Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחרי 25 שנה הגיע תורה - פרוייקט שיפוץ מרצדס 1949 170V


zvir
שימו לב! השרשור הזה בן 1596 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה לכולם,

ולשאלך אופיר, במידה והכיוונים לא התבצעו כמו שצריך הדבר יגרור כנראה רעשים ורטט מהסרן ועם הזמן שחיקה לא נכונה של גלגלי השיניים.

 

לפני שנמשיך הלאה, אחזיר אותכם רגע לתקופת אחרי המלחמה, המשק הגרמני כאמרון לא במצב מצויין וכך גם מפעלי דיימל בנץ וככל הנראה הכלי שלו אנו צריכים להודות על הוצאת החברה מבוץ הכלכלי הוא ה 170V אבל בגרסת הטנדר, אשר נמכר בכמויות גדולות למדיי ואפשר לחברה להתפתח גם לגרסאות הסדאן ובשנים מאוחרות יותר גם לקבריולט .

הנה סרטון יפה שהופק לא מזמן כתודה לאותו רכב אשר אולי בלעדיו לא היה היום מרצדס...

 

http://www.youtube.com/watch?v=VfrM2ZrZeVY דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

 

ממשיכים הלאה, והפעם הגיע תורה של תיבת ההגה,

 

תיבת ההגה אשר ממותקנת ברכים אלו היא של ZF הגרמנית אבל מסוג ROSS האמריקאית, לאחר מחקר שנעשה גילינו שהיה שיתוף פעולה באותן שנים ו ZF קנו זיכיון מ ROSS לייזר תיבות הגה שלהם ולהתקין בין השאר גם ברכבי מרצדס מסדרת ה 170.

למזלנו ישנה ספרות מועטה אבל איכותית על התיבות מסוג זה וזה הספר העיקרי שבו נעזרנו ,אשר גם מספר את ההיסטוריה וסיפור ZF ו ROSS

attachment.php?attachmentid=287414&stc=1&d=1337253072

 

 

כך נראתה המשאבה לראשונה להזכירכם:

attachment.php?attachmentid=287421&stc=1&d=1337253072

 

התיבה היא מסוג "חלזון" ישנו ציר סיבובי אשר מחובר לציר גלגל ההגה, ובין חריצי "ההברגה" עומדת אצבעת הצידוד, כאשר מזיזים את ההגה שמאלה נניח, האצבע מתפסץ במעלה ההברגה וכך הציר שעלייה היא נמצאת מסתובב גם-הוא ולבסוף התפוחים נעים שמאלה. קצת קשה להסביר מהתמונות קל הרבה יותר.

 

ראשית נוקתה התיבה בנפט, הוצאו התפוחים ובחליצה קשה גם מוט המשקפיים אשר מחבר אותם לציר התיבה (בתמונה עדין מחובר)

attachment.php?attachmentid=287416&stc=1&d=1337253072

 

נפרדים מהמכסה ולהלן בוצה של שנים, מי יודע מתי הוחלף פה השמן או כל חלק....

ניתן לראות יפה את עקרון הפעולה, הציר ואצבע המוט אשר "מטיילת" כאשר מסובבים את ההגה.

attachment.php?attachmentid=287418&stc=1&d=1337253072

 

כל החלקים פורקו ונשלחו לניקוי בגרגרי פלדה, גלוון ברגים וכד'

ציר מוט ההברגה אינו יושב על מיסבים סטנדרטים אלא על כדוריות פלדה בקוטר 5/16" אשר נרכשו ,מחזירי שמן במידה מיוחדת הוזמנו כל הדרך מארצות הברית וניתן להתחיל בטיפול

attachment.php?attachmentid=287423&stc=1&d=1337253682

 

לאחר החלפת הכדוריות עוברים לאצבע ,זהו הפריט העיקרי אשר נשחק ועליו מירב הלחצים ויש להחליפו, כמובן שלהשיג חלק מסו זה אינו דבר פשוט ואף מצאנו באיביי אחד למכירה ב 150 דולר (!) ,למזלנו הרב, אבי לפני בטח 25 שנה רכש בגרמניה סט מקורי של ZF להחלפה של כל המכלול! ,נמצא החלק ממעמקי המדפים והוצא לאחר כבוד להתקנה

attachment.php?attachmentid=287424&stc=1&d=1337253759

 

פירוק פשוט למדיי, פותחים את שושנת האבטחה ואחריה את אום הנעילה וכל הגללים יוצאים יחד עם האצבע

attachment.php?attachmentid=287425&stc=1&d=1337253759

 

שימו לב לשחיקה ,ישן מול חדש

attachment.php?attachmentid=287426&stc=1&d=1337253759

 

