Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6005 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם בעצם קונים בארץ כ30 אלף יחידות לערך של המותג מאזדה, למה בעצם לא בונים מפעל כאן בארץ?

 

צדדים חיוביים:

1) תעסוקה ישראלית

2) הוזלה משמעותית של הרכבים

 

צדדים שליליים/בעייתים:

1) נראה יותר ויותר את המותג

2) SHIPPING לא נוח לשאר המדינות

3) הישראלי יעלה יותר מטורקי או מישהו זול יותר.

Polo 2012

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתה שואל ברצינות?

בפעם האחרונה שראיתי את התוכנית העיסקית לא היה שם סעיף שמדבר על תעסוקה ישראלית.

 

כמה זה כבר 30,000 יחידות מהייצור השנתי של מאזדה? בשביל זה להקים עוד מפעל?

 

מקימים מפעל איפה שהעלויות זולות. וזה נגמר פחות או יותר שם.

VW GOLF V5 2001

HU: Alpine 9873E COMP: Morel Hybrid Ovation 6.5

AMP: Crunch PZI 175.4 SUB: IDQ 10In

פורסם

עם איך ש"אוהבים" את ישראל בכל העולם, אף אחד לא ירצה לקנות מאזדה made in israel.

למה דווקא מפעל מאזדה אגב, ולא טויוטה למשל?

פורסם

אם האספקה תהיה גם לייצוא אז מה ההיגיון לייצר כאן במקום בטורקיה, שם כח האדם הרבה יותר זול?

אני מניח שלאדון אישימוטו אין מניעים ציוניים...

קקטוסולר ידנית

 

פורסם

היתרון התחרותי של ישראל אינו נמצא בידיים אלא בראש. לאור העלות הגבוהה (יחסית) של העסקת עובדים בישראל, אין לישראל שום יתרון על פני שכנותיה בייצור מכוניות (שכנראה אינו דורש כישורים מיוחדים).

 

שאלה מעניינת היא מדוע אין לאף יצרן רכב מרכז פיתוח בישראל, כפי שיש לחברות התוכנה המובילות בעולם.

פורסם

http://www.mazda.com/investors/library/annual/2009/pdf/ar09_02e.pdf

 

ישראל אולי זוכה למקום של כבוד בחברת מדינות כמו ארה"ב, סין ויפן ומקבלת פירוט נתונים אישי מופרד מהאזור הגאוגרפי שלה, אבל בראיה גלובלית המכירות של מזדה בישראל מהוות 2% מסך המכירות שלה.

שני היתרונות שציינת הם יתרונות למשק הישראלי בלבד, לא לחברת מזדה.

פורסם
היתרון התחרותי של ישראל אינו נמצא בידיים אלא בראש. לאור העלות הגבוהה (יחסית) של העסקת עובדים בישראל, אין לישראל שום יתרון על פני שכנותיה בייצור מכוניות (שכנראה אינו דורש כישורים מיוחדים).

 

שאלה מעניינת היא מדוע אין לאף יצרן רכב מרכז פיתוח בישראל, כפי שיש לחברות התוכנה המובילות בעולם.

 

סתם לידע הכללי, גם העניין הזה במגמת ירידה בארצנו, רוב הפיתוח עובר בזמן זה להודו

Polo 2012

פורסם

2) הוזלה משמעותית של הרכבים

 

למה אתה חושב שזה יביא להוזלה של מחיר הרכב בארץ?

כבר אמרו לך שעלות כוח האדם יקר יותר כאן, אבל חוץ מזה, צריך לייבא לארץ את כל חומרי הגלם, ובמצטבר, זה עולה יותר מלשנע רכב גמור ממקום למקום.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
כמובן שהאספקה תהיה לכלל האזור

 

מה זה קשור לכך שפותחים את המפעל היכן שיש כ"א מתאים וזול (בין עשרות שיקולים אחרים, כמו קירבה לחומרי גלם, לספקי משנה ועוד ועוד ועוד)?

איזה בסיס יש בארץ לתעשייה כבדה?

 

זהו, קירבה לשוק זה השיקול היחידי במיקום תעשייה?

וגם אם יש לזה איזשהו משקל, בדקת בכלל מה המשקל של השוק המקומי והאזורי במכירות של מאזדה?

