Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אפשרי להחזיק אותו רכב ל-10 שנים?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5436 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איזה בעיות חשמל בראש שלך? אתה מדומיין?

 

לי היתה מאזדה3 שעברה השכרה ועברה חיים לא קלים בכלל ולא היתה לה תקלה אחת חוץ מכמה נורות שרופות בכל התקופה הזו.

 

גם לכל החברים שהיו מאזדות לא היו בעיות והם היו מרוצים מהרכב.

 

בא נגיד שאם יהיו למאזדה בעיות חשמל, אז רכב אירופאי אחר ישרף כולו. ואל תדבר איתי בכלל על סאאב :lol:

 

 

פותח השרשור אין שום בעיה להחזיק רכב כזה אם אתה מטפל בו כמו שצריך ולא מזניח אותו.. רכב אמין וזריז עם עיצוב יפה ומאובזר מאוד בגרסא שאתה מעוניין בה. וגם הנוחות שלה לא רעה כמו שההוא עם הפיג'ו והמפגע הבטיחותי מנסה להפחיד אותך. אף אחד מהחבר'ה לא סבל מבעיות בגב או בכלל ב''ה :wink:

 

בהצלחה

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מישהו פה הדליק את הפתיל הלא נכון.

 

מאזדה 3 הוא רכב אמין מאוד!

 

למרות שהרבה לא היו יורקים עליו, אבל יאמר לזכותו.

 

אכן ל10 שנים, כמו כל רכב שתשמור עליו, הוא יספק אותך, ואני בטוח שאם תשמור ותטפל כמו שצריך, הבעיה היחידה תיהיה תחנות הדלק. (מנוע 2L.)

 

איזה בעיות חשמל אתם מדברים?

(אני עם פיג'ו כבר יותר מ10 שנים, שהיא מלכת הבעיות בחשמל ע"פ הסטיגמה, וסכום כל הבעיות חשמל ביחד לא הגיעו ל1000 שקל.)

 

 

אם היית שואל אותי, רכב יפני, ולהחזיק 10 שנים.

או סובארו, או הונדה, או ניסאן.

 

תלוי בטעם האישי, מה אתה יותר אוהב.

 

מאזדה מכונית סולידית שלא מציעה הרבה, כמעט כלום חוץ מאמינות.

פורסם

אני בגישה של לקנות מה שמתאים לי ולהחזיק אותו עד שהוא לא עונה לדרישות או עד שלא כלכלי להחזיק אותו.

 

בפועל אני מחזיק כל רכב כ 6 עד 10 שנים (רכבים פרטיים. רכבי עבודה משרתים זמן קצר יותר אבל גם משתנה לפי אותם הקריטריונים).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

הבלאי ברכב הוא לפי ק"מ (למשל משאבת מיים) או לפי גיל (רקבונות בראדיטור ובמעבה המזגן).

 

נניח שב 100 אלף ק"מ תתקלקל משאבת המיים. אם אתה עירני, תשים לב בזמן ותתקן במוסך. אם אתה לא שם לב , הרכב נתקע עם מנוע רותח, אתה נתקע, קורא לגרר והנזק יכול להיות קטן או גדול- למשל שיפוץ ראש ( ובמקרה קיצוני החלפת מנוע).

יהודה

 

איך אפשר לגלות סימנים מוקדמים של משאבת מים שמזייפת, מה הסממנים?

יואב :arrow:

פורסם
גרוע לא גרוע הוא הרבה יותר אמין ממכוניות אחרות באותה רמה של אותם שנים.

 

מציע הרבה יותר, יותר נוח, הנדסת אנוש בינונית, ונוחות אמריקאית לייט.

 

אולי לא הבנת נכון, אבל לא השקעתי 30K ביום הקניה, אבא שלי היה לחוץ, וקנה רכב שבדיעבד ידענו שלא טיפלו בו כלל.

גיר הלך אחרי 140KKM ומנוע ב190KKM, שתיהם אמורים להחזיק הרבה יותר, תמצא אנשים בפורום ששרדו עם מנוע יותר מ300KKM.

נכון להיום הבאנו אותו למצב חדש דנדש. (והוא יחזיק הרבה!)

 

 

תראה, אני לא יודע אם נהגת בו או נסעת בו בכלל, אבל אם אתה חיי ע"פ הסטיגמות, אז תדע שהם לא מבוססות על כלום, רק על אנשים מטומטמים שקונים מכוניות מהמזרח, שאחרי 5 שנים יש לך בעיות בגב מהם.