את הליך ההרכבה לא פירטתי כי הייתי דיי מלא גריז ויש לעשות זאת בדיוק רב שמע יפלו הגלילים, אבל בחוברת האחזקה והשיפוץ של התיבה מתארים את זה יפה וכך הדבר נעשה

attachment.php?attachmentid=287431&stc=1&d=1337254059

 

 

לאחר החיבור מבצעים הידוק קל אשר עדין יאפשר תנועה של המיסב ונועלים את שושנת האבטחה והכל כמובן גורז

attachment.php?attachmentid=287427&stc=1&d=1337254059

 

המוט הוכנס חזרה יחד עם הכדוריות החדשות

attachment.php?attachmentid=287429&stc=1&d=1337254059

 

 

לפני הסגירה יש לכוון את העומס אשר בו נתון מוט ההברגה את בית התיבה, הדבר נעשה ע"י אום גדול למדי שעובר סביב יציאת המוט ובו כמובן מחזיר שמן, יש להדק לפי מידה מוסיימת אשר עדין יהיה חופש קל אך כל המוט יישב במקומו טוב, הדבר נעשה בעזרתו של בני ל. ,ולאחר מכן התיבה החלה להסגר אט-אט על כל חלקייה אשר חזרו מציפוי אבץ ,נמרח אטם במשטחים המיועדים לכך והתיבה חזרה לצורתה המקורית:

attachment.php?attachmentid=287432&stc=1&d=1337254211

ג

IMG_5787.JPG

IMG_5790.JPG

IMG_5792.JPG

IMG_5794.JPG

IMG_5796.JPG

IMG_5803.JPG

steer1.jpg

IMG_5827.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולבסוף ההתקנה ברכה וכיוון ראשוני של מוטות הקישור והתפוחים:

 

attachment.php?attachmentid=287434&stc=1&d=1337254476

attachment.php?attachmentid=287433&stc=1&d=1337254476

 

מולא שמן גיר, ונבדק החופש ונמצא תקין, עוד שלב עבר והפרונט כבר ממש בעל צורה.

 

המשך יבוא

IMG_5839.JPG

IMG_5840.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

מערכת נוספת בסרן הקדמי הושלמה - מערכת השימון המרכזית,

 

מרצדס התקינו ברכביהם באותם שנים מערכת שימון מרכזית ,אשר תפקידה לשמן מכלולים שדורשים שימון באופן קבוע. לדוגמא, תפוחי ההגה, הקינגפינים ,ותותבי קפיצי העלים.

המערכת בנויה בצורה פשוטה:

משאבת שימון מכאני->מפלג זרם->ארבע יציאות->מכלולי קצה

 

זהו התרשים, המכלול שלנו נמצא משמאל, מימין שהו המחכלול של הדגמים החדישים יותר.

attachment.php?attachmentid=288782&stc=1&d=1338040061

 

 

המשאבה , אשר מורכבת בצורת דוושה קטנה בקיר האש ,שיש ללחוץ עלייה פעם בשבועיים והיא מזרימה שמן טרי למכולים השונים. אין יותר גירוז שבועי של עשרות פטמות ולך תחפש אותם ברכב. לחיצה אחת ודיי.

אחרי משאבה נמצא מפלג הזרם,בו יש ארבע יציאות ,משתיים יוצאים צינורות פלדה שמובילים את השמן למתלה הקדמי ובשלב מסויים הם מתחלפים לצינורות גמישים אשר דואגים להזרים את השמן עד לקינג פין,ומזוג היציאות הנוסף יוצאים זוג צינורות גמישים שמובילים את האחד לתפוחי ההגה ומוטות הקישור והשני למיסב הלחץ של המצמד, באותן שנים מיסב זה היה פתוח ולא סגור כמו שאנו מכירים כיום וקיבל הזנה ישירה מהמערכת.

 

כלל המערכת פורקה עוד בשלב הראשוני כמובן ומצב הצינורות הקשירים היה קשה אבל לא כמו הצינורות הגמישים שפשוט התפוררו,

בגדול המרכת פשוטה מאוד ומיד תבינו, ניקנו צינורות קשיחים מפלדה וכופפו בהתאמה למקוריים, על הצינורות הגמישים הייתה סוגייה , ב"טכנו צינור" אלי תמחר כל צינור (שימון רגיל כן? לא בלמים ולא מכון תקנים) ב 150 ש"ח (!) , אצל סמי בקיבוץ גלויות המחיר היה 250 (!!) לאחד ,והרי אצלי יש ארבה....

הישועה נמצאה במרחק הליכה מסמי, ברחוב הרצל ישנו את מ.פ מרכז הצנרת , לקח 50 שקלים על כל צינור ועוד עשה אותם מפלדה שזורה- הוגן ביותר ושם בוצעה העבודה באיכות גבוהה ביותר - מומלץ.

