Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6517 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם הבנתי נכון, בדיקת הספק ומומנט מנוע נמדדת לפי היכולת לסובב את הגלגלים ולכן תוצאתה תלויה בצמיגים.

 

בפרט לרכב שטח, צמיג 50/50 כבד יותר מצמיג רגיל וצמיג שטח כבד עוד יותר. כך גם צמיג במידה גדולה יותר כבד יותר ומשקלו גם מרוחק יותר מציר הסיבוב ולכן קשה יותר לסובבו.

 

אם זה כך, אז מדידת ההספק והמומנט תראה ערכים נמוכים יותר לצמיג כבד יותר ו/או גדול יותר.

 

אמת?

אם אין אני לי - ג'ימני לי :-)

פורסם

אתה צודק. קיימת החלקה בין הצמיגים לגלגלות הדיינו. צימיגים שונים יהיו יעילים יותר על גלגליות דיינו ואחרים פחות.

בדר"כ מקבלים תוצאות יותר נמוכות מאשר הספק היצרן ויש לקחת בחשבון את ההפסדים האלו לפני שמכריעים לרעת המנוע.

פורסם
אתה צודק. קיימת החלקה בין הצמיגים לגלגלות הדיינו. צימיגים שונים יהיו יעילים יותר על גלגליות דיינו ואחרים פחות.

בדר"כ מקבלים תוצאות יותר נמוכות מאשר הספק היצרן ויש לקחת בחשבון את ההפסדים האלו לפני שמכריעים לרעת המנוע.

 

אולי לא הובנתי נכון - נראה לי שגם ללא החלקה הדיינו יראה ערכים נמוכים יותר לצמיג כבד/גדול יותר מאשר לצמיג קל/קטן יותר.

 

אמת?

אם אין אני לי - ג'ימני לי :-)

פורסם

אם זה הצמיג המקורי של הרכב אז למה שיראה פחות? האמת גם אם תשנה גודל צמיג מהמקורי זה לא ישנה כי הדיינו מודד מהירות רכב וסל"ד מנוע ויודע לחשב את קוטר הגלגל ואת ההפסדים בזמן האטת הרכב ובכך לחשב את מומנט והספק המנוע.

פורסם
אם זה הצמיג המקורי של הרכב אז למה שיראה פחות? האמת גם אם תשנה גודל צמיג מהמקורי זה לא ישנה כי הדיינו מודד מהירות רכב וסל"ד מנוע ויודע לחשב את קוטר הגלגל ואת ההפסדים בזמן האטת הרכב ובכך לחשב את מומנט והספק המנוע.

 

אם זה הצמיג המקורי - אין סיבה שיראה פחות פרט להחלקה.

אבל אם בעל הרכב הרכיב במקום הצמיג המקורי שהיה צמיג כביש - צמיג 50/50, או צמיג שטח, או צמיג במידה גדולה יותר, מה אז?

 

האם הדיינו "יודע" על ההחלפה הזו אוטומטית גם מבחינת משקל הצמיג וגם מבחינת גודל הצמיג?

או לחילופין, האם מפעיל הדיינו צריך לספק את המידע על ההחלפה ידנית (ומה אם לא עשה זאת)?

אם אין אני לי - ג'ימני לי :-)

פורסם

אין קשר למשקל ולקוטר הצמיג כי הדיינו מחשב מהירות מנוע והרכב ויודע לדעת את הקוטר.

חשיבות הצמיג באה לידי ביטוי רק ברמת האחיזה שלה על גלגלות הדיינו.

×
×
  • תוכן חדש...