(דוגמא טובה, הפיג'ו שיש לי בתמונה, שעליה פירטתי למעלה.)

 

תביא לי חיסרון אחד שיש לרכב, שהוא כל כך גרוע, בשביל ליסוע לשוק לקנות נענע, או בשביל לתת אותו לילד לבית ספר. (רכב של 10K, שלא תמצא משהו יותר טוב ממנו באותו מחיר).

בוא נעזור לך:

צריכה, הצריכה של הקוואליר הישנות גרועה משל החדשות שמצויידות במנוע ECOTEC, אבל עדיין היא בסדר. (לי עושה 1\12 בערך בבינעירוני עם מזגן).

 

נוחות, לוקח כל מכונית יפנית של אותם שנים באותה רמה, מבחינת הנוחות.

נהיגה לא מעייפת, "שט" על הכביש.

 

אמינות, גיר אמריקאי ותיק וטוב, פשוט ואמין. מנועים של אופל, אמינים מאוד! בנויים טוב!

 

אחיזה (ע"פ הסטיגמה), לא יודע איזה אחיזה צריך בעיר, אבל בחיים הוא לא הסתחרר לי או משהו, גם בפניות מהירות!

מחוץ לעיר, חבר נהג וסגר 160 בכביש רטוב עם פניות, אכן קיבל מכות אחרי זה, אבל הרכב סחב טוב.

 

בקיצור, אם תגיד לי בטיחות, זה הדבר היחידי שאני יסכים איתך, הרכב לא בטיחותי בכלל! לא הייתי רוצה לעשות איתו תאונה.

 

מנוע

גיר

אמינות

צריכת דלק

התנהגות כביש (של טיטאניק)

בטיחות

איכות הרכבה וחומרים (אפילו חיצונית, כולן עם צבע אכול/שרוף נראות כמו רכב בן 30)

שמירת ערך

עלות חלקים

בלמים

 

להמשיך? כי יש לי עוד.

אתם גם קונים את ה"מציאות" האלה מסוחר רכב שזה להוסיף חטא על פשע. :)

 

ה- A4 הקודמת שלי הייתה ברשותי 9.5 שנים שבמהלכן נדרשתי לתיקונים זניחים בסכום ש פחות מ- 1,000 (אלף) ש"ח, התיקון ה"גדול" ברכב היה החלפת טרמוסטט שהתחיל לזייף.

 

הרכב הנוכחי שלי (בסמלון) ברשותי כבר 5 שנים והמכירה שלו עדיין לא ניראת באופק.

 

להחליף רק כשישנו שיפור טכנולוגי מהותי שהופך את הרכב הנוכחי שלך לעגלה רתומה לסוס, עד אז - טפל ברכב לפי הוראות יצרן, פנק אותו בתכשירים שונים והוא יחזיר לך אהבה.

 

מסכים עם ידידי הנ"ל לגבי השיפור הטכנולוגי. אפשר גם לצרף לזה שיפור ביכולת הכספית (או ירידת הערך של רכב היעד) שמאפשר לעשות את הקפיצה הטכנולוגית. ככה זה אצלי לפחות.

 

אגב, בשרשורי הנאצה לצ'מפיון אף פעם לא הזכרת את העובדה שהיתה לך A4 במשך עשור כמעט ללא תקלות :)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
מנוע

גיר

אמינות

צריכת דלק

התנהגות כביש (של טיטאניק)

בטיחות

איכות הרכבה וחומרים (אפילו חיצונית, כולן עם צבע אכול/שרוף נראות כמו רכב בן 30)

שמירת ערך

עלות חלקים

בלמים

 

להמשיך? כי יש לי עוד.

אתם גם קונים את ה"מציאות" האלה מסוחר רכב שזה להוסיף חטא על פשע. :)

 

 

 

מסכים עם ידידי הנ"ל לגבי השיפור הטכנולוגי. אפשר גם לצרף לזה שיפור ביכולת הכספית (או ירידת הערך של רכב היעד) שמאפשר לעשות את הקפיצה הטכנולוגית. ככה זה אצלי לפחות.

 

אגב, בשרשורי הנאצה לצ'מפיון אף פעם לא הזכרת את העובדה שהיתה לך A4 במשך עשור כמעט ללא תקלות :)

 

ברגע שכתבת "מנוע" כבעיה בקאוואליר הפכת לטרול שמחפש תגובה (ולא משנה על איזה מהמודלים מדובר)

פורסם
ברגע שכתבת "מנוע" כבעיה בקאוואליר הפכת לטרול שמחפש תגובה (ולא משנה על איזה מהמודלים מדובר)

 

מחזק מאוד.

