת שלום

IMG_7111.JPG

IMG_7115.JPG

IMG_7116.JPG

IMG_7120.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1608 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...