Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5541 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

ברצוני להתייעץ עמכם, ברשותי גולף 1.6 שנת 2000 שגמעה 97,500 ק"מ

אתמול החלפתי שמן LIQUI MOLY 5W-40 סינטטי מלא, המיכל הסגול, החלפתי גם פילטר שמן מקורי של VW.

אני נוסע עם הרכב בערך 7000-8000 ק"מ בשנה, הרוב נסיעות עירוניות קצרות, ומעט נסיעות מחוץ לעיר

כל כמה זמן להחליף שמן\פילטר שמן, בהתחשב באיכות השמן הנ"ל והרגלי הנסיעה?

 

האם להחליף פילטר שמן כל החלפה שניה של שמן או כל החלפת שמן?

 

תודה מראש!

פורסם

להחליף כל שנה? למרות שהשמן סינטטי מלא!?

איפה היתרון של השמן הסינטטי בא לידי ביטוי אם כך?

חשבתי שאם אני שם שמן איכותי מאוד, קרי סינטטי מלא של חברה גרמנית, ואני לא נוסע הרבה עם הרכב אז החלפה של פעם בשנתיים תהיה סבירה. אחרת יצא שכרי בהפסדי.

 

לשים שמן סינטטי מלא ברכב שנוסע רק 7000 ק״מ בשנה בערך ולהחליף אותו, לא עשיתי בזה כלום.

פורסם

למרות נסיעה של 8000 ק"מ בשנה ,כשעומדים בפקקים גם אז המנוע עובד.

תחשוב כמה שעות המנוע עובד למרות שלא נירשם ק"מ בשעון.

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

פורסם
להחליף כל שנה? למרות שהשמן סינטטי מלא!?

איפה היתרון של השמן הסינטטי בא לידי ביטוי אם כך?

חשבתי שאם אני שם שמן איכותי מאוד, קרי סינטטי מלא של חברה גרמנית, ואני לא נוסע הרבה עם הרכב אז החלפה של פעם בשנתיים תהיה סבירה. אחרת יצא שכרי בהפסדי.

 

לשים שמן סינטטי מלא ברכב שנוסע רק 7000 ק״מ בשנה בערך ולהחליף אותו, לא עשיתי בזה כלום.

 

אולי היתרון הוא בעבודה של השמן מול המנוע ולאו דווקא הזמן שהוא מחזיק.

אשמח אם מישהו ירחיב קצת על הנושא. מעניין אותי גם.

פורסם

למיטב ידיעתי שמן מינרלי מתחמצן מהר והחלפתו דרושה כל שנה.

מה לגבי השמן הסינטטי המלא? רוב דעות כאן קובעות שגם הוא מתחמצן ודרוש להחליפו כל שנה, למה? איפה הערך מוסף של השמן הסינטטי המלא??? הוא לא נועד להחלפה ארוכה יותר עקב עמידות גבוהה יותר???

 

למה התכוון היצרן LIQUI MOLY בכך שרשם כי השמן מותאם במיוחד כאשר ישנם מרווחים ארוכים בין החלפת שמנים?????:

Intended use

 

Year-round oil for petrol and Diesel engines. Especially suitable where there are long intervals between oil changes andextreme demands.

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_1306.html?Opendocument&land=DE

 

אשמח לקבל תשובה מושכלת.

 

תודה!

פורסם

גם אני מחליף כל שנה שמן ופילטר שמן לגולף 1800 שנת 1999,ואני נוסע בערך כמוך בממוצע.

הLM הסגול עולה 130 שח,אני חושב שבשביל שקט נפשי שווה להשקיע כל שנה 130 שח על שמן ועוד איזה 30 שח על פילטר שמן תואם מקורי של MANN.

פורסם

יפה לך.

השאלה האם נכון וחיוני לרוקן שמן סינטטי מלא שגמע מעט קילומטרים במשך שנה וזאת רק על מנת לקבל שקט נפשי כדבריך, או, האם שמן זה בתנאים אלו מסוגל להחזיק שנתיים??? להערכתי הלא מקצועית - כן.

 

אני אשמח לקבל סימוכין ממישהו שש לו מידע מבוסס (אמפירי), ולא על סמך תחושות בטן ושקט פסיכולוגי כזה או אחר.

במצב הזה נקבל גם שקט נפשי לשנתיים ולא לשנה, גם נחסוך כסף, וגם נחסוך נסיעה למוסך ולפעמיים גם המתנה. לאלו שעושים לבד, לחסוך גם עבודה וליכלוך.

פורסם

המנוע מסתפק בשמן חצי סינתטי והחמרת?

מה ההבדל במחיר בינהם?

מה מחירו של מסנן שמן?

 

מה היה מצב השמן המשומש? (גוון)

מה צריכת השמן בין טיפול לטיפול?

 

בעקרון לפי ספרי היבואנים טיפול אחת לשנה זה כבר נחשב למרווח גדול. וכפי שרשמו רכב יכול לעבוד קשה בעיר בלי לצבור הרבה קילומטרים. אני מקפיד על טיפולים לכל היותר אחת לשנה (בד"כ 8-9 חודשים), רוב הנסיעות הן בינעירוניות ובשלב הזה אני מסתפק בשמן חצי סינתטי ברמה גבוהה, ושוקל לעבור לסינתטי מלא.

פורסם
המנוע מסתפק בשמן חצי סינתטי והחמרת?

מה ההבדל במחיר בינהם?

מה מחירו של מסנן שמן?

 

מתי ביצעת טיפול אחרון?

מה מצב השמן? (צבע)

מה צריכת השמן בין טיפול לטיפול?

 

בעקרון לפי ספרי היבואנים טיפול אחת לשנה זה כבר נחשב למרווח גדול. אני מקפיד על טיפולים לכל היותר אחת לשנה (בד"כ 8-9 חודשים), רוב הנסיעות הן בינעירוניות ובשלב הזה אני מסתפק בשמן חצי סינתטי ברמה גבוהה, ושוקל לעבור לסינתטי מלא.

 

את השמן החלפתי השבוע.

ספרי היבואנים מתייחסים לטיפול אחת לשנה כאשר מדובר בשמן חצי סינטטי.

אני מניח שליבואנים ולמוסכים יש אינטרס כלכלי להחליף שמן בתדירות גבוהה יחסית, קרי פעם בשנה ולא פעם בשנתיים, במידה ואפשר כמובן, ופה השאלה???

 

עדיין לא קיבלתי תשובה מבוססת האם אפשר להחליף שמן זה בתנאים אלו פעם בשנתיים???

פורסם
את השמן החלפתי השבוע.

ספרי היבואנים מתייחסים לטיפול אחת לשנה כאשר מדובר בשמן חצי סינטטי.

אני מניח שליבואנים ולמוסכים יש אינטרס כלכלי להחליף שמן בתדירות גבוהה יחסית, קרי פעם בשנה ולא פעם בשנתיים, במידה ואפשר כמובן, ופה השאלה???

 

עדיין לא קיבלתי תשובה מבוססת האם אפשר להחליף שמן זה בתנאים אלו פעם בשנתיים???

 

אני מניח שגם לא תקבל ממי שמבין/איש מקצוע מומחה, המלצות שנוגדות את הוראות היצרן.

מקסימום יוכלו לומר לך שתנסה, על אחריותך... (:wink: לא יאמרו לך דבר כזה)

alfa 156 2.5.

×
×
  • תוכן חדש...