Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אפשרי להחזיק אותו רכב ל-10 שנים?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5433 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

אני שוקל לקנות מאזדה 3 האצ'בק 2.0 ליטר שנת 2005-2007.

עכשיו השאלה היא האם זה משתלם כלכלית להחזיק את אותו הרכב (בהנחה שהוא רכב אמין) לתקופה מאוד ממושכת, נגיד 10 שנים?

 

הסיבה לכך היא מן הסתם חסכון בכסף ומכיוון שספציפית הרכב הזה מאוד מוצא חן בעיני -- אין לי בעיה להיות עם "רכב מיושן" במשך זמן רב. אני מבין שיהיו תקלות, אבל אני בא מנקודת ההנחה שבהחלפת החלקים הבעייתים, הם יחדלו לעשות בעיות והרכב לא יתקלקל יותר מאשר לא.

 

אשמח לעצה, הסיבה העיקרית היא שאני אוהב פשוט את הרכב הזה!

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אנחנו עם מאזדה לאנטיס GLX 1.8 כבר 10-9 שנים ואף פעם לא היו תקלות רק מה שקרה השנה היה משהו עם המתלים שנזל המה שיש שם ומילוי הגז במזגן סה"כ 1400 שקל כולל עבודה והכל חוץ מזה לא קרה כלום באוטו(הצבע התקלף אבל זה אלוהים יודע למה כי זאת לא הלאנטיס היחידה בארץ אבל מה שקרה עם הצבע זה פשוט תעלומה :)).

 

*הרכב הוא יד ראשונה(אנחנו אלה שקנינו אותו מהחברה) ותמיד טופל במוסך מאזדה.

פורסם

התשובה חיובית.

הכל לפי רצונך. אין שום מגבלה חוקית. ואם יש כזו מגבלה חברתית (החברים, השכנים, בת זוג) - תתעלם ממנה באדישות.

 

אני מחזיק מכוניות הרבה שנים. לרוב 8-10 שנים. אם אתה קונה רכב שמור ומטופל - תחזיק בו כמה שתרצה ותראה שכדאי.

אף פעם לא בדקתי כדאיות כלכלית - הסיבות של השנים הרבות הן הנאה, שמישות הרכב למטרותי, אמינות, וגם השוואה לאטרקטיביות של חידושים שצצים בדגמים חדשים שברוב הזמן הם עיצוב ואיבזור. אם רכשת רכבמאובזר היטב - לא יחסר לךדבר מהותי או חשוב, אלא לאחר הרבה שנים של שינויי טכנולוגיה.

אם כבר חשבון כלכלי - נראה לי שאחזקת רכב לשנים רבות משתלמת מאוד: הרי כל פעם שמחליפים רכב מוסיפים כמה עשרות אלפי ש"ח שהם הרבה מעבר להוצאות אחזקה ותיקון של רכב ותיק, וגם לרכב שנקנה, בן 3-5 שנים, יהיו בעיות או הוצאות טיפול רגילות.

המושג הקדוש, לחלק מהאנשים, של ירידת ערך הולך ופוחת עם השנים (הרי 10% מ-40,000 הם לא כמו מ-120,000), וההפרש הזה הוא הרבה יותר מעלות תחזוקה. תוסיף גם עלות ביטוח נמוכה יותר.

אבל דעתי שמכונית אינה למטרות השקעה אלא שימוש והנאה. ומצא חן בעיני שאחת הסיבות שלך היא שהרכב מצא חן בעיניך.

 

חוצמזה, מה זה משנה אם הרכישה לשנתיים או עשר שנים? סע ותהנה עד שתרצה להחליף.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם

איזה שאלה, מה עושים כל האנשים שלא מוכנים לקנות יד1?

 

אני לדוגמא, יש לי שתי מכוניות, פיג'ו 406 99', וקוואליר 95'.

 

שתיהם ביחד, כולל תיקונים מיוחדים (לא תקופתי), והם אצלי בסביבות ה10 שנים +- (שתיהם קניתי מיד 2, ובמקרה מאותו סוחר), קיצור הסכום הכולל (מחיר+תיקונים מיוחדים), לא מגיע למחיר של 140K. (מחיר של משפחתית משודרגת, שלא תיתן לי מה שאני מקבל מהפיג'ו.)

 

אם תחשב ותגיע לפרטים, יצא 14K בשנה, ואני מפסיד על כל אחת 7K, ואם תיכנס יותר לעומק,

הפיג'ו עלתה לי 70K ועוד 10K תיקונים מיוחדים.

