Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוצים לקבל דוגמא לכמה היבואנים בארץ עושים עליכם "קופה"? או- כמה עולה STI בהונג קונג


edan82
שימו לב! השרשור הזה בן 4877 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עידן, בניגוד לארצות המזרח, אצלנו כל שנה היא שנת החזיר.

משובח!:lol:

 

לעידן - דבר נוסף שנותר לבדוק, ודי קשה לבדוק אותו, האמת,

הוא כמה עולה להיות יבואן בארץ גם בלי שתמכור מכוניות.

אני לא מבין בתחום, אבל לך תדע אילו מסים המציאה המדינה במיוחד בשביל יבואני רכב,

או סוכנויות רכב, או מסי נמל שלא שלא מוגדרים כ"מסי נמל" או לך תדע מה.

זה לא סותר את עניין החזיריות, אבל אולי ההפרש מעט קטן יותר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איך הגעת לזה שערכו היה יורד לאפס עגול רק אתה ואלוהים כנראה יודעים או מבינים.

 

לא יצא לי עדיין לעבוד בהונג-קונג כך שלמען האמת אינני מכיר את המקום, אך ביפן אכן זהו המצב: אחרי שנתיים ערכו של רכב שואף לאפס. מה גם שרוב היפנים אינם מורשים ע"י החוקים הבלתי-כתובים להחזיק ברכבים מעבר לנ"ל. וכך יוצא שלמראות המחירים בסוכנויות השווים לכל נפש העניין באופן כללי איננו זול כלל ועיקר, כי הרי לפחות פעם בשנתיים יש להמציא כמעט את כל הסכום במלאו.

 

ואז הלכתי ובדקתי:

 

http://hongkong.asiaxpat.com/classifieds/automobiles-(owners)/

 

ומסתבר שבהונג קונג מצב הדברים קצת שונה מיפן ודומה יותר ל-UK. הרכבים מאבדים בסביבות 60%-70% תוך 3 שנים. דהיינו אם המחירון של הונדה שלי שלפני כ-3 שנים היה כ-150 K ש"ח, היום היא הייתה אמורה להימכר בסביבות 60 K ש"ח ובשום פנים לא מעבר ל-100 אש"ח. אך למען האמת היא עולה שם כ-90 אש"ח בתור חדשה ונמכרת כעבור 3 שנים בסביבות 40 אש"ח כי הרי יש לה גם שם residual values יוצאי דופן. כך או כך, אילו הייתי מחזיק את אותה ההונדה בהונג-קונג הייתי בכל זאת משלם יותר.

 

אגב, ככול שהזמן עובר כך משתפר מצבו של בעל הרכב הישראלי. אינני רוצה להתחייחס להונג-קונג כי הרי הדבר דורש מחקר מקיף יותר, אך באירופה למשל רכבים בני עשור עולים בממוצע סכומים תלת-ספרתיים, כאשר בארץ מעיזים לדרוש עליהם בסביבות פי-10 יותר. והדבר גם נוגד כל הגיון, כי הרי באירופה תולדות הרכבים הנ"ל (הטיפולים, התאונות וכדומה) כתובים וחקוקים, ואילו בארץ יש להעסיק חוקר פרטי ע"מ להתחקות אחריהם.

 

אזי לדעתי לא היבואנים יוצאים בסיפור הזה החזירים העיקריים אלה המדינה עם המיסוי המופרז מחד וההפקרות מאידך, וכמובן חברות הליסינג אשר גורמות לניפוח המלאכותי של המחירים בשוק יד 2. אך אם וכאשר בתור הצרכנים של הרכבים החדשים אנו נמצאים בצדם, הרווח כולו שלנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזבו רגע את המחיר בצד , 8 שנים אחריות ? זה מטורף.

ולא לשכוח כמובן שגם משירותים ניתן להדבק באיידס במידה וזה שישב על האסלה לפניך עוד לא קם! :shock::?:shock:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומסתבר שבהונג קונג מצב הדברים קצת שונה מיפן ודומה יותר ל-UK. הרכבים מאבדים בסביבות 60%-70% תוך 3 שנים. דהיינו אם המחירון של הונדה שלי שלפני כ-3 שנים היה כ-150 K ש"ח, היום היא הייתה אמורה להימכר בסביבות 60 K ש"ח ובשום פנים לא מעבר ל-100 אש"ח. אך למען האמת היא עולה שם כ-90 אש"ח בתור חדשה ונמכרת כעבור 3 שנים בסביבות 40 אש"ח כי הרי יש לה גם שם residual values יוצאי דופן. כך או כך, אילו הייתי מחזיק את אותה ההונדה בהונג-קונג הייתי בכל זאת משלם יותר.

