Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך אילפתי מפלצת - BMW R100RS סיפור מסע.


השושנים
שימו לב! השרשור הזה בן 1538 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

...עד לצומת יריחו הפקקים פקקי חג, ואנחנו צולחים ותם בעזרת חולצי הפקקים שלנו לכיוון אנדרטת הבקעה.

עצירה ראשונה לחמם את הבטן.

 

 

5D805D905D505DC05E405E105D702013063_zps43915e1a.jpg

 

הדרכים קוראות לנו ומהר ממה שחשבנו עזבנו את הכבישים הראשיים ועברנו ל....

 

5D805D905D505DC05E405E105D702013124_zps66cf364c.jpg

 

5D805D905D505DC05E405E105D702013116_zpsb43a19e1.jpg

 

שבילי עיזים

5D805D905D505DC05E405E105D702013146_zps268cdaf9.jpg

 

"אמרו לי טיול קל"

5D805D905D505DC05E405E105D702013142_zps641f0102.jpg

5D805D905D505DC05E405E105D702013158_zps1e27e62d.jpg

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 421
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

עדיין מתגעגע...    

תמונות שפורסמו בשרשור

נהנו מהנוף מהחי והצומח, אפילו הקוצים יפים העונה הזו של השנה:

5D805D905D505DC05E405E105D702013184_zpsf2823dbd.jpg

 

ומשם לחניון הלילה

 

5D805D905D505DC05E405E105D702013218_zps54ea89d2.jpg

5D805D905D505DC05E405E105D702013268_zps78d73835.jpg

5D805D905D505DC05E405E105D702013268_zps78d73835.jpg

 

מיקי ומוריה רוצים לבקר בירדן:

5D805D905D505DC05E405E105D702013243_zps2effb102.jpg

והייתה גם מדורה והיה יין...

5D805D905D505DC05E405E105D702013298_zps73f88db4.jpg

ומצות של פסח

5D805D905D505DC05E405E105D702013371_zps2c608d2d.jpg

ולתוך זה התעוררנו בבוקר:

5D805D905D505DC05E405E105D702013349_zps05817639.jpg

5D805D905D505DC05E405E105D702013361_zpsb7989fb4.jpg

 

ופרחים:

5D805D905D505DC05E405E105D702013387_zps08503985.jpg

ולוחם זקן מאד שנח:

5D805D905D505DC05E405E105D702013269_zpse851cb24.jpg

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

..את היום השני פתחנו בעצלתיים, טיול במעיינות הסביבה ליוו אותנו חסידות שבאו לבקר עוד לפני שיצאנו:(לחצו על תמונת החסידות)

 

th_5D805D905D505DC05E405E105D702013215_zpse69b7097.jpg

 

עוד כמה תמונת נוף ואווירה ומשם החלטנו לצאת לכיוון הבית לקבל את השבת

5D805D905D505DC05E405E105D702013084_zpsb84eb5ff.jpg

 

5D805D905D505DC05E405E105D702013082_zpsee1aa61e.jpg

 

5D805D905D505DC05E405E105D702013064_zps4347b583.jpg

 

העמסנו את כל הציוד על העגלה בכדי לרכב חופשיים ממשקל והחלטנו על רכיבה לי-ם ללא עצירות תדלוק אחרון בבית שאן ומשם בכביש הבקעה

דרומה, הדרך אצה רצה והעליות לי-ם היו מהנות מתמיד המפלץ שלא איבד מנשמתו טיפס אותם בקצב מעורר הערצה והיו כמה רוכבים ומכוניות בדרך

שהרימו גבה.

 

תמונה אחרונה לפני דימום המנוע וכבר אנחנו בבית למקלחת טובה וקפה.

5D805D905D505DC05E405E105D702013429_zps41f88f66.jpg

 

תם ולא נשלם.

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...בשבועות האחרונים רכבתי על גבו של המפלץ למעלה מאלף ק"מ, אם ניקח בחשבון את שני הטיולים האחרונים

הוסף עליהם רכיבה יומית ממוצעת של 50 ק"מ ועוד כמה טיול שבת קצרים בסביבה אני יכול להגיד ברמה מסוימת של

וודאות שאפילו יותר, והחלטנו לעשות קצת חשבון נפש, מאז ופשפשתי בקרביו של המפלץ והחלפתי את טבעות בוכנותיו

ומובלי השסתומים נעצרה כמעט לגמרי צריכת השמן שלו, ככל שעולים המרחקים ונצברים הק"מ המנוע עובד "חלק" יותר

והעישון המטריד פסק לחלוטין, תגובות המנוע הפכו לטובות הרבה יותר ויכולת המשיכה שלו במצבי דהירה ללא הורדת

הילוך השתפרו מאד ניתן ליחס זאת גם לשיפוץ הקרבורטורים למרות ששם אני מרגיש שיש עדיין מקום לקצת שיפור.