 

זה קצת מביך לפתוח דיון בנושא שאין לך מושג בו...:roll:

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אם בעצם קונים בארץ כ30 אלף יחידות לערך של המותג מאזדה, למה בעצם לא בונים מפעל כאן בארץ?

 

צדדים חיוביים:

1) תעסוקה ישראלית

2) הוזלה משמעותית של הרכבים

 

צדדים שליליים/בעייתים:

1) נראה יותר ויותר את המותג

2) SHIPPING לא נוח לשאר המדינות

3) הישראלי יעלה יותר מטורקי או מישהו זול יותר.

 

למה להשקיע במפעל ?למה בכלל להתאמץ ?

כבר ענה כאן מישהו פעם,"לנו יש יתרון יחסי....." פחחחחחחחח,לאן תגרור אותנו האקדמיה ?

 

ולנושא עצמו:

היכן שיש הכנסות עתק מפקקי תנועה וממיסים על רכב לא צריך מפעל,צריך רק שהפראיירים יתחלפו !

 

אתה שואל על מפעל רכב ? אני שואל לאן נעלמו שאר המפעלים ?

 

מי בכלל צריך מפעלים,הרי יש לנו יתרון יחסי על כולם בהיטק ....ככה מלמדים לחשוב כאן.

פורסם

כבר ענה כאן מישהו פעם,"לנו יש יתרון יחסי....." פחחחחחחחח,לאן תגרור אותנו האקדמיה ?

 

מי בכלל צריך מפעלים,הרי יש לנו יתרון יחסי על כולם בהיטק ....ככה מלמדים לחשוב כאן.

 

וואלה, לישראל באמת אין שום יתרון יחסי בתחום ההייטק, והאקדמיה היא בכלל הרעה החולה של החברה הישראלית. גם לא משנה העובדה שכל חברות התוכנה המובילות בעולם בחרו לפתוח דווקא בישראל מרכזי פיתוח (שלחלקם קרדיט משמעותי בהצלחה של התאגיד, כמו במקרה של חברה קטנה וחסרת משמעות הקרויה אינטל) ושבישראל יש את מספר הסטארטאפים הגדול בעולם אחרי ארה"ב. אך עזוב, זה סתם שולי, כי סתם מספרים לנו סיפורי בדיה בנוגע לקיומו של הייטק בישראל. אה כן, גם הכתבה הזו שפורסמה אתמול בניו-יורק טיימס (סתם עיתון שולי) היא גיבוב של שטויות...

 

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000530187&fid=2

פורסם
1) תעסוקה ישראלית

2) הוזלה משמעותית של הרכבים

כדי לקבל הנחות במס, שיגרמו לייצור בארץ להשתלם, צריך שיהיה אחוז מאוד גבוה של חלקים תוצרת הארץ, נדמה לי שיותר מ-51%. אז גם אם תגדיל את מספר השטיחים באוטו ל-8, כמות הרמקולים ל-10 ותשים לו צמיגי טרקטור של אליאנס, לא תגיע לאחוז הזה.

 

דבר שני, אני לא בטוח שבישראל תהיה את אותה איכות הרכבה כמו ביפן, כי לישראלים את את מוסר העבודה והמשמעת האסייתיים (מה לעשות, שעבודת כפיים היא לא הצד החזק שלנו). גם לטורקים אין, ולכן רואים ירידה באיכות של טויוטות תוצרת טורקיה.

 

בנוסף, כח העבודה בישראל יקר יחסית לטורקיה, ולכן הוא לא מחפה על איכות הירודה של העובדים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

יודע כמה עולה להרים מפעל לייצור שכזה? גם עוד 10 שנים לא תוחזר ההשקעה.

בסוף ,מזאדה זה רכב עונתי...כמו שהיתה פעם סובארו , ומי יודע מה יהיה מחר?

 

 

ובכלל...מאזדה היא אחת החברות הקטנות לייצור רכב, הם מצפים לייצר בשנת 2010 850,000 כלי רכב.

לשם השוואה, חברת BMW שנחשב גם לא חברה גדולה מייצרת בשנה 1.6 מיליון רכבים (כולל המיני קופר)

 

מרכז התצוגה הגדולה ביותר בעולם של מזאדה , נמצא בת"א

ברוך


×
×
  • תוכן חדש...