Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לשפץ או להחליף מנוע? פיאסטה 2000


יניב ח.
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4911 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום

 

בפיאסטה שלי המנוע כבר עבר הרבה

317000 ק"מ, שורף שמן, ומעשן.

אתמול הרכב התחיל לעשן כבד ולגמגם, וגם קשה להניע אותו.

בדקתי את הפלאגים, ופלאג מספר 3 היה מלא בבוצה מסביב לאלקטרודה.

ניקיתי אבל לא היה שינוי.

כמו כן התחילה גם נזילה של נוזלי קירור מסעפת היניקה.

הרכב מעולם לא התחמם ( לפחות לא ב 9 שנים שהוא אצלי ).

מה כדאי לעשות?

לתקן או להחליף מנוע?

 

הרכב משמש כיום כרכב שני , ואישתי נוהגת עליו בד"כ רק בתוך חיפה.

 

יניב

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יניב אתה בטח כבר מכיר את המחלה של אטם הסעפת .פעם אחרונה שהחלפתי אותו לפני חודש הוא קיבל חיזוק טוב של סיליקון ,למרות שבדרך כלל לא אוהבים סיליקון פה אין ברירה.

 

לגבי המקרה שלך ,לדעתי תבדוק אפשרות של כניסה נקודתית של נוזל דרך הסעפת לצילנדר עקב פריצה של האטם .

ואולי החלפת אטם או סעפת יפתרו את הבעיה אבל בשביל זה צריך להוריד את הסעפת לא מסובך כ"כ.סה"כ 5-6 או שש ברגים ניתן לפרק ללא ליפט מנסיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

בפיאסטה שלי המנוע כבר עבר הרבה

317000 ק"מ, שורף שמן, ומעשן.

אתמול הרכב התחיל לעשן כבד ולגמגם, וגם קשה להניע אותו.

בדקתי את הפלאגים, ופלאג מספר 3 היה מלא בבוצה מסביב לאלקטרודה.

ניקיתי אבל לא היה שינוי.

כמו כן התחילה גם נזילה של נוזלי קירור מסעפת היניקה.

הרכב מעולם לא התחמם ( לפחות לא ב 9 שנים שהוא אצלי ).

מה כדאי לעשות?

לתקן או להחליף מנוע?

 

הרכב משמש כיום כרכב שני , ואישתי נוהגת עליו בד"כ רק בתוך חיפה.

 

יניב

שלום יניב

אנחנו ממליצים לקנות מנוע מיבוא, זה יותר זול משיפוץ משובח, ואם עושים את ההחלפה כמו שצריך גם יחזיק לך שנים ללא בעיות.

בברכת הנותן מקבל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו בדקתי שוב את הרכב.

החלפתי את הפלאג המלוכלך בחדש, אבל לא היה שיפור.

יש מין רעש של תקתוק שמתגבר לפי הסל"ד.

אולי משאבת מים?

 

לגבי פירוק אטם סעפת יניקה, לצערי אין לי זמן לזה כיום.

אני אקח ( או לפחות אנסה ) אותו למוסך שיסתכלו.

וכמובן אברר עוד עלויות של מנועים ( גם אצל אמ הדרך שהמלצתו מקובלת)

בנתיים יש הבדלים ענקיים ולא מובנים בין כמה מקומות.

הבעייה שזה כבר יותר מידי תקלות ביחד ואין לי זמן להתחיל לפרק.

 

יניב

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע מעולם לא שופץ

 

רק חלקים מקוריים, וטיפולים לפי הספר.

נזקים אם היו נגרמו ע"י מוסך מורשה...

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון

 

טוב, אז מצאתי מנוע נחמד מאוד מיבוא.

נקווה שהוא יהיה טוב.

עכשיו השאלה איזה שמן לשים?

 

במנוע הישן עברתי ל 10W40 של acdelco לאחר שהתגברה צריכת השמן.

האם בחדש כדאי לחזור להשתמש ב 5W30 סינטטי של Motorcraft?

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי תשתמש ב40 איכותי רוב הסכויים שרוב ימי המנוע השתמשו ב 40 .רק לפני כמה שנים החל השימוש ב30 בפורד.

