Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחרי 25 שנה הגיע תורה - פרוייקט שיפוץ מרצדס 1949 170V


zvir
שימו לב! השרשור הזה בן 1594 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ממשיכם, והפעם לאחור!

סרן אחורי - פרק א'

הגיע תורו של הסרן האחורי, לסדרת ה 170 ישנם שלושה סוגי סרנים עיקריים (ללא טנדרים ומסחריות למיניהם) ולנו כמובן הדגם העתיק ביותר אשר הספרות המקצועית כמעט ולא עוסקת בו (מרפי כבר אמרנו?) אבל לזה אנו כבר רגילים.

אם זאת ישנו בידינו ספר אמריקאי שהודפס איי שם בשנות ה 70 שנותן תיאור מלא לכל פעולות השירות שיש לבצע ובינהן גם הספר מפורט ביותר לביצוע שיפוץ כללי לסרן האחורי.

attachment.php?attachmentid=285264&stc=1&d=1336122523

 

באופן כללי הסרן היה במצב סביר פלוס טרם השיפוץ אבל אלוהיום יודע מתי החליפו את מחזירי השמן ומצב ומצב המיסבים מוטל בספק (אפילו שלא השמיעו רעשים).

טוב ניגשים למלאכה, ראשית יש לפרק את הברגים אשר מחברים את הדרייבשאפטים לדיפרניציאל, שומנה ברגים בגל צד, כעט "כל" שנותר לעשות הוא למשוך אותן החוצה, אממה? , נדרש כוח של טונות רבות משום שאותן ציריות לחוצות יד עם המיסב לתוך רגלי הסרן האחורי.

טוב לאחר שהצלחנו לחלוץ אותם החל פירוק בית הסרן, הפיניון יצא בקלות רבה ולאחריו נחפשה הגישה לקורונה.

מצב גלגלי השיניים טוב מאוד ואפילו מעט מפתיעה ולכן לא נדרשת החלפתם.

הסרן מכיל גם בוקסות ברונזה שמחזירת את ידי הסרן ומאפשרות בעצם תנועה מעלה ומטה בעת מהמורות בכביש, עליהן ארחיב בפרק הבא.

כעט נשארנו עם שתי ציריות אשר בתחתיתן מיסב מאובטח בטבעת אבטחה אשר הגישה אליו קשה ביותר, מכיוון שאין ברשותי חולץ ייעודי לחליצת מיסבי סרן ולאחר מספר נסיונות במכבשים שונים הוחלט על חיתוך זהיר שת המיסבים ממקומם.

וכך בוצע, לצערי לא צילמתי את התהליך אבל בטוחני שתבינו את התהליך בשילוב מסור דיסק :-).

משם יצאו בקלות הצלחות אשר מחזיקות את מכלולי הבילום ולאחריהם הדיסקיות אשר בהן יושב מחזיר השמן.

 

 

מעט תמונות מהתהליך:

 

1-את הסרן שלחתי לניקוי חול וצביעה באבקה עוד טרם השיפוץ והפירוק בכדי שלא ייכנסו גרגירי החול לתוך הסרן ויהרסו משטחי אטימה שאמורים להיות חלקים לחלוטין

attachment.php?attachmentid=285265&stc=1&d=1336122523

 

2- וזה כבר הספיק לצבור מעט אבק

 

attachment.php?attachmentid=285266&stc=1&d=1336122523

3-שימו לב , אלו הברגים שיש לפרק תחילה ניתן לראות את בית מחזיר שמן, שלוחץ על צלחת מכלול הבלימה ולבסוף מאחור לוחץ הכל יחד לרגל הסרן האחורי ,לאחר שחרורם מקבלים חופש קטן מאוד ובעצם צריך לחוץ בכוח רב בגלל הלחץ שבו נתון המיסב. מיד נראה

attachment.php?attachmentid=285267&stc=1&d=1336122523

 

4-לאחר החליצה - ניתן לראות את המיסב, שאגב מי ששיפץ את הסרן לפניי שם מיסבים חצי סגורים כאשר צריכים להיות פתוחים ויש לזה השפעה.

attachment.php?attachmentid=285268&stc=1&d=1336122523

 

5-מניחים את הדרייבשאפטים בצד ומפרקים את כל ברגי הסרן ומוציאים את הפניון בקלות רבה

attachment.php?attachmentid=285269&stc=1&d=1336122523

 