 

מעט תמונות והסברים:

 

הצינורת החדשים מכופפים והישנים לדוגמא

attachment.php?attachmentid=288774&stc=1&d=1338039925

 

 

הצינור מתחבר עם "עיניים" -אלו טבעות המתכת האלו שכאשר הן נלחצות ע"י ההברגה למקומם מקבעות את הצינור למקום ומונעות דליפות.

attachment.php?attachmentid=288776&stc=1&d=1338039925

 

לא נראה לי שיש צורך לתעד את הליך ההרכבה כי הוא מסתכם בחיבור הברגות ותיאומים אחרונים של צינורות הפלדה.

אז הנה הגלגל הימני מוכן לו.

שימו לב לצינורות השזורים שסיפקו לי ב מ.פ מרכז הצנרת.

 

הסבר קטן, השמן מגיע בצינור קשיח מהמפלג עד לנקודה בשלדה שבו הוא מתחלף לצינור הגמיש, ממש בקצה התמונה , הצינור הגמיש מספק את השמן למפלג נוסף בעל שלוש יציאות וכנינסה אחת.

1-יורד מיד לתותב התלה העליון

2- יורד מאחור לתותב המתלה התחתון

3- במרכזו,מספק שימון לקינג פין ויורד עד למטה לקצהו התחתון ביותר של המתלה הקדמי

attachment.php?attachmentid=288777&stc=1&d=1338040061

 

אותו דבר בגלגל שמאל

attachment.php?attachmentid=288778&stc=1&d=1338040061

 

 

המפלג-

האספקה מגיע מהמשאבה שלא נראית בתמונה (מלמעלה) ,

שמאלי עליון יוצא צינור גמיש לתפוחי ההגה

שמאלי תחתון לגלגל שמאל

ימין עליון זוהי היציאה למיסב הלחץ של המצמד, אנו הסבנו אותו למיסב מתקדם סגור (יקר ביותר) לפני מספר שנים והיציאה נסתמה באופן זמני .

שמאלי תחתון יוצא לגלגל ימין

attachment.php?attachmentid=288779&stc=1&d=1338040061

 

 

לאחר שמחברים הכל ממלאים שמן במשאבה ומתחילים "לנפח" המטרה היא שיתחיל לזלוג שמן מקצה המערכת. שימו לב שהמרכת בנויה לטפטף, נכון לא זרם של שמן ובכל חניה הרכב ישאיר כתמי שמן על המדרכה, אך זה חשוב לתחלופת השמן ושימון נכון של כלל המכלולים, אז יש ליצור לחץ במערכת וממתינים לטפטוף קל מקצוות המכלולים.

ואכן הוא מגיע :)

ניתן לראות שהשן שם הוא מעט שחור ,הצתברות ישנה כנראה בתותבים במשאבה, מיד אחריו יצא שמן זהוב וחדש.

attachment.php?attachmentid=288780&stc=1&d=1338040061

 

ורק למען השוואה ,אני אוהב את התמונה הזו מתחילת השיפוץ מכיוון שאפילו את המפלג לא רואים :lol:

attachment.php?attachmentid=288781&stc=1&d=1338040061

 

זה הכל להיום,

חג שמח

IMG_5859.JPG

IMG_5860.JPG

IMG_5863.JPG

IMG_5865.JPG

IMG_5867.JPG

IMG_5871.JPG

IMG_5274.JPG

scheme.jpg

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

הכול טוב ויפה!

יש רק בעיה אחת קטנה והיא אין אישור ואסור להרכיב צנורות גמישים שזורים זה לא עובר טסט והם צודקים.

הסיבה לא ניתן לראות אם הצינור יבש או ניסדק כי הוא מכוסה וזה דבר מסוכן.

יקפצו הרבה ויגידו שזה יותר חזק זה נכון אבל!!! צנורות שזורים מתוכננים למרוצי מכוניות ואחרי המרוץ הם מוחלפים ואז אין סיכוי למה שעלול לקרות בארץ.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
שלום.

הכול טוב ויפה!

יש רק בעיה אחת קטנה והיא אין אישור ואסור להרכיב צנורות גמישים שזורים זה לא עובר טסט והם צודקים.

הסיבה לא ניתן לראות אם הצינור יבש או ניסדק כי הוא מכוסה וזה דבר מסוכן.

יקפצו הרבה ויגידו שזה יותר חזק זה נכון אבל!!! צנורות שזורים מתוכננים למרוצי מכוניות ואחרי המרוץ הם מוחלפים ואז אין סיכוי למה שעלול לקרות בארץ.

 

 

בברכה בני ל.

איך הגעת לזה, שזה צינור ברקס?:oops:

הרכבים שלי: פיאט 127 73, פיאט 127 81 ספורט, פיאט 127 81 4דלתות, אלפא סוד 1.3 81, פיאט 131 77, פיאט טיפו 89, פיאט אונו 1.1 91. מחפש כל פיאט או איטלקיה לשיפוץ. חבר מועדון ה-5 מס14409. גיא למברסקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1596 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...