 

יכולת השיוט במהירות גבוהה טובה יותר משהייתה והיום אני משיג אותה מהירות בפחות מאמץ או יותר מהירות באותו

מאמץ.

 

אבל הסיפור הגדול שלו הוא בעצם מילוי הייעוד שלו, הטיולים וגמיעת המרחקים, המפלץ יודע לעשות זאת בצורה מדהימה

אם נחשוב לרגע על גילו ועל הטכנולוגיה שמניעה אותו.

 

הוא לא מתרגש כמסתיים הכביש, הוא לא מתרגש מכמות הציוד שמועמסת על גבו, תן לא חלוקת משקל טובה וקשירה

בריאה והוא לא יטריד אותך בבעיות על לפירוק. עם המשקל שלו מסתדרים בקלות, בעיקר בזכות כוח המנוע שנימצא

מתחתיך מאזן ומחלץ מצרות, תן לו במנוע תן לו כיוון נכון לגלגל הקדמי ואין כמעט שביל שהוא לא יכבוש.

 

הטיולים האחרונים הגבירו בי את התיאבון למרחקים ובקרוב מאד אנו מתכננים לעלות קצת לרמה הגולן, אשמח לעצות

לגבי מקומות מעניינים לטייל, מקומות לינה בשטח, או הצעות אחרות...

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שאף אחד כבר לא מגיב, כי אולי כולם כבר רגילים ושבעים וכו' :wink:.

התמונות שלך יפות מאוד וגם הכתיבה ומאוד מעניין לעקוב.

(כפי שזכור לי - לא רצית להפרד ממנו מתישהו ? נמלכת בדעתך ?)

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שאף אחד כבר לא מגיב, כי אולי כולם כבר רגילים ושבעים וכו' :wink:.

התמונות שלך יפות מאוד וגם הכתיבה ומאוד מעניין לעקוב.

(כפי שזכור לי - לא רצית להפרד ממנו מתישהו ? נמלכת בדעתך ?)

 

אכן שיניתי את דעתי, חשבתי להתקדם לשנתון גבוה הרבה יותר אבל בסופו של יום הייתי משלם המון ביטוח

על אותה תמורה, אין היום אופנוע שיתן תחליף אמיתי לצרכים שלי העדפתי להשקיע במפלץ כיוון שרוב החלקים שכבו

אצלי בבית והיום אני כמה מאות מטרים וכמה אלפי שקלים מקו הסיום שפשוט חבל...

 

תודה על המחמאות לפחות ככה אני יודע שיש לי לפחות קורא אחד...רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רן כיף לקרוא שהחלטת להמשיך עם ה״זקן״,ביקשת המלצות לגולן,אז קבל:

1. מקום נחמד ללינה בדרום הגולן-בריכת ״קצינים״ מתחת לתל ג׳וחדר.

2. בריכה נוספת מעולה דורשת מעט רכיבה על דרך 4x4 - עולים מצמח למבוא חמה ,לקראת סוף הסרפנטינות יש כניסה

לשטח שמאלה ,דבר איתי לגבי פרטים יותר מדויקים

3. רכיבה על הצירים הריקים של דרום הגולן-

מרמת מגשימים דרך תל פארס ועד עין זיון,או דרך ציר הנפט מאזור אותה ברכת ג׳וחדר ועד הישוב קשת

4. אם זה בשבת שווה לך לעשות עצירה במסלול מוטוקרוס במרום גולן-החברה שם ברמה גבוהה מאוד (-:

5. תלוי בעונה,יש עצי תות מעולים באזור ה״רמתניות״ וגם ליד מוצב 111 (דורש הכוונה מדויקת-מסביב מוקשים..)

6 . מציר הנפט תוכל להגיע ברכיבת שבילי עפר לרוג׳ום אל-הירי -שווה בשעות הבוקר המוקדמות או אחהצ,על השביל יש עצי תאנה

 

בקיצור אני יכול להמשיך עוד הרבה,קפוץ לביקור עם מפה של הגולן ותקבל עשרות נקודות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...אני עוצם את עיני, רק לרגע והרגע נעלם כל החלומות שלי, חולפים לנגד עיניי ואני סקרן ,סקרן לדעת.