מנוע

גיר

אמינות

צריכת דלק

התנהגות כביש (של טיטאניק)

בטיחות

איכות הרכבה וחומרים (אפילו חיצונית, כולן עם צבע אכול/שרוף נראות כמו רכב בן 30)

שמירת ערך

עלות חלקים

בלמים

 

להמשיך? כי יש לי עוד.

אתם גם קונים את ה"מציאות" האלה מסוחר רכב שזה להוסיף חטא על פשע. :smile:

 

מנוע של אופל שהצליח מאוד מבחינת אמינות. (אצלי הוא הלך כי בעלים קודם לא יודע לטפל והם הפשע פה, יש לך אחד פה בפורום שסוחב איתה 300KKM ועוד עם מערכת גפ"מ, שלרוב הרכבים גורמת לבעיות.)

 

גיר, תטפל בו והוא יחזיק, אין לו הרבה פונקציות, וטוב שככה, הוא עושה את כל העבודה לבד, כמה שתלחץ ככה הוא יגיב. (אצלי 3 הילוכים, אבל במודל הזה זה היה הנורמל.)

יותר מזה, זה גיר בין ההכי אמינים שיש לאותם שנים, אולי הגירים של הונדה מתחרים בו.

קראתי באיזה מקום, אני לא בטוח ב100%, שהגיר של הקוואלירים מיוצר בשיתוף עם וולוו (שהם הכי חזקים בתחום).

 

עלות חלקים?

כל רכב שמטפלים במורשה, החלקים עולים הרבה.

אני מטפל במוסך שמביא לי חלקים בחצי מחיר, ואיכות פי כמה יותר טוב. (דוגמא, מנוע שעשיתי אצלם.)

 

אני מסכים איתך בעניין הבטיחות, ובעניין האיכות הרכבה וחומרים.

(אכן, אחרי ש16 שנים הוא חי ובועט, רואים שהאיכות לא בשמיים.)

 

 

התנהגות כביש, צודק קצת כבדה ביחס לרכב, אבל אני אוהב את זה.

 

בלמים? מתי שצריך עוצרים (כל עוד תנהג בהתאם לחוק), גם שאין לי ABS, לא היה לי בעיה ומקרים מסוכנים ב5 שנים האחרונות.

(גם שהגלגלים ננעלים, לדוגמא לפני רמזור, לא נורא, קצת מפחיד אבל לומדים לקח, צריך לפמפם אם זה חירום, והרכב עוצר בסוף.)

פורסם
כן, סביר להחזיק את הרכב 10 שנים , עד שיהיה בן בערך 15 (?)

 

הבלאי ברכב הוא לפי ק"מ (למשל משאבת מיים) או לפי גיל (רקבונות בראדיטור ובמעבה המזגן).

 

נניח שב 100 אלף ק"מ תתקלקל משאבת המיים. אם אתה עירני, תשים לב בזמן ותתקן במוסך. אם אתה לא שם לב , הרכב נתקע עם מנוע רותח, אתה נתקע, קורא לגרר והנזק יכול להיות קטן או גדול- למשל שיפוץ ראש ( ובמקרה קיצוני החלפת מנוע).

 

תקלות עקב גיל- למשל רקבון בראדיאטור (שוב מנוע מתחמם) או במעבה המזגן, כשהנזק רק כספי (כלומר לא נתקע).

זאת הגישה הישראלית, שים דלק וסע עד שהרכב עוצר מעצמו. ברכבים ישנים יש לבצע תחזוקה מונעת ולא תחזוקת שבר וכך להמנע מבעיות בעתיד. אצלי למשל אני יודע כי אורך החיים הצפוי לראדיאטור הוא 180K ולכן אני מתכונן להחליפו בכל מקרה, לא משנה מה מצבו.

ברכבים אלה יש גם סנסורים ומערכות אלקטרוניות ( למשל ABS ) שתיקונם עלול להיות יקר. כדאי שתשאל במוסך מאזדה אם יש נסיון בקשר לתקלות במערכות אלה ןבכלל תקלות אופיניות לרכב זה.

בסה"כ עלות התיקונים נמוכה (בדרך כלל בהרבה) מעלות ירידת הערך. עשה את החשבון שלך.

בסה"כ ההחלטה תלויה גם בך. אם תהיה עירני לתקלות מתפתחות, תבדוק הרכב מדי פעם ותטפל בזמן , יהיו פחות בעיות כשהרכב יתישן.

