Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט דובלו טורבו דיזל ירידת כח מנוע בבדיקה


david11
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6171 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אהלן חברה

אתמול הלכתי לבדוק פיאט דובלו שנת 2002 טורבו דיזל ידנית ( קמפיוטסט )

 

קיבלתי את תוצאות הבדיקה :

 

ירידת כוח מנוע של 30% ( יש רק שיבעים סוסים באורווה - שלושים ברחו )

היה חסר 2 ליטר מים

תושבת גיר ( לטענת המוכר הוחלף ) רופפת

פולי רועד ( צריך החלפה )

רעשים מהמנוע

שתי מראות צד - מנגנונים שבורים

 

צבע פגום

פחחות דפיקות קטנות ומעצבנות לכל היקף האוטו ( חשבתי האוטו הולך לעבוד בין כך )

 

הרכב הוא יד שניה מהשכרה ועשה 170K ק"מ ונמסר לי שהוחלף גלגל תנופה .

 

אמרתי לו בוא ניקח את הרכב למוסך מורשה לקבלת הצעת מחיר לתיקון , הוא נכנס ודיבר עם בעל הבית שרק יסדר את הרכב ( חפיף ) וטוען שבמוסך ניקו משהו ( RIG ) ועכשיו הרכב יותר טוב .

 

המוכרים ביקשו עבור הרכב 25K שח'

 

אפשר את דעתכם ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הנתון המשמעותי ביותר הוא חוסר במים (מים? לא נוזל קירור?).

זה מצביע על אחזקה לקויה של הרכב.

מעבר לכך, חוסר של 30% נשמע סביר, בעיקר לאור העובדה שהרכב לא חדש ,

ושבמכון בודקים את הכח בגלגלים ולא במנוע, כמו בנתוני יצרן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלושים אחוז פחות בכוח זה סביר ?

יחד עם החוסר בנוזל קירור

האם יש מדד כל שהוא ?

הבוחן הדגיש את איבוד הכח כמשהו שמצריך בדיקה יותר יסודית וקבלת הצעת מחיר ממוסך מורשה , כלומר התחושה שלי הייתה לא טובה .

( אני כתבתי מים מפני שזה מה שהוסיפו למערכת כדי שאפשר יהיה לבצע את הבדיקה

לטענת בעל הרכב הוא ממלא נוזל קרור - אז תודה על התיקון )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו רכב ששחטו אותו, סחבו עליו פרות מתות והפילו אותו על צדדיו לבאר והרימו אותו בחזרה עם טרקטור..

גם בשביל רכב עבודה הוא לא נשמע מעודד, אני בעל פורד טורנאו קונקט, שעובד בימי ראשון שני מ-6 בבוקר עד 10 בערב, ללא הפסקה, וסוחב באותו זמן מעל 40 קילו של סחורה בבגאז, כמובן גם שזה בסמטאות בכפרים ערביים, ככה שהרכב עובד, וקשה.

עדיין האוטו שלי בהחלט במצב טוב מכל היבט, נשמע כאילו הדובלו המסכן לא קיבל בעלים אוהבים ותומכים במיוחד.

לדעתי רד מזה.

אגב עשיתי איתו 165000 כמעט.

רק אני מציע עליו "קצת" יותר, כ55,000 אם נתפשר.. (מחירון 70, למה אפשר לצפות ? קשה לי לרדת כל כך הרבה)

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הממ

אחד אומר סביר אחד אומר שחוט ?

האם יש מדד אוביקטיבי ? נניח אחוז מסויים של ירידה בכח פר שנה / קילומטר ? או שירידת הכח מושפעת בעיקר מהתנהגות וסיגנון הנהיגה ?

 

 

(הבעלים מעמידים את עצמם לכאורה במקום של אנשים ששומרים על הרכב אבל מההבנה שלי הם די טחנו את הרכב לטיולים ולים ולכול מטרה , לא פחות מ 25K ק"מ בשנה בממוצע וזה לאוטו שני בבית ושמקום העבודה של הבעלים רחוק 2-3 ק"מ מהבית .)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיבחינת הספק המנוע זה סביר.

כל עוד בזמן הבדיקה על הדינמומטר לא דאגו לקרר את האינטרקולר של הטורבו אז ירידת ההספק גבוהה

כניראה זו הסיבה לאיבוד הספק כזה.

 

לדוגמא

בבדיקה שאני בדקתי את ה WRX 2005 שלי:

על דינמומטר ללא קירור לטורבו

המנוע הוציא בימקום 225כ"ס כ 160 כ"ס

בין ההספק המוצהר במנוע ועד ההספק בגלגלים יש איבוד כזה או אחר.

 

לגבי חוסר המים:

היה מים או נוזל קרור ? תיבדוק זה חשוב.

תיבדוק גם את צבע השמן במנוע : שחור /אפור(אמולסיה)

שחור תקין

אפור רע מאוד

המשך לעדכן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו רכב ששחטו אותו, סחבו עליו פרות מתות והפילו אותו על צדדיו לבאר והרימו אותו בחזרה עם טרקטור..

גם בשביל רכב עבודה הוא לא נשמע מעודד, אני בעל פורד טורנאו קונקט, שעובד בימי ראשון שני מ-6 בבוקר עד 10 בערב, ללא הפסקה, וסוחב באותו זמן מעל 40 קילו של סחורה בבגאז, כמובן גם שזה בסמטאות בכפרים ערביים, ככה שהרכב עובד, וקשה.