אבק ברוח כל מה שהם הם זה אבק ברוח.

אני על המפלץ והכיוון עלום, אין מטרה אין הכוונה אני הוא הכביש וקזננס "אבק ברוח" השיר הזה מזמזם

לי לא עוזב לרגע.

 

אותו שיר ישן טיפת מים בים אינסופי, וכל מה שאנחנו עושים מתפורר אל הקרקע,

כי אנחנו מסרבים לראות. אבק ברוח כולנו אבק ברוח.

 

המפלץ טס הרבה מעבר למה שצריך באמת נותן דרור להרגשת החופש, למרחבים ולכביש הפתוח.

המהירות אבי כל חטא, לעזאזל. כמה שהיא ממכרת.

 

עכשיו, אל תתלו על שום דבר, כלום לא נמשך לנצח, אבל השמיים והארץ

הדרך והכביש והכסף שלך לא יקנה עוד דקה חולפת.

 

הנופים נמרחים משני צדדי הקסדה והפעם הם ממש לא העניין, המנוע נשמע עצבני, החושים

נמתחים עד לקצה, עוד סיבוב, עוד זווית מוגזמת מדי, המפלץ בולע בשקט אני הבעיה האמתית

עד כמה בעצם אפשר?

אינטרפרטציה שלי לאבק ברוח...

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

-תודה-

 

...מוקדם בבוקר אנו לכיוון ת"א, הצמיג הקדמי נהנה מהקילומטרים האחרונים שלו עלי אדמות ואני יוצא

ללמוד כיצד להחליף צמיג בשטח, מעולם לא נדרשתי לעשות זאת אבל המרחקים המצטברים שעברנו

מחזקים את הצורך ללמוד אומנות זאת שעדין חייה ופועלת בשטח על מנת שבבוא יום פקודה אדע את המלאכה.

 

על הדרך החלטתי גם לפנק את המפלץ בטיפול גדול של החלפת מסננים שמנים פלטינה וקבל חדשים

כך שבשבוע הבא כשנעפיל שוב לכיוון רמת הגולן דאגה אחת פחות תתרוצץ בראשי.

 

למזלי רוב החלקים של הטיפול נמצאו אצלי מיום רכישת המפלץ כולם מקוריים BMW וגם הצמיג שהשגתי

במחיר מגוחך ממתין לי שם.

 

יש לי יחסי אהבה שנאה עם כביש 443 מצד אחד הוא הבחירה ההגיונית והנכונה ליורדים מערבה אם

ברצונך להגיע עד לבועה התלביבית, אין צורך אמיתי להמתין ברמזורים ביציאה מהעיר והכביש הוא המשך

טבעי לכביש בגין, מהיר ישר וקל להרכיבה, מצד שני הוא מאד מזכיר לי את כביש 6 השנוא והמשעמם.

חסרים לי הסיבובים המהנים ביציאה מי-ם הריגוש בסיבוב מוצא בואכה עליית הקסטל שם נותן המפלץ

מלחמה אמיתית לכל מרובעי הגלגלים החדשים והנוצצים וחושף כתובת נאה במס' הרישוי "רכב-אספנות".

 

המפלץ מתייצב לו במהירות קבועה, שעון הטורים מראה בבטחה 4500 סל"ד ואנו מקדימים את התנועה

כל הזמן, אני מקפיד לנווט את המפלץ לנתיב הימני אחרי כל עקיפה אבל אף אחד לא באמת מנצל זאת

לעקוף אותנו.

 

הכביש הפתוח מאפשר למחשבות לרוץ בלי להיות עסוקות באמת בהתחמקות, הסתערות ולוחמה עירונית צפופה

כמו בימים אחרים. המפלץ בסביבתו הטבעית פורח והמרחבים עושים לו טוב.

 

קצת לפני מחסום מכבים אנו מורידים מהירות נותנים לפסים החרוצים בכביש לעשות מסאג' לשרירים ברררר

עוצרים לפני החיילת שמבקשת לפתוח את המשקף, חבל שלא ידעתי קודם כי יד שמאל לוחצת קלאצ' והימנית

שומרת טורים, שויין "בוקר טוב גם לך, אני מי-ם ואין לי כוונה לפוצץ משהו בקרוב, תודה ולהתראות בשמחות."