 

בהצלחה

 

יהודה

 

ברכב חדש ירידת הערך יורדת לך מהארנק כל חודש, בין אם נסעת או לא. ברכב ישן עלות הטיפולים/תיקונים יורדת לך מהארנק ותלויה ברובה בנסועה ובהתנהגות. לדעתי, מבחינה כלכלית גריידא משתלם לרכוש רכב בן 3 ולהשתמש בו עד שיתפרק. תוכל לבצע את החשבון לבד בהתאם לרכב ולקבל את עלות התחזוקה/אורך חיים צפוי. החסרון המרכזי ברכב בן 10+ הוא בטיחות פאסיווית והתקני בטיחות אקטיבית (ESP למשל) אולם אם רמת הבטיחות אינה השיקול המרכזי אז רכב ישן הוא כדאי.

בכל מקרה, מומלץ לרכוש (ולשלם יותר) רכב שמור עם נסועה נמוכה וספר טיפולים. עלות הרכישה הנוספת תקזז עם החסכון בעלות התיקונים.

פורסם
מסכים עם ידידי הנ"ל לגבי השיפור הטכנולוגי. אפשר גם לצרף לזה שיפור ביכולת הכספית (או ירידת הערך של רכב היעד) שמאפשר לעשות את הקפיצה הטכנולוגית. ככה זה אצלי לפחות.

 

אגב, בשרשורי הנאצה לצ'מפיון אף פעם לא הזכרת את העובדה שהיתה לך A4 במשך עשור כמעט ללא תקלות :)

 

ליכלכת תושייה... :lol:

 

תריץ חיפוש ותראה כמה פעמים ציינתי שהייתה לי A4 נטולת תקלות (כמעט), הקטע הוא שצ'מפיון גם לרכב כזה לא ידעו לתת שירות, נקנקו אותי ביחס, עשו קטעים מסריחים שגובלים בהונאה (כתבתי על כך רבות בפורום) ולכן אני עדיין מדיר את רגלי מהיבואן הזה.

פורסם
איך אפשר לגלות סימנים מוקדמים של משאבת מים שמזייפת, מה הסממנים?

ברוב המקרים המשאבה מתחילה לנזול לפני שהיא מתפגרת. תבדוק קבוע אם חסר נוזל קירור ( מה שצריך לעשות ממילא). אם חסר אפילו מעט, צריך לבדוק טוב מה הגורם לפני שתהיה תקלה רצינית. אין סיבה שיחסר נוזל קירור ברכב תקין, גם עם הרבה ק"מ.

 

בסה"כ עלות התיקונים נמוכה (בדרך כלל בהרבה) מעלות ירידת הערך. עשה את החשבון שלך.

נכון, אבל לפעמים זה לא הקריטריון, למשל אם הרכב נתקע הרבה, או עם בעל הרכב עובד המון שעות ואין לו זמן לאוטו שרואה מוסך 3-4 פעמים בשנה.

 

יהודה

פורסם

אני לא הייתי מחזיק יותר מ6-7 שנים. בלי קשר לאמינות רכב אחרי 15 שנים על כבישי הארץ נראת כולו מכות, שריטות,לחיצות חניה,צבע מתכלף.

שמש ישראלי, אקלים ואנשים עושים את שלו.

נכון שאפשר לעשות פחחות וצבע אבל זה כבר הרבה כסף.

לי לא נעים לנסוע ברכב כזה,אבל לחלק גדול של אנשים לא אכפת

פורסם

לפני 10 שנים קניתי קורולה בת 3 עם 30,000 ק"מ (ולא KKM - אם כבר Mm - מגאמטר, שהם מיליון מטרים, או 1,000 ק"מ). התכוונתי להחזיקה כ-5 שנים. בסופו של דבר היא היתה אצלי כ-9.5 שנים, כאשר בכל התקופה עלות התיקונים מעבר לטיפולים שוטפים לא עלה על 1,000 ש"ח.

מדוע בכל זאת החלפתי את הרכב כאשר היה בן 12.5 שנה? כיון שהיה ברור לי שהתיקונים מתחילים להתקרב. בשנה וחצי האחרונות נתקעתי פעמיים (בגלל תקלות קטנות, סה"כ התיקונים 500 ש"ח).הדבר החשוב לי ביותר ברכב הוא אמינות - איני יכול לסבול הפסד ימי עבודה בגלל תקלות. אחרי התקלה השניה התקבלה החלטה, היצוע לקח עוד חודשיים. מי שרכש את הרכב ויישר קו יוכל להנות ממנו עוד כמה שנים טובות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...