6-בחוץ ,בפניון ישנם שני מיסבים, האחד מתחת לכיסוי הגדול (סטנדרטי וניתן להחלפה) והשני הוא מיסב ייעודי אשר יש צורך להזמין מהחברה בעת החלפה והוא מורכב משני חלקים, בתונה הבאה ניתן לראות את ה"בית" שלו

attachment.php?attachmentid=285270&stc=1&d=1336122523

 

7-הקורונה ,וניתן לראות את בית המיסב הייחודי אשר יש לו זיז עגינה בתוך בית הסרן.

attachment.php?attachmentid=285274&stc=1&d=1336123315

 

 

מיד ממשיכים....

backaxle.jpg

IMG_5709.JPG

IMG_5713.JPG

IMG_5714.JPG

IMG_5726.JPG

IMG_5728.JPG

IMG_5730.JPG

IMG_5731.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

8 - הקורונה עוברת לשולחן הניתוחים ,מצב המיסבים סביר אך יוחלפו בחדשים, ואין חופשים כלל בבוקסות

attachment.php?attachmentid=285275&stc=1&d=1336123630

 

 

9-מצב השיניים

attachment.php?attachmentid=285276&stc=1&d=1336123630

 

10-עוברים לפירוק הפיניון, טבחת אבטחה,סיפייסר, בורג אשר תפקידו לנעול ולאבטח את הראש בעל שלושת החורים, הראש , בית המיסב עם מחזיר השמן ושאר הפינוי , כאשר הגליל האדום נשלף החוצה ומעניק גישה לחליצת המיסב האחורי.

attachment.php?attachmentid=285277&stc=1&d=1336123630

 

11-בכדי להגיע למיסב הקדמי (מדובר במיסב שתי שורות רחב) יש צורך בפירוק האום הענקי הזה ,נסינו לשכנע אותו מעט בדפיקות את ללא הואיל, בוודרות יש הברגה כי ניתן לראותה אך הטבעת מסרבת לזוז. כרגע הוחלט על השארת המיסב (אשר במצב טוב)

attachment.php?attachmentid=285278&stc=1&d=1336123630

 

12-מה עשו פעם שואלים? ובכן מרצדס ייצרו מאות כלים ייעודים לרכביהם וכמוהם גם הבוקסה הייחודית הזו אשר תפקידה לפתוח ולתת גישה להחלפת המיסב. מישהו ראה כזה דבר?

attachment.php?attachmentid=285279&stc=1&d=1336123630

 

 

עד כאן להיות - החלק הקל מאחורינו, כעט עוברים להרכה והכיוונים., המשך יבוא....

 

 

סופ"ש טוב לכולם!

IMG_5742.JPG

IMG_5741.JPG

IMG_5743.JPG

IMG_5746.JPG

special.jpg

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

הסרן האחורי - פרק ב'

בעודי מחפש ברחבי האינטרנט הישראלי לא מצאתי מדריכים רבים הנוגעים בסרן האחורי (למעט מספר ג'יפים) ולכן אפרט כאן לטובת אלו שיוכלו לעשות בזה כל שימוש בעתיד :-)

 

ובכן פעם האחרונה הפסקנו כאשר הסרן האחורי פורק כולו והתחלנו לעבוד על הפניון בתור התחלה, את אותו טבעת הברגה שנושאת בתוכה את מחזיר השמן לא התלחתי לפתוח ולכן המיסב בעל שתי השורות שמצבו טוב נשאר.

 

מכן אנו ממשיכם לפרק, עתה יש לשלוף את הציריות מתוך בתי הסרן, משימה קשה ולאחר מאמצים הם יצאו ,כאן ניתן לראות את הבעיתיות בטיפול בחלקים פשוטים לדוגמאת מחזיר השמן והמיסבים, בכדי להגיע אלים יש לפרק את כל הסרן והוצאת המיסב אינה משמה פשוטה.

סדר הרכיבים מלמעלה למטה

- טבעת אבטחה ודיסקה אשר שומרות על מיקום המיסב

-מיסב הגלגל

-צלחת מערכת הבילום (אשר מצופה ואובץ ונצבעה באבקה)

-צלחת מחזיר השמן

-כלל יד הסרן.