עדיין האוטו שלי בהחלט במצב טוב מכל היבט, נשמע כאילו הדובלו המסכן לא קיבל בעלים אוהבים ותומכים במיוחד.

לדעתי רד מזה.

אגב עשיתי איתו 165000 כמעט.

רק אני מציע עליו "קצת" יותר, כ55,000 אם נתפשר.. (מחירון 70, למה אפשר לצפות ? קשה לי לרדת כל כך הרבה)

 

זה שאתה טוען שהרכב שלך במצב טוב מכל היבט, לא אומר שזוהי התוצאה שתקבל במכון בדיקה.

התוצאה שקיבל פותח השרשור, היא בסדר גמור, לאור הכסת"ח המקובל.

30%, כאמור, היא ירידה סבירה בכח בנתונים הקיימים - 170K, מדידה בגלגלים.

שילדה - מרכב- לפי תיאורו נקיה לחלוטין.

לא העלה בעיות חשמל, היגוי.

אז מה היה לנו?

תושבת גיר, פולי - שיקבל הצעת מחיר.מראות צד - כנ"ל.

 

וההארה הקטנה שלי, שרכב שחסר בו נוזל קירור חשוד מיידית כרכב מוזנח. דרוש לראות הסטוריית טיפולים \ קבלות. אם יש לך כאלו באופן סדיר, זה נשמע לי בסדר גמור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה היה החשש הראשוני שלי - שהרכב היה מוזנח , שני ליטר נוזל קרור במערכת שאמורה להיות סגורה ? ברכב שאמור להיות מטופל ? זה די היה לי חשוד , כמובן בתוספת חוסר הידיעה הבסיסי שלי לגבי נתוני איבוד הספקי כח מנוע ( שאני קורא שיתכן איבוד בגלל מס' סיבות כגון החלקה של הגלגלים על המכונה וכמו ההבדלים בתנאי הבדיקה של היצרן ואפילו איכות הדלק , אז כן נראה לי שאפשר לשפר את נתוני הספק המנוע ע"י ישור קו ) אבל לא לגלות איבוד של נוזל קרור ( כמות לא מעטה ) , מה שגורם לי להניח שמאז שהבעלים החליטו למכור הם פחות או יותר לא נגעו באוטו .

 

אהה וכן , דרשתי לראות היסטוריה של הטיפולים - הם בילבלו את המח על הנושא - ספר טיפולים לא הראו קרי אין .

 

ותודה למגיבים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שאתה טוען שהרכב שלך במצב טוב מכל היבט, לא אומר שזוהי התוצאה שתקבל במכון בדיקה.

התוצאה שקיבל פותח השרשור, היא בסדר גמור, לאור הכסת"ח המקובל.

30%, כאמור, היא ירידה סבירה בכח בנתונים הקיימים - 170K, מדידה בגלגלים.

שילדה - מרכב- לפי תיאורו נקיה לחלוטין.

לא העלה בעיות חשמל, היגוי.

אז מה היה לנו?

תושבת גיר, פולי - שיקבל הצעת מחיר.מראות צד - כנ"ל.

 

וההארה הקטנה שלי, שרכב שחסר בו נוזל קירור חשוד מיידית כרכב מוזנח. דרוש לראות הסטוריית טיפולים \ קבלות. אם יש לך כאלו באופן סדיר, זה נשמע לי בסדר גמור.

לא במצב טוב מכל היבט, אבל בהחלט במצב טוב לרכב עובד עבודה קשה.

פה הוא מתאר אוטו, שדפוק בפח רבות מכל כיוון, בעל פגיעות צבע (סימנים לנהג שכל מה שאכפת לו זה איך לאכול את השווארמה שלו בלי לשים ידיים על ההגה), עם מחסור חמור במי קרור (בלי שהבעלים בכלל חשב לבדוק אם חסר), וכל השאר דברים דיי רגילים לרכב יד שניה.

לדעתי הרכב עבר הזנחה כלשהי, לא סימן טוב.

זה היה החשש הראשוני שלי - שהרכב היה מוזנח , שני ליטר נוזל קרור במערכת שאמורה להיות סגורה ? ברכב שאמור להיות מטופל ? זה די היה לי חשוד , כמובן בתוספת חוסר הידיעה הבסיסי שלי לגבי נתוני איבוד הספקי כח מנוע ( שאני קורא שיתכן איבוד בגלל מס' סיבות כגון החלקה של הגלגלים על המכונה וכמו ההבדלים בתנאי הבדיקה של היצרן ואפילו איכות הדלק , אז כן נראה לי שאפשר לשפר את נתוני הספק המנוע ע"י ישור קו ) אבל לא לגלות איבוד של נוזל קרור ( כמות לא מעטה ) , מה שגורם לי להניח שמאז שהבעלים החליטו למכור הם פחות או יותר לא נגעו באוטו .

 

אהה וכן , דרשתי לראות היסטוריה של הטיפולים - הם בילבלו את המח על הנושא - ספר טיפולים לא הראו קרי אין .

 

ותודה למגיבים

לא מראים לך היסטוריה של טיפולים ? לא נורא, במילא אין לך פה את המציאה של המאה.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהתחשב בגיל הרכב, ביעודו, ובנסועה, בסה"כ הנתונים לא קשים, סבירים.

ברור, שהרכב לא זכה לטיפול הרצוי, מעיד על זה גם היעדרותו של ספר הטיפולים.

כתוצאה מזה, הייתי מוותר על הרכישה, ומחפש משהו אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...