 

עדיין זה יוצא זול יותר, ולו רק מפני שעלות הרכישה של הרכב כחדש מאוד זולה.

 

דבר אחרון שאתה לא נגעת בו (וגם אני)- למה בכלל לקנות במדינה כמו הונג קונג רכב חדש מהחברה ?

 

הנסועה הממוצעת לשנה בהונג קונג עומדת על כ-6K קילומטר לשנה, משמע אתה יכול לקנות רכב בן שלוש שכבר ספג את ירידות הערך הרציניות, הקילומטראז' יהיה מאוד נמוך וב-99% מהמקרים הרכבים במצב מכאני וקוסמטי כמעט מושלם.

 

אני יודע שכאשר אקנה רכב זה יהיה משומש בלבד.

 

 

.

 

עזבו רגע את המחיר בצד , 8 שנים אחריות ? זה מטורף.

 

אכן, הדגשתי את זה כמה פעמים אבל כמעט כולם לא שמו לב לנתון המרשים הזה (ובואו לא נשווה את זה לאחריות שקיה נותנת על הסיד, קיה סיד זה לא אימפרזה טורבו אחרי הכל).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין זה יוצא זול יותר, ולו רק מפני שעלות הרכישה של הרכב כחדש מאוד זולה.

 

אם הרכישה כרוכה במימון חיצוני, ולו כמובן ישנה עלות בלתי-מבוטלת, אזי כן יתכן שבהונג-קונג יצא זול יותר (כאן אנחנו כבר סוטים הצידה מהדיון העיקרי). אבל שוב, אם וכאשר בארץ רוכשים רכב חדש מהדגם שמחירו איננו מנופח מלאכותית לצורכי הליסינג ומטעמי הפוזה, במזומן, ובהנחה ראויה - העסק איננו רע כלל ועיקר. ואילו רכישת רכבים משומשים (ובחלק בלתי-מבוטל מהמקרים הרי מדובר ברכבי ליסינג אשר נרכשו כחדשים במחיר בו הם נמכרים כנקרעים) - העיניין לעיטים הופך לנחלת הפראייערים שבינינו.

 

אינני יכול להוות דעת לגבי האופציה של רכישת רכב משומש בהונג קונג, כי שוב, לא עבדתי שם ואינני מכיר את החברה. אגיד רק שבחברות מסויימות זו איננה האופציה לבני מעמדות מסויימים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידן

כנראה לא ירדת לעומקם של הדברים מספיק:lol:

 

Schedule:Heading:SCHEDULEVersion Date:02/12/2007Chapter:

330 pdf.gifTitle:MOTOR VEHICLES (FIRST REGISTRATION TAX) ORDINANCEGazette Number:L.N. 200 of 2007Schedule:Heading:SCHEDULEVersion Date:02/12/2007



[section 4E]

CLASSES OF MOTOR VEHICLES AND RATE OF TAX



 

Item

Class of motor vehicle



Rate of tax

%

1.Private cars-ecblank.gifecblank.gif(a) on the first $150000 ....................................................................

35

ecblank.gif(b) on the next $150000 ....................................................................

65

ecblank.gif© on the next $200000 ....................................................................

85

ecblank.gif(d) on the remainder ........................................................................

100

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, ירדתי לעומקם של דברים וראיתי גם את חישוב המס הזה שאתה הבאת כאן.

 

ועדיין, אם "נפרק" את מחיר ה-STI על פי הטבלה שציינת נגיע לזה:

 

מחיר הרכב לפני מיסוי- 218,000 דולרים (המחיר הנקוב בסוכנות סובארו לפני מיסוי).

 

*על ה-150K הראשונים נשלם 35%, משמע 52,500$.

 

*על יתר ה- 68K דולר נשלם 65%, משמע 44,200$.

 

כלומר, על פי הטבלה מחיר הרכב היה אמור להיות 314,700$ הונג קונגי.

 

אבל זה כאמור לא המחיר.

 

שוב אציין שבסוכנות סובארו מצויין מפורשות מחיר הרכב ועלות המס לרישום ראשון של הרכב, שבמקרה זה הינה 141,000$ (זה כתוב שחור על גבי נייר בסוכנות).

 

בחישוב פשוט זה יוצא 65% (64.6% אם ממש תתעקש).

 

אם פיספסתי משהו אשמח אם תאיר את עיניי, תמיד טוב ללמוד.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשווה את זה למס הכנסה אצלנו - עם מדרגות מס, סף מס, מס שולי וסך מס. אולי זה יהיה יותר ברור לו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ STI חדשה לא תימכר ב235 אלף שקל.