אכן יש לפרק את הכל על מנת להגיע למחזיר השמן....

attachment.php?attachmentid=286945&stc=1&d=1336856688

 

את המיסב לא ניתן להוציא באמתעות מכבש סטנדרטי ואחת השיטות הנפוצות היא לבצע חיתוך באמצעות דיסק בזהירות ללא לפגוע ביד הסרן, אז אכן זה מה שביצעתי וכך היה ניתן לשלוף את צלחות הבילום ומחזירי השמן (אשר החזירו את נשמתם לבורא מזמן )

 

אלו צלחות מחזירי השמן ומחזירי השמן הישנים ברקע ,עוד מחוזקים בברזל מימי קדם.

attachment.php?attachmentid=286946&stc=1&d=1336856688

 

 

והנה הם כבר עם מחזירי השמן החדשים והאטמים שנגזרו עפ"י המידה

attachment.php?attachmentid=286950&stc=1&d=1336856688

 

 

חוזרים לחלקי בית הסרן, כל המשטחים המיועדים לאיטום והדבקה לוטשו וכלל החלקים נשטפו ונוקו

attachment.php?attachmentid=286947&stc=1&d=1336856688

 

סתם משהו לכולם, היתה לנו סוגייה איך לשטוף את החלקים אז בניתי עמדה מחלקים שהיו בבית, גיגית,סטנד ישן לשולחן עבודה, משאבת דלק סובארו\מיצובישי ,מברשת והרי לכם מערכת שטיפה סגורה.

 

attachment.php?attachmentid=286948&stc=1&d=1336856688

 

כלל החלקים נוקו

attachment.php?attachmentid=286949&stc=1&d=1336856688

 

 

 

מיד ממשיכים.....

IMG_5726.JPG

IMG_5748.JPG

IMG_5753.JPG

IMG_5755.JPG

IMG_5758.JPG

IMG_5762.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלאה,

 

לאחר שמחזירי השמן מוכנים ניגשים למיסבים , המיסבים אשר היו על הסרן הם 6207Z , אשר הם סגורים בצד אחד בפלדה, מי שהרכיב אותם שם עשה טעות חמורה מכיוון שמנע משמן לעבור הלאה לסרן ולהגיע עד למחזיר השמן, כמו כן בחלקים כמו סרן אחורי ישנו דרשם מיוחד להשתמש במיסבים מסוג C3 , אשר יש בתוכם מרווח (Clearance ) אשר גדול מהסטנדרט, וזה בדי שבתחילת נסיעה , כאשר השמן לא הגיע עדיין לכל הנקודות המיסב לא יתחמם וירתח אלא המרווח הפנימי שלו מאפשר לו קירור מסויים.

 

המיסבים המתאימים נרכשו וכעט יש להרכיבם, הדרך הטובה ביותר היא ע"י חימום והפרשי טמפ', לכן לקחנו את הציריה והיא קוררה לטמפ' מתחת לאפס ואת המיסב התחלנו לחמם בתוך שמן (חשוב! לא לחמם ע"י מבער וכד' על החימום וההתפשות להיות אחידים!)

 

 

attachment.php?attachmentid=286952&stc=1&d=1336857601

 

 

לאחר עשר דקות לערך מוציאים את הציריה מהמקפיא ומהר מרכיבים הכל אבל בסדר הפוך, תחילה בית מחזיר השמן ואחריו האטם שנגזר, מיד אחריו תלחת מכלולי הבילום וגם האטם שלו,

attachment.php?attachmentid=286953&stc=1&d=1336857601

 

 

כעט החלק המעניין ,משחילים את המיסב המחומם לתוך מקומו, הוא נופל ומתיישב בדיוק במקום ללא כל בעיות.:-D

attachment.php?attachmentid=286954&stc=1&d=1336857601

 

שמים את דיסקת המרווח ומיד מהדקים באמתעות טבעת האבטחה. - הציריות מוכנות!

attachment.php?attachmentid=286955&stc=1&d=1336857601

 

לאחר שהוחלפו המיסבים בקורונה בחדשים (Timken איכותיים) הגיע החלק המאתגר, ואותו לא צילמתי מרוב רצב העבודה אך אפרט מעט, למיסב הקוני שני חלקים, כאשר המיסב עצמו נכנס לקורונה וה"מכסה" שלו מורכב לתוך בית הסרן, בבית הסרן ישנו כיוון לנקודה שבה יושב מכסה המיסה, וזה באמצעות טבעות מתברגות אשר דוחפות ו"מושכות" (או יותר נכון מפנות מקום) לבית המיסב, כך בצורה זו קובעום את מיקומה של הקורונה (היא הרי בעצם "מרחפת" באמצע הסרן) אל מול הפניון.

