Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6237 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בהמשך לשרשור ישן עד מאוד שלי :

 

יש לי ניתוקים הקשורים למונובלוק , hertz ep 1d

 

בעבר הוצעו לי מס' אפשרויות היכולות להימצא כסיבה לבעיה שלי , כגון :

 

1. סאב תקול

2. נפילות מתח

3. התקנה שלא כמו שצריך

 

 

מאז הוחלף הסאב ואף נבדק המגבר בשילוב מס' סאבים שונים , אותה התוצאה התקבלה.

בדקנו נפילות מתח גם ישירות מהמצבר וגם מהמונו : נופל עד 13v, מה שאומר שהכל תקין מבחינת מתח.

 

הדבר היחיד שנשאר הוא ההתקנה , לפי ההיגיון אם אין נפילת מתח שקרובה למונו, אז ההתקנה אמורה להיות טובה מבחינת החיווט מינוס וכל אלה.. לא ?

 

מה גם שנוצרה עוד בעיה ... הסאב פשוט לא נשמע כמו סאב שמוגבר ע"י 750rms, בעוד הוא מסוגל לספוג 600rms.

 

שמעתי את אותו הסאב רק בצורתו הישנה , מדובר ב- hertd hx300d , עם הגברה אחרת : מונו של רוקפורד שמייצר לו 1000 rms ומונמך כל עוד רק יכלו להנמיך אותו , הסאב נשמע מפחיד, ברמות שבכלל אי אפשר להשוות לעומת איך שהוא נשמע בצורתו החדשה עם ההגברה של ההרץ, בעוד שבמונו של ההרץ הגיין פתוח כמעט עד הסוף עם נגיעה קלה בבאס בוסט ...

 

מהיבואן דרור נמסר : "הניתוקים במונו נובעים ממנגנון מיוחד של המונו המזהה קליפינג, ומונע מהסאב להישרף וכל התקלות האלה" ... מישהו שמע על מנגנון כזה ויכול להעיד על עצם קיומו ? אולי זה באמת קיים ?

 

הפיתרון שנמסר ממנו : רק סאב בעל יכולת ספיגה גבוהה יותר מההספק שמייצר המגבר, יתפקד כראוי עם המונו הזה, מכאן שהוא לא יכנס לקליפינג וישמע כמו שצריך...

בעודי חוזר הביתה וחושב עם עצמי , נזכרתי שבזמנו היה ברשותי הסאב HERTZ EBX 300R, בעל יכולת ספיגה של 500rms, בעוד המונו מספק לו 400rms ב-4 אום (סאב בעל סליל אחד בלבד)... הניתוקים היו בשפע !

 

אחרי כל הסיפור הארוך , מישהו יכול להעלות לו בראש פיתרון לסוגיה ? מה לבדוק ?

 

ד"א ... כל מי שזוכר את הסאב בתיבה הפצפונת שלו , הנפחים היו מתאימים , למרות שהסאב לא ישב כמו שצריך בתיבה...

הוחלפה תיבה לנפח של 26 ליטר לפי הוראות יצרן והסאב אכן נשמע הרבה יותר טוב, אך בכל מקרה מתנתק ומגיע לקליפינג (קליפינג שנשמע הרבה פחות עצבני ממה ששמעו החברים במפגש.. )

HU - Alpine 9887 | Speakers - Hertz MLK2

Midbas Amplifier - GENESIS Series 3 dual mono

Twitter Amplifier - GENESIS Series 3 four channel

Subwoofer Amplifier - ROCKFORD 1001BD | Sub - IDMAX

פורסם

זה שהמתח מגיע ל13 לא אומר שהכל תקין. מציע לך לבדוק את הבית פיוז (גם אם הוא נראה תקין למראית עין, תחליף את הפיוז) תבדוק מגע ראוי של המינוס מהמגבר, וגם את מינוס המצבר. תבדוק מגבר אחר בהספק זהה אצלך ברכב. תבדוק סאב אחר עם הספק והתנגדות זהה אצלך ברכב. אין כזה דבר שהמגבר שומר על שריפת רמקולים במידה והוא תקין. באיזו צורה הכיבוי שלו מתבטא? אתה צריך לכבות ולהדליק את המערכת בשביל זה? או שהוא הולך וחוזר תוך כדי מוזיקה?

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

בית פיוז תקין נבדק גם היום וגם בעבר .

הניתוקים באים וחולפים בהתאם לעוצמה ולתדרים של הסאב , כמה שהתדר יותר נמוך והעוצמה יותר גבוהה בעצם יש ניתוקים , וכאשר מנמיכים טיפה ווליום מה HU הסאב חוזר לפעול ושמגבירים שוב מתנתק וכן הלאה ...

נדבק מונו אחר , המונו הנ"ל של רוקפוקד... הסאב פשוט עוד שניה נשרף מרוב העוצמה.

 

בתור ד"ר באס, אני תוהה אם תוכל לנסות לאבחן את התקלה שלי מקרוב במידה ואתה באיזור המרכז ??

HU - Alpine 9887 | Speakers - Hertz MLK2

Midbas Amplifier - GENESIS Series 3 dual mono

Twitter Amplifier - GENESIS Series 3 four channel

Subwoofer Amplifier - ROCKFORD 1001BD | Sub - IDMAX

פורסם

בית פיוז אכן תקין , נבדק היום וגם בעבר כשעוד הבעיה הייתה בטריותה.

 

מגבר אחר גם נבדק, מדובר ברוקפורד הנ"ל, הסאב פשוט עוד רגע נקרע/נשרף/התפוצץ או סתם קיבל הרבה יותר ממה שמגיע לו , לא חשוב איך אני אגיד את זה ... פשוט הבדל של שמים וארץ !

 

הכיבוי בא לידי ביטוי בזה שבעוצמות גבוהות ותדרים נמוכים הסאב פשוט חדל מלפעול, וכשאני מנמיך חזרה מעט את הווליום או שברצועה מסויימת מתנגנים פתאום רצף של תדרים גבוהים בחזרה, הסאב חוזר לפעול.

 

ההבדל בין עוצמה גבוהה עם תדרים נמוכים שהסאב מתנתק ובין עוצמה יותר נמוכה שהסאב משמיע כמו שצריך את הנמוכים ולא מתנתק הוא הבדל קטן מאוד... למרות שב-2 המקרים הסאב לא נשמע בכלל כמו סאב שיודע לספוג 600rms ומקבל 750rms , אלא יותר לכיוון של 300 המוגבר ע"י 350 .

HU - Alpine 9887 | Speakers - Hertz MLK2

Midbas Amplifier - GENESIS Series 3 dual mono

Twitter Amplifier - GENESIS Series 3 four channel

Subwoofer Amplifier - ROCKFORD 1001BD | Sub - IDMAX

פורסם

פרטים בה"פ . אני אשמח לעזור.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

×
×
  • תוכן חדש...