 

והקוואליר עלתה 30K, ועוד בערך 30K תיקונים מיוחדים. (קצת יותר מידי, אבל עכשיו הוא יותר טוב מחדש, ולוקח במה שהוא מציעה, הרבה מאוד מכוניות חדשות.)

 

בקיצור, אם תחשב את זה כנגד רכב אחר, במקרה שלך מאזדה 3, שהיא שומרת מחירון, נניח שקניתי אחת ב2004 ב120K, היום אחרי 7 שנים היא שווה 50K, הפסדה עליה 10K בשנה.

(ועזוב את זה שהיא תשבור לך את הגב, ותסחט לך את הכיס בעלויות הדלק).

 

אני על הפיג'ו הפסדתי 8K בשנה, ונהנתי פי 10 יותר ממך, זה בכל זאת רכב מנהלים, מפנק, נוח, ואצלי כבר 200KKM לא פתחו מנוע בכלל. (רק הגיר עשה בעיות, וזה ה10K שהוצאתי עליה, ועדיין יש בעיות, אבל אם עכשיו תתניע הוא לא יעשה בעיות, רק בפקקים הוא עושה את המוות, שזה לא קריטי כי אני גר בדרום.

 

 

 

מסכנה, אם אתה בנאדם חכם שלא אוהב לפרנס את הממשלה וכל גוזרי הקופונים, תקנה רק יד 2.

 

מקבל כמעט אותו תמורה (אני לא קורע ניילונים, זה מזהם8)), פה ושם תיקונים, שמהם אתה לומד ורוכש קצת ידע במכונאות, וקשרי מוסכניקים.

 

וגם לומד מזה לשמור על הרכב, כי כל דבר שלא תקפיד או שתקרע לו את הצורה, אחרי 10 שנים על הכביש, הוא יעשה לך את המוות.

 

חוץ מזה לא צריך לפחד, ה' ברא את המושג יישור-קו, קח את הקוואליר שלי כדוגמא, המחיר של היישור קו עלה כמו המחיר שהיא עלתה לי לפני 10 שנים בערך, אבל היום אם אני ימשיך לשמור עליה ולטפל בה באהבה, היא תחזיק עוד הרבה הרבה זמן.

 

ולשאלה המרכזית שלך, אכן, ככל שתחזיק את הרכב יותר זמן ככה תרוויח יותר, כי הממוצע ירד בהתאם.

 

 

 

אם תקנה מאזדה 3 יד שניה, מצב טוב, ולא תצטרך יישור קו, ותחזיק אותה עוד 10 שנים, בהחלט תרוויח הרבה מאוד כסף, ו"תהנה" (עד שתשבור את הגב ממנה) מרכב אמין ושקט.

פורסם

אם כבר אתה קונה רכב ל10 שנים, אני מציע שתקנה אותו מהחברה...

גם אחריות 2-3 שנים, וגם מה שעבר על הרכב רק אתה תידע.

חוץ מזה ימכר בקלות אחרי 10 שנים יד ראשונה.

Seat Leon FR 2.0TSI

6speed manual

פורסם
איזה שאלה, מה עושים כל האנשים שלא מוכנים לקנות יד1?

 

אני לדוגמא, יש לי שתי מכוניות, פיג'ו 406 99', וקוואליר 95'.

 

שתיהם ביחד, כולל תיקונים מיוחדים (לא תקופתי), והם אצלי בסביבות ה10 שנים +- (שתיהם קניתי מיד 2, ובמקרה מאותו סוחר), קיצור הסכום הכולל (מחיר+תיקונים מיוחדים), לא מגיע למחיר של 140K. (מחיר של משפחתית משודרגת, שלא תיתן לי מה שאני מקבל מהפיג'ו.)

 

אם תחשב ותגיע לפרטים, יצא 14K בשנה, ואני מפסיד על כל אחת 7K, ואם תיכנס יותר לעומק,

הפיג'ו עלתה לי 70K ועוד 10K תיקונים מיוחדים.

 

והקוואליר עלתה 30K, ועוד בערך 30K תיקונים מיוחדים. (קצת יותר מידי, אבל עכשיו הוא יותר טוב מחדש, ולוקח במה שהוא מציעה, הרבה מאוד מכוניות חדשות.)

 

בקיצור, אם תחשב את זה כנגד רכב אחר, במקרה שלך מאזדה 3, שהיא שומרת מחירון, נניח שקניתי אחת ב2004 ב120K, היום אחרי 7 שנים היא שווה 50K, הפסדה עליה 10K בשנה.

(ועזוב את זה שהיא תשבור לך את הגב, ותסחט לך את הכיס בעלויות הדלק).

