Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

להיכנס לסיבוב בהחלקה


עופר106R16V
שימו לב! השרשור הזה בן 7609 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן. אני יודע שאי אפשר כל כך להסביר את זה בכתב וצריך ללמוד מעשית אבל גם תאורטית לא יזיק לדעת. אז מעניין אותי לדעת איך להכין את האוטו להחלקה לפני הסיבוב

ומה בעיקרון זה נותן במקום להיכנס לסיבוב בקו נכון. אני חושב שזה רק בשביל הכיף

לא שניסתי אבל זה נראה לי ככה. תודה לכל העונים(מי שיודע כמובן :wink: )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי פשוט שבעולם אם אתה לא יודע אז אל תנסה, אם אתה בכל זאת רוצה ללמוד יש בתי ספר לנהיגה מתקדמת ולנהיגת ראלי

בין היתר הם בטח יסבירו לך גם את זה

אני לא רוצה לבצע שום דבר רק לדעת איך עושים את זה.

למה יש בעיה להסביר את זה בכתב :?::roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובה לחלק השני של השאלה:

כניסה לסיבוב בהחלקה במקום בקו הנכון תגרום לאיבוד זמן משמעותי - כלומר אינה כדאית מבחינת זמן נטו.

 

סיבות בכ"ז לעשות זאת:

1. לא התכוונת אבל התחלת להחליק.

2. במירוצים לפעמים כדאי לנהג להשחיל את הרכב "לרוחב" הסיבוב בהחלקה על-מנת לחסום נסיון עקיפה אפשרי. זה כמובן צריך להיות מבוצע בדיוק נמרץ כדי להשיג את המטרה אבל גם לא להתנגש בנהג השני או להיכנס בקיר.

3. במירוצי ראלי הרבה פעמים סיבובים נלקחים בהחלקה מרהיבה - לא יודע מה בדיוק הסיבות, אבל מן הסתם חברים אחרים ישלימו פה.

 

בבקשה ממך, אל תנסה להשחיל את הרכב שלך להחלקה שאתה לא יודע איך לצאת ממנה. אם אתה באמת רוצה ללמוד וגם בתור בונוס לשפר את יכולות התגובה שלך במצבי חירום - לך לאחד הקורסים המצויינים שהוזכרו ואח"כ אולי לקורס המשך.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאתה מדבר על זה:

http://www.tcsracing.org/scandinavianflick.htm

שים לב כמה אזהרות יש שם :D

 

בדיוק.

 

סקנדינביין פליק נועד לערער את היציבות של הרכב. להוציא אותו מאחיזה וכך לאבד אחיזה בכל 4 הגלגלים - החלקה. עם משחק עם במצערת והברקס וההגה תוכל לכוון את עצמך בהחלקה.

 

 

לא מומלץ לנסות בלי נסיון ועוד יותר לא מומלץ לבצע בכביש ציבורי שבו כלב/חתול/חרגול/סבתא זקנה יכולים לקפוץ לכביש באמצע הפליק ואז זה לא ילך לך כמו שצריך.. :wink:

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך סקנינביאן פליק וגם לא בלם יד ושאר ירקות בשביל להחליק עם רכב.

 

צריך לעשות פעולות מסויימות, ולדעת לשלוט בזה.

 

אבל לדבר על החלקות ככה, זה כמו לדבר על כמה זמן לשים את העוגה בתנור, כשאנחנו בכלל עוד לא יודעים איך מכינים עוגה...

 

כפי שיותם ק. ראה בהדגמה שעשיתי לו ביום שישי, ההחלקה אינה מתחילה ונגמרת בפעולה מסויימת שעושים בנהיגה. בכדי לבצע דברים כאלו, צריך דבר ראשון להבין את יציבות הרכב על בוריה, לדעת לאן להסתכל בכל שלב בנהיגה, צריך שמגבלות הנהג יהיו גבוהות משמעותית ממגבלות הרכב, צריך לדעת כמה, איך, איפה, לאן, ומתי לעשות עם הרכב מה שרוצים, ועוד יותר צריך לדעת לחכות לרכב רגע לפני שהוא נכנס להחלקה, כבר עם יכולת התיקון שלה - על מנת שלא להיות זה שרודף אחרי האוטו (הזנב) בנסיונות נואשים לתפוס אותו כשכבר מאוחר מדי...

 

לכן,

בכדי להחליק עם הרכב בצורה כייפית, נכונה וגם בטוחה, צריך ראשית ללמוד, להבין, להתאמן, ולהעלות את המגבלות האישיות כנהג משמעותית...