התועלת לדעתי לא מצדיקה את הסיכון. אני כבר חמש שנים משתמש ב40 המנוע עומד על כ270 אלף ללא שום בעיה. טפו טפו .תמיד הקפדתי על החלפה של פחות מ 10 אלף ופחות משנה.

 

לגבי הבעיה שלך האם בדקת את האפשרות של הנזילה למצב המנוע. בנזילה האחרונה ,לאחר שהיו לי חיתוכים פרקתי את הקויל ונצפה ביציאה אחת לכיוון הפלאג קורוזיה רצינית כל השאר ללא פגע.

במיוחד שלפי מה שאמרת הרכב לא עבר התחממות כלשהיא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כויל די חדש, התקנתי בפברואר. אני אסתכל עוד מעט שאגיע למוסך.

 

איזה שמן אתה שם?

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם אחרונה השתמשתי בליקווי מולי האפור עם התוסף עלה בערך 90 ש"ח. אבל לא קבוע משתדל משהו איכותי התשמשתי גם ACDELCO בעבר גם בZIC .

מה שכן על פילטר איכותי מקורי או MOTOCRAFT לא מוותר. באחד הפעמים ניסיתי תחלפי כביכול "איכותי" כל התנעה נורית לחץ שמן הייתה נכבית אחרי 5 שניות ויותר, ישר החלפתי למקורי ונפתרה הבעיה.

לגבי התקלה שוב תאתר טוב את מקור התקלה ואם אתה חושד בראש מנוע .תבצע בדיקת לחץ הפוך .לפני שאתה מחליף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

סיכום

 

אז אתמול הרכב עבר טסט עם המנוע החדש.

כמו שכתבתי מצאתי מנוע נחמד ושקט מיבוא.

 

עלויות :

מנוע - 2320 ש"ח

הרכבת מנוע + צינורות נוזל קירור ( עליון, תחתון )+ שמן גיר + נעלי בלם אחורי - 2700 ש"ח

שמן + נוזל קירור + מצתים + טרמוסטט + מסנן אויר + מסנן שמן - 709 ש"ח

 

את החלקים קניתי במוסך נעמה, מיהרתי ולא היה לי זמן לקנות אצל ספק נורמלי - מקורי אבל יצא יקר.

המנוע הגיע ללא תושבת למדחס המזגן, אז העבירו את מכסה הקרטר מהמנוע הישן.

 

בסופו של דבר יצאתי מרוצה, והבן שלי הגדול ( 5 ) הוכיח שיש לו גנים טובים, כשלקחתי אותו למוסך בזמן העבודות, הוא שאל למה אנחנו לא שמים מנוע חזק יותר...

לך תסביר לו על דלק מוטורס...

 

 

יניב

IMG00513-20111220-0941.jpg

PC280164.jpg

PC280163.jpg

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תתחדש השקעה לא קטנה .אבל אני מקוה שהמנוע מיבוא עבר חיים יפים יותר מאשר הישן שסבל כנראה

טיפולים נוראיים בהיותו בהשכרה.

רק איך יצא לך בסעיף של 708 ש"ח חישוב כזה. השקעת בנוזל של היבואן?

לפני שבוע עשיתי טיפול פלגים מקורי +מסנן שמן מקורי +אויר תחליפי +דלק תחליפי+שמן ריינהול סה"כ 230 ש"ח כולל מ"עמ.

דרך האגב המנוע מאיפה רכשת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלקים יצאו יקרים בעיקר בגלל השמן ונוזל הקירור.

 

נוזל הקירור זה דלקור

השמן מוטורקראפט 5W30.

לא קיבלתי שם הנחות כמו שבד"כ אני מקבל, לכן זה יקר, מאוד יקר.

 

המנוע נרכש ביורופ חלפים בנשר.

במקומות אחרים הציעו לי מנוע ב 4000 - 5000 ש"ח...

 

אין לי מושג כמה המנוע עבר, אבל נראה שטיפלו בו טוב.

מה שמעניין אותי זה איך אני מוצא את תאריך היצור של המנוע?

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...