Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה עם ידית קום בפיג'ו


chevi-c
שימו לב! השרשור הזה בן 5409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם מדובר במערכת אלקטרונית או ממוחשבת אז על איזה בלאי לעזאזל מדובר כאן?

מה שמתקלקל בידית הזאת זה הקפיץ שנמצא בידית ובגלל זה הידית "נתקעת" במצב איתות ולא חוזרת למצב 0 שהגה מסתובב בחזרה.

על מקרה שידית מקצרת או גורמת לבעיה חשמלית אף פעם לא שמעתי ברכבים האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, ואיך זה בדיוק קשור למעגל החשמלי של הכרית אויר?

המכלול שנקרא COM2000 מכיל בתוכו מספר אלמנטים;

1. כרטיס אלקטרוני (מחשב\מודול\יח' תיקשורת)

2. ידית איתות

3. ידית אורות

4. סליל מכאני לכריות אויר

5. סליל מכאני לצופר.

6. חיבור לאנטנת האימובילייזר.

 

הכרטיס האלקטרוני מחובר ע"י מספר זעום של חוטים למחשב הגוף של הרכב. הכרטיס מעביר בתקשורת VAN או CAN (תלוי במודל הרכב) את ה"בקשות" של הנהג (איתות, הדלקת אורות וכו'). הכרטיס מתרגם את האות האנלוגי של הידית אורות והאיתות לאות דיגיטאלי ומשדר אותם בקו תקשורת למחשב הגוף.

בנוסף, הכרטיס האלקטרוני מפעיל את האנטנה של האימובילייזר ומשדר בתקשורת VAN או CAN (תלוי במודל הרכב) את הקריאה של האנטנה למחשב הגוף ומשם הלאה.

 

החלק המכאני היחידי שלא קשור בכלל למודול\מחשב\כרטיס הזה הוא: סליל כרית אויר.

מדובר בסליל עם חוטי נחושת ש"רצים" על FLAT CABLE מסובב. הסליל, כמו בכל רכב, מאפשר הולכה בין החלק ה"קבוע" שיושב על הגלגל ההגה - לבין החלק ה"נע" (גלגל ההגה שמתסובב שמאלה וימינה לפי צורכי הנהג והדרך).

הסליל הזה נקרע\מתבלה ונוצר בו נתק לכרית האויר שמותקנת על טבור גלגל ההגה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלק המכאני היחידי שלא קשור בכלל למודול\מחשב\כרטיס הזה הוא: סליל כרית אויר.

מדובר בסליל עם חוטי נחושת ש"רצים" על FLAT CABLE מסובב. הסליל, כמו בכל רכב, מאפשר הולכה בין החלק ה"קבוע" שיושב על הגלגל ההגה - לבין החלק ה"נע" (גלגל ההגה שמתסובב שמאלה וימינה לפי צורכי הנהג והדרך).

הסליל הזה נקרע\מתבלה ונוצר בו נתק לכרית האויר שמותקנת על טבור גלגל ההגה.

תשובה מצויינת, תודה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובה מעולה אפילו,

זה בעצם אומר שהדבר היחיד שהתקלקל בכל המערכת הזאת זה הקפיץ המחבר בין ההגה לכל שאר המערכת,

הגיוני שיתבלה? הגיוני

הגיוני לדרוש 2000 שקל על מנת להחליף את כל המערכת? אל עף שהיא תקינה לחלוטין מלבד החלק הזה? תודה רבה מוסך מרכזי של פיג'ו על עבודה יסודית

תודה איציק

תודה דניאל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...