 

אין קיצורי דרך - וכל מה שנדמה כקיצור דרך הוא לא יותר מאשר שיטת ה"ניסוי וטעייה"... שפעם אחת נגמרת טוב ופעם אחרת בגדר/עמוד/מדרכה/ וגרוע מזה ...

 

אח"כ - הכל הופך להיות קל הרבה יותר.

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני, השאלה היתה לגבי החלקה יזומה לפני הכניסה לפנייה, והטכניקה היחידה שאני שמעתי עליה לעשות את זה היא הפליק הסקנדינבי. יש עוד דרכים לעשות את זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להיכנס לסיבוב ולתת ברקס חזק, עם הטיית הגה.

להיכנס לסיבוב וללחוץ חזק על הגז עד שהאוטו יוצא מהאחיזה.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולכם ובמיוחד לדניG שמספק את הסחורה כמו תמיד שאני פותח נושא על נהיגה.

עכשיו אני מבין שאי אפשר ללמוד את זה בכתב. אגב דני אתה מעביר קורסים למיניהם :?:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להיכנס לסיבוב ולתת ברקס חזק, עם הטיית הגה.

להיכנס לסיבוב וללחוץ חזק על הגז עד שהאוטו יוצא מהאחיזה.

 

בשני המקרים רוב הסיכויים הם לתת-היגוי, בין אם כזה הנובע מהחלקת הגלגלים הקידמיים (בלימה חזקה) ובין אם בגלל סבסוב של הגלגלים (ללחוץ חזק על המצערת, אלא אם מדובר בהנעה אחורית ואז הסיכוי ל"ספין" ניכר).

 

עוד הוכחה (כפי שרשם דני) שנהיגה פשוט לא לומדים בהתכתבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אבל שאתה נכנס לתת היגוי כשאתה רוצה לקחת סיבוב,

אתה אוטמאטית מתקן את ההגה חזק, ויוצא לך החלקה.

 

ברור שלא התכונתי שהוא יכנס בקיר.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אבל שאתה נכנס לתת היגוי כשאתה רוצה לקחת סיבוב,

אתה אוטמאטית מתקן את ההגה חזק, ויוצא לך החלקה.

 

ברור שלא התכונתי שהוא יכנס בקיר.

 

בוא ניישר קו. תת-היגוי: מצב בו הרכב שואף להרחיב (עם החרטום, הגלגלים הקידמיים) את הקו של הפנייה ולצאת "החוצה" מהנתיב לנתיב הנגדי.

תת-היגוי לא מתקנים עם ההגה חזק (אלא עם אפשרות אחת מבין כמה אפשרויות - החזרה עדינה של ההיגוי למרכז בניסיון להחזיר אחיזה לגלגלים הקידמיים), אתה מתכוון כנראה להיגוי יתר בו דרושה (בחלק מהמקרים) נעילה נגדית של ההיגוי.

 

ושוב, הכל טוב ויפה בתיאוריה - יישום על הכביש רצוי מאוד שיתבצע רק אחרי תרגול כזה או אחר בסביבה מבוקרת עם מדריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע היגוי יתר ותת היגוי מה הם.

כנראה שבאמת אי אפשר בהתכתבות.

 

בכל אופן, הכוונה זה תת היגוי שהופכים להיגוי יתר,

ואז מחליקים.

 

מצטער אם לא הסברתי את עצמי כיאות :oops:

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. מצא לך מגרש כורכר רחב ידיים.

 

2. העמד את הרכב בקצהו האחד של המגרש

 

3. האץ בקו ישר למהירות של כ-70 קילומטרים בשעה.

 

4. התייצב במהירות זו, שמור על גז קבוע בהילוך שני.

 

5. התחל פניה הדוקה, אבל לא הדוקה מידי, הפנה את ההגה באיטיות ולא "במכה".

 

6. הרפה מדוושת התאוצה.

 

7. מה קרה? משקל ואחיזה עוברים בעדינות לגלגלים הקידמיים, הזנב מחליק.

 

8. חזור על התירגול מספר פעמים. נסה לשלב בלימות בעוצמות שונות והאצות במהלך הפניה.

 

9. זה לא מתקרב לידע שתוכל לרכוש בקורס לנהיגה מתקדמת, אבל זה יעזור לך להבין בצורה בטוחה יחסית, על קצה המזלג, את הדינמיקה של העברות משקל לפנים ולאחור.

 

10. התנדב לנהוג עבור קבוצת יצרן באליפות העולם בראלי וזכה באליפות.

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7609 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...