 

אני על הפיג'ו הפסדתי 8K בשנה, ונהנתי פי 10 יותר ממך, זה בכל זאת רכב מנהלים, מפנק, נוח, ואצלי כבר 200KKM לא פתחו מנוע בכלל. (רק הגיר עשה בעיות, וזה ה10K שהוצאתי עליה, ועדיין יש בעיות, אבל אם עכשיו תתניע הוא לא יעשה בעיות, רק בפקקים הוא עושה את המוות, שזה לא קריטי כי אני גר בדרום.

 

 

 

מסכנה, אם אתה בנאדם חכם שלא אוהב לפרנס את הממשלה וכל גוזרי הקופונים, תקנה רק יד 2.

 

מקבל כמעט אותו תמורה (אני לא קורע ניילונים, זה מזהם8)), פה ושם תיקונים, שמהם אתה לומד ורוכש קצת ידע במכונאות, וקשרי מוסכניקים.

 

וגם לומד מזה לשמור על הרכב, כי כל דבר שלא תקפיד או שתקרע לו את הצורה, אחרי 10 שנים על הכביש, הוא יעשה לך את המוות.

 

חוץ מזה לא צריך לפחד, ה' ברא את המושג יישור-קו, קח את הקוואליר שלי כדוגמא, המחיר של היישור קו עלה כמו המחיר שהיא עלתה לי לפני 10 שנים בערך, אבל היום אם אני ימשיך לשמור עליה ולטפל בה באהבה, היא תחזיק עוד הרבה הרבה זמן.

 

ולשאלה המרכזית שלך, אכן, ככל שתחזיק את הרכב יותר זמן ככה תרוויח יותר, כי הממוצע ירד בהתאם.

 

 

 

אם תקנה מאזדה 3 יד שניה, מצב טוב, ולא תצטרך יישור קו, ותחזיק אותה עוד 10 שנים, בהחלט תרוויח הרבה מאוד כסף, ו"תהנה" (עד שתשבור את הגב ממנה) מרכב אמין ושקט.

 

הקוואליר רכב כל כך גרוע שלא הייתי מחזיק אותו גם 10 ימים, שלא לדבר על להשקיע בו שווה ערך לערכו ביום הקניה.

 

אם כבר קונים רכבים לטווח ארוך עדיף לקנות משהו טוב, איכותי שגם תהנה ממנו.

 

אפשר לומר שה406 ייחודי ומפנק ביחס למתחרות ולכן אולי כן היה שווה לבעליו את ההשקעה , אבל קוואליר ?!

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
אם כבר אתה קונה רכב ל10 שנים, אני מציע שתקנה אותו מהחברה...

גם אחריות 2-3 שנים, וגם מה שעבר על הרכב רק אתה תידע.

חוץ מזה ימכר בקלות אחרי 10 שנים יד ראשונה.

 

חוץ מימכר בקלות, לדעתי כל השאר לא נכון.

 

כמו שכתבתי למעלה, המציאו מושג חכם שנקרא ישור קו.

 

דוגמא שהבאתי למעלה, אני עם הקוואליר שלי יחסית "נפלתי ונדפקתי" (יישור קו ארוך ויקר), אבל עדיין היא עולה לי פחות מאשר הייתי קונה אותה חדשה. (מפסיד פחות.)

פורסם

ה- A4 הקודמת שלי הייתה ברשותי 9.5 שנים שבמהלכן נדרשתי לתיקונים זניחים בסכום ש פחות מ- 1,000 (אלף) ש"ח, התיקון ה"גדול" ברכב היה החלפת טרמוסטט שהתחיל לזייף.

 

הרכב הנוכחי שלי (בסמלון) ברשותי כבר 5 שנים והמכירה שלו עדיין לא ניראת באופק.

 

להחליף רק כשישנו שיפור טכנולוגי מהותי שהופך את הרכב הנוכחי שלך לעגלה רתומה לסוס, עד אז - טפל ברכב לפי הוראות יצרן, פנק אותו בתכשירים שונים והוא יחזיר לך אהבה.

פורסם

אפשר ומשתלם יותר, אנשים לא עושים את זה בגלל הרצון לנסות דברים חדשים, רכב ממצה את עצמו אחרי 4-5 שנים, כמו המחשב שלך ,מערכת השמע, הסלולרי שלך ומוצרי צריכה אחרים שמשמשים גם להנאה.

פורסם

כן, סביר להחזיק את הרכב 10 שנים , עד שיהיה בן בערך 15 (?)

