Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעידות ברכב בזמן סיבוב ההגה רק כשהרכב עומד, מאזדה 3 2007


tuxtoxic
שימו לב! השרשור הזה בן 6077 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

 

בעייה מוזרה.

קיבלתי מהעבודה לפני מספר ימים מאזדה 3, 2007, שהיתה בשימוש של כשנה אצל עובדת שעזבה. 17,500 קילומטר.

 

יש לרכב בעייה מוזרה מאוד.

בזמן שהרכב עומד ומונע, כאשר אני מסובב את ההגה אני מרגיש רעידות מאוד חריפות גם בהגה וגם במרכב הרכב (כל הרכב רועד). הדבר המוזר הוא שהרעידות קלות יותר (בצורה משמעותית, אבל עדיין מורגשות) כאשר הרכב ב-N + בלם יד (או D + בלם יד) אבל ברגע שאני לוחץ על דוושת הבלם ומסובב את ההגה, הרעידות מחריפות בצורה קיצונית מאוד.

גם בנסיעה איטית מאוד (10 קמ"ש כזה), כאשר אני מסובב את ההגה קיימות הרעידות האלו. זה יותר חריף לקראת קצה קשת הסיבוב של ההגה מאשר במרכזו.

 

בזמן נסיעה עירונית או בין עירונית לא מורגשות הרעידות הללו בזמן סיבוב ההגה כלל והרכב נוסע נהדר.

 

חשוב לי גם לציין שאין בכלל רעידות בזמן בלימה/האטה רגילה של הרכב (כלומר, בזמן נסיעה). הרכב בולם באמת נהדר.

בדקתי לחץ אוויר - תקין.

 

מה זה יכול להיות ? דיסקיות בלם? (למרות שאין רעידות בזמן בלימה תו"כ נסיעה, רק בעמידה במקום)? כיוון פרונט / כיול גלגלים? יש לכם רעיונות?

 

נכון, הרכב הוא ליסינג וחברת הליסינג כבר תיקח אותו מחר לטיפול אבל בגלל שאני חושש שהטיפול לו יזכה הרכב לא יהיה יסודי במיוחד, רציתי להתייעץ עם המומחים כאן בקשר לבעייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת כנראה לא הבעיה של דיסקיות הבלם.

האם נכנסת בבור/מדרכה עם הרכב? גם אם לא, יכול להיות שהרכב כבר זכה

ל'טיפול מסור' מנהגים אחרים.

נשמע לי יותר הגיוני שמדובר בבעיה במשאבת הגה כוח, בגדול, כשהרכב עומד במקום ומסובבים את ההגה, המשאבה עובדת קשה יותר מאשר בנסיעה ולכן אתה שומע רעש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב אצלי רק יומיים ולא נכנסתי בשום בור.



אני בטוח שהנהגת הקודמת לא שמרה ממש על הרכב (understatement).

 

 

בעייה במשאבת הגה כוח ברכב שעבר בסה"כ 17,000 קילומטר? גם אם מדובר ב-17,000 קילומטר לא קלים, עדיין.... קשה לי להאמין שנסיעה לא זהירה ברכב תגרום לנזק למשאבה של ההגה?

 

השאלה היא למה בזמן שאני לוחץ על דוושת הבלם הרעידות מחריפות....

 

דרך אגב, זה לא רק רעש, זה ממש רעידות של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה הנפוצה (אך לא מחייבת) לרעידות בזמן בלימה היא צלחות בילום עקומות, יכול להיות שהן עקומות ללא קשר לרעידות בעת סיבוב ההגה בעמידה.

בכל מקרה בגלל שמדובר בבלמים והיגוי קח את הרכב בהקדם למוסך ותבקש מהליסינג פירוט של העבודה שנעשתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Matan, תודה על התגובה.

 

אני גם שיערתי שזה יכול להיות משהו כזה אבל השאלה היא איך זה שאני לוחץ על דוושת הבלם כשהרכב נייח לחלוטין משפיע על הרעידות בזמן סיבוב ההגה? הרי הרפידות לא באמת מפעילות כוח על הדיסקיות... בנוסף, בזמן בלימה בעת נסיעה, אין רעידות כלל.

אם זו היתה בעייה של דיסקיות הבלם, זה לא אומר שבזמן בלימה תו"כ נסיעה הייתי אמור להרגיש משהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, תחכה למחר ותיהיה חכם יותר כשהרכב יחזור מהמוסך עם דו"ח התיקונים.

אנחנו יכולים לשחק כאן את משחק הניחושים עד מחר בלילה, אבל בסופו של דבר צריך לראות ולשמוע את התופעה שאתה מתאר בעיניים ולראות מאיפה זה מגיע.

לילה טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נשמע כמו בעיה במערכת וואקום. כאשר אתה לוחץ על הבלמים אז המגבר בלם נכנס לפעולה ואז הוא יונק אוייר מסעפת היניקה.

 

נראה לי שיש שם איזה בעיה איפה שהוא, שהאוויר בורח. הדבר מביא לסיבובי מנוע לא סדירים.