בתקופת השפל הגדולה ביותר, היה ניתן לקנות אותה במחיר של 270 במקום 350.

235 לא ריאלי.

 

בארץ המחיר לSTI הינו כפול ממחיר STI בשוויץ. וגם שם יש מיסוי.

אני מאמין שעלות הייצור הינה כרבע מהמחיר בישראל. אחרת אין אינטרס למכור.

מהיצרן היא עוברת המון ידיים, המון מסחר. כולם צריכים להרוויח.

אם בשוויץ היא עולה 160 אלף שקל (היא עולה קצת פחות) לפני מס מדובר על כ100 אלף שקל. וזה לא המחיר שהיצרן ייצר. זה המחיר שהיבואן קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

In general, the taxable value is calculated on the basis of the published retail price or provisional taxable value assessed by the Customs and Excise Department

 

כנראה שהסינים יותר מתוחכמים מהיהודים.

 

לפי זה כאילו המכונית מתוחשבת לפי 286 אלף

150 ראשונים = 52.500

136 הבאים = 88.500

ביחד 141.000

 

בקיצור לא מסתדר, אבל ברור דבר אחד מיסוי יותר נמוך מאשר בארץ הקודש שכורעת תחת עול הביטחון, החרדים, הלא יהודים והברדק.

 

כנס לעומק אמרתי כבר, אמרתי.:lol:

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי זה כאילו המכונית מתוחשבת לפי 286 אלף

150 ראשונים = 52.500

136 הבאים = 88.500

ביחד 141.000

 

בקיצור לא מסתדר.

 

 

 

 

יפה כתבת, על הנייר (או יותר נכון על דפי האתר) כתבת חישוב מתמטי פשוט שהיה בהחלט נכון אם מחיר המכונית לפני מיסים היה עומד על 286K דולרים, אבל כאמור זה לא מחיר המכונית.

 

אני כן מסכים איתך שבכל אופן המיסוי אכן נמוך יותר מאשר בארץ הקודש.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

In general, the taxable value is calculated on the basis of the published retail price or provisional taxable value assessed by the Customs and Excise Department

 

כנראה שהסינים יותר מתוחכמים מהיהודים.

 

לפי זה כאילו המכונית מתוחשבת לפי 286 אלף

150 ראשונים = 52.500

136 הבאים = 88.500

ביחד 141.000

 

בקיצור לא מסתדר, אבל ברור דבר אחד מיסוי יותר נמוך מאשר בארץ הקודש שכורעת תחת עול הביטחון, החרדים, הלא יהודים והברדק.

 

כנס לעומק אמרתי כבר, אמרתי.:lol:

 

יפה כתבת, על הנייר (או יותר נכון על דפי האתר) כתבת חישוב מתמטי פשוט שהיה בהחלט נכון אם מחיר המכונית לפני מיסים היה עומד על 286K דולרים, אבל כאמור זה לא מחיר המכונית.

 

אני כן מסכים איתך שבכל אופן המיסוי אכן נמוך יותר מאשר בארץ הקודש.

המחיר התחשיבי לצורכי מיסוי הוא X שהוא שונה מהמחיר שיבואן נוקב בו .מותר לו.

האם ה published מתייחס לרשימה כלשהי המפורסמת על ידי השלטונות , ואז התחשיב שעשיתי בסדר או מתייחס למחיר שמופיע באולם התצוגה, ןאז אין התאמה בין שיעורי המס למס עצמו

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון שמצב האימפרזות בארץ היה לא טוב (לאנשים הוחלפו מנועים) שמעתי כבר כמה הצעות מאוד מאוד זולות (ביחס למחיר הרגיל).

 

בכל מקרה שיטת המיסוי הרבה יותר הגיונית, בדיוק כמו שבשכר יש מדרגות מיסוי או הבדלים במס רכישה ברכישת דירה ראשונה או שנייה, בכל מקרה מדרגות זו שיטה יותר הגיונית.

 

לעניין האחריות ששוב כולם כאן מתעלמים ממנו ! (חוץ מעדן) 8 שנים לרכב ספורט זה המון זמן ,עזבו רכב ספורט, 8 שנים זה המון זמן לכל מוצר חשמלי בכללי אני לא מצליח לחשוב על הרבה מוצרים שיש להם 8 שנים אחריות וגם הגבלת הקילומטרז מעולה .

אז אם תוסיפו גם את האחריות למחיר (בטוח שיש נוסחא לחשב כמה שווה כל שנת אחריות) אז ההבדל ממשיך לגדול.

ולא לשכוח כמובן שגם משירותים ניתן להדבק באיידס במידה וזה שישב על האסלה לפניך עוד לא קם! :shock::?:shock:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4877 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...