 

הבלאי ברכב הוא לפי ק"מ (למשל משאבת מיים) או לפי גיל (רקבונות בראדיטור ובמעבה המזגן).

 

נניח שב 100 אלף ק"מ תתקלקל משאבת המיים. אם אתה עירני, תשים לב בזמן ותתקן במוסך. אם אתה לא שם לב , הרכב נתקע עם מנוע רותח, אתה נתקע, קורא לגרר והנזק יכול להיות קטן או גדול- למשל שיפוץ ראש ( ובמקרה קיצוני החלפת מנוע).

 

תקלות עקב גיל- למשל רקבון בראדיאטור (שוב מנוע מתחמם) או במעבה המזגן, כשהנזק רק כספי (כלומר לא נתקע).

 

ברכבים אלה יש גם סנסורים ומערכות אלקטרוניות ( למשל ABS ) שתיקונם עלול להיות יקר. כדאי שתשאל במוסך מאזדה אם יש נסיון בקשר לתקלות במערכות אלה ןבכלל תקלות אופיניות לרכב זה.

 

בסה"כ ההחלטה תלויה גם בך. אם תהיה עירני לתקלות מתפתחות, תבדוק הרכב מדי פעם ותטפל בזמן , יהיו פחות בעיות כשהרכב יתישן.

 

בהצלחה

 

יהודה

פורסם
הקוואליר רכב כל כך גרוע שלא הייתי מחזיק אותו גם 10 ימים, שלא לדבר על להשקיע בו שווה ערך לערכו ביום הקניה.

 

אם כבר קונים רכבים לטווח ארוך עדיף לקנות משהו טוב, איכותי שגם תהנה ממנו.

 

אפשר לומר שה406 ייחודי ומפנק ביחס למתחרות ולכן אולי כן היה שווה לבעליו את ההשקעה , אבל קוואליר ?!

 

גרוע לא גרוע הוא הרבה יותר אמין ממכוניות אחרות באותה רמה של אותם שנים.

 

מציע הרבה יותר, יותר נוח, הנדסת אנוש בינונית, ונוחות אמריקאית לייט.

 

אולי לא הבנת נכון, אבל לא השקעתי 30K ביום הקניה, אבא שלי היה לחוץ, וקנה רכב שבדיעבד ידענו שלא טיפלו בו כלל.

גיר הלך אחרי 140KKM ומנוע ב190KKM, שתיהם אמורים להחזיק הרבה יותר, תמצא אנשים בפורום ששרדו עם מנוע יותר מ300KKM.

נכון להיום הבאנו אותו למצב חדש דנדש. (והוא יחזיק הרבה!)

 

 

תראה, אני לא יודע אם נהגת בו או נסעת בו בכלל, אבל אם אתה חיי ע"פ הסטיגמות, אז תדע שהם לא מבוססות על כלום, רק על אנשים מטומטמים שקונים מכוניות מהמזרח, שאחרי 5 שנים יש לך בעיות בגב מהם.

(דוגמא טובה, הפיג'ו שיש לי בתמונה, שעליה פירטתי למעלה.)

 

תביא לי חיסרון אחד שיש לרכב, שהוא כל כך גרוע, בשביל ליסוע לשוק לקנות נענע, או בשביל לתת אותו לילד לבית ספר. (רכב של 10K, שלא תמצא משהו יותר טוב ממנו באותו מחיר).

בוא נעזור לך:

צריכה, הצריכה של הקוואליר הישנות גרועה משל החדשות שמצויידות במנוע ECOTEC, אבל עדיין היא בסדר. (לי עושה 1\12 בערך בבינעירוני עם מזגן).

 

נוחות, לוקח כל מכונית יפנית של אותם שנים באותה רמה, מבחינת הנוחות.

נהיגה לא מעייפת, "שט" על הכביש.

 

אמינות, גיר אמריקאי ותיק וטוב, פשוט ואמין. מנועים של אופל, אמינים מאוד! בנויים טוב!

 

אחיזה (ע"פ הסטיגמה), לא יודע איזה אחיזה צריך בעיר, אבל בחיים הוא לא הסתחרר לי או משהו, גם בפניות מהירות!

מחוץ לעיר, חבר נהג וסגר 160 בכביש רטוב עם פניות, אכן קיבל מכות אחרי זה, אבל הרכב סחב טוב.

 

בקיצור, אם תגיד לי בטיחות, זה הדבר היחידי שאני יסכים איתך, הרכב לא בטיחותי בכלל! לא הייתי רוצה לעשות איתו תאונה.