 

תבדוק שוב אם כאשר אתה מסובב את ההגה הסל"ד נשאר יציב? תתאר בדיוק מה קורה גם אם יש תנועת קלות מאוד במד.

 

בגדול מנוע הצעדים אמור להגביר את הסל"ד על מנת שלמשאוות הגה כוח יהיה יותר קל לדחוס נוזל.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בכלל תנועה של מד הסל"ד (לפחות לא ברמה שאני יכול לשים לב). הוא נשאר יציב כל זמן סיבוב ההגה.

תודה על התגובות, היום הרכב נלקח למוסך פשוט הניסיון של עם חברות הליסינג (והמוסכים איתם הן עובדות) 1אומר לי שהטיפול לו יזכה הרכב יהיה פושר ומטה...

 

אני לא ישכח איך ברכב הקודם שלי אני מצלצל לחברת הליסינג (במקרה הזה חברת ליסינג אחרת מזו שיש לי היום) להתלונן שאני שומע חריקות ושירקות בזמן הבלימה (כלומר, רפידות שהגיעו לסוף חייהם), חברת הליסינג לוקחת את הרכב למוסך והוא חוזר אלי עם פתק ובו מודגש "נבדקו הבלמים - תקינים".

זה היה יום חמישי.

במהלך סוף השבוע החריקות החריפו עד לרמה כזו שכשעצרתי ברמזור האנשים המסכנים שחצו אם הכביש היו צריכים לכסות את האוזניים. :-D

 

התקשרתי שוב לחברת הליסינג ביום ראשון (שימו לב, עברו רק יומיים וחצי מאז שהרכב חזר אלי, כביכול לאחר בדיקה במוסך שמצאה אותו תקינה) והתלוננתי שהרעש בזמן בלימה כבר בלתי נסבל. הם לקחו את הרכב שוב למוסך. הפעם הוא חזר אלי עם פתק כדלקמן:

"הוחלפו צלחות בלם - קדימה ימין, קדימה שמאל, אחורה ימין, אחורה שמאל. הוחלפו רפידות בלם - קדימה ימין, קדימה שמאל, אחורה ימין, אחורה שמאל".

 

מצחיק איך רכב משתנה מבדיקה של "בלמים תקינים" להחלפה של כל הדיסקיות והרפידות תוך שלושה ימים. :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ישכח איך ברכב הקודם שלי אני מצלצל לחברת הליסינג (במקרה הזה חברת ליסינג אחרת מזו שיש לי היום) להתלונן שאני שומע חריקות ושירקות בזמן הבלימה (כלומר, רפידות שהגיעו לסוף חייהם), חברת הליסינג לוקחת את הרכב למוסך והוא חוזר אלי עם פתק ובו מודגש "נבדקו הבלמים - תקינים".

 

תלמד ממקרה שקרה לי עם חב' ליסינג:

 

אני הייתי צריך להתמודד עם אלבר (רכב צבאי בליסינג), וכשהברקסים הגיעו לסוף חייהם הם נבדקו במוסך 'על דרך' כשהרכב היה בטיפול תקופתי. יום למחרת עשיתי את הירידה של יער ביריה בצפת, למי שמכיר, בכל מקרה הגבלתי את הגיר להילוך 2 כדי לא לטגן את הברקסים אבל עדיין לא הצלחתי לבלום עם הגלגלים הקדמיים.

משם הגעתי עוד באותו היום עצמאית, למוסך שעשו לי בו את הטיפול האחרון והרמתי משם טלפון לאלבר, והודעתי להם חגיגית שהרכב ואני לא יוצאים משערי המוסך עד שלא מחליפים את הבלמים, ודרשתי גם לקבל אישור כתוב מהמוסך ומחב' אלבר שמאשרים שהרכב תקין,וכל נזק שיקרה לרכב כתוצאה מתקלת בלמים יהיה באשמתם ועל אחריותם הבלעדית. תוך חצי שעה אלבר פיקססו למוסך את האישור וכמה דקות לאחר מכן הוחלפו בלמים קדמים (צלחות ורפידות.. מקוריים!) וקיבלתי שיחה מנציג שלהם שהזדהה כמי שאחראי על הקשר בין החברה לצבא, והוא ביקש סליחה והבטיח שמקרה כזה לא יחזור.

אני לא הסתפקתי בזה וצילמתי בפלאפון את הצלחות הקדמיות שהתעוותו ונחרטו למוות והראתי את זה לקצין הרכב שדאג לעשות בהם בעקבות המקרה הזה.

כמובן שאחרי המקרה הזה,למדתי את הפרנציפ ועל כל תקלה קטנה הייתי מזעיק את שירותי דרך עד לרמת הגולן, לפחות פעמיים בחודש כדי להחליף נורה שנשרפה (גם אשמתם, שמו נורה ב2 שקל ועם אורך חיים של שבועיים).

 

בקיצור ולעניין, הכל תלוי איך אתה מדבר איתם, תשנה גישה ותראה איך שהם עושים שמיניות באוויר כדי לרצות אותך... אחרי הכל הלקוח תמיד צודק :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6077 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...