לאחר כיוון המיסבים וכיוון מרחק הפניון מהקורונה סגרנו את החלק הראשון של הסרן, התמונה ניתן לראות את טבעות ההידוק שקובעות את מיקום הקורונה. (מבט מצד הסרן)

 

attachment.php?attachmentid=286956&stc=1&d=1336857601

 

ממשיכים להרכיב חזרה לאחר שהסרן נבדק לחופשים ונמצא תקין, כעט מחברים את בתי הציריות אשר בחוברות עם בוקדות נחושת שמאפשרות את תנועת הסרן מעלה ומטה.

המשטחים נוקו ונמרח שרלק

attachment.php?attachmentid=286957&stc=1&d=1336857601

 

 

והנה חצי מורכב

attachment.php?attachmentid=286958&stc=1&d=1336857601

 

וחצי השני בוצע באותו האופן והרי הסרן חזר לצורתו ! (כאן עוד ללא הציריות)

attachment.php?attachmentid=286959&stc=1&d=1336857601

 

הציריות הוכנסו למקומם (או בעמצעות מכבש או בדפיקות עם עץ כמובן) וכל העסק הודק,

 

וזהו, הסרן דיי מוכן וכעט ממתינים למשלוח סט התושבות וכיסויי הציריות הישר מגרמניה.

 

המשך יבוא,

שבוע טוב!

IMG_5776.JPG

IMG_5780.JPG

IMG_5782.JPG

IMG_5784.jpg

IMG_5819.JPG

IMG_5822.JPG

IMG_5825.JPG

IMG_5842.JPG

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יאומן כי יסופר ..

הסנטר שלי נופל וכל פעם אני צריך להרים אותו מחדש...

זה לא יפה - זאת התעללות !!:lol:

אני מכוון תמיד אל הירח - מקסימום אפגע בכוכב . .

[size=6"[color="black:snipersmi :snipersmi ][/color]][/size]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט מהנה!

אם אני נהנה לקרוא את זה, אין ספק שאתה נהנה לעשות את זה...

המשך כך

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד צביקה!

לשפץ סרן כזה זה לא פשוט כלל ונראה שאתה עושה זאת כמו שכתוב בספר.

אני במקומך לא הייתי פותח אותו כלל אלא רק מחליף מחזירי שמן כי למעשה הוא היה תקין.מכלולים כאלה של מרצדס מחזיקים שנים ללא בעיות מיוחדות.

לעינין המיסב שהזכרתה שהורכב דגם שונה -במרצדס לא טועים כנראה שהוא הנכון אלא אם מישהו החליף פעם.

חן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד צביקה!

לשפץ סרן כזה זה לא פשוט כלל ונראה שאתה עושה זאת כמו שכתוב בספר.

אני במקומך לא הייתי פותח אותו כלל אלא רק מחליף מחזירי שמן כי למעשה הוא היה תקין.מכלולים כאלה של מרצדס מחזיקים שנים ללא בעיות מיוחדות.

לעינין המיסב שהזכרתה שהורכב דגם שונה -במרצדס לא טועים כנראה שהוא הנכון אלא אם מישהו החליף פעם.

חן.

 

חן תודה,

 

להערכתנו את המיסב החליפו בארץ מתישהו מכיוון שספר המוסך המקורי מדגיש לשים מיסבים פתוחים בעלי מרווח מוגדל, ככל הנראה טעות של מכונאי שלא מבין.

דבר נוסף לפני הטיפול ,הסרט שרק מעט ולכן הוחלט על אובראול מקיף, אם כבר, אז כבר :wink:.

 

 

איל

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר נוסף לפני הטיפול ,הסרט שרק מעט ולכן הוחלט על אובראול מקיף, אם כבר, אז כבר :wink:.

איל

אני מנחש שהכוונה היא "הסרן שרק מעט". ואם כך הדבר, השריקה הזו נובעת בדרך כלל ממרחק לא נכון בין הקורונה לפניון - וזו בדיוק הנקודה שחסרה לי בתיאור השיפוץ. איך מדדתם את המרחק הזה? מה עשיתם כדי לכוונו נכון?

