Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6268 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לילה טוב לכולם.

השאלה שלי היא בכמה וואט כל רמקול מוגבר , כאשר מחברים 2 זוגות רמקולים קידמיים ואחוריים על שני ערוצים של מגבר כאשר כל ערוץ הוא 60 וואט RMS

 

למי שלא מבין למה זה ככה אז התשובה היא ששני ערוצים נוספים מגושרים ומחוברים לסאב ולפי משהבנתי זה נותן בערך פי 4 כלומר 240 לסאב עצמו

 

אז אני מנסה להבין מה קורה אם 4 רמקולים שמוחברים על שני ערוצים

 

תודה מראש

פורסם

מחברים את הרמקולים בחיבור מקבילי משמע פלוס לפלוס ומינוס למינוס ומשם למגבר

התוצאה היא חיבור עם מעגל סופי של 2 אום סטריאו שכול מגבר ממוצע עובד בהתנגדות כזו

מגבר עם הספק של 60RMS ב-4 אום סטריאו יוציא בדרך כלל באזור 90RMS ב-2 אום סטריאו

וכול רמקול יקבל 45RMS

פורסם
מחברים את הרמקולים בחיבור מקבילי משמע פלוס לפלוס ומינוס למינוס ומשם למגבר

התוצאה היא חיבור עם מעגל סופי של 2 אום סטריאו שכול מגבר ממוצע עובד בהתנגדות כזו

מגבר עם הספק של 60RMS ב-4 אום סטריאו יוציא בדרך כלל באזור 90RMS ב-2 אום סטריאו

וכול רמקול יקבל 45RMS

 

תודה על התשובה תוכל להציג לי מה הנוסחה שבעזרתה הגעתה לערך הזה?

 

ודבר נוסף אז בעצם החיסרון היחיד שמתקבל מחיבור כזה זה שאין לי שליטה REAR/fader מכיוון שארבעתם יושבים על שני ערוצים קידמיים או שזה גם פוגע באיכות הצלילים באופן מסויים ?

פורסם

אין שום נוסחא ,בכול מגבר מצויין את ההספק שהוא מוציא ב-2 אום סטריאו וזה לא בהכרח ביחס שציינתי

זה היה בסך הכול דוגמא ,וכן הבנתה נכון אין שליטה על REAR/fader

פורסם
אין שום נוסחא ,בכול מגבר מצויין את ההספק שהוא מוציא ב-2 אום סטריאו וזה לא בהכרח ביחס שציינתי

זה היה בסך הכול דוגמא ,וכן הבנתה נכון אין שליטה על REAR/fader

 

*המגבר הוא מגבר פשוט וזול שנימצא אצלי כבר 5 שנים ועובד יפה בינתיים הדגם זה פולס אודיו

BA2900

 

האם זה פוגע באיכות הצליל או שלא כמו שאני מבין את זה מכיוון שזה לא משנה כי השירים גם ככה מוקלטים בשנים ערוצים ולא כמו למשל בסרט דוידי ששם יש חלוקה ל 5.1 ערוצים

 

ודבר נוסף ברדיו דיסק שלי ישנה גם יציאה לסאב בניפרד RCA אחד ,חוץ משני זוג היציאות הנוספות לקידמיים ולאחוריים

אז משהמתקין עשה זה להתשתמש בזוג של האחורים לחיבור למגבר ושהם ישמשו את הסאב ואמר שעדיף לשלוט דרך הקרוס של המגבר מאשר היציאה המיועדת לסאב ומהשליטה שה יש לרדיו דיסק להציע

לא ממש הבנתי למה לעשות ככה כשיש יציאה במיוחד לסאב וגם שליטה

×
×
  • תוכן חדש...