Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא מבין כלום בנהיגת שטח, ועומד לקבל גרד צ'ירוקי. מי מוכן ללמד אותי כמה תובנות?


skitz
שימו לב! השרשור הזה בן 5248 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נשמע מגוחך אבל זה המצב...המשפחה כנראה תזמין כבר מחר את הגרנד צ'ירוקי לימיטד עם ה4700, ואני מבין שהוא דיי חזק בשטח, מישהו יוכל להסביר לי ככה בגדול מאוד מה טוב בו בשטח, מה בעצם צריך ג'יפ כדי להיות טוב בשטח ואילו פיצ'רים יש בג'יפ הזה שניתן להעזר בהם בשטח. למשל הכפתור הזה שבולם אותך אוטומטית כשאתה בירידה- איך הוא נקרא? והאם יש עוד כאלו עזרים?

 

תודה רבה למי שיקדיש כמה דקות...לא מצפה לי נסיעה לסהרה בקרוב רק רוצה לדעת טיפה יותר על הרכב לפני שנסגור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על מנת שג'פ יהיה טוב בשטח הוא צריך כמה דברים בסיסים על מנת לאפשר לו עבירות טובה והמנעות מנזקים פוטנציאלים.

 

שלדת סולם חסונה - משמשת בעיקר בטנדרים ורכבי שטח קשוחים, בד"כ בשלדות כאלו כל המכלולים החשובים מורמים מעל לקו השילדה לכן הרכב הופך להיות הרבה יותר חסון למכות וסלעים בתוספת מיגון כמובן זאת האופציה הכי טובה שיש.

חסרון זה בעיקר בהתנגות כביש נחותה יותר, לא יודע אם בגרנד זאת שילדה נפרדת.

 

הילוך כוח - כמעט בטוח שיש בגרנד, הילוך כוח הינו מרכיב חשוב ביותר, רכיב זה נותן את האופציה להילוכים ביחס נמוך מאוד לכן כל ההילוכים הופכים בעצם לקצרים יותר, לדוגמא במקום שהילוך ראשון יגמר ב-40 קמ"ש הוא יגמר ב-15 או 20 קמ"ש מה שקיבלנו זה הרבה יותר מומנט זמין ויכולת מצויינת לזחילה על סלעים או לחלופין בלימת מנוע חזקה יותר.

 

סרנים - חשוב ברכב שטח קשוח לפחות סרן חי אחד, יתרונו של סרן זה הוא בחוסן מכני גבוה מאוד (הציריות מוגנות בתוך יציקת ברזל) בנוסף הוא שומר תמיד על מרווח הגחון של הרכב עוזר בעיקר בשטח טכני כבד (הצלבות וכו'). בגרנד זה כנראה סרן חי אחד והוא האחורי. חסרונו הוא בעיקר בנוחות נסיעה קופצנית והתנהגות כביש גרועה.

 

נעילות - ברכב שטח כפולי הנעה קיימים 3 דיפרנציאלים, מרכזי - אורכי ושתי דיפ' רוחביים (אחורי וקדמי), בד"כ רוב רכבי השטח האמתיים באים עם לפחות נעילה לדיפ' המרכזי . רצוי כמובן לפחות נעילה אחורית או קידמית אם מתכננים על שטח טכני קשה או בוץ.

 

צמיגים - אם רוצים לטייל בשטח אז לפחות צמיגי 50-50 הם הפשרה הטובה ביותר בין ביצועים בכביש ובשטח.

 

זוויות גישה ונטישה - הזווית המקסימלית שהרכב יוכל לטפס מכשול מבלי לגרד את הגחון ונטישה הזווית שבא הוא יורד ממכשול מבלי לגרד את הגחון.

 

מרווח גחון - המרווח של הגחון מהקרקע.

 

מנוע - אני מניח שהמנוע 4700 של הגרנד יספיק להזיז את הבהמה הזו.

 

פק"ל קפה \ נרגילה (או גם וגם :-D) - מומלץ בכל עצירה בשטח בשביל הפנאן, השקט השלווה שיש בטבע שווה זהב לפעמים בשילוב קפה טוב ונרגילה זה בכלל תענוג.

 

אני מניח שלגרנד יש את רוב הדברים החשובים לג'פ, סך הכל ממה שידוע לי הוא צריך להיות לא רע בכלל בשטח בכל מקרה יש לו שוק נרחב של שיפורים, מיגונים והגבהות ככה שרק הכיס הוא הגבול.

 

בכל מקרה אני ממליץ מאוד לעשות קורס נהיגת שטח 1 על 1 עם מדריך מנוסה, אני באופן אישי יכול להמליץ מאוד על אבירם ברקאי, עשיתי אצלו קורס נהיגת שטח ופשוט למדתי לנצל את הג'פ בצורה אופטימלית הייה שווה כל שקל, נהיגה נכונה בשטח = חיסכון של כסף במוסך עקב נזקים לכן זאת השקעה חכמה מאוד :-).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנאמר מעלי, קורס נהיגת שטח יהיה הדבר הכי טוב שבעזרתו תוכל לדעת מהי נהיגת שטח.

ממליץ לך להתחיל לברר על הקרוס הזה כמו שהבחור מעלי כתב

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן - שום דבר לא מהווה תחליף להדרכה .

זה מייד ייתן לך להכיר את היכולות של הרכב .

 

אתה יכול להצטרף למשהו כזה http://www.4x4.co.il/shop/productDetails.aspx?categoryId=1&subCatId=37&productId=156

לא יקר ושווה.

אם זה לא מקולקל- אל תתקן את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זוויות גישה ונטישה - הזווית המקסימלית שהרכב יוכל לטפס מכשול מבלי לגרד את הגחון ונטישה הזווית שבא הוא יורד ממכשול מבלי לגרד את הגחון.

 

.

 

רק חידוד קטן למה שכתבת (שהוא נכון,אבל לא כל כך ברור):

 

זוית גישה- הזווית המקסימלית שהרכב יכול לגשת אליה לטיפוס מבלי לגרד את הפרונט (טמבון קדמי וכו') או את החלק האחורי (טמבון אחורי,וו גרירה וכו').

לדוגמא: בהאמר H1 יש אפשרות לזוית גישה של 90 מעלות, כלומר להגיע לקיר,להיצמד אליו ולטפס אותו, זאת הודות למבנה הכלי, הצמיגים הקדמיים מעט בולטים ביחס לקו הקדמי של החזית בהאמר H1.

 

זוית נטישה- הזוית המירבית שניתן לרדת ביחס לחלק המישורי שבסופה מבלי לגרד בסוף הירידה (בחלק שמתיישרים) את הפרונט או את החלק האחורי.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5248 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...