אגב, אני מתכנן לכתוב כיצד נעשה הדבר ברובר - תיאור שנעדר משיקום 26-453 מכיוון שנערך לפני כ 25 שנה - אבל עדיין זכור לי לפרטיו :wink:.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנחש שהכוונה היא "הסרן שרק מעט". ואם כך הדבר, השריקה הזו נובעת בדרך כלל ממרחק לא נכון בין הקורונה לפניון - וזו בדיוק הנקודה שחסרה לי בתיאור השיפוץ. איך מדדתם את המרחק הזה? מה עשיתם כדי לכוונו נכון?

אגב, אני מתכנן לכתוב כיצד נעשה הדבר ברובר - תיאור שנעדר משיקום 26-453 מכיוון שנערך לפני כ 25 שנה - אבל עדיין זכור לי לפרטיו :wink:.

 

זה בדיוק העיניין ,הכיוון הזה לא פשוט כלל. בעיקר כאשר הוא מתבצע על חלקים שכבר עבדו ונשחקו מעט,ישנה משחת סימון מיוחדת אשר מסמנת את אזורי המגע אני משתמש בשפופרת קטנה של חברת פארמהטקס בצבע כחול.

חן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק העיניין ,הכיוון הזה לא פשוט כלל. בעיקר כאשר הוא מתבצע על חלקים שכבר עבדו ונשחקו מעט,ישנה משחת סימון מיוחדת אשר מסמנת את אזורי המגע אני משתמש בשפופרת קטנה של חברת פארמהטקס בצבע כחול.

חן.

שם המשחה "כחול פרוסי" - דווקא מתאים למרצדס...

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמי שעוקב בדבקות אחרי השיפוצים של הרובר והמרצדס, אנצל את הבמה ואודה לשניכם על השיתוף המעניין.

אני מוסיף את תרומתי הצנועה, חלק מקובץ PDF של שיפוץ סרן אחורי בג'יפ, שם אפשר לראות בברור את השיטה לכוון היחס בין הקורונה והפיניון.

כוון קורונה ופיניון.jpg

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכן ידידי מרוב רצון לדייק כמובן שכחנו לתעד את הליך הכיוון אבל אנסה להדגים אותו באמצעות ספר הרכב המפורט,

כעיקרון הסרן הגרמני מיוצר משני כיסויים כמתואר ולא כמו הסרן בג'יפ לדוגמא אשר לו יש מכסה אחורי בלבד.

 

מעבר למה שכתוב אנסה לתרגם ולהיצמד למקור כי זה מה שנעשה, קודם כל יש לכוון את הפניון, מודדים את מרחק גלגל השיניים מצלחת הנעילה שלו , ניתן לכוון אותו ע"י הכנסת "שימסים" ,דיסקיות מרווח , בינו לבין בית הסרן וכך להרחיק את גלגל השיניים מהקורונה בעצם, כמו כן יש בפניון בורג כיוון נוסף אשר יושב ממש בקצהו החיצוני (ניתן לראותו בתמונות שלו מפורק) ואיתו מבצעים כיוון עדין.

 

 

attachment.php?attachmentid=287249&stc=1&d=1337076726

 

 

אחרי שמגיעים למרחק רצוי ניתן להחזיר את הפניון לבית הסרן ולבדור את נקודות המגע שלו עם הקורונה , עפ"י הדוגמאות:

attachment.php?attachmentid=287250&stc=1&d=1337076726

 

 

לאחר שמרכיבים את בתי המיסב של הקורונה בכל אחד מחציי בית הסרן, ניתן להתחיל בכיוון הראשוני של הקורונה-פניון . שימו לב בתמונה למטה ניתן לראות את טבעת ההידוק שנמתאת בכל חצי, אשר אחראית על כיוון מרחק הקורונה.

מרכיבים את הפניון עם המיסב האחורי ומבצעים את המדידה והכיוון, במידה וצריך לקרב את הקורונה פשוט מחזקים מעט את טבעת ההידוק וכך מתקרבת הקורונה לפניון.

לאחר שמגיעים למרחק הרצוי מכוונים לפיו גם את החצי השני ומחזקים במומנט מסויים את טבעות האבטחה והמיסבים.

 

 

 

attachment.php?attachmentid=287251&stc=1&d=1337076726

 

 

סגירת הסרן עפ"י סידור הברגים להלן, ובגדול, סוגרים ומקווים לטוב :lol:.

 

ואם ביצענו הכל כמו שצריך לא צריכה להיות בעיה כלל.

back1.jpg

back2.jpg

back3.jpg

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה ולא ביצעתם את הרכבת הסרן כמו שצריך מה יהיו התופעות/השלכות ?

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1594 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...