פורסם

הבעיה בבטיחות בקאוואליר היא בתאונה מהצד ששם יש לו רק 2 כוכבים (מבחן אמריקאי)

בשאר יש לו 4 שזה בינוני (כי זה רק המבחן האמריקאי).

ובכל אופן אם למישהו יש קאוואליר והוא לא יכול לפנות איתה מספיק מהר איפה שהוא לא נוסע שיחליף מתלים, מעבר לזה אין לה בעיות. במהירות ממוצעת של נהג בישראל אין לרכב שום אתגר מבחינת אחיזה, ואם מישהו מחפש רכב ספורטיבי אז אין לו מה לחפש גם ככה עם רכב שהגרסא הכי חזקה שלו היא 150 כ"ס.

פורסם
הבעיה בבטיחות בקאוואליר היא בתאונה מהצד ששם יש לו רק 2 כוכבים (מבחן אמריקאי)

בשאר יש לו 4 שזה בינוני (כי זה רק המבחן האמריקאי).

ובכל אופן אם למישהו יש קאוואליר והוא לא יכול לפנות איתה מספיק מהר איפה שהוא לא נוסע שיחליף מתלים, מעבר לזה אין לה בעיות. במהירות ממוצעת של נהג בישראל אין לרכב שום אתגר מבחינת אחיזה, ואם מישהו מחפש רכב ספורטיבי אז אין לו מה לחפש גם ככה עם רכב שהגרסא הכי חזקה שלו היא 150 כ"ס.

 

די צודק, אחרי 60 קמ"ש, הקוואליר מתפרקת!, לא מזמן היה ילד בלי רישיון שהוציא אותה ונכנס בתחנת אוטובוס, החתיכות הכי גדולות שנשארו לא הגיעו ל10 ס"מ באורך.

 

אכן בתאונות פח קטנות, הוא מחסלת את כל המכוניות, כבר עיקמתי לכמה אנשים תיפנית, הכל באשמתם. (ואני בלי שריטה), וגם נכנסו בי כמה פעמים ערבים ברמזורים, אפילו לא לקחתי פרטים מרוב שלא קרה כלום.

 

אכן אחרי 16 שנה ומתלים מקוריים, חורקים לפעמים, אבל עדיין יותר נוחים ממאזדה 3, צריך להחליף אותם, אבל לא מעניין אותי כי הם יקרים, בינתיים לא מפריעה לי, גם ככה הם קריטיים רק בבאמפרים והם גם עוברים טסט. (לפעמים אני מפחד שיתפוצץ לי הבולם8))

 

אכן, אין אתגר לשום רכב, כל עוד נוסעים במהירות המותרת, הרכב משדר חוסר ביטחון, ולכן אנשים מפחדים איתו בפניות, אבל לבעלי הביצים הכבדות שבינינו, לא מזיז.

 

 

מצטער שחרגנו מהנושא, אבל ככה זה התגלגל. (חוץ מזה שכתבתי תגובה מפורטת עם דוגמאות מהשטח למעלה.)

פורסם
שלום,

 

אני שוקל לקנות מאזדה 3 האצ'בק 2.0 ליטר שנת 2005-2007.

עכשיו השאלה היא האם זה משתלם כלכלית להחזיק את אותו הרכב (בהנחה שהוא רכב אמין) לתקופה מאוד ממושכת, נגיד 10 שנים?

אשמח לעצה, הסיבה העיקרית היא שאני אוהב פשוט את הרכב הזה!

 

השאלה שלי היא מאיפה אתה יודע עכשיו מה יהיה בעוד 10 שנים?

אולי הרצונות שלך ישתנו? אולי הדרישות שלך מרכב ישתנו?

אולי המצב הכלכלי שלך ישתנה? אולי המצב המשפחתי שלך ישתנה?

איך אפשר לקנות רכב ולדעת מראש שתהיה איתו 10 שנים?

וכל זה כי אתה ממש אוהב את הרכב הזה עוד לפני שקנית אותו...? :roll:

שרשור קצת תמוה...

פורסם

אני חושב שבהחלט אפשרי לקנות רכב ולהחזיק איתו 10 שנים בשקט.

מפה מתחיל להגיע הקטע של אמינות.

מאזדה 3? ממש לא בכיוון לטעמי. יותר מדי בעיות חשמל יצוצו לך בעתיד, ושלא לדבר על בעיות חשמל שיכולות לצוץ גם אחרי שנתיים על הכביש...

 

אם כבר תקנה רכב אירופאי עם מנוע 2000 ומעלה - העדיפות שלי לגרמני ושבדי כמובן.

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה


×
×
  • תוכן חדש...