 

קצת אחרי מחלף בן גוריון מתחילה הבעיה האמתית של המדינה, 48 ש"ח למעדיפים לפתור אותה במסלול מהיר

המפלץ מגחך בתבונה ומוצא לו דרך בין אלפי התקועים לאיילון, מסביבי עשרות שליחים על טילי שיוט שמכוונים

לעברי המזל שכולם מפספסים אותי בטווח של סנטימטרים בודדים ואנחנו אורחים לרגע עוברים לרכיבה דיפנסיבית

איטית על למחלף האוניברסיטה, משם עד לקליניקה המצב משתפר...

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...המפלץ מפורק לו ואני משתדל להרגיז כמה שפחות את הרופא, הידיים קופצות מעצמן לעזור

אבל מסתבר שהן רק מפריעות לקחתי נשימה עמוקה ושני צעדים לאחור.

 

בלי להרגיש עברו להם שעתיים והמפלץ כמעט מוכן לצאת שוב לדרך כמעט כי הרופא מחליט

להעמיק את הטיפול וכמומחה אמתי מסרב לוותר על כל פעולה קטנה כגדולה.

 

אז מה היה לנו, הוחלף צמיג קידמי כשהמטרה העיקרית שיעור עבורי בהחלפת צמיג בשטח

הוחלפו שמן מנוע ומסנן, פלטינה קבל, ומסנן אוויר. האלמנט לא היה נורא בכלל.

 

המפלץ מזדקף ועובד כמו שעון שווצרי מדהים.

 

יוצאים לכיוון ירושלים ועל האיילון פוגשים BMW RT זהה למפלץ בצבע אדום שרי.

שלום שלום, סוסי המלחמה בוחנים אלה את אלה וממשיכים כל אחד לדרכו.

 

הדרך רצה מתחת לצמיג החדש כשהרעיון שלי להכיר לו כבר על ההתחלה את חייו

אצלי אין מקום להססנות פחדנות או איטיות מוגזמת להיפך אצלי הוא יאכל חצץ.

 

קצת לפני העליות לי-ם אני ניגש למלא אוויר כנדרש כיוון שאת הצמיג מילאתי ללא

מד לחץ, משהו הפריע לי, הטורים היו בשמיים ומסרבים לרדת, תופעה מוכרת

ב-BMW ומצריכה כיוון מסוים נוסף כשהמנוע חם הבעיה שהצלחתי לקלקל במו

ידיי את הכיוון המושלם שנעשה ולא הצלחתי להביא את המפלץ לרגיעה.

 

כמו בכל צרה פניתי ליוני, מיוני אופנועים, וכבר בבוקר למחרת הייתי אצלו במוסך

למזלי הגדול מצאתי גם ליפט פנוי, ועד שיוני יתפנה התחלתי במשחקים.

 

כמו משום מקום הגיע איציק המכונאי, איציק היה בעברו מנהל מוזאון פרטי לרכבי

אספנות בארה"ב והיה אחראי על למעלה מ-70 רכבי אספנות מבחינה מכאנית

הפלאפון נשלף ותמונות של אקזוטיקה נדירה שזפה את העין. איציק גם בונה אופנועים

ויש לו כמה כאלה, וההחלטה שלו הייתה "אני מתחיל מההתחלה" זאת אומרת ממש

בהתחלה משהו לא נישמע לי במנוע, בדיקה מהירה מגלה בעיה בראש השמאלי

קומפרסיה נמוכה מאוד. כבר שלפתי סכין לחתוך עורק כשאיציק מרגיע אותי.

 

מכונאי נוסף מבצע בדיקה וגם יוני מגיע האמת המרה מונחת מול פני, ימני 150 שמאלי

30 חיש קל מפורק מכסה השסתומים ומתבצע כיוון מסתבר ששתי השסתומים סגורים

מדי כיוון למרחק הנכון ובדיקה נוספת והופ קומפרסיה 150 גם בשמאלי.

 

עכשיו יוני ואיציק מפרקים מהמפלץ את כבל הדלק במפלץ יש ארבע כאלה שנים שייכים למערכת

הצ'וק ושנים מתפצלים אחד לכל קרבורטור, אבל מה, משיכה במעצרת הגז צריכה להפעיל

אותם בצורה שווה אחרת כל קרבורטור יתחיל בזמן אחר להזרים דלק לראש המנוע.

 

מרגע שבכבלים משוחררים ונמתחים כראוי כבר משתפרת עבודת המנוע כיוונים לכאן ולכאן

עוד תיאומים אחרונים והמפלץ מקבל אישור המראה. מוכן לטיול לרמת הגולן מחר...

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1538 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...